| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 03.09.2007 10:46 Post subject: |
|
|
| Kan Aubynn spille venstreback, har noen erfaring på den plassen? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.09.2007 12:47 Post subject: |
|
|
| Ikke så jeg vet om , men kvalitetspillere uten kontrakt bør alltid vurderes og mener at han i hovedsak brukes som ving og indreløper hos aalesund. |
|
| Back to top |
|
 |
FamousGrouse Senior
|
Posted: 03.09.2007 14:26 Post subject: |
|
|
Synes denne karen virker spennende, debuterte for Athletic Bilbao i går:
http://www.athletic-club....&idi=2
Å få lokket ham nordover kan dog bli et prosjekt:) |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.09.2007 17:25 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Kan Aubynn spille venstreback, har noen erfaring på den plassen? |
RBK mAubynne helt på nytt neste år, og når Aalesund må Jeffrey transfer på ham, så er det kanskje greit nok...
 |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.09.2007 19:45 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | RBK mAubynne helt på nytt neste år, og når Aalesund må Jeffrey transfer på ham, så er det kanskje greit nok...  |
Kanskje den mest uklare posten jeg har lest her faktisk! Da medregna Einherjar på fylla..  _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 03.09.2007 19:48 Post subject: |
|
|
Mistenker at mAubynne = må begynne, men så faller jeg litt av.
Jeffrey = gi fri, kanskje? Ikke at jeg skjønner stort mer da. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.09.2007 19:57 Post subject: |
|
|
Blir vel no sånt som at "Når RBK må begynne he på nytt neste år, og når Aalesund må gi free transfer på han, er det kanskje greit nok.."
Finurlig!  _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 03.09.2007 21:50 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | brann_copper wrote: | | Jeg vil for eksempel føle meg tryggere på suksess med Solli på banen enn Traoré og Konan. |
Ha ha ha, det var årets morsomste så langt! |
Hadde ikke forventet at mange RBKere skulle være enig i dette. MEN tabellsituasjonen til hhv Brann og RBK er en rimelig kraftig og entydig bekreftelse av min påstand. Jeg føler meg rimelig sikker på at hverken Konan eller Traoré hadde spilt mange kamper dersom de var Brann-spillere. _________________ We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen) |
|
| Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 03.09.2007 21:58 Post subject: |
|
|
samme som å si at jeg føler meg rimelig sikker på at Martin Andresen ikke hadde spilt så mange kamper om han hadde spilt i RBK. _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 03.09.2007 22:10 Post subject: |
|
|
| brann_copper wrote: | | Jeg føler meg rimelig sikker på at hverken Konan eller Traoré hadde spilt mange kamper dersom de var Brann-spillere. |
At Konan foreløpig ikke akkurat opptrer som noe kollektivt vidunder på fotballbanen, kan jeg forsåvidt være enig i, MEN å "disse" Traorè er i mine øyne å gå alt for langt av en fyr som holder med klubben hvor Jaiteh stadig vekk opptrer på midten.
Den gutten (Traorè, altså) har mer fotball i seg enn samtlige Brann- eller RBK-spillere noen sinne har hatt. Gutten er 18 år, men har likevel blikk for spillet som få andre, gidder ikke en gang sammenligne med den blinde musa Solli.
Foreslår at du skaffer deg et eksemplar av Vålerenga-kampen hvor han spilte back. Måten han løste den oppgaven på, spesielt ift å ta sikringsjobb for geriatrisk avdeling i midten, imponerte meg skikkelig. At du velger å satse på vrakgods får bli din sak. Rekner med at dere ender opp med å feige dere til sølv i år også... |
|
| Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 03.09.2007 22:27 Post subject: |
|
|
Merk deg at Jaiteh tidivs holder spillere som Bakke og Fakiri ute av laget. For ikke å snakke om Gashi. Jaiteh er ingen hvem som helst, og er av flere blitt betegnet som et av verdens(!) største talenter på defensiv midtbane.
Uansett, poenget mitt er i ferd med å forvitre i diskusjonen over. Man kan besitte så mye fotballferdigheter som det er plass til i en skrott, uten at det NØDVENDIGVIS er til det beste for laget. Mange andre faktorer spiller inn. På det individuelle plan nevnes særlig, stabilitet, evne til å kommunisere effektivt og til å lojalt løse egne oppgaver. For meg synes det rimelig åpenbart at Konan og Traoré er spillere proppfulle av talent og tekniske ferdigheter. Jeg er mer i tvil om deres modenhet på en rekke andre og kanskje like avgjørende områder. Men bevares, de har det i seg.
Dette er forøvrig mitt jubileumsinnlegg nummer 100, og jeg registrerer (med undring) at jeg den siste tiden har debattert hyppigere på rbkweb enn på bataljonen.no. Det kan ha sammenheng med at jeg liker saklighetsnivået her bedre. For det er slett ikke verst! _________________ We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen) |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 03.09.2007 22:34 Post subject: |
|
|
De som ikke holder seg på matta får temmelig raskt beskjed  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.09.2007 23:28 Post subject: |
|
|
| La Brann-supporterne tro de har gjort et kjempekjøp i Solli. Var ikke så verst her den første tida heller faktisk. Dessuten scora han i mesterligakvalen slik som alle andre hel- og halvflopper de siste årene har gjort (Braaten, Belsvik, Ødegaard, Helstad og sågar Brattbakk da mange hadde gitt ham opp). |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 04.09.2007 00:08 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Kan Aubynn spille venstreback, har noen erfaring på den plassen? |
Aubynn er EØS-spiller, dessuten er han 30 år..
Men jeg gleder meg allerede til 15 november!  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.09.2007 00:13 Post subject: |
|
|
15. nov, hva skjer da? RBK kommer ikke til å kjøpe noen før en uke før seriestart, da de plutselig kjøper seks nye forsvarsspillere, en ny midtbanesentral og en høyrekant, samt fem "poteter" som kan brukes over alt på banen.
Og Tørum kommer til å si at nå ser han konturene av et godt 2009-lag, han må bare bruke 2008-sesongen på å spille dem sammen først  |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 04.09.2007 02:01 Post subject: |
|
|
| brann_copper wrote: | | Det kan ha sammenheng med at jeg liker saklighetsnivået her bedre. For det er slett ikke verst! |
akkurat det er faktisk sant. dette forumet stemmer ikke med det alminnelige bildet av fotballsupportere som laverestående primater. med enkelte unntak, selvfølgelig... |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 04.09.2007 08:05 Post subject: |
|
|
En primat har vi jo i hvert fall her...  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.09.2007 11:11 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | | josinho wrote: | | Kan Aubynn spille venstreback, har noen erfaring på den plassen? |
Aubynn er EØS-spiller, dessuten er han 30 år..
Men jeg gleder meg allerede til 15 november!  |
Aubynn er svensk, og en må slutte å sky spillere over 30 år som pesten en god tropp består av det beste uavhengig av alder den ene eller andre veien. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 04.09.2007 11:36 Post subject: |
|
|
Har han svensk pass også?!
Vel, det viste jeg ikke..
Og jeg skyr ikke spillere som er over 30 år, jeg bare sa ifra.
Men når du tenker alder og spillertype så kan ikke jeg se at vi trenger Jeffrey Aubynn! |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 04.09.2007 11:56 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Bjørkøy kommer sikkert, Aas får fast A-stallplass,muligens Valø også. |
Bjørkøy kommer IKKE. Fredrikstad har vært soleklare på at han ikke får gå.
| Erik wrote: | | I det fremste leddet vil jeg ha en klassisk ving. Traore viser glimt av meget lovene ting, men på høyresiden blir det stopp. Tarik Elyounoussi blir kanskje for dyr, men hadde vært topp. Joakim Austnes hadde også vært topp. |
Tarik er ved siden av Daniel Fredheim Holm den mest oppskrytte fotballspilleren i Norge. Han er ikke viktig for Fredrikstad. Han er ujevn på skillsa, følg spesielt med på mottaka hans neste gang dere ser FFK-kamp. Ikke bra. Traore er i en helt annen liga. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 04.09.2007 12:06 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Aubynn er svensk, og en må slutte å sky spillere over 30 år som pesten en god tropp består av det beste uavhengig av alder den ene eller andre veien. |
På den offensive biten er jeg faktisk enig med deg. I og med at Strand er forsvarer nå er det vel bare Iversen og Riseth som brukes i angrep/midtbane som har passert 30 og da er det ikke skadelig å få inn en 30-åring.
Men det bevises vel med det som har skjedd i RBK at tankegangen din generelt er uklok. En kan vel ikke si at Riseth svekket forsvaret da han kom tilbake i 2003, men tatt i betraktning de som var i stallen fra før på det tidspunktet burde vel kanskje en yngre mann vært hentet. Selv om forsvaret kanskje hadde blitt litt dårligere av det i 2003, kunne vi høstet frukter av det nå... |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.09.2007 12:12 Post subject: |
|
|
Det er ikke ubetydelig med alder. Faresignalene lå der allerede i 2001 og 2002, uten at Nils Arne gjorde noe med det, og heller ikke Åge i 2003. Vi utsatte problemet i flere år, og i mellomtiden vokste det seg så stort at det ble enda mye større den dagen det slo ut i full blomst.
Hadde vi klart å fornye laget i 2002-2004 ville vi kanskje fått en sesong eller to uten seriegull da også, men uten at hele fundamentet måtte bygges opp på ny.
Kjøper vi spillere i alderen 30+ nå så forbedres vi på kort sikt, men kommer i samme uføre i løpet av et par år.
I vår mest utviklende periode drev vi ikke og kjøpte spillere i den alderen. Vi må kjøpe etablerte gode spillere i alderen 23-27 år, kanskje yngre hvis vi er sikre på at de er klare forsterkninger. Fylle på med egne unggutter og da vil også en gruppe spillere i 30-årene etablere seg fordi noen blir her lenge. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 04.09.2007 12:32 Post subject: |
|
|
| RBK bør kjøpe disse; Ruud,Bjørkøy, Lærdal, Tarik E., samt en god utenlandsk stopper og en god utenlandsk venstreback pga det norske markedet er for dårlig. Espen J. bør hentes heim som ny 2.keeper. RBK må være innstilt på å blø økonomisk nå når det gjelder innkjøp av gode spillere. Viss ikke blir det smalhans også i TL-2008. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 04.09.2007 12:51 Post subject: |
|
|
Det blir litt forskjell etter min mening å hente en 30-åring (snart 31) inn i ei rekke som den gang hadde Basma på 30-31 , Hoftun på 33-34 og Stensaas på 31-32 fra før (Samt at Strand på 34 hadde vikariert året før) og å hente Aubynn nå. Av de 12 offensive spillerne er det 2 som har rundet 30 og nestemann som gjør det er Storflor i 2009 (OT, men han vil fortsatt være norges største ving-talent da faktisk )
Poenget er å hele veien holde seg innenfor at en slipper mer enn helst 2 maks 3 utskiftninger i førsteelleveren hvert år. Sånn har det ikke vært i RBK, sånn vil det ikke bli i forsvaret det nærmeste året, men det kan gjennomføres framover fordi om vi henter en 30-årig midtbane/ving. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 04.09.2007 15:35 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Hadde ikke forventet at mange RBKere skulle være enig i dette. MEN tabellsituasjonen til hhv Brann og RBK er en rimelig kraftig og entydig bekreftelse av min påstand. Jeg føler meg rimelig sikker på at hverken Konan eller Traoré hadde spilt mange kamper dersom de var Brann-spillere. | *host kremt hark* Lagspill *host kremt hark* Unnskyld, er litt forkjøla...
Selvfølgelig hadde de spilt. Hadde lett dytta ut Mjøsas Beckham av laget, som fortsatt lever på noen frispark fra da han spilte på Hamar. Og DJ2G trenger vel ingen nærmere forklaring. |
|
| Back to top |
|
 |
|