| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.09.2007 20:31 Post subject: |
|
|
| Ja, men hvorfor i helvete blir Kvarme foretrukket foran Nordvik? Skandaløst. |
|
| Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 01.09.2007 20:31 Post subject: |
|
|
helt enig vi vinner ikke serien hvorfor ikke satse på de unge da? hvertfall når gamlingen ikke kan løpe. _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 01.09.2007 20:35 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Joda, stemmer nok det. Men dette bare baller på seg i forholdt til hva Kvarme har gjort før i år. Noen som husker en eneste kamp han har gjort som ender opp i positiv retning? |
Gjorde seg vel ikke bort da vi knuste Brann, men helt enig i at han har hatt en dårlig sesong. Det har han også selv tatt konsekvensen av. Nå hadde vel ikke Tørum så mange å velge i da han skulle gjøre det byttet heller da.
Likevel, det er en enestående jakt på syndebukker på dette forumet, samtidig som andre spillere forherliges hvis de gjør bittelitt bra.
Som sagt tidligere: Jeg skulle elsket å se Ciljan lage en super midtbane med Tettey og Sapara, men innser at den ikke funker som den skal (ennå). I dag spiller Skjelbred dårlig, men det tør naturligvis ikke alle de som kritiserer Tørum for ikke å bruke ham å si.
Stoor synes jeg er den beste i backrekka i dag. Ikke at det sier all verden, men han treffer med oppspillene og har bra kontroll bakover. Han ble syndebukk hos enkelte etter kampen i Bergen fordi han ikke traff på det aller siste innlegget langt på overtid.
Enkeltepisoder gjør at enkelte her inne trekker fram den ene syndebukken etter den andre. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.09.2007 20:37 Post subject: |
|
|
| Jeg blir så trist når jeg tenker på hvor god Skjelbred kunne vært nå om han ikke hadde blitt kvestet. Han dominerte Tippeligaen og storspilte i Champions League som 17-åring... |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 01.09.2007 20:39 Post subject: |
|
|
| Tror mye av suksessen til Skjelbred høsten 2005 var at han spilte i en rolle som passer ham langt bedre enn den indreløperrollen han har hatt i ettertid. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 01.09.2007 20:40 Post subject: |
|
|
hvor spilte han da kjello? _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.09.2007 20:41 Post subject: |
|
|
| Spilte vel indreløper da og? |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 01.09.2007 20:42 Post subject: |
|
|
Tja gjorde han det? Spilte han ikke - til dels i hvert fall - offensiv sentral midtbane i Høggern sin 4-2-3-1-formasjon? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Daniel- Senior

|
Posted: 01.09.2007 20:44 Post subject: |
|
|
| Gratulerer med ett poeng, får håpe dere fikser opp litt så det ikke blir sånn kjempestygt i CL. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.09.2007 20:45 Post subject: |
|
|
Kanskje han spilte som OMS ja. Han var iallfall helt utrolig god på den tiden. Skjønner ikke hva som skjer med han for tiden, han har jo en teknikk og en kvikkhet på små flater som ingen andre norske spillere er i nærheten av. Den som kommer nærmest er vel Fredheim Holm. Hvis grunnen er posisjonen, bør han få spille som offensiv midtbane, for han er et helt utrolig talent, han har potensiale til å bli en internasjonal klassespiller.
Last edited by SunsetSalami on 01.09.2007 20:46; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 01.09.2007 20:45 Post subject: |
|
|
nå skal jeg kose meg med en hitler film kanskje Tørum kunne lært noe? _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 01.09.2007 20:46 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | Tja gjorde han det? Spilte han ikke - til dels i hvert fall - offensiv sentral midtbane i Høggern sin 4-2-3-1-formasjon? | Han snudde V´en på midten, og Ciljan spilte off midt ja. To sentrale/defensive + en offensiv. |
|
| Back to top |
|
 |
Nusso Junior
|
Posted: 01.09.2007 20:47 Post subject: |
|
|
Kvarme burde lagge opp på dagen, (og kanskje han hadde gjort det,) men fakta er at back-rekka vår er tynn. Derfor burde han vente med å legge opp etter sesongen. Er dog enig i mange her at Nordvik burde vært foretrukket fremfor Kvarme...
Synes ellers vi spilte bra siste halvdel av 1. omgang, og periodvis i 2. omgang. Er enig med Tørum i at det ble for mye artisteri mot slutten, og irriterte meg mye på manglende besluttsomhet foran mål. For vi kom til mange innlegg, men for ofte var enten innleggene dårlig, eller så var vi for få inne i boksen. Synd at Kone måtte ut. Tror vi kunne scort ett mål til med han på banen.
Til dere som klager på Skjelbred, så skal det sies at det var på venstresiden det "skjedde" i førsteomgang. Han var ganske delaktig i det som skjedde da. Men det er klart, det var ikke hans beste kamp. Tror han lider litt under av at han ikke har blitt vist tillitt, og følte han måtte bevise i dag ettersom han/agenten hans gikk ut i media i forkant av kampen.
Er det en spiller jeg begynner å bli lei av, så er det Dorsin. Skulle likt å se Traore der igjen en kamp. Det ville gitt oss mer balltrygghet i laget. Tror også dette blir viktig i Champions league. Ellers får vi bare bølge etter bølge mot eget forsvar, og med vårt forsvar vet vi jo hvordan det går...
Edit: rettet
Last edited by Nusso on 01.09.2007 20:48; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
|
|
| Lavik wrote: | | nå skal jeg kose meg med en hitler film kanskje Tørum kunne lært noe? |
Å gasse jøder? Vi skal neppe møte verken Maccabi Haifa eller Hapoela(?) Tel Aviv med det første, så til tross for en sterkt økende antisemittisme (i hvert fall i Sør Trøndelag Fylkeskommune) tviler jeg på at det blir særlig stort behov for den slags... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
|
| pingvindrops wrote: | | tr0ndern wrote: | | Tja gjorde han det? Spilte han ikke - til dels i hvert fall - offensiv sentral midtbane i Høggern sin 4-2-3-1-formasjon? | Han snudde V´en på midten, og Ciljan spilte off midt ja. To sentrale/defensive + en offensiv. |
Det virka nesten som det var slik vi kjørte i dag også, Sapara og Tettey lå jo ved siden av hverandre hele tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 01.09.2007 21:05 Post subject: |
|
|
enig med deg joko-. Det virket sånn slik jeg så det også. Den "berømte" 4-2-3-1" formasjonen.. Kanskje de trener på å være defensive i CL, i såfall, Per er vell bedre der enn Sappi ? Hadde de bytta rollene så kunne jeg skjønt det, tror vell heller det var et "fluke" at det virka sånn i dag. Tror ikke Tørum har tenkt i de baner.. Men jeg kan som vanlig ta skammelig feil.. _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 01.09.2007 21:53 Post subject: |
|
|
vel, synes faktisk at det ikke var ulikt i dag, for Sapara var ikke like offensiv som vanlig.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 01.09.2007 22:08 Post subject: |
|
|
Blir helt feil og skylde på kvarme i denne kampen. kvarme hadde mange sollide inngrep også. Feilen er og blir at vi ikke setter sjansene i første omgang og begynnelsen av andre omgang. Vi må ha vinger og indreløpere som scorer mål, og når man bommer på flere 100% sjanser så får hjemmelaget alltids en mulighet til å putte i løpet av 90 minutter. Skjelbred må putte på sjansene sine og Konan må være på nett i alle kamper og ikke bare hver tredje... _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 01.09.2007 22:10 Post subject: |
|
|
| Skjelbred var da slettes ikke dårlig i dag! Det store minuset i dag var effektiviteten. Ellers var det mange som var kjappe i beina. Godset hadde store problemer med å henge med et tidvis godt RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 01.09.2007 22:13 Post subject: |
|
|
Rbk er avhengig av indreløpere som putter også. Alla hva Strand gjorde i sine glansdager... _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 01.09.2007 22:18 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | | Rbk er avhengig av indreløpere som putter også. Alla hva Strand gjorde i sine glansdager... |
RBK er avhengig av spillere som scorer, hvem betyr mindre. I dag kom man seg til en drøss feite sjanser. Kampen burde vært punktert (som et utall andre kamper i år) tidlig i andre omgang. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 01.09.2007 22:24 Post subject: |
|
|
Midtbanen scorer nok mye sjeldnere idag enn hva den gjorde i glansdagene med indreløpere som kom opp i sekstenmeteren og putta... Er nok derfor KTE lanserte FFK-kapteinen Bjørkøy som en bra Strand erstatter.
Høyresida med Konan, Sapara og Stoor fungerte dårlig idag. Traore fungert mye bedre på sin side så jeg håper Iversen er tilbake på høyrevingen i neste kamp. Konan er for mye borte i perioder. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Last edited by Nåssåladden on 01.09.2007 22:34; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 01.09.2007 22:31 Post subject: |
|
|
edit, flyttet.
Last edited by pingvin on 01.09.2007 23:18; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 01.09.2007 22:31 Post subject: |
|
|
| Rosenborg scorer mindre i dag enn for ti år siden. Scora vel mellom 70 og 80 mål i 1997. Midtbanespillerne hadde vel mellom fem og ti hver, men spissene hadde også 25 hver. Mao scorer hele laget mindre. |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 01.09.2007 22:37 Post subject: |
|
|
| Ferdighetene er i aller høyeste grad tilstede for de 6 mest offensive spillerene våre. Vi ser jo ofte at vi styrer kampene uten å skape alt for mange klare sjanser. Det er altfor mange pasninger som går sidelengs og bakover. Tror vi helt klart hadde tjent på å spille mer direkte og i lengderetningen. Slik vi spiller nå utnytter vi sjelden brudd i gunstige posisjoner til å komme i overtall i angrepsspillet, og når vi spiller mot etablert forsvar blir vi forutsigbare og avhengig av individuelle prestasjoner for å bryte gjennom. |
|
| Back to top |
|
 |
|