English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lars Hirschfeld
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 21, 22, 23  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 28.05.2007 17:49    Post subject: Reply with quote

Etter min mening er svakheten til Lars feltarbeidet. Han er vel rundt 190 høy, som muligens er LITT lite for en keeper. Veldig ofte rekker han ikke opp og må bokse ut istedenfor å plukke ballen.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 28.05.2007 18:26    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Lars er flink til å velge å bokse i de situasjonene han er usikker i stedet for å mislykkes på å holde. Den eneste svakheten jeg mener han ikke er god nok på (sånn i forhold til å være komplett keeper) er utspill med føttene. Både på tilbakespill og ved 5-meter/dødball. En ting jeg synes er veldig positivt, er igangsettingene hans. Han ønsker å få spillet fort igang etter å ha snappet ballen og er som regel flink til å finne spillbare folke. Han er også meget flink på å gjøre seg stor og ikke kaste seg for tidlig i en mot en-situasjoner.
SoZo
Rutinert

PostPosted: 28.05.2007 19:16    Post subject: Reply with quote

Svea i VG rangerer Lars som den beste keeperen i Tippeligaen

Quote:
1. Lars Hirschfeld, RBK

Fikk lite honnør for RBK-gullet i fjor, men var svært solid da. Har fortsett med det i år, gjør sjelden eller aldri feil, og er i øyeblikket nummer en i Norge, etter min mening.

http://www.vgb.no/11236/p...rma/208604
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 29.05.2007 13:52    Post subject: Reply with quote

Jeg syns også at Lars er bedre i feltarbeidet enn Arni, og dermed blir mer komplett, sjøl om han mangler reaksjonsstyrken til Arni og Espen. Han har naturligvis forbedringspotensial, men han er generelt flink til å gjøre ting enkelt; bokser når han føler det er best osv.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 10.06.2007 16:29    Post subject: Reply with quote

Canada - Guadeloupe 1-2 Surprised
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 16.08.2007 13:16    Post subject: Reply with quote

Noen som kan lære mannen å bruke ostehøvel'n?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.08.2007 17:37    Post subject: Reply with quote

Selvskading? Han virker ikke så veldig ivrig på landslagsspill...
Back to top
AndreasK
Junior

PostPosted: 25.08.2007 13:01    Post subject: Reply with quote

lars var ute på den deilige scooteren å kjørte i går Very Happy
2mas
Sjef

PostPosted: 13.09.2007 18:48    Post subject: Reply with quote

Hirschfeld spilte hele kampen, da det ble 1-1 mot Costa Rica.

For øvrig har et canadisk pressebyrå laget et interessant intervju:

"I don't care what country you go into, football's business now," Hirschfeld said. "Loyalty is less and less and it is a business. For the clubs, buying and selling players, and from the players' side as well.

"I never try to get my hopes up and look past my contract. Right now I have one more season. For what it's worth, so far since I've been there, it's been great. We won a championship, we're in the Champions League now. It's been a great ride so far but we'll see what happens"

(...)

Talking to a reporter these days, even one who knows him, seems akin to a root canal for Hirschfeld, although he warms up as the conversation continues.

The last time he was brought into the Canadian squad - against Bermuda in March this year - he refused interview requests.

From his time in Europe, he is wary of reporters.

"You guys overplay everything," he says, with only a half-smile.

Get him going and glimpses of the real Hirschfeld emerge, a fun-loving guy with a love for music. This is a man who drove a battered second-hand VW Bug to work in London while with Tottenham, whose parking lot was littered with luxury vehicles belonging to millionaire footballers. Who used to go to as many concerts as possible in music-loving London, often as wingman to starting goalie Kasey Keller.

Read more: Canadian keeper set to play Chelsea
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 13.09.2007 19:43    Post subject: Reply with quote

Har han bare et år igjen?
Eggen jr, fram papir og penn...
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 26.09.2007 16:50    Post subject: Reply with quote

Kom til å tenke på noe: Er ikke egentlig Lars litt oppskrytt? For all del, en helt grei keeper, men han er i følge meg ikke god nok for et lag som satser på topp 30. Han tar liksom det han BØR ta, men har sjeldent "feberredninger", hvis dere skjønner. Kan illustrere det slik at i Adressa står det alltid "kunne intet gjøre med målene", "sjanseløs" o.s.v., dette kan jo tyde på at han faktisk var sjanseløs, men kanskje også på at han ikke har de ekstreme ferdighetene som skal til for å ta slike avslutninger. I følge meg hadde Jarstein vært et bedre alternativ, men Lars er absolutt en helt grei keeper.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 26.09.2007 17:03    Post subject: Reply with quote

Er langt bedre å være stabilt god, enn å ha et utrolig høyt toppnivå slik som Johnsen. Er selvfølgelig aller best å ha en keeper som er både stabil på et høyt nivå og har et utrolig høyt toppnivå. Men da snakker vi om eliten av europeiske toppkeepere...
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 26.09.2007 17:03    Post subject: Reply with quote

Han er ikke oppskrytt. En meget god keeper spør du meg. En keepers viktigste egenskap er å være trygg, spre trygghet i forsvaret og gjøre sjelden store feil. En som er motsatt av det EJ er. Enig med deg i at Jarstein er bedre, men til hvilken pris? Beholde Lars, eller kjøpe Jarstein for blodpris. Vet hva jeg ville valgt hvertfall.
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 26.09.2007 17:08    Post subject: Reply with quote

Jeg er stort sett fornøyd med Hirschfelt, men jeg synes han har rotet litt i feltarbeidet i det siste. Han var ute å kjøre flere ganger mot Chelsea og han hadde en stygg tabbe mot Sandefjord.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 26.09.2007 17:16    Post subject: Reply with quote

Er ikke overvettiges imponert av Lars H. Grei på streken men ute i felten er han like god/dårlig som Espen Johnsen.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 26.09.2007 21:11    Post subject: Reply with quote

Han er noe bedre enn Espen i feltet, men så skal ikke det så veldig mye til heller. Men jeg har sett Lars gjøre litt for mange feil i år. Hadde en høy stjerne hos meg i fjor, men i år har han vært heller middelmådig, synes jeg. Har sjelden hatt noen matchvinnerredninger, på samme måte som han hadde i fjor. Og han har kostet oss et og annet poeng med noen håpløse blundere også. Blant annet ga han vel bort et straffespark tidlig i sesongen, og jeg synes huske han har vært litt ute og kjøre flere ganger også.

Men han er utvilsomt bedre enn Espen Johnsen, og flere verdenshav bedre enn reservekeeper Alex Lund Hansen, og han gjør sjelden store feil.
Strand
Veteran

PostPosted: 27.09.2007 12:14    Post subject: Reply with quote

Han kamuflerer mange små med å ikke gjøre noen enorme brølere. Det holdt jo på å skeis mot Sandefjord.
Tror at en ekstra keeper på samme nivå som Lars vil skjerpe han, Alexander Lund Hansen er jo ikke noen målestokk.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 27.09.2007 12:20    Post subject: Reply with quote

Lars er en god keeper, og helt klart bedre end Espen Johnsen. Men han har det med at lave nogle mærkelige ting en gang i mellem, men det er ingenting, når man tænker på hvor mange gange han har reddet os fra baklængs fra et horribelt forsvar.
Men, som nogle herinde har hævdet, når han ikke op til Arni i hans storhedstid.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
vegviks
Veteran

PostPosted: 27.09.2007 12:35    Post subject: Reply with quote

Arnis storhetstid er vel over ..

Når det gjelder Lars er han en meget god keeper, som sjelden gjør store feil, han kommuniserer veldig bra der bak samt at han er dønn seriøs hva sin egen situasjon angår (trening/ helse etc). Det jeg synes er litt kjedelig er at RBK, og Lars, slipper inn litt for mange mål som går like rundt keeperen (som målet Tarik scora på Lerkendal i sommer eksempelvis). Men å hente Jarstein til blodpris utgår, makan til ukonsentrert og ustabil type finner man ikke. Som keeper er han god, som person ustabil. Vi husker vel alle hans utbrudd tidligere i sesongen?
Harald
Forumsjef

PostPosted: 27.09.2007 12:40    Post subject: Reply with quote

Ja? Men det ændrer jo ikke på at han var en bedre keeper end Lars.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
vegviks
Veteran

PostPosted: 27.09.2007 12:43    Post subject: Reply with quote

Jeg er vel egentlig litt uenig at Arni var bedre enn Lars, men det er nå min mening Smile

Arni var riktignok mer reaksjonssterk og ville kanskje tatt fler av de irriterende målene hvor keeper er på/ nesten på ballen ..
Deca
Junior

PostPosted: 27.09.2007 13:45    Post subject: Reply with quote

Lars H. er mer en god nok for Rosenborg etter mitt syn. trygghet og stabilitet er veldig viktig. Når det gjelder Almenning Larsen er det en keeper jeg mer enn gjerne hadde sett i RBK drakta. Glimrende keeper med ekstremferdigheter. Mener det kan være verdt prisen å hente han.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 27.09.2007 15:17    Post subject: Reply with quote

Det er nettopp det jeg mener Lars mangler, ekstremferdigheter. Og det er noe Jarstein har. De utbruddene hans tyder jo på ekstrem vinnervilje, og det kan vel ikke akkurat brukes i mot han?
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 27.09.2007 15:53    Post subject: Reply with quote

Jo det mener jeg, altså at det kan brukes mot ham. Dersom det er snakk om vinnervilje så er det udelt positivt, men er det snakk om ustabil psyke og en trang til å sette seg selv først hele tiden er det negativt.

For all del, misforstå meg ikke, RAJ er en knakanes god keeper, men han har sine negative sider óg, selv om mange kanskje ikke vil se dem..

Edit: ..eller at jeg ikke vil se Lars sine svakheter er også en mulighet Razz
Strand
Veteran

PostPosted: 27.09.2007 16:07    Post subject: Reply with quote

Om vi vil ha Jarstein må vi slå til så snart Odd har rykket ned (en formalitet som gjennstår bare). Prisen vil synke og han vil nok nekte å ta en sesong i 1.div.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 21, 22, 23  Next
Page 14 of 23

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb