| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
quarterback Rutinert
|
Posted: 12.08.2007 18:00 Post subject: |
|
|
| ja, jeg ser poenget ditt. Men det er ikke der RBK skal hente 400 millioner! |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 12.08.2007 18:15 Post subject: |
|
|
| quarterback wrote: | | Ja, det mener jeg. Hadde folk villet kjøpe drakta hadde de kjøpt den på Lerkendal, og når i tillegg ser at 95% av Lerkendal-publikummet IKKE har ei drakt, sier det jo seg egentlig selv at markedet ikke er tilstedet. |
Du mener altså at ALLE markedsførere de siste 20 åra har tatt helt feil? At vi ikke blir påvirket av reklame og plassering av buttikk?
Men vi må i tillegg få et bredere vareutvalg. Det er for dårlig at Rosenborg nesten ikke selger supporterutstyr. Vi er det laget med mest publikum, men selger nesten ikke drakter. CL-drakta i år er jo pen i tillegg. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 12.08.2007 18:16 Post subject: |
|
|
Seff er det marked for en butikk i midtbyen. RBK har jo hele midtnorge som nedslagsfelt og når supportere er innom midtbyen så en slik butikk et naturlig sted å oppsøke. Men da må selvsagt en slik butikk levere varene med tanke på sortiment. Butikken på Lerkendal er alt annet en sexy og innbyr ikke til kjøp. Rema1000-tankegangen må ut og produkter som ser bra ut må inn. Det holder ikke med nisser og troll og produkter som ser ut som de er designet i østeuropa under kommunismen.
I forhold til å utnytte mulighetene i dette markedssegmentet er Rosenborg fortsatt på dinosaurstadiet. Hva f... er det som holder igjen? Finnes det en strategi i det hele tatt? Det må ansettes folk som vet hva som skal til. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 12.08.2007 18:24 Post subject: |
|
|
"Du mener altså at ALLE markedsførere de siste 20 åra har tatt helt feil? At vi ikke blir påvirket av reklame og plassering av buttikk?"
Nei, det er ikke det jeg prøver å si. Du misforstår begrepene for starten av denne diskusjonen (som for øvrig ikke tilhører her i denne tråden); det jeg fremhever er at ingen her har forutsetninger for å si noe om hvorvidt det ligger ti-millionbeløper i å flytte draktsalget fra Lerkendal til midtbyen. Ja, det kan godt hende vi selger noen flere drakter. Men min hypotese er at det er ikke der RBK bør fokusere for å oppnå sine mål om økte inntekter i 100-millionklassen. Kanskje er det allerede vurdert av markedsavdelingen, men de fant ut at det ble for kostbart å flytte sjappa ned til midtbyen. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 12.08.2007 19:36 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | Bratseth er ikke i klubben lenger. |
Ikke? Har han gått av i dag? |
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 12.08.2007 19:59 Post subject: |
|
|
Quarterback:
Det er selvfølgelig helt mulig at markedsavdelinga til RBK har vurdert en supporterbutikk i midtbyen for for lite lønnsom til å satse på. Vi vet vel egentlig ikke. Om så vitner det i alle fall om heller slapp satsningsvilje.
Min egen mening er at en slik butikk (og opptil flere andre) har livets rett, samt at RBK skjorter og effekter burde være å finne i enhver sportsbutikk i landet.
Det er ikke der vi drar 400 millioner. Det finnes ingen enkeltaktivitet vi kan tjene så mye penger på. Men det er der vi kan dra inn en god del av den summen, og en god del mere enn vi gjør i dag. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 12.08.2007 20:28 Post subject: |
|
|
Jeg tror nok RBK som organisasjon må satse og fokusere mest på det sportslige. Det er tross alt det som er hovedgrunnlaget for eksistensen. Andre biinntekter kommer indirekte av suksess på fotballbanen.
RBK har ikke kompetanse nok til å innse at de har udyktige folk i mange posisjoner. Organsieringen som et idrettslag blir slik at styremedlemmene ikke evner å stille strenge krav til ledelsen slik som i et AS. Dette resulterer i dårlig jobbing over hele linja. Mange av medlemmene er bestekompiser med ledelsen, og det blir ingen krav som ledelsen må stå til ansvar for. Før hadde vi Nils Arne som ryddet opp i det meste, det har vi ikke nå.
I et AS har Bratseth fått fyken for lenge, lenge siden. I RBK blir han dyrket som en gud for godt arbeid. Hva har han fått til de 7 siste årene sportslig sett?????
Men med investorer klarer vi hvertfall å hente spillere som er gode. Det vill hvertfall hjelpe. I går så vi at forsvarsrekka ikke klarer å holde et Tippeliganivå. De målene som kommer inn er en konsekvens av helt katastrofalt dårlig innsats og dyktighet.
RBK er elendig på markedssiden. Da kan ikke de starte et prosjekt når man ikke har kompetanse eller den er for dårlig. Sats på det sportslige og få investorer som kan investere i dette. Det er jo flust av lag i hele verden som har investorer. Alle her vet godt at de ikke klare å selv skaffe internasjonalt gode spillere i de sentrale posisjonene. Derfor må vi har hjelp!!
Vi ser jo nå at RBK ikke klare å skape sine egne inntekter slik at de kan kjøpe dyktige spillere. Stort sett er det slik at gode produkter koster mye, da må man ha penger. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.08.2007 20:32 Post subject: |
|
|
| Hent hjem Nordvik. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.08.2007 21:02 Post subject: |
|
|
Hittil er denne runden perfekt med negativt fortegn for meg. Brann slår oss og holder stø kurs i toppen, samtidig som vi i realiteten er hekta av i gullkampen. Lillestrøm knuser Lyn, samtidig som Viking taper poeng til topplagene. VIF klatrer på tabellen og kan havne nær sakt likt som oss dersom de slår oss i neste kamp (gud forby). Mangler bare at Stabæk avgir poeng mot Start i morra, slik at LSK og Brann skiller seg ut i toppen med luke til resten, og at vi blir hengende langt etter toppen.
Hadde det ikke vært for at det ser ut som vi får CL, hadde denne sesongen sett svært mørk ut for klbben vi er så glad i, og for meg som "hater" LSK og ikke er veldig glad i Brann/bergensere med gullrus. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 12.08.2007 21:11 Post subject: |
|
|
Synes det var bra at LSK vant i dag. Alt er bedre enn at gullet går til bergen. De må jo skrive om de 2-3 sangene de kan da. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.08.2007 21:12 Post subject: |
|
|
For meg er det helt motsatt, som jeg sikkert har nevnt før. Mye heller gull til Bergen, enn at LSK skal få det. LSK er vel den eneste klubben jeg har i nærheten av like mye følelser for rom RBK. Og da motsatt. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 12.08.2007 22:59 Post subject: |
|
|
| Viking eller Stabæk kan ta gullet. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 12.08.2007 23:15 Post subject: |
|
|
| liker ikke nannskog, gundarson, ijeh (eller åssen navnet han skrivesXD). LSK og brann, så da veit jeg ikke åkke lag jeg skal håpe på i gull kampen nå som rbk er ute av den:? |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 12.08.2007 23:25 Post subject: |
|
|
Stabæk eller Viking. Du kan ikke hate LSK eller Brann mindre enn Viking.
Aller helst Viking. _________________
| kentosd wrote: | | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
| Back to top |
|
 |
EvileyeS Rutinert

|
Posted: 12.08.2007 23:26 Post subject: |
|
|
Problemet med Brann og bergensere, er jo at vi knapt kommer til å høre noe annet de neste 40 årene om de vinner gull... VIF og klansskallene stilnet jo helt året etter sitt gull... Heller Viking eller Stabæk enn Brann eller LSK... _________________ Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 12.08.2007 23:34 Post subject: |
|
|
| stabæk da!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.08.2007 09:15 Post subject: |
|
|
| Det viktige nå er at vi klarer medalje og e-cup kvallik neste år, og da må vi bare håpe at Stabæk og Viking taper så mange poeng som mulig fremover, så får vi heller akseptere at gullet går til Brann eller LSK (pest eller kolera). |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 13.08.2007 09:48 Post subject: |
|
|
| Hvilken plassering må vi oppnå for å være garantert spill i europa neste år? 4. plass? |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 13.08.2007 09:55 Post subject: |
|
|
| Vi får tilbudt Intertoto ved 4. plass, men det kan lønne seg å takke nei til den ettersom Norge som regel får en fair play plass... |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 13.08.2007 10:22 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | | senador wrote: | Ja, hvis du har lyst til "stolt fortid, ingen fremtid" så er det greit. Jeg har ikke lyst til å se RBK på en kunstgressbane der de spiller mot Alta og Hammerfest. Det er det som er fremtiden hvis man skal bruke under 5mill på spillere og absolutt ikke ha noen investorer. Spillerne holder ikke mål og klubben har ikke penger.
Hva skal man gjøre da? |
Da gjør man som Eggen gjorde engang: Skaper verdier gjennom prestasjoner. |
Slik tenker de i Byåsen også! Det svarer ikke mye - og iallefall ikke nok - på utfordringen med å ha et godt nok spillermateriale. RBK-brakka har ikke tatt inn over seg hvilken tid vi lever i, og hva som må til. Det er der det største problemet ligger. Høgmo var inne på akkurat dette i media flere ganger han også. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 13.08.2007 10:31 Post subject: |
|
|
Nu er der blevet diskuteret relativt amnge emner i denne tråden som ikke har med Brann - Rosenborg at gøre. Fortsæt disse diskussionerne i relevante tråder. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 13.08.2007 12:42 Post subject: |
|
|
Hvor faen er Don Ø når du trenger'n? Det er en slik mann vi hadde trengt i RBK. Drittsekk som person, men forretninger, det kan han.
Å sammenligne oss med Shaktar blir helt feil, al den tid eieren av klubben er søkkrik og tjener nye milliarder hvert år. Den beste klubben å sammenligne oss med er, så mye vi enn møte hate det, FCK. Hadde gjengen på Brakka gjort litt mer som dem, så kunne det begynt å svinge.
Og det er fortsatt mulig å være en grasrot-klubb mentalitetsmessig, som jeg syns RBK bør være, uten å møtte være det drift- og organisasjonsmessig av den grunn. Det er faktisk mulig med både/og, ikke bare enten/eller. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Bruiser Junior

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 73 Location: Mellom bakkar og berg
|
Posted: 13.08.2007 16:20 Post subject: |
|
|
Mø?
Tåpp stæmning _________________ SK BRANN |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 13.08.2007 16:31 Post subject: |
|
|
vi får ikke fairplay-plass oftere enn ca. hvert fjerde-femte år, historisk sett. har bare vært tett i det siste.
er det ikke slik at 4.plass kan gi uefa-cup direkte hvis cupvinneren er foran på tabellen? eller må begge cupfinalistene være foran?
Jeg håper på viking nå. de andre alternativene er ekle. men tross alt heller brann enn LSK. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 13.08.2007 16:44 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Vi får tilbudt Intertoto ved 4. plass, men det kan lønne seg å takke nei til den ettersom Norge som regel får en fair play plass... |
25 prosent sjangse....... |
|
| Back to top |
|
 |
|