English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Skandinaviske overganger
Goto page Previous  1, 2, 3, 4

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 07.10.2006 16:11    Post subject: Reply with quote

Hvorfor det?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
tobias_1989
Proff

PostPosted: 07.10.2006 16:25    Post subject: Reply with quote

Klubbflyten er ikke rar, men det her med at han slo igjennom på landslaget først 29 år gammel. I tillegg er Kenneth Perez en Erik Nevland-type i dansk fotball (har jeg inntrykk av). God, spiller i utlandet, men ikke landslagsaktuell. Så det er ganske overraskende at Perez danker ut karer som Ebbe Sand og Jon Dahl Tommasson når han er 30 år! En siste rar ting er at han går til Ajax, 32 år gammel, som spiss Razz Jeg trodde ikke Ajax kjøpte spillere, jeg trodde de bare henta opp fra juniorlaget sitt Razz Og jeg trodde HVERTFALL ikke at Ajax henta gutter over 30!! DET er en rar fotballkarriere, der han blomstrer på slutten...
Harald
Forumsjef

PostPosted: 07.10.2006 16:30    Post subject: Reply with quote

Ahh okay, på den måde.
Perez dankede nu hverken Sand eller Tomasson ud, da han primært blev brugt på kanten. Det var faktisk sjældent at han kom ind centralt, hvilket er hans bedste position.
Grunden til at han ikke er på landslaget længere er fordi han selv har valgt og stoppe.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
tobias_1989
Proff

PostPosted: 07.10.2006 16:33    Post subject: Reply with quote

Åja.. Så han var kant på landslaget.. Da bytter jeg Sand og Jon Dahl mot Rommedahl, Løvenkrands, Grønkjær osv osv osv... Razz Danmark har jo en million superdyktige kantspillere, så det var nesten enda mer overraskende!!
Ingeman
Veteran

PostPosted: 08.05.2007 15:08    Post subject: Reply with quote

Steike altså. Brøndby er jo innteresert i alle som spiller i Norge. Nå, Kristian ørn sigurdsson, Martin Andresen, Birgir Madsen, Miika Koppinen og Marius Jonhsen.

Kan ikke tenke meg at noen av disse spillerne drar til danmark..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 30.05.2007 13:23    Post subject: Reply with quote

Pussig land å bli utenlandsproff i...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
GoldFish
Veteran

PostPosted: 29.07.2007 13:00    Post subject: Reply with quote

Nobbade FCK:s bud på Mariga

FC Köpenhamn bjöd 15 miljoner kronor för Helsingborgs 20-åring McDonald Mariga. Men HIF sade nej till danskarna, erfar Sportbladet.

Skal innrømme at jeg aldri har hørt om han her. Hvor god er kenyaneren her egentlig? Virker som et ganske drøyt talent. Når man ser på Hifs salg de siste årene tyder det på at klubben har dratt inn ganske mye på overgangssummer:

Tidigare HIF-affärer:
-I januari gick Luton Shelton till Sheffield United för 27,5 miljoner kronor.
-I juni köpte Wigan loss Andreas Granqvist. Enligt The Sun fick HIF drygt 10,4 miljoner kronor för försvararen.
-När Manchester United lånade Henrik Larsson strömmade pengar in. Det pratas om 10–15 miljoner.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 08.08.2007 09:22    Post subject: Hvorfor... Reply with quote

...er svenske målgörare så enormt mye mer populære nedover kontinentet enn toppscorerne i Eliteserien noen gang har vært?

Henke
Allbäck
Zlatan
Markus Rosenberg
og nå Marcus Berg (og det for den summen som nevnes her...)

Sikkert enda fler også. Både Berg og Rosenberg er/var spillere som kun har vist seg fram én sesong i Allsvenskan, mot norske spillere siste 10 årene som har ligget i scoringstoppen år etter år.

Kan noen forklare meg grunnen til dette?

Svenske spisser ser ut til å være så enormt mye mer populære nedover kontinentet enn våre, som stort sett havner på den derre øya, den gang de fortsatt kom seg ut. Danskene også har vel noe av dette, men i mindre grad enn svenskene.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 08.08.2007 12:30    Post subject: Reply with quote

Tja, Sæternes og Lange vart kjøpt av klubbar nedover kontinentet. Same med Helstad, Årst, Carew og Nevland. Og Rushfeldt. No kjem eg ikkje på fleire, men norske spissar har vore ganske populære nedover i Europa dei óg.

EDIT: Karadas.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 08.08.2007 12:41    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det kan ha noe å gjøre med det faktum at selv om Allsvenskan kvalitativt nok er den dårligste ligaen i skandinavia, så tjenere spillerne, og spesielt spissene, på at individualisme er dyrket mer i Sverige enn i Norge, hvor spissene mer skal utfylle en rolle i lagets kollektiv, og ikke nødvendigvis fungere primært som målscorer. Der er vel Carew det eneste unntaket i Norge, med et mulig unntak for Solskjær. Selv Brattbakk, tidenes mestscorende i norsk liga, klarte ikke å fungere optimalt i utlandet..
Recon
Legende

PostPosted: 08.08.2007 12:45    Post subject: Reply with quote

Sølve wrote:
Tja, Sæternes og Lange vart kjøpt av klubbar nedover kontinentet. Same med Helstad, Årst, Carew og Nevland. Og Rushfeldt. No kjem eg ikkje på fleire, men norske spissar har vore ganske populære nedover i Europa dei óg.

EDIT: Karadas.

Jo, men jeg sitter liksom med følelsen av at det hos oss er mer snakk om røkla i Østerrike og slikt. Og da gjerne med folk som har scoret i årevis. Hvordan pokker kommer svenskene seg rundt omkring etter en snau sesong?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 08.08.2007 13:01    Post subject: Reply with quote

I nyere tid så tror jeg man må se på prisen på norske spillere. De er "overpriset" fordi klubbene har så god råd, og konkurransen om gullet er blitt så stort. Tror det er bare en spiss i den norske ligaen som er verdt ti-talls millioner, og det er Edu. Kanskje Tarik, men særlig mer enn 10 millioner tror jeg han egentlig ikke er verdt. Men FFK er FFK og de slipper ham neppe.

Samtidig tror jeg norske spisser er trent opp til en spillestil som ikke passer til alle ligaer. Duellstyrke er godt å ha, men bare duellstyrke kommer man bare langt med hos lag hvor man trenger en spiss med bare duellstyrke, f. eks lag som spiller 4-3-3 (les: Benfica og Karadas.)
Recon
Legende

PostPosted: 08.08.2007 14:56    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke om prisen kan brukes heller. Rosenberg gikk for rundt 45 mill, etter en halv/hel sesong utlånt til Halmstad. Zlatan gikk i sin tid for 72 mill, etter en halv sesong for A-laget og ellers juniorene til Malmø. IK håper nå å oppnå ca 40 mill for Marcus Berg også.

Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 08.08.2007 16:49    Post subject: Reply with quote

Du har rett i at dette er store priser, og du har også rett i at disse talentene er langt bedre enn tilsvarende norske talenter. Det er veldig synd for norsk fotball. Men alikevel, med overprising så mener jeg det at de koster mye mer enn hva de er verdt. Hvis det ikke hadde vært slik så lurer jeg ikke på om Tarik hadde vært å se i Nederland allerede etter 2005-sesongen, f. eks.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb