| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Katalysator Veteran

|
Posted: 22.07.2007 22:24 Post subject: |
|
|
| Morsom kamp. Jeg synes vi har grei kontroll defensivt helt til de bestemmer seg for å slappe av på slutten. Tettey imponerer meg mer og mer, jeg synes dette er hans beste kamp til nå. Han forbedrer seg stadig offensivt og defensivt er han allerede svært god. Iversen og Konan er giftige fremover, noe som er viktig for fortsettelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 22.07.2007 22:48 Post subject: |
|
|
| vi ledet jo med tre begge gangene vi sapp inn mål. det er mer tilgivelig enn å slippe inn noe når kampen er jevn. syntes stopperparet hadde stålkontroll på ijeh, men kanskje var det at de ga ham så mye oppmerksomhet med på å åpne for han islendingen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.07.2007 22:49 Post subject: |
|
|
Må ærlig inrømme at jeg ikke skjønner den her..
| Quote: | | - Jeg har aldri sett et så defensivt RBK, men jeg føler vi taper for Steffen Iversen. Det er han som avgjør kampen når vi glipper, sa en skuffet Østenstad til Dagbladet.no etter kampen. |
Jeg hørte Rösler sa det samme etter kampen. Spesiellt i andre omgang kjørte vi da kampen, også offensivt. Det blei vel egentlig vunnet mer i midtbaneleddet enn i forsvaret.. Ja, ja samme det.
Lurer også fryktelig på dette med navnet til "Didi". Både TV2 og dagbladet i den artiklen jeg linker til brukte konsekvent Didier Konan Ya. Han heter da vel Didier Ya Konan, og bruker aldri Ya, om jeg husker rett? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
hmm82 Junior
|
Posted: 22.07.2007 22:56 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: |
Lurer også fryktelig på dette med navnet til "Didi". Både TV2 og dagbladet i den artiklen jeg linker til brukte konsekvent Didier Konan Ya. Han heter da vel Didier Ya Konan, og bruker aldri Ya, om jeg husker rett? |
Han heter Didier Konan Ya. Det er en stund siden det navne rotet ble ryddet opp i.......... http://www.rbk.no/info/ar...e80849.ece |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 22.07.2007 22:59 Post subject: |
|
|
| Beste kampen av Tettey som anker noensinne, fortsetter han sånn skal jeg akseptere han. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 22.07.2007 23:00 Post subject: |
|
|
Det var godt å se Rosenborg i dag. Mye bra angrepspill, der vi spiller opp på sidene med overlapp og overlapp. Deilig er det også når vi vinner tilbake ballen gang på gang når vi er i angrep, det er slik RBK skal være.
Strand jobber som en helt som vanlig, Tettey virker tryggere enn noen gang i ankerrollen og ellers mye bra fremover på banen av spillerene. Vil også si Stoor gjorde en god kamp i de minuttene han fikk. Trygg og hadde vel ingen feil slik jeg kunne se.
Ellers var jeg på Brann Stadion i dag og så Helstad score tre mål. Noe urettferdig etter kampbildet. Ellers var det moro å se Solli på høyrekanten. Gutten ser ut til å være redd for å ta en avgjørelse, vil liksom ikke legge inn og i 8 av 10 tilfeller ente det med at han rotet vekk ballen eller spilte vanskelig til medspiller som fikk problemer. Var overrasket over at han ikke ble byttet ut. Slik vi kjenner Solli altså. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.07.2007 23:02 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Beste kampen av Tettey som anker noensinne, fortsetter han sånn skal jeg akseptere han. |
Da begynner han jaggu å imponere!
EDIT: Jellyfish, jeg tenkte på det samme. Så kampen på nett, og Solli har mye av samme karakteristikken han hadde hos oss. Flink til å løpe rett fram, men sliter med en gang det gjelder å ta valg eller være kreativ. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 23.07.2007 00:08 Post subject: |
|
|
Ja, eg veit at spelarbørs i tabloidavisene bør ignorerast, men dette er fantastisk:
VG gav Tettey 5 på børsen, medan Sapara som banens beste fekk 8!
Dagbladet gav forøvrig óg Tettey 5, og Iversen bestemannprisen med 7. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.07.2007 00:34 Post subject: |
|
|
| JellyFish wrote: | | Vil også si Stoor gjorde en god kamp i de minuttene han fikk. Trygg og hadde vel ingen feil slik jeg kunne se. |
Jeg har tro på Stoor. Det har jeg hatt hele sesongen selv om det har gått litt opp og ned. Han er trygg defensivt, har fart og forsøker seg mer og mer framover. Jeg synes faktisk han er bedre enn Strand defensivt, som gjorde en del farlige feil idag - også. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 23.07.2007 00:46 Post subject: |
|
|
Det var spesielt to ting som var negativt i dag.
Det første var at det virker som om backfirer'n har klare ordre om å sentre over midtbanen når de har ballen. Det førte gang på gang til at Viking kunne komme tilbake i et etablert angrep.
Det andre var at Sapara, som er veldig sentral i angrepsspillet, misser med flere pasninger jo lengre ute i kampene man kommer. Er det fysiske slik det skal være? |
|
| Back to top |
|
 |
WengerKnows Senior
|
Posted: 23.07.2007 04:18 Post subject: |
|
|
Jeg har faktisk tenkt det samme i store deler av sesongen om sapara, at han virker sliten i slutten av kampene, men i dag så følte jeg det motsatte. Han løp mye bedre og holdt lengere enn vanlig. Kan det ha noe å gjøre med den ankelskaden han har slitt med? Kanskje den er leget.
Uansett, synes jeg faktisk denne kampen er en av de bedre jeg har sett med sapara i år. Han er riktignok fortsatt heller grusom 1 mot 1 defansivt, men i dag løp han ihvertfall mye mer enn tidligere i sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 23.07.2007 07:14 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | JellyFish wrote: | | Vil også si Stoor gjorde en god kamp i de minuttene han fikk. Trygg og hadde vel ingen feil slik jeg kunne se. |
Jeg har tro på Stoor. Det har jeg hatt hele sesongen selv om det har gått litt opp og ned. Han er trygg defensivt, har fart og forsøker seg mer og mer framover. Jeg synes faktisk han er bedre enn Strand defensivt, som gjorde en del farlige feil idag - også. |
Jeg er av den oppfatningen at høyre siden er MYE mer slagkraftig med Strand enn Stoor på backen. Å at dette er mye av grunnen til at ting fungerte i går, Stoor ødelegger alt av rytme på høyresiden.
Ikke er han noe særlig bedre enn Strand deffensivt heller, uansett så er Strand totaltsett best på høyrebacken i Rosenborg-
Stoor må nok belage seg på benken i høst, noe som gleder meg. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 23.07.2007 08:15 Post subject: |
|
|
For meg virker det som om du ikke har lyst til at Stoor skal lykkes i RBK-drakta.
Jeg for min del håper at Stoor knuser Strand i konkurransen om plassen, da han er en spiller som enda er ung og har mange gode sesonger foran seg. Strand vil alltid være kongen av Lerkendal og har egentlig ingenting mer han skulle ha bevist. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 23.07.2007 08:20 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal jeg ha noe personlig mot Stoor? Jeg synes bare han har prestert langt under det vi skal kunne forvente av en back i Rosenborg.
Strand er så sinnsykt mye bedre offensivt enn Stoor, på det deffensive er kanskje Stoor "litt" bedre, men totalsett så er Strand et MYE bedre alternativ på høyreback. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 23.07.2007 08:36 Post subject: |
|
|
| Kanskje per dags dato, men det er begrenset hvor lenge Strand kan fortsette å prestere på et like høyt nivå som det han gjør i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
mania Junior
|
Posted: 23.07.2007 09:35 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Det andre var at Sapara, som er veldig sentral i angrepsspillet, misser med flere pasninger jo lengre ute i kampene man kommer. Er det fysiske slik det skal være? |
Det hjelper vel ikke akkurat med 20 prince mild om dagen for aa si det saann... |
|
| Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 23.07.2007 09:45 Post subject: |
|
|
Er det ikke slik at han har ei belastningsskade i kneet eller ankeln eller noe i den duren ? Kan jo være dette som svekker han utover i kampene, dessuten er han jo en av de som løper mest og spiller 90 minutter i alle kamper. Klart mannen blir sliten... han er jo ikke ei maskin heller. _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 23.07.2007 10:26 Post subject: |
|
|
| Den ankelskaden han fikk nede i syden har visst plaget ham siden januar, i tillegg har han vært syk en periode. I en av cupkampene virket han helt utslått, men var mye friskere i går synes jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 23.07.2007 10:34 Post subject: |
|
|
Brady,
det er heller midtstopperne våre som måker ballen vekk/ over midtbaneleddet. Backene våre (Dorsin, Strand) spiller ballen vel så mye inn sentralt/ småspill langs sidelinjen som lange baller oppover.
At backene våre har tatt over noe ansvar når det gjelder å transportere ballen oppover banen er bare logisk, da både Dorsin og Strand er komfortable med ballen i bena.
Det må ha vært vanskelig å forsvare seg mot "gamle" RBK med så gode og ballsikre forsvarsspillere som Bergdølmo og Hoftun i forsvaret.
Min drøm er å ha to ballsikre midtstoppere i RBK. Det ville gjort det særdeles vanskelig å "låse" av det oppbyggende spillet til RBK. I hvertfall om våre backer fortsatt vil være ivrige på å gå på løp. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 23.07.2007 11:47 Post subject: |
|
|
| mania wrote: |
Det hjelper vel ikke akkurat med 20 prince mild om dagen for aa si det saann... |
Det er vel på høy tid at noen av gutta på laget lærer Sapara å snuse isteden for den røykinga |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 23.07.2007 13:02 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Brady,
det er heller midtstopperne våre som måker ballen vekk/ over midtbaneleddet. Backene våre (Dorsin, Strand) spiller ballen vel så mye inn sentralt/ småspill langs sidelinjen som lange baller oppover. |
Er enig i at det hovedsaklig er stopperne våre som forsøker å tre ballen direkte til en angrepsspiller istedet for å forsøke spillbare midtbanespillere, men i går gjorde Roar Strand nøyaktig det samme i store deler av kampen.
Jeg tror dette er bevisst fra trenernes side, og at målet er å unngå brudd imot. Samtidig så mister vi mye angrepsmessig, og etter min mening er dette feil vei å gå.
Det kan se ut som om Drillo's tanker om spillestil har minst like mye påvirkning på Tørum som det Eggen-stilen har. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 23.07.2007 13:52 Post subject: |
|
|
At Tørum har en blanding av Eggen og Drillo filosofi er vel ikke så dumt. Begge hadde jo gode resultater samtidig som begge stilretningene også hadde sine svakheter.
For øvrig synes jeg ikke at RBK spilte defensivt og dårlig i går mot Viking. Tvert i mot. Det gledet meg å se at både Konan og Sapara (og Strand) doblet på den ene siden, mens Skjelbred og Dorsin (og Braaten) gjorde det samme på den andre siden. I tillegg var vi i tillegg ofte både 3 og 4 stykker i motstanders 16 meter ved innlegg. Det blir trykk og sjanser ut av det.
På kårnere så jeg til og med at vi var opp til 7-8 personer innenfor 16 meteren ... _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 23.07.2007 14:10 Post subject: |
|
|
Har Drillo og det han står for langt opp i halsen jeg. Men gode resultater på landslagsnivå, det fikk han.
Jeg er uenig i hvordan vi spiller angrepsfotball, men når det er sagt var det positivt at spesielt høyresiden doblet bra, og Konan spilte kanskje sin beste kamp for året. At det kom en del spillere inne i boksen ved innlegg er også meget bra.
Slik sett var det en god del positivt å hente fra kampen. Allikevel syns jeg ikke vi henter ut potensialet i laget spillemessig, og at det her kan gjøres mye annerledes. Hadde det ikke vært for scoringene og en (til slutt) komfortabel seier, ville kampen i går stort sett vært gørr kjedelig å se på for en nøytral tilskuer. Jeg savner den tiden da RBK gikk ut på Lerkendal for å eie ballen, dominere kampen og ikke minst underholde. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.07.2007 18:43 Post subject: |
|
|
Kom til å tenke på at vi ikke hadde noen offsider i går. Det kan tyde på at offensiv samhandlig, timing og "samtenkning" begynner å sitte. Konan viste jo hvor farlig han er når han holder igjen løpene sine nok på det 4. målet i går. Husker han var notorisk i offside før. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|