| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
KveruLant Junior
|
Posted: 04.07.2007 22:14 Post subject: Wæhler er god |
|
|
Jeg har sett Vif en del i år, og er ikke i tvil om at Wæhler er i landslagsklasse. Han vil kunne tilføre RBK hurtighet og aggressivitet i forsvarsspillet - noe som hittil har manglet i årets utgave. Dessuten kan han faktisk også bekle begge sidebackplassene om det skulle være nødvendig. Sånn sett mener jeg at han er et bedre valg enn Pelle, men det taler selvfølgelig noe imot at han er over 30.
Skulle han komme til RBK, vil jeg uansett være fornøyd med det. Da gjenstår det andre problemet, nemlig å få på plass en ny kantspiller som kan true bakrommet og score mål. Mao. selg Braaten for en god slump penger og la Eggen ta med seg Tarik Elyounoussi i flyttelasset fra Fredrikstad  |
|
| Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 04.07.2007 22:15 Post subject: |
|
|
| Mainn wrote: | | Undertegnede har aldri likt Wæhler særlig. Han virker på meg som en ganske humørløs person, og på banen er det gjerne brutale taklinger det går i. Noe som taler i hans favør er farten. Det er noe RBK til dels mangler, spesielt hvis ikke Basma spiller i midten. Jeg ville nok heller satset på Kristjan Örn Sigurdsson i Brann, en spillende midtstopper med fart, teknikk & plasseringsevne som sine styrker. |
Jeg kan love deg at Ørnen er uaktuell for RBK. _________________ We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen) |
|
| Back to top |
|
 |
Duke Junior

|
Posted: 04.07.2007 22:15 Post subject: |
|
|
Det vi kan gjøre er å selge Koppinen, siden vi ikke kommer til noen kontrakt enighet. Å Kjøpe Wæhler som erstater, han er bedre etter min mening. Så bør styret hoste opp 15-18 mill for Pelle, det er nesten garantert at vi kan få solgt han for samme sum senere. _________________ "One accusation you can't throw at me is that I've always done my best"
- Alan Shearer |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 04.07.2007 22:19 Post subject: |
|
|
Veldig, veldig jatakk til Wæhler. Uten å tråkke noen på tærne synes jeg de fleste nå burde fått med seg at det ikke synes særlig aktuelt at Odd selger Nilsson i en ren pengeovergang, fordi de sitter igjen med så lite av overgangssummen sjøl. Deres engasjement var å gi fra seg en stopper som uansett forsvinner etterhvert, få en spiller de faktisk trenger tilbake, samt en liten dæsj penger og noenlunde fornøyde investorer.
Wæhler hit, Koné til Enga på lån ut sesongen og noen millioner til Oslo høres ut som en kanondeal. Både for oss og Enga, faktisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 04.07.2007 22:21 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Wæhler er tett oppunder norsk landslagsklasse, vi skal være glad får vi ham nå, spillermarkedet tatt i betraktning. Han er også norsk, synes det er greit med noen norske også oppi all spillerimporten, det må være lov til å si det. |
Heilt einig i alt du skriv her. Sjølv om "norsk landslagsklasse" ikkje er det heilt store. Det er tynt av gode norske stopparar bak Hangeland. Men for all del - Wæhler burde ha vore på landslaget i staden for Hagen. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 04.07.2007 22:29 Post subject: |
|
|
| Ronaldinho wrote: | | Så bør styret hoste opp 15-18 mill for Pelle, det er nesten garantert at vi kan få solgt han for samme sum senere. |
Selger vi for samme sum som vi kjøper for, taper vi penger istedet for å tjene penger. (lønn osv) |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 04.07.2007 22:40 Post subject: |
|
|
| Så på kveldsnytt nå at Vålerenga trolig vil kreve Kone+penger eventuelt Kone+en annen spiller for Wæhler. Med et slikt krav synes jeg vi burde glemme Wæhler. |
|
| Back to top |
|
 |
Duke Junior

|
Posted: 04.07.2007 22:40 Post subject: |
|
|
Det jeg mente var at vi får solgt han hvertfall for samme sum, antageligvis for en sum mye høyere. _________________ "One accusation you can't throw at me is that I've always done my best"
- Alan Shearer |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.07.2007 22:52 Post subject: |
|
|
| Kone + Lago eller Riseth høres bra ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 04.07.2007 22:54 Post subject: |
|
|
| Regner med at det er Braaten VÃ¥lerengen fremdeles er ute etter. Men skal vi tro agenten er Skandinavia utelukket for Braatens del. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 04.07.2007 22:59 Post subject: |
|
|
ler av klanen som tror/håper Braaten kommer i sammen med Kone...
Hvorfor skulle Braaten ville rykke ned med VIF?!?
RBK er vell eneste aktuelle klubb i Norge for Braaten, vil jeg tro.. men Judas faktoren er høy i Norge om dagen..
så vett aldri.. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 04.07.2007 23:09 Post subject: |
|
|
Wæhler kommer aldri i livet til å gjøre trønder av seg, mannen er jo Enga-gutt på sin hals. Dessuten tviler jeg på at Kone vil la seg "bruke som en brikke" denne gangen, når han ikke gjorde det ovenfor Odd, så dette har jeg ærlig talt liten tro på vil skje.
Dessuten er jeg litt redd for at om man nå har valgt å gi opp Pelle, at KTE allerde har fått litt han skulle sagt på Brakka (Wæhler er ingen dårlig midtstopper, og 31 er ikke SÅ ille, men så er spørsmålet om RBK prøver seg fordi de mener han er god nok eller om det er fordi han er norsk, og at kvalitetene og evt. ferdighetene kommer i andre rekke...) _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 04.07.2007 23:10 Post subject: |
|
|
Enig der. Den tida hvor man kunna ta det spillere sa for god fisk, er forbi.
Edit: Med Gislefoss, altså. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.07.2007 23:13 Post subject: |
|
|
| "Bruke som brikke" var nok bare Kones unnskyldning for ikke å ville gå til Odd når han så at bedre klubber som Start og VIF var interessert. Tror Kone er kjempeklar for denne overgangen. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 04.07.2007 23:22 Post subject: |
|
|
| Gislefoss Jr. wrote: | | Skulle ikke forundre meg i det hele tatt om Braaten gikk til vålerengen. |
poengter! _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 04.07.2007 23:32 Post subject: |
|
|
Et rent bytteutlån (uten opsjoner) på et år eller noe hadde ikke vært å forakte, men vil helst ikke kjøpe en spiller på 31 år for å erstatte de gamle. Det virker ikke helt rimelig for meg... _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.07.2007 23:37 Post subject: |
|
|
På klanenforumet driver de jo nærmest kronerulling for å få Aalbu til å dra ræva si på ferie. Nesten hysterisk morsomt hvis man så innslaget på sporten i går eller når det var, og hvor Aalbu på en så folkelig måte han klarer, forteller at han ikke har samvittighet til å ta ferie nå når det går dårlig med enga.  |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 04.07.2007 23:38 Post subject: |
|
|
| Nei nå må de på brakka skjerpe seg! Får håpe dette bare er rykter eller at Wæhler blir den 2. midtstopperen vi skal kjøpe.. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 05.07.2007 01:42 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | Veldig, veldig jatakk til Wæhler. Uten å tråkke noen på tærne synes jeg de fleste nå burde fått med seg at det ikke synes særlig aktuelt at Odd selger Nilsson i en ren pengeovergang, fordi de sitter igjen med så lite av overgangssummen sjøl. |
Hvorfor skal man være så sikker på det? Man ville jo avvente og høre hva Brann ville tilby før man begynte å forhandle med RBK... |
|
| Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 05.07.2007 03:29 Post subject: |
|
|
Skal vi sende Lago på hue og rævva ut eller? Eller kanskje koppinen pga kontrakt forhandlinger som brøt sammen?
Uansett, Whæler syns jeg er litt for gammel. Dette kan uansett ikke være et langsiktig kjøp. Har ingen på brakka lært? Nå har vi ingen midtstoppere under 30 år, og se hvilke skade problemer de har. De over 30 er mer skade forfulgt enn de under, slik er det bare. Og trenger vi enda en på venterommet til Stoltz?
Men jeg kan faktisk se for meg Whæler + Koppinen/Lago i midtforsvaret. Det kan bli bra, men jeg er enig i de andre som sier at vi trenger en som lager mål. En Brattbak type hadde vært ideelt. Rett sted til rett tid. _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.07.2007 06:54 Post subject: |
|
|
| Mainn wrote: | | Jeg ville nok heller satset på Kristjan Örn Sigurdsson i Brann. |
Du vil heller ha en utlending til?
Her var det svært mye negativt med tanke på at Wæhler er den beste midtstopperen i Norge. Hvor lenge har vi ikke ønsket noen med fart der bak? Det får vi nå. Personlig mener jeg det er mer kritisk enn å få den spillende stopperen. Det er jo uansett snakk om å hente to stoppere, så det kan vi fort få likevel.
Og 31 år, hva har det å si? Det er mange av dere som tilsynelatende trenger å få åpnet øynene for den moderne fotballen. Se på Ronny Johnsen nå. Han er snart 40 år og presterer som en ungfole. Tidene har forandret seg. 30 er ikke et like kritisk tall lengre. Dessuten får vi beholdt rutinen der bak når vi blir stående med Stoor, Dorsin, Koppinen, Skjelbred, Tettey og Sapara i tillegg til Wæhler.
Spørsmålet er hvor mye Vålerenga krever her. Jeg synes ikke det skal være nødvendig å betale noe i tillegg til Kone ihvertfall. Mulig det er ei løsning å sende i vei en av gamlegutta, ja. Egentlig høres det greit ut med et rent bytte av Kone og Wæhler. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 05.07.2007 07:04 Post subject: |
|
|
Avviser bytthandel
Velvel, han avviser en byttehandel, men vi har jo sett flere slike utspill før som bare har vært tullball.
Tror nok og det er litt agurktider nå. Kan godt hende Aalbu er/var i byen for å prate om Braaten, og at dette er en spinnoff nyhet ettersom vi er på desperat stopperjakt og VIF på spissjakt.
Men, selger de KW til oss er de kjørt. KW er bautaen som holder VIF forsvaret sammen, og jeg skal le en hel måned dersom de rykker ned pga elendig forsvarsspill etter 2007.... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.07.2007 07:06 Post subject: |
|
|
Avviser byttehandel Wæhler/Koné
– Yssouf Koné er reserve. Kjetil Wæhler er Norges beste midtstopper. Noe mer er det ikke å si, sier han.
Blir det byttehandel er det en forutsetning at Rosenborg må betale en stor sum i tillegg til Kone.
– Er det snakk om andre spillere i den byttehandelen også?
– Jeg vil ikke si noe mer om saken, sier Aalbu, som samtidig avviser at Daniel Braaten er et tema for Vålerenga.
Hm.. Som sagt, jeg er ikke like positiv hvis vi må betale store summer i tillegg til Kone... Uff, alt går i mot oss i denne jakten.
EDIT: Treg |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 05.07.2007 07:10 Post subject: |
|
|
Du må være kjappere på labben attach
Forresten; er ikke Wæhler litt "klanens-mann" og ekte KålEnga mann? Litt samme som Panzer? Dersom han er det tviler jeg på at han er hypp på en overgang til oss.
Blander de Braaten inn i dette er jeg litt mer skeptisk, men da får vi håpe Daniel holder ord og stikker til utlandet... |
|
| Back to top |
|
 |
|