|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 08.02.2005 00:33 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Ting tyder i alle fall på at problemene ikke lå hos Ola ... |
Ingen tvil om det.
Mye kan sies om Ola og fjoråret, men for å være kort og konsis, vil jeg si at ledelsen allerede fra dag 1 viste mistillit til ham. Dette i form av å gi ham mye dårligere betingelser enn forgjengeren Hareide, som tross alt var arbeidsløs på det tidspunktet RBK hentet ham. Mens Hareide fikk over to mill. i år, ble Ola "avspist" med rundt 900.000. Man kan si at CV-en skrudde opp lønna til Hareide, men det handler tross alt om samme jobb og stilling, da! Alle andre enn evig lojale Ola ville ha kjørt noen ekstrarunder under lønnsforhandlingene i et slikt tilfelle...
Rune B. så for øvrig heller ingen grunn til å skjule det faktum at Ola var en annetvalg.
Les mer: Ola By: - Jeg er ingen kriseløsning (03.12.03) |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 08.02.2005 01:30 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Ting tyder i alle fall på at problemene ikke lå hos Ola ... |
Det kunne jo være at problemene lå litt på begge sider. Det er som kjent den letteste kunst å være verdensmester i etterpåklokskap. Det som er sikkert er at Perry trener RBK nå, og at Ola valgte å ikke fortsette som fotballtrener. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 08.02.2005 09:06 Post subject: Re: Eggen har skylda! |
|
|
| Recon wrote: | Ikke så totalt uenig om Haavarl. Etter min mening er det største problemet med Eggen at han fortsatt er her!
Ser egentlig bare fram til 2006 når vi forhåpentligvis er blitt kvitt det meste av dødkjøttet i klubben. |
Skal jeg fortelle deg en ting, Recon? Jeg er fullstendig enig med deg..!
Når det gjelder det Mikkmakk skreiv, så ber jeg han tenke tilbake på de kampene RBK har spilt etter Ola Bys avgang. 30 mål imot på 10 kamper er lik tre baklengs pr. kamp, det. Da spiller det liten rolle at forsvaret sliter med skader, noe er uansett galt baki der. Hva sier NAE om det? Jo, han sier følgende; "Vi må få orden på angrepspælle, da bli vi ber i forsvare, å. D hæng sammen, d, veit du!" I hvilken dimensjon gjør det det, Nils Arne? Det minner om det en tidligere RM-president, tror det var Florentin Perèz, sa; "Ja, det er mulig vi trenger å styrke "Los Galactios" i forsvaret, men så lenge jeg bestemmer her, betaler jeg ikke et tresiffret millionbeløp for en defensiv spiller. Det er det nemlig bare offensive spillere som er verdt" Selv om ordlyden og tema var litt annerledes, sa de egentlig det samme, begge to. Nemlig: "Angrep er det beste forsvar!"
Det måtte et president-skifte til for at Real skulle innse at det ikke stemte, i RBK må det nok større utskiftninger til.. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 08.02.2005 09:57; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.02.2005 09:48 Post subject: Re: Eggen har skylda! |
|
|
| Mikkmakk wrote: | | Kun kort tid etter at NAE hadde sine første økter så spillte jo RBK skjorta av Djurgården med et fyrverkeri av et angrepsspill andre nordiske lag skal slite med å matche. |
Kan jo være tilfeldigheter også -- de har ikke akkurat fortsatt med det etter den kampen. Til tross for mange flere økter med NAE.
Allikevel: slikt angrepsspill husker vi fra gamle dager, slikt vil vi ha igjen, og NAE er i tilfelle mannen til å fremskaffe det. Om det vil lykkes, er en annen sak. Jeg håper det beste! |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 08.02.2005 10:18 Post subject: |
|
|
Jeg er forsåvidt enig i de som er skeptisk til at Eggen fikk komme tilbake, hvertfall når det er en sånn midlertidig rolle.
Men det er en klar fordel: NÅ har spillerne fått det som de ville. Dersom de fortsetter den slappe trenden fra høsten og vinteren kan de ikke legge skylda på at treningene ikke er som de vil ha dem.
Når det gjelder Ola så holder jeg fast ved det jeg alltid har sagt. Han gjorde garantert ikke en perfekt jobb. Men han var fersk og er en mann som både tåler og lærer av kritikk. Derfor var det feigt at spillerne ikke sa fra om ting tidligere. Ola ville lyttet og lært.
Når det gjelder det diskusjonen handler om tror jeg det rett og slett handler om guts. Gamlegutta har tydeligvis innarbeidet seg en holdning der de tror RBK alltid vil være i en klasse for seg. Dessverre virker det som de i mange tilfeller har lært opp de yngre til å tenke slik også. Hvis alle står på og jobber på banen vil dette rette seg. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |