English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Nilsson
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende

PostPosted: 26.06.2007 22:25    Post subject: Reply with quote

Steffen Iversen scora mot Panathinaikos for 11 år sia. Han bør spille uten konkurranse og krav til han dør av skrumplevra si. Eller den vonde ryggen som blir verre hver søndag formiddag.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 22:32    Post subject: Reply with quote

Vel, han skal visstnok være nær en overgang til RBK, i følge Dagbla': http://www.dagbladet.no/s...04640.html
magnus*
Senior

PostPosted: 26.06.2007 22:34    Post subject: Reply with quote

Nilsson inn, Konè ut - glimrende. Ta opp Jo Sondre Aas i A-stallen. Bedre med en motivert, lovende unggutt i stedet for en småsutrede afrikaner. Iversen spiller jo uansett.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 26.06.2007 22:37    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Vel, han skal visstnok være nær en overgang til RBK, i følge Dagbla': http://www.dagbladet.no/s...04640.html

Alt som står i den artikkelen kommer fra TV2..
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 22:44    Post subject: Reply with quote

magnus* wrote:
Nilsson inn, Konè ut - glimrende. Ta opp Jo Sondre Aas i A-stallen. Bedre med en motivert, lovende unggutt i stedet for en småsutrede afrikaner. Iversen spiller jo uansett.

Småsutrete afrikaner? Uenig. Han har all grunn til å ønske seg bort for å få mer spilletid, og har vært eksemplarisk fram til nå. Når han ikke fikk spilletid mot Lyn - der Iversen "glitret" skikkelig mye - er jo det et svært tydelig signal fra treneren...

Når det er sagt - eneste logiske forklaring på at ledelsen i det hele tatt er villige til å la Kone gå er:

A) De ser på Jo Sondre Aas som et klart alternativ dersom Iversen blir skadet. Kan bli moro å se om han får spilletid utover høsten dersom Kone forsvinner

B) De ønsker ikke å ha flere enn 3 ikke-EU spillere i troppen.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 22:45    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke helt se for meg at de lar Kone gå uten at det er en ny spiss på gang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 22:46    Post subject: Reply with quote

Hirschfeldt - Strand - Nilsson - Koppinen - Dorsin - Sapara - Tettey - Skjelbred - Bråten - Iversen - Konan.

Rimelig slagkraftig ja.

Gir en bra signaleffekt å signere Nilsson. Mer attraktivt å komme til en klubb som klarer å få tak i sånne spillere.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 22:53    Post subject: Reply with quote

Wilhelm, Ivers kan uten tvil bli viktig utover sesongen, men det blir for dumt at Rosenborg skal lide på grunn av hans manglende profesjonalitet i over en halv sesong før han endelig tar tak i seg selv. Da er det bedre å bruke en sulten spiss som lettere kommer i form og skaffer oss flere poeng slik at vi slipper å ligge langt bak frem til høstsesongen.
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 22:54    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:

Når det er sagt - eneste logiske forklaring på at ledelsen i det hele tatt er villige til å la Kone gå er:

A) De ser på Jo Sondre Aas som et klart alternativ dersom Iversen blir skadet. Kan bli moro å se om han får spilletid utover høsten dersom Kone forsvinner

Jo Sondre har forresten scoret 8 mål på 10 kamper i 2. div. hittil i år.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 23:02    Post subject: Reply with quote

Igjen denne uendelige naiviteten om hvor bra de aller yngste hos oss er... Skjelbred og Tettey er unntakene som bekreftet regelen, Nordvik og Jamtfall er et bra stykke unna, og alle andre er langt bak... det er nok heller snakk om andre løsninger med eksempelvis konan eller braathen på topp når ivers blir skada
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 23:05    Post subject: Reply with quote

Delvis enig med puckno der. Skal Aas være et alternativ som spiss i tippeligaen, bør han dominere mer og score fler mål i 2. div. Men men, langt i fra sikkert han hadde gjort det dårligere enn Iversen for tida.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 23:07    Post subject: Reply with quote

Jo da, Ivers jr har vært under pari i flere kamper i år, men det har da også flere andre spillere vært. Laget som helhet har jo heller ikke fungert, og Steffen er jo ikke spilleren som gjør mål på egenhånd. Han er tross alt avhengig av gode innlegg, noe som har vært mangelvare all den tid laget sliter med å finne spillere som fungerer på kantene. Kan godt slenge meg på den at Kone nok burde fått noen sjanser, men alt i alt vil jeg foretrekke et RBK med Ivers på topp. Da blir Yssouf benkesliter, noe han selvsagt går lei av etter hvert. Et salg, evt utleie er derfor til beste for begge parter. Rosenborg får endelig en skikkelig stopper som også vil kunne fungere godt som igangsetter, noe som har vært mangelvare siden den største av dem alle, Hoftun, ble for gammel.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 26.06.2007 23:11    Post subject: Reply with quote

Wilhelm S Myhr wrote:
Et salg, evt utleie er derfor til beste for begge parter.

Akkurat det er jeg uenig i. Det er det beste for Kone, men ikke for Rosenborg. Vi skal ut i CL-kvalik og da er vi avhengige av å ha andre alternativer enn Konan og Aas hvis Iversen skal fortsette med den dårlige formen eller bli skadet.
Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 26.06.2007 23:20    Post subject: Reply with quote

Jeg har grått meg i søvn i mange måneder nå fordi vi mangler en virkelig kanonstopper. Får vi Nilsson skal jeg endelig tørke tårene, men dette tør jeg ikke juble for tidlig for. Den daen han står med rbk-drakt skal jeg slippe jubelen løs. Tror ikke Brann gir seg uten videre, etter å ha summet seg litt tror jeg de kommer med et nytt bud. De har jo også spillere å sende i bytte...
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 23:24    Post subject: Reply with quote

Hvor bra er egentlig Per Nilsson? Jeg stiller meg foreløpig litt tvilende til at han blir et bra kjøp.

Han har gjentatte ganger blitt vraket av den svenske landslagsledelsen, laget hans har hatt alt annet enn suksess de siste 9 månedene og han har vist at han faller litt igjennom i viktige kamper/kamper med mye oppmerksomhet.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 23:26    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Wilhelm S Myhr wrote:
Et salg, evt utleie er derfor til beste for begge parter.

Akkurat det er jeg uenig i. Det er det beste for Kone, men ikke for Rosenborg. Vi skal ut i CL-kvalik og da er vi avhengige av å ha andre alternativer enn Konan og Aas hvis Iversen skal fortsette med den dårlige formen eller bli skadet.

Selvsagt trenger man alternativer, men heller ikke Rosenborg er tjent med en spiss som sitter på benken, misfornøyd og med ønske om å komme seg lengst mulig bort fra Trondheim.
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 23:27    Post subject: Reply with quote

Ã…smund wrote:
Jeg har grått meg i søvn i mange måneder nå fordi vi mangler en virkelig kanonstopper. Får vi Nilsson skal jeg endelig tørke tårene, men dette tør jeg ikke juble for tidlig for. Den daen han står med rbk-drakt skal jeg slippe jubelen løs. Tror ikke Brann gir seg uten videre, etter å ha summet seg litt tror jeg de kommer med et nytt bud. De har jo også spillere å sende i bytte...

Det er jo først og fremst opp til Hardball da, i og med at de sitter på pengesekken. Brann har ikke råd til Nilsson - det har Hardball.
Men Nilsson kan faktisk være såpass attraktiv for videresalg at Hardball vil strekke seg langt for å få ham.

Men forhåpentligvis vil RBK strekke seg utrolig langt for å få Nillson. Og en skulle tro at Kone vil være mer aktuellt for Odd enn hvem som helst som Brann kunne bytte bort. Dessuten bør det friste mer for Nilsson selv å gå til RBK, i og med sjansen for CL-spill.
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 23:29    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Hvor bra er egentlig Per Nilsson? Jeg stiller meg foreløpig litt tvilende til at han blir et bra kjøp.

Han har gjentatte ganger blitt vraket av den svenske landslagsledelsen, laget hans har hatt alt annet enn suksess de siste 9 månedene og han har vist at han faller litt igjennom i viktige kamper/kamper med mye oppmerksomhet.

Han er definitvt bedre enn de vi allerede har.
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 23:32    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Dette spør jeg meg om også. Til syvende og sist så kom Odd på kvalikplass i fjor og ligger ikke akkurat bra an hittil i år heller. Hva er det som gjør Nilsson så mye bedre enn resten av laget? Hvorfor har han ikke hevet laget mer da?
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 23:32    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke Rosenborg lar denne overgangen glippe. Og jeg tror Pelle ser at RBK er en atskillig større klubb med et vesentlig større navn og med et betydelig større potensial enn Brann. Pelle vet at Rosenborg har en egen evne til komme til Champions League, mens Brann stopper i Åtvidaberg.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 23:34    Post subject: Reply with quote

fy f..n for en sutrete gjeng.

Her har man skreket og klagd sin nød over elendige stoppere i hele år, og når det endelig ser ut som om vi får tak i en kvalitetsspiller så er faen meg det gæli' også... Attpåtil er årsaken til klaginga det at vi skysser etter en benkevarmer som aldri har fått vist seg fram i klubben.
Greit nok at man mener at Kone burde fått flere muligheter, men faktum er tross alt at han ikke har spilt noe særlig, og ikke ser det ut til at Tørum har tenkt å gi ham mer tid heller. Dersom det da er dette som må til for at vi skal kunne få fatt i en spiller som Pelle Nilsson, ja så er jeg gjerne med på kronerulling til flybilletten.

Det at Iversen suger er vi vel stort sett enige om, men det mener jeg ikke har noe i denne debatten å gjøre. Dersom Kone hadde vært så outstanding, hadde han sannsynligvis også blitt brukt mer og Ivers hadde havnet på benken.
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 23:42    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Nilsson ifjor var TLs klart beste stopper i mine øyne, god både fremover og bakover, i år har han ikke vert like god, noe som selvfølgelig kan komme av dårlig motivasjon pga at han ønsker seg bort fra Odd Grenland.

Eneste som er sikkert er at Nilsson er bedre enn de stopperene vi har idag. Men problemet nå er at vi må kvitte oss med to stoppere helst allerede i sommer.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 26.06.2007 23:44    Post subject: Reply with quote

Det her er sikkert mer på grunn av meg enn prestasjonene til Nilsson, men jeg har ikke fått et imponerende inntrykk av han ennå. Derfor vurderer jeg å se opptak av en Odd-kamp (kjempeartig, sikkert) eller to kun for å studere han mer inngående. Inntil da klarer jeg ikke å ta helt av selv om de aller fleste skryter han opp i skyene.
Back to top
Duke
Junior

PostPosted: 26.06.2007 23:56    Post subject: Reply with quote

Jeg er godt fornøyd med dette, men er litt skeptisk til at vi nå ikke har noen farlige goalgetter bak Iversen, i tilfelle han skulle bli ute i lang tid. Og hvem skal oversette for afrikanerne?
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 27.06.2007 00:07    Post subject: Reply with quote

Man må da kunne påstå at Konan er ganske så målfarlig. Om vi tar bort straffesparkene til Iversen er jeg rimelig sikker på at Konan har en bedre målration enn det Iversen har.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 15, 16, 17  Next
Page 4 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb