| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.06.2007 01:19 Post subject: |
|
|
Denne situasjonen har NFF heldigvis mulighet tilø å gjøre noe med, da dommeren ikke dømmer noe. Så vidt jeg har skjønt blir "dommen" stående dersom dommeren dømmer på hendelsen, uten at NFF kan gå inn og overstyre i etterkant. Godt mulig dommeren ikke ser situasjonen godt nok, og derfor vinker det videre. Hadde vært interessant å høre ha Brage Sandmoen har å si om hendelsen etter kampen.
Håper uansett NFF går inn og dømmer Müller grisebank med kjetting på åpen gate og utestengelse fra alt som ligner ballsport, boccha inkludert, på livstid. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 25.06.2007 07:30 Post subject: |
|
|
når folk sitter inne 120dager, for noen ørtæver ute på byen, vet jeg ikke hvordan man skal straffe noe sånt!
Føler det er lov til å gjøre hva man vil på en fotballbane, uten at det strafferettslig lovbrudd. Stakkar Müller, om han får tre,fire eller fem kamper karantene. Hadde han gjort det på åpen gate, hadde han nok risikert noen måneder i buret. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 25.06.2007 11:29 Post subject: |
|
|
| Tviler på at NFF gjør noe med saken, de vet at reaksjonen til Nordlie/Fjørtoft vil være syting i media i flere måneder. Så de vegrer seg vel for å terge de på seg. I mine øyne burde tyskeren få en hard straff, sju-åtte kamper. Eller deportering hjem. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 25.06.2007 11:35 Post subject: |
|
|
Nei da, det var laaaangt i fra tilsiktet. Det er helt naturlig at keeper går opp slik, Nordlie og Grodås sier det og da er det sant.
Ja - dette er ironi fra min side.
Bjørnebye mener det snart blir tatt livet av noen. Og Nordlie og Grodås kommer med noen freshe uttalelser. |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 25.06.2007 12:48 Post subject: |
|
|
| Er ille å sjå reaksjonen til Nordlie, Grodås & co, men minst like synd er det at Bjørnebye ikkje har ballar til å påstå at Müller gjorde det med vilje. Synest óg at Frode Olsen og TV2 var alt for milde i sin dekning av situasjonen i går kveld. Heldigvis har VG tatt tak, og Svein Mathisen seier i det minste det han meiner. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.06.2007 14:26 Post subject: |
|
|
Jeg tror grunnen til at Bjørnebye var såpass rolig i går var at han ikke hadde fått sett reprisene. Han var nok også rimelig sjokka. Leste seint i går kveld en sak (se om jeg finner den) hvor Nordlie og Bjørnebye sa reprisene sammen, og Bjørnebye var langt fra glad over det han så. Nordlie fortsatte å bortforklare, mens Bjørnebye beit det i seg og gikk.
Forøvrig kan sesongen være over for Fevang, i følge Dagbladet. Müller står nok neste kamp. Hurra for fair play!
EDIT:
<object><param></param><param></param>
Blei no rar kode over videoen. Samme det. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 25.06.2007 15:59 Post subject: |
|
|
Pressemelding fra NFF:
| Christian Brøndbo på kjernenforumet wrote: | NFFs administrasjon har i dag besluttet å oversende til NFFs disiplinærutvalg, episoden fra tippeligakampen mellom Lillestrøm og Start, der Starts Geir Ludvig Fevang får kneet til Lillestrøms keeper, Heinz Müller, i ansiktet.
NFFs disiplinærutvalg må først og fremst vurdere om saken er sanksjonerbar i henhold til NFFs reglement, før de eventuelt tar stilling til sanksjon. NFFs administrasjon vil frem til møtet i disiplinærutvalget innhente all nødvendig dokumentasjon, som skal danne grunnlag for disiplinærutvalgets behandling.
Disiplinærutvalget avholder sitt møte tirsdag 26. juni. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.06.2007 16:32 Post subject: |
|
|
Godt å høre. Jeg kan ikke huske å bli så provosert og beint fram forbanna over noen hendelse i norsk fotball så lenge jeg har fulgt med. Beklager at jeg pusher mye på denne saken, men det er enn del damp som må ut. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 25.06.2007 17:08 Post subject: |
|
|
| Hadde jeg vært Fevang hadde jeg politianmeldt det. Kan ikke forstå at det ikke hadde blitt en dom av det, bildene er klare nok. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.06.2007 17:18 Post subject: |
|
|
| Det er kanskje best å diskutere det her, ja. Jeg har skrevet litt om det i en annen tråd. Jeg er enig med dere. Müller bør straffes for dette. Seks kamper minst. Håper han blir anmeldt også. |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 25.06.2007 17:38 Post subject: |
|
|
Folk blir utestengt for narkotikabruk i årevis, for vold får de et par kamper. Syns ikke forbrytelse og straff nødvendigvis henger på greip. (Ikke det at jeg forsvarer narkotikabruk på noen måte.)
Utesteng fyren resten av sesongen. Så voldelig oppførsel må det slås ned på. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 25.06.2007 17:56 Post subject: |
|
|
| I går kveld, (etter endelig å kommet meg etter bonfest i selbu) så jeg de bildene der, hjalp ikke mye på formen, ser helt klart veldig tilsiktet ut. greit nok at høyrekneet kommer opp, veldig vanlig. For meg ser det ut som han gjør det med vilje. håper han får rikelig med straff, fortjener det |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 26.06.2007 12:20 Post subject: |
|
|
Klager over at han blir behandlet som en kriminell. Hadde det skjedd utenfor banen, hadde svinet blitt bura inne. Selvfølgelig skal han behandles som en kriminell. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 26.06.2007 14:10 Post subject: |
|
|
For to uker siden ble en kamerat av meg angrepet. Han ble spent i tryner, men slapp heldigvis unna med mindre skader. Et kutt i leppa, og noen dagers hodepine.
Han som gjorde det ble anmeldt. Selvfølgelig ser jeg på Muller som en kriminell. |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 26.06.2007 14:45 Post subject: |
|
|
| PÃ¥ fotballbanen? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.06.2007 13:07 Post subject: |
|
|
- Det er naturlig at en keeper går opp med det ene kneet. Dette er også utespillerne innforstått med når de går i duell med keeper. Men den ekstrainnlærte bevegelsen Müller gjør med det venstre kneet, anbefaler jeg alle keepere å droppe. Man må skille mellom snørr og bart: Det som er ment som selvforsvar, kan fort bli et farlig våpen, poengterer By Rise, og følger opp med en metafor:
- Det er greit å beskytte huset ditt mot innbrudd med en innbruddsalarm. Men det er ikke greit å legge ut landminer rundt hele huset for å holde eventuelle inntrengere unna.
Les mer: - En viktig debatt |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 27.06.2007 14:07 Post subject: |
|
|
| GoldFish wrote: | | PÃ¥ fotballbanen? |
Nei, det var på byen. Men det var det som var poenget mitt. Hendelsene var veldig like, bare at Fevang måtte på sykehuset. Han som spendte kameraten min er anmeldt, mens forseelsen til Muller som var enda grovere, slipper unna siden det var på fotballbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 27.06.2007 15:36 Post subject: |
|
|
Tidlegare Müller-rival Erik Holtan er vel den fyrste som går ut i media og påstår at Müller gjorde det med vilje.
- Jeg er ikke i tvil om at det var med overlegg, for det er en helt uvanlig bevegelse han gjør. Det står ikke i noen keeperbøker, det er ingen keepertrenere som lærer bort noe slikt, og jeg har heller aldri sett det før. Det Müller gjorde der er til og med vanskelig å få til, og det hører ikke noe steds hjemme, sier Erik Holtan til Dagbladet. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.06.2007 16:40 Post subject: |
|
|
Kjell Kaspersen påstår det samme i dagens VG: - Müller gjorde det med vilje
Kaspersen sier til VG at knesparket er en bevisst handling med ett mål for øye: å skade en motspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 27.06.2007 18:22 Post subject: |
|
|
| Eg trur det same, og det er katastrofe at han berre fekk to kampars karantene. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.06.2007 18:36 Post subject: |
|
|
Da har Müller fått dommen. Hele to kampers karantene fra NFF. Nok en gang viser NFF mangel på både baller og ryggrad. Til sammenligning var to kamper det samme Simen Brenne fikk for sin takling av Sapara på La Manga. Brennes takling var riktignok stygg, men det skal være forskjell på en stygg takling i en kampsituasjon, og et uprovosert angrep som delvis ødelegger en spiller for lang tid, uten mål og mening.
Jeg reagerer også på NFFs utsagn rundt dommen. De mener at Müller ikke gjør det med vilje. Han får da straff for en "ubevisst" handling. Hvis de mener at dette er et uhell, bør vel Müller gå fri?
Jeg føler dette er en slags kompensasjonsdom fra NFF. Fotballnorge får sin "hevn" ved at Müller og LSK får straff. Samtidig er straffen så kort at den er til å leve med for LSK.
Men jeg er forbanna på hvor liten straff det ble. Det skal være forskjell på ei "ærlig" grisetakling og den situasjonen på Åråsen. Setter man Brenne og Müller-situasjonen i sammenheng, fremstår Mülllers straff som latterlig, og er en hån mot Start generellt, og Fevang spesiellt. Håper nå Start velger å gå til rettslige skritt utenfor banen her. Det skal svi mer å gjøre det muligens styggeste noen gang sett på en norsk fotballbane. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 27.06.2007 18:49 Post subject: |
|
|
| Verkar ikkje som om Fevang er interessert i å anmelda Müller. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.06.2007 18:58 Post subject: |
|
|
NEi, desverre. Det er èn altfor stor mann inne i bildet her. Svein Mathisen sa tidligere at Start vurderer å gå videre. Håper de gjør det etter en latterlig kort straff. Men vi kan vel i grunn ikke håpe på mer enn to kamper fra NFF. Problemet er om Fevang eventuellt må være med i en rettsak. Detvil han ukke, da han naturlig nok ønsker å legge saken bak seg. Synd å se Müller bli "reddet"av en veik fotballorganisasjon, og en motspiller/offer som er så utrolig mye rausere enn det Müller fortjener. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 27.06.2007 20:56 Post subject: |
|
|
| Hørte Bjørnebye uttalte seg på NRK P1 tidligere i kveld. Fikk desverre ikke med meg alt, men nok til å fortstå at han var rystet over den lave straffa. |
|
| Back to top |
|
 |
|