English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Martin Andresen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 12.06.2007 13:23    Post subject: Reply with quote

Limax wrote:
Nei, nei, og nei.

For gammel

Andresen er yngre enn feks Iversen...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
netrom
Senior

PostPosted: 12.06.2007 13:59    Post subject: Reply with quote

Synes det tas liten høyde for skader, mange kamper mm. som gjør at selv om M.A kommer, vil bli spilletid på Tettey. Hvis vi skal dominere norsk fotball må vi vinne serien og komme til CL, for å få penger i kassa og muligheten til å holde på de beste spillerne.

Synes ikke Tettey er god nok på nåværende nivå til å dominere på midten og det tror jeg vi får straff for i en CL kamp.

Jeg tar det ihvertfall som en selvfølge at spillerne selv vil være i den beste klubben i Norge (ihvertfall i den delen av karrieren, skjønner at Ståle Stensaas ikke gidder å bruke de siste årenen på benken) og at hvis de må vente 1. år eller 2 på sjangsen til å spille fast på ett lag som spiller i CL, bør de gjøre det.

Synes ikke det er ensbetydende at hvis det satses på Tettey som anker, skal han automatisk få abonement på en plass han ikke mestrer fullt ut.

Last edited by netrom on 12.06.2007 14:05; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.06.2007 14:04    Post subject: Reply with quote

Hør nu her.

Selv med Martin Andresen på midten bliver vi straffet i en CL kamp. Vores forsvar er alt for dårligt, vi skaber for lidt gode chancer og vi møter sandsynligvis et af de bedre lagene i Europa. Alt roterer ikke rundt den centralemidtbane positionen.
CL tror jeg ikke det bliver noget af denne sæson, ikke medminde spillet forbedrer sig betragteligt og vi får 1-2 nye midtstoppere på plads.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 12.06.2007 14:21    Post subject: Reply with quote

- Han er først og fremst en fantastisk trivelig fyr, men en "pain in the ass" å spille imot. Han er den rake motsetningen på og utenfor banen. At han kunne kledd en rolle i RBK, og er god nok for det, er jeg helt sikker på, sier Tørum.

Les mer: - Han ville kledd en rolle i RBK
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 14:23    Post subject: Reply with quote

Nå begynner det å lukte Andresen lang vei Smile
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 14:30    Post subject: Reply with quote

Adressa wrote:
Om Andresen bestemmer seg for å forlate Rosenborg kan kanskje det at Knut Tørum er trener i Rosenborg, være avgjørende for at Brann-kapteinen velger å gå til trønderne.

Skal Andresen forlate Rosenborg før han er kommet?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
netrom
Senior

PostPosted: 12.06.2007 14:34    Post subject: Reply with quote

Hør selv, sier ikke at M.A er det vi trenger for å oppnå suksess i CL, det jeg sier er at hvis en spiller som ikke mestrer oppgavene sine fullt ut blir satt til side for Norges landslagskaptein synes jeg det høres fornuftig ut.

Er helt enig i at vi trenger stoppere, men er strengt tatt ikke det denne tråden handler om.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 12.06.2007 14:40    Post subject: Reply with quote

Quote:
Men Brann utelukker at de vil slippe Andresen til Rosenborg så lenge bergenserne er med i gullkampen.

Hentet fra saken 2mas linker til. Det utelukker vel stort sett en overgang i dette overgangsvinduet. Så får vi se om han eventuellt vil skifte klubb ved sesongslutt. Det tror jeg fort kan avhenge av om det blir gull i Bergen eller ikke. Mannen har jo gitt utrykk for at han har veldig lyst til å vinne serien og prøve seg i Europa.
longns
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 14:42    Post subject: Reply with quote

Tror nok Hardball vil ha en finger med i spillet her, hvis de kan få noen mill for Andresen + Kone så tror jeg ikke de sier nei til det.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 12.06.2007 15:00    Post subject: Reply with quote

Du har ey poeng der, joko-. Nok en gang priser jeg meg lykkelig for at Rosenborg er økonomisk uavhengig i så måte. Om et halvt års tid er Andresen verdt null og niks for Brann og Hardball, dersom han ikke skulle underskrive ny kontrakt.

Jeg så faktisk et ganske bra inlegg på dette i kommentarfeltet under saken på en eller annen nettavis i går (Aftenposten, om jeg ikke tar feil). Dersom Brann/HardBall skulle få Kone nå, har de en spiller som kan gå ganske rett inn dersom Winters/Sæternes forsvinner. I tillegg har de en relativt ung spiller med potensiale, som kan selges videre og gi penger tilbake til Brann/HardBall senere.

Det er dette jeg synes er så guffent med investorer (og ønsker derfor å utsette dette så lenge som mulig i klubben i våre hjerter). De kan gå inn og overstyre klubbens sportslige ledelse fordi de i praksis eier spilleren. Det at HardBall allerede nå har gått ut og sagt at de har 12-13 millioner klare til å kjøpe eventuell Andresen-erstatter, kan kanskje også være signal om at noe er i gjerde. HardBall, som "eier" en god del av spillerene (eller deler av dem) i Brann-stallen, tenker avkastning. De er nok en god del mer kyniske enn det Brann er. For Brann er det kanskje best å beholde Andresen ut året, for så å miste han som Bosman-spiller. For Hardball er det absolutt best å få penger for ham - eller en spiller som er mer langsiktig og/eller kan selges videre.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.06.2007 15:10    Post subject: Reply with quote

netrom wrote:
Hør selv, sier ikke at M.A er det vi trenger for å oppnå suksess i CL, det jeg sier er at hvis en spiller som ikke mestrer oppgavene sine fullt ut blir satt til side for Norges landslagskaptein synes jeg det høres fornuftig ut.

Er helt enig i at vi trenger stoppere, men er strengt tatt ikke det denne tråden handler om.

Det at du mener Tettey ikke mestrer positionen fuldt ut har du redigert ind efter min kommentar.
Du får det til at fremstå som at med Tettey kan vi ikke have succes i CL og at vi vil blive straffet hvis han spilelr der i en CL-kamp. Så påpeger jeg bare at det langt fra er centralt vi har vores største problemer for tiden, og at det slet ikke vil være så afgørende om Tettey spiller centralt eller ikke.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Skammels10
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 15:10    Post subject: Reply with quote

Spørs om Hardball er så lysten på å la Martin gå gratis, ja. Men det er jo naturlig at Brann vil ha han ut sesongen, først og fremst for ikke å bli svekket i gullkampen.

Men vi får se. Blir veldig spennende å følge denne saken fremover, og spesielt høre hva Martin Andresen sier selv.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 15:17    Post subject: Reply with quote

Joko, jeg snakket om Andresen's første periode i Stabæk...

Andresen løper ikke mer enn hva Skammelsrud gjorde, men han har ikke den samme smartness som Skammelsrud hadde... Det har ikke Tettey enda, men han løper mer.

Etter det som står i nettavisene rundt omkring så er det meget sannsynelig at Andresen kommer til RBK, hvis ikke FCK's Solbakken våkner opp... Det er fremdeles kunstnerskatt i Danmark...

Men jeg synes at Tettey har utviklet seg i rollen, og det er fremdeles god tid til CL-kvalifiseringen, er faktisk mer bekymret over forsvaret...
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 12.06.2007 15:28    Post subject: Andresen Reply with quote

http://fotball.adressa.no...e83270.ece

http://www.ba.no/sport/fo...820138.ece

Brann avviser at de selger Martin til en rival midt i sessongen, og ikke minst hvis Brann er med i Gullkampen...
-Skal bare se litt på tabellen..jo Brann er på plass nr.1 med 20 poeng, og Rosenborg er..skal vi se..ja på 5. plass med 14 poeng.

Da vil det vel si at vi er med i Gullkampen, enn så lenge.
Mye kan skje, og jeg er rimelig sikker på at det blir mye overganger og høyt pengeforbruk i sommer, men som Roal Bruun Hansen sier:
"– Vi ønsker ikke å forsterke våre motstandere, sier Bruun-Hanssen. "
"– Det laget vi har per i dag mener vi er godt nok til å ta seriegull, og da sier det seg selv at vi ikke ønsker å selge, legger sportssjefen til. "

Når det gjelder Hardball og deres investeringer i Brann spillere, har de klart og tydelig sagt at de ønsker å gjøre Brann til et topplag, og at Brann skal vinne serien.
-Når Brann kan stå på egne ben, trekker de seg ut.

Hvis Andresen forsvinner, svekkes laget, og målet til Hardball og Brann, om at Brann skal vinne serien og være et topplag svekkes...
2mas
Sjef

PostPosted: 12.06.2007 15:33    Post subject: Reply with quote

- Skjer det noe, så skjer det noe – hvis ikke får det heller være. Rosenborg er en stor klubb, og jeg kan ikke gjøre annet enn å tenke på mitt eget spill og min egen utvikling i den rollen, sier Alexander Tettey.

Les mer: Lar seg ikke stresse
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 15:33    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:
Jeg ville satset pengene mine på at Andresen havner i København.

http://www.dagbladet.no/s...03305.html

Jeg er rimelig sikker på at Solbakken kjenner sin besøkelsestid...!

Mark my words: Andresen går til FCK dersom ikke Brann er desperate etter å sikre seg Kone. Og det tror jeg ikke de er.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 15:34    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Joko, jeg snakket om Andresen's første periode i Stabæk...

De spilte 4-2-2 da også...

Eneste han har spilt 4-3-3 i er Molde i 1999 og der spilte han bare 9 kamper. jævlig tynt grunnlag for å påstå at Andresen ikke duger i 4-3-3 i 2007.

EDIT: Å selvfølgelig kampene mot Ungarn og Malta hvor han spilte bra..

Tror ærlig talt du ikke har snøring på hvordan Martin Andresen spiller i 4-3-3....

Last edited by longns on 12.06.2007 15:37; edited 1 time in total
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 15:37    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:

Andresen løper ikke mer enn hva Skammelsrud gjorde, men han har ikke den samme smartness som Skammelsrud hadde... Det har ikke Tettey enda, men han løper mer.

Men Andresen har likevel mer "smartness" enn Tettey.
Back to top
netrom
Senior

PostPosted: 12.06.2007 15:53    Post subject: Reply with quote

Beklager hvis noe ble redigert inn, bør vell merke det i fremtiden.

Det er ikke sikkert at det har noen betydning om Tettey spiller anker i CL men han må heve seg flere hakk hvis han skal holde CL nivå spør du meg. Han løper mye og har et godt steg, men er fortsatt usikker med ballen. Et CL lag vil neppe spille feigt som FFK, de vil legge mye mer press på ball-sentralen og dette kan fort medføre feilpassninger og kontringer.

Det som derimot kan ha noe å si er hvis vi får inn en riktig god midtbanespiller, noe som M.A strengt tatt er. Hvis vi får han på plass + ihvertfall en veldig godt stopper (hangeland vil jeg gjerne ha Razz ) så har vi en fair sjangse synes jeg.

Jeg regner med at det ikke er aktuelt å kjøpe M.A istedenfor en eller flere stoppere, det er vell med tanke på at han ikke vil skrive kontrakt med Brann det er viktig for Hardball å få noe for ham så de ikke taper alle pengene de har brukt på ham.

Edit: staving
Back to top
Duke
Junior

PostPosted: 12.06.2007 16:29    Post subject: Reply with quote

Hvis dette skjer, hvor mye skal vi da handle i sommer? Kone ut, betyr en ny spiss inn. Og i tilegg MÅ vi ha minst en ny klasse stopper, noe som sikkert koster flesk. Og til nå har jeg ikke hørt om denne perfekte stopperen som kombinerer fart og er spillende. Så jeg tror nok vi trenger 2 stoppere til, og pga dette så kommer det til å bli sure fjes, og noen ønsker seg nok bort. Så enda flere salg.

Nei jeg mener helt klart stikk to the plan, kjøp en klasse stopper og vent til andresen og gislason er gratis, til vinteren.
robinla
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 16:42    Post subject: Reply with quote

Føler meg relativt todelt i denne saken.. ønsker ikke at Kone skal forsvinne samtidig som det kunne vært noe å sett hva Andresen kan gjøre med midtbanen. Roar er jo uansett ferdig etter denne sesongen og da trenger vi litt ekstra rutine på midten til neste sesong. Igjen blir det litt dumt å selge Kone før han har fått vist seg fram skikkelig...
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 12.06.2007 16:47    Post subject: Reply with quote

...på den annen side vil jo dette kunne åpne for Lago i kamptroppen, slik at vi i hvert fall har et stopperalternativt til. Om det alternativet er godt nok, er en annen sak.
robinla
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 16:55    Post subject: Reply with quote

Godt poeng. Lago har vist i flere kamper at han kan levere på et høyt nivå, men han har vært kronisk uheldig i Tippeligaen når det både kommer til selvmål og uheldige skader. Helt klart et alternativ på stopperplass slik jeg ser det. Spesielt om det blir til at Koppinen drar, noe jeg virkelig ikke håper. Men, off topic.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 17:24    Post subject: Reply with quote

Tror mye av grunnen til at Martin Andresen er linket til RBK nå kan være at folk på Brakka ser for seg at Sapara forsvinner i høst. Man vil da satse på MA sentralt og med Tettey og Ciljan på hver sin indreløper.
Haugen
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 18:06    Post subject: Reply with quote

Lille-Pers noe humoristiske svar til NRK Midtnytt på om han frykter Martin Andresen:

Quote:
Æ spille i 2. div og har det arti dær, hehe..

Tettey var klar for å ta opp kampen med Andresen, flott innstilling.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Next
Page 4 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb