English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefan Gislason
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TomH
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 14:04    Post subject: Reply with quote

Forstår ikke hvorfor det tenkes stopper på Gislason.
Han har ikke vært noen suksess som stoppervikar i Lyn - og han er treg.

Som midtbanespiller er han derimot meget god.
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 14:12    Post subject: Reply with quote

Endelig er alt jeg har å si, kommer til å gjøre det meget bra som anker. Krysser fingrene for at dette går i orden og at han ikke forsvinner utenlands.
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 14:37    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per ikke dette er nok et tilfelle av RBK's "Harry-handel"...

Folk kjører til Sverige for å handle billig flesk - men er de helt sikre på at de TRENGER det billige flesket?

Håper det er svært nøye gjennomtenkt dersom de henter Gislason - uansett om de henter ham som spillende midtstopper eller sentral midtbane.

Håper forsåvidt også at det ikke er en ny potethandel - "vi kan jo bruke ham på to forskjellige plasser, så skaper vi enda mer tvil og usikkerhet når vi skal finne en førsteellever - supert!"
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 14:41    Post subject: Reply with quote

sier meg enig i den, Fubar.
WegHard
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 14:52    Post subject: Reply with quote

DiggeFJ wrote:
Om Gislason skal brukes som midtbane spiller, vil det sette ut de tre trønderne, Skjelbred, Strand og Tettey fra laget.
Da tviler jeg på at både Skjelbred og Tettey blir i klubben lenge...

Krever Gislason 2 plasser?
Harald
Forumsjef

PostPosted: 30.05.2007 14:54    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Dette må da være et slag i trynet på Tettey, som er lovet tid og tillitt i ankerrollen?

Det må man sige, hvis altså ikke han, som andre påpeger, er tiltænkt rollen som midtstopper. Men der er nok usandsynligt.

Jeg er ligesom Recon trøt af den vinglingen som vi aldrig bliver kvit. Det er tull at gå ud at sige at Tettey har tillid for så derefter købe en spiller som er tiltænkt netop den rollen. Ikke at jeg er negativ til Gislason, jeg tror han er et godt køb, men hvis Tettey ikke er tiltænkt pladsen centralt, har han bedre af at spille indreløber.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Erlendr
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 14:54    Post subject: Reply with quote

Kan det ikke være at man vil gardere seg i tilfelle Sapara brått skulle forsvinne? -Signe Gislason på Bosman i tilfelle Sapara skulle spille så bra i Europa at han forsvinner til nyttår trenger ikke være så dumt tenkt.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 14:57    Post subject: Reply with quote

Syns dette er skrekkelig når de nettopp har sagt at Tettey skal få tid. Jeg er redd for at Tettey kan få en mental knekk dersom Gislason blir hentet inn sentralt.
Skammels10
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 15:00    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Gislason er sikkert et bra kjøp, men jeg skulle ønske vi prioriterte å forsterke på stopperplass.

Skal ikke se bort i fra at det jobbes iherdig med å få på plass en ny stopper også. Mye kan skje i kulissene.

Jeg har ikke sett mye av Gislason, men basert på det folk her inne har å si om han ligger dette an til å bli en meget godt kjøp. Tror nok han er tiltenkt en rolle på midtbanen. Skal vi ha en stopper, bør det handles en stopper. Gislason er ikke stopper.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 15:07    Post subject: Reply with quote

Rykter har sagt at Rosenborg skal hente inn 2 spillere nå til sommeren. En av disse vil garantert være en forsvarsspiller.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 15:09    Post subject: Reply with quote

Kan ikke skjønne annet en at Gislason er tiltenkt en stopperplass. Tettey skulle få ubegrenset tillitt fremover sa jo en tydelig Tørum her om dagen, i tillegg til at han har sin "favorittspiller" i denne posisjonen (Riseth) snart tilbake.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 15:37    Post subject: Reply with quote

Når man sier at Tettey skal få tillit framover så betyr nok det i beste fall tillit inntil Riseth er tilbake. Selvfølgelig skal Tettey spille sentral midtbane så lenge han er den beste spilleren som er tilgjengelig på plassen. Men hverken Riseth eller Tettey er vel optimale løsninger når e-cupen sparkes igang til høsten. I tilfellet Gislason virker det som om man prøver å få til en optimal løsning på sentral midtbane og ingenting er vel bedre.
puckno
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 15:42    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Tettey har alle mulige forutsetninger for å prestere på et minst like høyt nivå som Gislason i tiden fremover. Jeg var veldig oppløftet av spillet til Tettey sist, og ønsker ham overhodet ikke byttet ut med Gislason i kommende kamper dersom det hadde vært et alternativ.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 15:52    Post subject: Reply with quote

Det spørs hvilke målsetninger man har det. Er det å bli blant de bedre klubbene i europa så er nok en erfaren og stabilt god sentral midtbane nødvendig. Er målsetningen å kjempe om gullet i tippeligaen så holder det nok med de nåværende spillerne.
Maradona
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 15:57    Post subject: Reply with quote

å da spørs d hvor lurt det er...
vemundo
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 16:17    Post subject: Reply with quote

Har en følelse av at de fleste tenker kun på førsteelleveren når det diskuteres hva vi trenger. Selvfølgelig trenger vi to spillere som kan spille godt som anker, f.eks. Gislason og Tettey. Hvis det kun skal planlegges ut ifra at de 11 beste spiller til enhver tid, at man ikke tar høyde for skader, suspensjoner, salg eller formsvikt, så vil det gå dårlig. Skal bli artig å forhandle kontrakt med en spiller som vet han er RBKs eneste reelle alternativ som anker...

Se på hvor gode spillere som sitter på benken hos FC København eller andre klubber vi ønsker å sammenligne oss med.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 30.05.2007 16:37    Post subject: Reply with quote

Tja, jeg mener vi i utgangspunktet bør unngå å kjøpe spillere som er dårligere enn de som er i første ellveren per i dag. Det er riktignok ikke tilfellet her (sannsynligvis). Skal vi ha stallfyll som er på treningsfeltet for å pushe de etablerte, bør vi bruke unge talenter eller avdankede spillere i stedet. Dessuten har vi per i dag allerede en kamp-om-plassen-situasjon på ankeret. Både Tettey og Riseth kan og vil spille der.
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 16:45    Post subject: Reply with quote

Hvor lenge skal vi berholde Riseth da? Begynner å trekke på årene han også...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Maradona
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 16:49    Post subject: Reply with quote

Riseth er nok ferdig, han vil ikke sitte på benken, han drar....
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 16:53    Post subject: Reply with quote

DiggeFJ wrote:
Om Gislason skal brukes som midtbane spiller, vil det sette ut de tre trønderne, Skjelbred, Strand og Tettey fra laget.
Da tviler jeg på at både Skjelbred og Tettey blir i klubben lenge...

Jaha? Om Gislason kommer burde vel midtbanen blir noe a la Sapi - Gislason - Skjelbred/Tettey?
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 30.05.2007 17:04    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:
Hvor lenge skal vi berholde Riseth da? Begynner å trekke på årene han også...

Riseth har kontrakt ut 2008. Han var meget viktig for oss i høstsesongen i fjor (som er gjentatt til det slitsomme), og var fast helt til han pådro seg skade. Alderen gjør nok at han ikke er så attraktiv for salg, så han legger vel opp dersom han ikke får spille.

Men for å gjenta poenget. I utgangspunktet har Riseth kontrakt med Rosenborg til 31/12-2008.
Maradona
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 17:26    Post subject: Reply with quote

So What ?
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 30.05.2007 17:34    Post subject: Reply with quote

Jeg prøvde meg med et eksempel her, som tydeligvis ikke falt i god jord.

Vemundo var inne på å kjøpe backup. Sannsynligvis blir Gislason kjøpt for første-ellveren. Jeg kommer da inn på dette med å kjøpe backup igjen, ved å "late som" at Gislason blir kjøpt som backup for Tettey. I og med at vi allerede har en som er god nok for å vikariere for Tettey, som har kontrakt halvannet år til, ser jeg liten vits i å kjøpe en spiller som er dårligere enn Tettey/Riseth.

Men navnene var bare eksempler som passet seg i en tråd om en anker-spiller. Det jeg skulle fram til var at jeg ikke er for å bruke særlig penger på å kjøpe andre- og tredjevalg.
Duke
Junior

PostPosted: 30.05.2007 17:39    Post subject: Reply with quote

Jeg ville vert svært for dette kjøpet før, men syns vi skal satse på Tettey. Kjøper vi Gislason, blir det surmuling. Og enten Tettey eller Ciljan, kommer til å gå. Hvertfall ville gå... For norsk,RBK og vår sjel skyld syns jeg vi skal satse på Tettey, og heller gå for en ny stopper. Det er heller ingen raske spillende stoppere i Norge, noe som tyder på at denne personen også kommer fra utlandet.

Men når dette er sagt, tyder det meste på at vi mister Sapara i løp av sesongen, han holder et nivå som spilles i PL,La liga og Serie A. Da kunne det fristet med Gislason som anker og Ciljan og Tettey i indreløper rollene.
Brady
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 17:59    Post subject: Reply with quote

Jeg syns iallfall at RBK gjør rett i å forhøre seg om Stefan Gislason. Utenom vår egen stall er nok han sannsynligvis den beste sentrale, defensivt orienterte midtbanespilleren som spiller i Tippeligaen. Jeg holder ham som bedre enn både Andresen og Svindal Larsen, og er glad for at det er Gislason vi forhører oss om og ikke en av de to.

Om Gislason er bedre enn Tettey i den sentrale rollen er jeg mer usikker på. Tettey har spilt så kort tid der at jeg syns det blir alt for tidlig å trekke konklusjoner. Tørum burde latt Tettey få spille sentralt siden januar. Da ville man allerede nå hatt et klarere bilde av hvor forsterkningene trengs mest.

Hvis det stemmer at man går etter to nye spillere i transferperioden, mener jeg disse først og fremst bør være i forsvarslinjen, som tross alt er vår klart svakeste lagdel. På midtbanen har vi en ganske bra dekning som det er. Men viser Tettey svakheter frem til sommeren forandres selvfølgelig det bildet igjen. Riseth mener jeg vi ikke bør satse på til høsten.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 2 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb