| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 24.01.2005 18:38 Post subject: |
|
|
He-he, Andreas Johansson kan bare sitte der og sture når vi henter Cantoro: På plats i "världens arsle"
 |
|
| Back to top |
|
 |
Kolstad I.L Junior
|
Posted: 24.01.2005 20:07 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | De mest påpasselige har kanskje allerede lest dette i det engelske forumet, men her for "nye lesere":
RBK følger argentiner
Mauro Cantoro hos Wisla Krakow kan være på vei til Rosenborg. Han er en 28-årig defensiv midtbanespiller med argentinsk teknikk og fotballforstålelse.
Les mer: RBK følger argentiner
|
Trodde det var at Diego Maradona skulle få fettsuging på RBK-klinikken jeg.... Hehe
Neida, synes RBK-ledelsen kommer seg jeg. De begynner å se lengere en til nesetippen til Bratseth'n! En argentiner har vell større potensial i motsettning til en blek Verdaling??
Se på "bondeligaen" eller toppdivisjonen i tyskland, mange brasilianere som kommer før de er 20 og har fast plass før de er 21, så vi har mye å lære. Tviler også på at unge brasilianere er så grasalt dyre.
Men faren ligger å gå i fella som vi gjorde med Sibaya og Boateng, men det er trist å si det at vi ikke har noe å tape, da tenker jeg økonomisk! Så har vi jo han Nils Arne som ikke er sååå begeistret for 20 åringer igjen..... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.01.2005 20:52 Post subject: |
|
|
| Kolstad I.L wrote: | | faren ligger å gå i fella som vi gjorde med Sibaya |
Jeg har sagt det mange ganger før, og sier det igjen: Hareide ga opp Sibaya alt for tidlig!
Eggen hadde stor tro på Sibaya - til tross for lite spilletid de første månedene, og så på ham som erstatter til Skammels: - Jeg tror han kommer til å bli en kjempegod spiller for Rosenborg.
Deretter tok Hareide over. Han hentet tilbake Winsnes som erstatter til Skammels og kvittet seg med Sibaya - som knapt hadde fått prøvd seg på førstelaget.
Som de fleste husker, endte det hele med at Fredrik ble vraket sentralt - allerede før seriestart. I stedet har Ørjan "vikariert" i denne rollen de to siste sesongene.
Ørjan er helt klart best som indreløper, og det hadde vært fint om han kunne ha fått spille i denne posisjonen i kommende sesong som blir hans siste på Lerkendal.
Med andre ord: Håper at RBK enten får tak i en ny spiller eller bruker Koppinen på midten. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 24.01.2005 22:46 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Kolstad I.L wrote: | | faren ligger å gå i fella som vi gjorde med Sibaya |
Jeg har sagt det mange ganger før, og sier det igjen: Hareide ga opp Sibaya alt for tidlig!
|
UTROLIG enig.. Sibaya var en uslepen diamant, var utrolig forbanna da hareide dumpet han.. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.01.2005 23:27 Post subject: |
|
|
Vår argentinske venn er vant til å spille i 4-4-2, rapporteres det fra Polen:
Cantoro is more like defensive midfielder because his partner, Szymkowiak is a classical playmaker and rarely takes part in defensive play. Still, Cantoro has very good technique, vision and shooting so he's very useful in attacks as well. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 24.01.2005 23:33 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Szymkowiak is a classical playmaker and rarely takes part in defensive play. |
Høres mer ut som en hengende spiss ..
han er uansett vant til å være den som jobber aktivt defensivt på banen , ergo vil ikke 4-3-3 være en stor forskjell fra 4-1-3-2
 |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 24.01.2005 23:43 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | Tror heller vi skal prøve oss på en argentiner på 21-22 år som vi kan få for halve prisen og selge dyrere..
Men det er ikke god kutymé i RBK å se på spillere før de fyller 25 og blir "voksne" (oversatt til norsk er voksne--> Dyre og verdsatt nøyaktig etter kvalitet så det ikke kan gjøres feil) |
Hva skal vi med enda flere unge talenter? Vi har jo plenty med talent i troppen...! (Ihvertfall fra midtbanen og fremover) Jeg synes ikke vi skal kjøpe flere spillere nå dersom vi ikke har stor tro på at de kan gå rett inn og forsterke første-11'eren umiddelbart. Og når det gjelder midtbanespillere (spesielt hvis de skal ha stort defensivt ansvar) så trenger vi spillere med rutine/erfaring. Dvs vi trenger spillere som kan prestere jevnt på et høyt nivå og som gjør færrest mulig tekniske og taktiske feil.. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 25.01.2005 08:26 Post subject: |
|
|
Hva skal vi med flere talenter??
det utsagnet i seg selv er jo helt på jordet...
Vi har fire talenter i øyeblikket:
Dbraathen
AØdegaard
JGSolli
PCSkjelbred
Vi må gjerne bruke 40 mill på Cantoro, han høres ut som en god spiller for all del, men HVORFOR er det slik at når RBK endelig ser utenfor nordens lille trange fotballboks så er det til en spiller på 28? Hva om vi kjøper han og i TILLEGG kjøper inn f.eks T.REginiussen + en ung brasilianer/argentiner/sørafrikaner som back up på midtbanen, som kan komme inn og spille på seg selvtillit og øke talentet sitt.
HVORFOR er det slik at vi ikke til en hver tid skal jobbe med fremtiden?
ALLE klubber trenger TIL EN HVER TID talenter. Om RBK hadde hatt 6 talenter i spissposisjon kunne de fortsatt brukt en million på å kjøpe ett talent til og så leid han ut.. (dette er et ekstremt eksempel men uansett..) |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 25.01.2005 08:40 Post subject: |
|
|
| Er enig i at vi må ha talent, men den sentrale midtbane posisjonen er den viktigste plassen i Rosenborg og der er det ikke rom for å teste ut talenter etter min mening. Vi kan teste de ut på alle de andre plassene men på den sentrale plassen der skal det være en spiller som er god, knallgod. Hvis den argentineren er så god som polakkene skal ha det til, ja da er det bare å få han nordover. Han kan bli et godt forbilde for Tettey og PCS slik at når han legger støvla på hylla har vi to gutter som virkelig kan det med å spille sentral midtbane. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.01.2005 08:51 Post subject: |
|
|
Synes vel ærlig talt ikke at 28 og et halvt år er for gammelt en sentral midtbanespiller - han har ennå fem-seks år igjen av karrieren.
Selvsagt er det ingen vits å betale 40 mill. for Cantoro, men Wisla-fansen tror at klubben vil la ham gå mye billigere - om de ombestemmer seg og går med på å selge.
Vi har ifølge Stig Inge Bjørnebye to av Norges største midtbanetalenter, og i tillegg kommer Alex Tettey, som viste gode takter på Gran Canaria. Føler altså ikke at det er enda et nytt midtbanetalent vi trenger. Jeg vil heller ha en fullgod etterfølger til Bent S., som kan spille fast fra dag 1. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 25.01.2005 09:21 Post subject: |
|
|
| Enig med deg der 2mas, at en sentral midtbane skal gå inn fra dag 1 |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 25.01.2005 10:03 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | Hva skal vi med flere talenter??
det utsagnet i seg selv er jo helt på jordet... |
Ikke misforstå IGJEN nå da... Selvfølgelig er det kjekt med talenter, men jeg vil ikke konsekvent kjøpe talenter istedet for eldre spillere som rett og slett presterer bedre.
| RBKSandvika wrote: | | Tror heller vi skal prøve oss på en argentiner på 21-22 år som vi kan få for halve prisen og selge dyrere.. |
For meg høres det ut som målet ditt er å tjene mest penger, ikke at RBK skal ha (og forsøke å beholde) best mulig spillere til enhver tid. Hva er vitsen med å kjøpe en spiller med bra potensial hvis målet kun er å selge ham når han omsider presterer så jevnt at han blir interessant for større klubber? For så å bruke pengene på nye talenter osv?
Jeg gjentar:
| fubar wrote: | | Jeg synes ikke vi skal kjøpe flere spillere nå dersom vi ikke har stor tro på at de kan gå rett inn og forsterke første-11'eren umiddelbart. Og når det gjelder midtbanespillere (spesielt hvis de skal ha stort defensivt ansvar) så trenger vi spillere med rutine/erfaring. Dvs vi trenger spillere som kan prestere jevnt på et høyt nivå og som gjør færrest mulig tekniske og taktiske feil.. |
HVIS vi skal investere i talenter nå, så må det i så fall være forsvarsspillere...! |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 25.01.2005 10:50 Post subject: |
|
|
| fubar wrote: | | RBKSandvika wrote: | Hva skal vi med flere talenter??
det utsagnet i seg selv er jo helt på jordet... |
Ikke misforstå IGJEN nå da... Selvfølgelig er det kjekt med talenter, men jeg vil ikke konsekvent kjøpe talenter istedet for eldre spillere som rett og slett presterer bedre.
| RBKSandvika wrote: | | Tror heller vi skal prøve oss på en argentiner på 21-22 år som vi kan få for halve prisen og selge dyrere.. |
For meg høres det ut som målet ditt er å tjene mest penger, ikke at RBK skal ha (og forsøke å beholde) best mulig spillere til enhver tid. Hva er vitsen med å kjøpe en spiller med bra potensial hvis målet kun er å selge ham når han omsider presterer så jevnt at han blir interessant for større klubber? For så å bruke pengene på nye talenter osv?
Jeg gjentar:
| fubar wrote: | | Jeg synes ikke vi skal kjøpe flere spillere nå dersom vi ikke har stor tro på at de kan gå rett inn og forsterke første-11'eren umiddelbart. Og når det gjelder midtbanespillere (spesielt hvis de skal ha stort defensivt ansvar) så trenger vi spillere med rutine/erfaring. Dvs vi trenger spillere som kan prestere jevnt på et høyt nivå og som gjør færrest mulig tekniske og taktiske feil.. |
HVIS vi skal investere i talenter nå, så må det i så fall være forsvarsspillere...! |
Ikke misforstå IGJEN da Fubar
1) Du sa direkte "hva skal vi med flere talenter" svaret på det var " Vi trenger ALLTID talenter"
2) Ja, jeg er interessert i å tjene flest mulig penger SAMTIDIG som man opprettholder et godt nivå, videre er det NØDVENDIG å tjene mest mulig penger for å ha RÅD TIL å opprettholde dette nivået i fremtiden..
Det er ingenting i veien for å få inn et talent, matche dette talentet, bruke det 2-3 år og DERETTER selge..
Dersom vi kjøper inn en 28-30 år gammel som går rett inn på laget (som jeg er ENIG at vi skal) kan vi ikke regne med å selge denne for mye om 3-4 år.. DERFOR bør det samtidig kjøres talenter inn..
3) Jeg sa meg da vitterlig enig at vi trengte forsvarstalenter? les gjennom igjen.. Tror du har et behov for å prøve å dementere alt jeg sier .. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 25.01.2005 11:01 Post subject: |
|
|
| fubar wrote: | | RBKSandvika wrote: | | Tror heller vi skal prøve oss på en argentiner på 21-22 år som vi kan få for halve prisen og selge dyrere.. |
For meg høres det ut som målet ditt er å tjene mest penger, ikke at RBK skal ha (og forsøke å beholde) best mulig spillere til enhver tid. Hva er vitsen med å kjøpe en spiller med bra potensial hvis målet kun er å selge ham når han omsider presterer så jevnt at han blir interessant for større klubber? For så å bruke pengene på nye talenter osv? |
Her må jeg si meg enig med Sandvika. Vi må ta konsekvensen av at alle de skandinaviske ligaene bare er mellomstasjoner for talenter som de RBK ønsker å ha i klubben. For de som egentlig ikke har talent til å ut også, så det er intet poeng i å sikte lavere. Ihvertfall vil ikke det stemme med klubbens uttalte ambisjoner.
Jeg vil igjen hevde at det bør være et mål for RBK å ha de beste unge spillerne i Skandinavia, bruke de for det de er verdt i ligaen og UCL,og såforsøke å få mest mulig penger nr de kontinentale klubbene får øynene opp til gangs. Skal spillere som f.eks Denni Avdic (svensk versjon av Ciljan) gå til Ajax, er det jo bedre at RBK tar brorparten av disse pengene, enn Brøndby. Eller hva?
Samtidig trenger vi selvfølgelig en sentrallinje som blir her lenger enn 2-3 sesonger.
Skal vi opprettholde en profil i Europa og UCL, tror jeg vi for framtida kan glemme 90tallets drømmesituasjon, med en GOD stamme som blir her i 10 år, som tilfellet har vært. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.01.2005 13:42 Post subject: |
|
|
Statusrapport Cantoro vs. RBK
Som du kanskje har lest i den nyeste artikkelen, så virker ikke argentineren uvillig overfor RBK.
Likevel er det en del som taler i mot en (snarlig) overgang:
1.
RBK ønsker å bruke mer tid på å studere ham.
2.
Mauro sa følgende i november ifm. interessen fra FK Moskva:
"I'm going where it's warm. My salary is my private business. I discuss this only with the Director."
Mer: Mauro Cantoro: I'm in great form
...det er ikke direkte varmere i Stiftsstaden enn i Krakow...
3.
Wisla virker forholdsvis uvillig til å selge.
Likevel har de ikke maktet å skremme bort beilere. Siste nytt
er at konkurrenten Legia Warszawa har lagt inn et bud på €2m for Cantoro. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 25.01.2005 13:52 Post subject: |
|
|
Tipper varmen evt taper mot e-køppspill.
Og Wizla er nok uvillig til å miste en god spiller, men de har jo også gjeld!
2 mill € fra Legia ja, da blir det nok oppimot 3 mill da tilslutt. Ingen ublu pris egentlig, etter europeisk stadard, om ikke etter norsk. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 25.01.2005 14:22 Post subject: |
|
|
Ta fram sjekkheftet da Bratseth!! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.01.2005 14:59 Post subject: |
|
|
Polsk media spekulerer altså i €5m, men ifølge Wisla-fansen vil klubben la Cantoro gå for 1,5 - 2 mill. euro.
Da begynner vi å snakke forretning!  |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 25.01.2005 15:39 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: |
2) Ja, jeg er interessert i å tjene flest mulig penger SAMTIDIG som man opprettholder et godt nivå, videre er det NØDVENDIG å tjene mest mulig penger for å ha RÅD TIL å opprettholde dette nivået i fremtiden..
Det er ingenting i veien for å få inn et talent, matche dette talentet, bruke det 2-3 år og DERETTER selge.. |
Dette hadde jeg vært enig i dersom de unge talentene hadde prestert like bra som en eldre, etablert spiller. Det gjør de svært sjelden... Slik som spillermarkedet er i dag, er RBK's sikreste inntektskilde å kvalifisere seg til Champions League så ofte som mulig. Beste måten å gjøre det på er å ha så bra spillere som mulig til enhver tid. Ihvertfall hvis vi i tillegg skal hevde oss i CL...
| RBKSandvika wrote: | | 3) Jeg sa meg da vitterlig enig at vi trengte forsvarstalenter? les gjennom igjen.. Tror du har et behov for å prøve å dementere alt jeg sier .. | Jeg skrev ikke det som et motargument mot deg, men derimot fordi jeg er enig i at vi kunne trengt unge talenter i forsvaret. Jeg er IKKE ute etter å dementere alt du sier...
Dette er sakens kjerne:
-RBK vurderer å kjøpe en 28 år gammel argentiner for å bruke ham sentralt på midtbanen
-Du mener at han er for gammel og at det dermed er bortkastede penger for vi får ikke solgt ham om 3-4 år
-Du mener vi heller bør investere i en yngre spiller (21-22 år) som vi kan selge med fortjeneste om noen år.
-Jeg er ENIG med deg dersom vi finner en 21-Ã¥ring som er like god (eller bedre) enn 28-Ã¥ringen
-Jeg tror ikke det er så enkelt
-Derfor er jeg uenig
Dessuten har jo de fleste fotballspillere høydepunktet i karrieren mellom 27 og 32 år...!?
Husk også: Hvis vi kjøper en 29-åring som går rett inn og forsterker første-11'eren så kan det være akkurat det lille som trengs for at vi kvalifiserer oss til CL... Det tjener vi såpass med penger på at vi slipper å tenke på å gå i stor fortjeneste på spillersalg. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 25.01.2005 15:55 Post subject: |
|
|
| Quote: |
Dersom vi kjøper inn en 28-30 år gammel som går rett inn på laget (som jeg er ENIG at vi skal) kan vi ikke regne med å selge denne for mye om 3-4 år.. DERFOR bør det samtidig kjøres talenter inn..
|
Legg merke til den uthevede skriften fubar..
Vi er jo enige ..
Han i TILLEGG (!!!!) til et talent |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 25.01.2005 17:59 Post subject: |
|
|
Er ikke så nøye for meg om vi er enige eller ikke, men det var ihvertfall dette innlegget jeg skrev svar på: (legg merke til den uthevede skriften)
| RBKSandvika wrote: |
Tror heller vi skal prøve oss på en argentiner på 21-22 år som vi kan få for halve prisen og selge dyrere..
Men det er ikke god kutymé i RBK å se på spillere før de fyller 25 og blir "voksne" (oversatt til norsk er voksne--> Dyre og verdsatt nøyaktig etter kvalitet så det ikke kan gjøres feil) |
|
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 25.01.2005 18:02 Post subject: |
|
|
Dessuten mener jeg fortsatt at vi ikke trenger mer konkurranse blant talentene på midtbane/angrep... foreløpig har jeg klokketro på at de blir så gode som jeg håper dersom de gradvis får mer spilletid.
Evt unge nye talenter i forsvaret har ingenting med kjøpet av argentineren å gjøre... |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 25.01.2005 20:54 Post subject: |
|
|
HER er handlelista Rune Bratseth!
Mauro Cantoro
Tore Reginiussen
Løp å kjøp!  |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 25.01.2005 21:33 Post subject: |
|
|
Kender ikke så meget til ham argentineren. Men hvis de ting der der bliver skrevet om ham i medierne holder stik, lyder det jo meget lovende.
Wisla - Real Madrid 0 - 2
Real Madrid - Wisla 3 -1
Ser jo ud til at han havde farlige chancer i begge kampe, og for en defensiv midtbane spiller er det jo ikke helt dårligt.
Men det kunne også være spændene hvis nogle vidste hvem nogle af de andre 15 spillere Per Joar har i kikkerten er, så hvis nogle ved noget så vær venlig og informer om det  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
gastromat Senior

|
Posted: 26.01.2005 00:41 Post subject: |
|
|
RBKSandvika, tror du glemte et talent! Øyvind Storflor!! +++  |
|