English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Strømsgodset
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 13.05.2007 21:10    Post subject: Reply with quote

Skuffet Tørum Godt å se at han ikke prøver å bortforklare eller "ta med oss det positive".
Back to top
View user's profile Send private message
dalla
Rutinert

PostPosted: 13.05.2007 21:12    Post subject: Reply with quote

det eneste positive fra kampen er følgende;

http://www.fxt.no/tippeli...043765.ece

- Dette dreier seg ikke om flaks og uflaks, men om mangel på kvalitet. Det vi presterer foran mål er rett og slett elendig, sier en tydelig irritert Rosenborg-trener.

videre;

- Strømsgodset produserer tre målsjanser og scorer på to. Det var svakt forsvarsspill ved begge anledninger, slår Tørum fast og varsler forandringer når Start kommer til Lerkendal om tre dager.

- Noe må gjøres. Vi kan rett og slett ikke fortsette sånn, sier han.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 13.05.2007 21:12    Post subject: Reply with quote

Ifjor tapte vi vel tre null mot Hamkam på hjemmebane, og Brann ble slått tre null i forrige hjemmekamp så det er ikke helsvart... Men ingen lag vinner serien på skippertaksmetoden og Start må definitivt slås skal vi henge med. La oss håpe at dette var vekkeren og bunnivået i årets sesong.

Ps: Hvorfor i helv.. går Storflor klappende av banen: Greit med honør til publikum, men hadde han sparket ned noen vannflasker og gremmet seg over egen og lagets innsats så hadde det vært en smule mer betryggende..
Katalysator
Veteran

PostPosted: 13.05.2007 21:35    Post subject: Reply with quote

dalla wrote:
- Dette dreier seg ikke om flaks og uflaks, men om mangel på kvalitet. Det vi presterer foran mål er rett og slett elendig, sier en tydelig irritert Rosenborg-trener.

Herlig. Jeg hater trenere som sier "vi var uheldige i dag". Det Rosenborg viser i dag er ikke noe annet enn udyktighet.
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 13.05.2007 21:37    Post subject: Sammen bak laget Reply with quote

Mot Godset sviktet konsentrasjon og innsats noen ganger, to av dem ble kritiske. I forsvar har dette skjedd før iår: Uansett årsak er det tydelig at ikke alle motstandere blir plukket opp av RBK spillerne der, både forvarsspillerne og midtbane/angrep. Mangel på en klippe ved siden av Koppinen er tydelig, men midtbanen kan da heller ikke ha gjort jobben sin?

Koppinen vant ellers det meste på hodet mot menneskeberget Kovacs, og backene kom på gode løp. Bl.a. løp Stoor glimrende mange ganger, og (flere) gode innlegg fra ham kommer etterhvert.

Jeg mener Tettey spilte bra, og fordelte ballene på ordentlig RBK maner: Dessverre er skuddet for dårlig ennå, men det kommer. En annen fordel med Tettey er at han har fysikken som må til, i hvert fall hos en eller to av dem på midtbanen.

Det som sviktet mest er å putte de sjansene vi får. Det beror på en blanding av uflaks og udyktighet. Bl.a. blir det for få foran mål når innleggene tross alt kommer. Dessuten spilte Godset konsentrert og fulgte RBK spillerne HELE kampen.

Når vi ikke putter, samt mister konsentrasjonen, er det ikke sjelden at motstanderne setter en sjanse. Dessverre greide vi å slippe inn to slik...

Iversen jobbet iherdig (og setter straffene vi får!), men det spørs om ikke Kone burde fått sjansen fra start i en kamp eller to. Enten i tillegg til eller i stedet for førstnevnte.

Forøvrig bør både supportere, spillere og trener holde hodet kaldt: Tålmodighet og mer hardt arbeide er det som skal til.

Heie RBK!
Back to top
dalla
Rutinert

PostPosted: 13.05.2007 21:41    Post subject: Reply with quote

slik holdning holder ikke.

strømsgodset suger. det nytter ikke å legge seg på et nivå hvor man unskylder tap ved at motstanderen spilte godt....

dårlige lag er dårlige lag. de skal slåes enten de har fokus eller ikke....

FATT!
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 13.05.2007 21:54    Post subject: Reply with quote

Det vi så idag er helt og holdent trenerens ansvar.Tørum er feil mann på feil sted.
Dessverre for oss er han systemansvarlig og inspiratoren som skal selge produktet sitt til spillergruppen vår.
Atter engang får snillismen innta treningsfeltet på Lerkendal,vi har sett det før og det går aldri bra.
Jeg vet at mange av dere er drittlei av å høre dette,men Eggens filosofi og treningsregime er som blåst bort,og spillerne har ikke peiling på hva de skal gjøre i spillets forskjellige faser.
Vet ikke hva vi skal kalle det spillesystemet vi ser på banen,men kvasifotball er kanskje like dekkende som noe annet.
Trist i grunnen at vi må oppleve dette,men inkompetansen sitter i veggene på brakka,og vil forfølge oss til vi atter engang har folk med integritet og baller nok til å holde disse virrehuene i øra. Crying or Very sad
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 13.05.2007 22:02    Post subject: Reply with quote

Så ikke kampen i dag, så har ikke mye å bidra med, med unntak av børsen til VG og Dagbladet.

VG-Børsen:
Lars Hirschfeld 5
Fredrik Stoor 5
Miika Koppinen 6 BB
Bjørn Tore Kvarme 5
Mikke Dorsin 5
Marek Sapara 5
Roar Strand 5
Alexander Tettey 5
Øyvind Storflor 4
Steffen Iversen 5
Daniel Braaten 5

Dagbladet-børsen:
Lars Hirschfeld 5
Fredrik Stoor 4
Bjørn Tore Kvarme 5
Miika Koppinen 6
Mikael Dorsin 5
Marek Sapara 4
Roar Strand 5
Alexander Tettey 5
Øyvind Storflor 3
Steffen Iversen 4
Daniel Braaten 6
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 13.05.2007 22:03    Post subject: Reply with quote

Ja, det er vel på plass med en liten overhøvling av dagens prestasjoner.

Lars 6
- stødig, kan ikke lastes for målene

Stoor 4
- grei deffensivt, men ser fortsatt ikke komfortabel ut

Kvarme 1
- spiller ingen rolle hva han gjør ellers, når han roter det til og sprer usikkerhet med gjevne mellomrom. Orker rett og slett ikke å se ham spille mer.

Koppinen 3
- bra at han kan å takle iallefall, for det skorter på resten

Dorsin 6
- er vel vår jevneste spiller for tiden. Stødig deffensivt, jobber hardt, og er med opp selv om han misser noen ganger.

Sapara 4 -
- uvanlig svak til tider i dag, muligens den dårligste kampen jeg har sett av ham. Har selvfølgelig noen bra innlegg, men de var heller ikke av vanlig standard i dag

Strand 4 -
- er feilplassert og blir løpt rundt. Han har rett og slett ikke den roen med ballen som kreves sentralt. Man ser det at med en gang han er med opp i banen på løp, så skaper han mye mer enn det han klarer fra den sentrale posisjonen.

Tetty 4
- han skal jo ikke skyte, men samtidig var han den eneste som klarte å komme seg i posisjon til å gjøre det. Jobbet hardt hele veien

Braaten 6
- mye bedre enn tidligere, får det ikke til alltid, men la faktisk ned mye godt arbeid i dag

Iversen 2
- utretter ikke noe som helst. Bommer på opphopp og passninger, jobber fint lite.

Storflor 2
- man får unnskylde språket, men Storflor spiller som ei Kjerring. Det er rett og slett flaut å sitte og se på. Undrenes tid er over. Han vil aldri gå på vannet igjenn. For å svare på banneret til Bastionen: JA!

Tørum 2
- Mulig han synes det er koselig å sitte inne i boksen og prate med Rambo, men du er fortsatt på jobb mann! Kom deg på bena , gi spillerne kjeft, direksjoner, hva som helst. Fremfor alt: du ma da se at den sekken på topp ikke er i form! Send Hollekim etter ham med pisk rundt Kyvannet i steden for å bruke tippeligakamper til å spille ham i form.
Back to top
Duke
Junior

PostPosted: 13.05.2007 22:08    Post subject: Reply with quote

Starter å bli lei alt nå...

1:Formasjonen:
Vi spiller hverken under eller likt som når eggen var her, på tiden å tilpasse formasjonen til spilleren som er her, og ikke spillerene etter formasjonen, når vi ikke har de spillerene lengere.

2:Rulleringen: Finn en fast start 11*er det er ikke så vanskelig, vi skifter hele tiden, er det rart det er urytmisk og lite samspill?

3:Iversen: han var genial i fjor, men å frede han totalt er tull. Han har vert elendig til nå, gi Kone sjangsen.

4:Afrikanerene: La de spille alle 3 på topp en gang, jeg har troen på de. For sammen med Sapara prøver de ofte på fine og frekke ting, men medspillerene forstår det ikke. For dette er jo Norge og vi suger seriøst, bare se på landslaget vårt.

5: Prøv alternativer: Ikke slå inn på Iversen hele tiden, det nytter ikke når han ikke er i form, særlig når han er makert av opp til 3 stoppere. Og med alternativ mener jeg ikke at man skal skyte fra midtbanene, de finns andre metoder.

Hilsen en RBK supporter som kommer til å høre det fra sine brann venner i morgen. Vi ligger nå 6 poeng bak...
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 13.05.2007 22:16    Post subject: Reply with quote

Ronaldinho wrote:
Hilsen en RBK supporter som kommer til å høre det fra sine brann venner i morgen. Vi ligger nå 6 poeng bak...

Bare opplys om at vi tok 17 poeng på 13 kamper sist sesong, så det er fort gjort å ta de igjen. Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Hedning
Legende

PostPosted: 13.05.2007 22:55    Post subject: Reply with quote

Faen som jeg skjemmes i kveld.
-Kvarme MÅ ut. At ikke Tørum ser dette er jo horribelt.
-Iversen er så og si ubrukelig for tiden. Taper alle dueller.
-Storflor trodde jeg vi endelig var ferdig med?

Har sett tendensen lenge nå, vi har ingen målscorere på det laget vi stiller med. Braaten er håpløs forann mål, Iversen er for tiden usynlig. Storflor blir det aldri noe av. Kone må snart få plassen til Iversen.

Kampen i dag grenser til skandale. Dette må være en av de dårligste lagene som har klart å vinne mot rbk på lerkendal noensinne.
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 13.05.2007 23:22    Post subject: Reply with quote

Enig mer spiller karakteristikkene her. Men noen skandale var ikke kampen, i forsvar spilte Godset for bra til det.

Men vi bli litt pinglete og lite aggresive foran begge mål...
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 13.05.2007 23:41    Post subject: Reply with quote

Jepp - bittert tap, men folk må da ha litt is i magen. Jeg er mer lei av hyling og skriking om trenerbytter, spillerkjøp osv enn av at RBK presterer under det jeg håper/forventer.

Strømsgodset skapte kun 3 sjanser og scoret på 2. Svakt forsvarsspill på begge målene, ja - men mye ok forsvarsspill forøvrig.

Rosenborg skapte brukbart med sjanser, men i dag ble det bare nesten og nesten.. En blanding av uflaks, ubesluttsomhet og udyktighet + at SIF tettet igjen i boksen.

Helt fram til at SIF scoret så var da alt stort sett gulle godt bortsett fra tannløshet i avslutningsfasen.

MEN... når kampen ender som den gjør - med tap + en utrolig dårlig siste halvtime av RBK, så blir summen likevel drit.

Trøsten får være at vi knuser Start på onsdag - for noe annet vil være helt krise! Ikke for at Rosenborg havner enda lenger bak teten, men for at da begynner tvilen virkelig å spre seg på Brakka - og da får vi samme gamle runden med usikkerhet omkring trener osv. Huff...
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 14.05.2007 00:01    Post subject: Reply with quote

Forsvaret har brukt å vært greit forøvrig, men i nesten hver kamp har det kommet en eller to store tabber som har ført til mål.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 14.05.2007 00:59    Post subject: Reply with quote

Det å forsvare denna kampen med uflaks er som å si at Bergen er det beste som har skjedd Norge.
Steffen spiller som Fetter Anton på topp, det er et faktum, han er lat og giddalaus og heller uispirerende, dessuten kjefter han for den minste ting og det virker på meg som om han ikke ønsker å blir svett eller spille fotball. News flash: fotballl dreier seg ikke bare om deg Steffen!.
Storflor var et kvart nivå bedre, han løp da ihverfall litt og syter ikke bare han får en man i ryggen. For de som mente at han ikke har spilt seg ut av laget så greide han det fint nå
Braaten var vel angrepets mest inspirerende spiller, han jobba og skapte sjanser, men det virker som han har skytevegring med tanke på at han ungår å skyte og heller prøver å finne en annen løsning ved å spille til neste mann når han er aleine med keeper. uanz bedre en det vi har sett tidligere i år fra Braaten.
Sapara. Dårligste kampen jeg har sett av han. virker som han er ute av form. hvis det ikke bedrer seg syns jeg han skal løpe strafferunder sammen med Iveren.
Tettey var ikke helt kompetent idag fremover. Bortsett fra et skudd var treffsikkerheten hans ikke noe å prate om. han hadde noen fine klareringer bak som hindra SIF fra å få sjanser. Pasningsspillet var noe av det bedre jeg har sett fra hans side
Strand var..... vel, Strand. alderen viser seg også å være supermanns krypyonitt. Han slitter med pasninger og blir fort fraløpt.. er trist å si at Roar nok er moden for pensjonering.
Stoor syns jeg viser tegn til forbedring. Han er en av de som faktisk vil. Dere som klager over at han er for dårlig offensivt så lurer jeg på hva en forsvarer skal gjore.. Jeg er vel snart aleine om å si at gutten er den beste høyre backen vi har.
Kvarme.... alt som trengs å sies er nok alt sakt om ham. han har ingenting på en fotballbane ågjøre hvis han fortsetter sånn
Koppinen. Beste sentrale forsvareren vi hadde idag og det sier jo litt. Var god mot en stygg og usympatisk Kovacs.
Dorsin liker jeg bare mer pg mer, men for all del det håret er så glissent av fett at det er ekelt å se på.
Hirsfeldt overbeviste ikke meg noe videre. han er kanskje RBKs beste keeper, men det sier mer om keeperne i RBK enn noe annet. Nå har jeg jo riktignok til gode å se han bak to kompetente forsvarere.
Tørum blir litt feig, jeg vill gjerne se at han er mer aktivt med i kampene da det til tider virker som han er redd for å si hva han mener..
Formasjonen er det påtide å gjøre noe med. Ser for meg en 4-4-2 med offensive kanter og kanskje en defensiv midbane kost og en so kjører som vanlig midtbane. Det er ikke vits i å spille en formasjon spillerne ikke evner å spille
Strømsgodset viste ikke akkurat at de ville noe de heller, men med Adam Larsen som hadde dagen hjalp det lite at forsvaret til Godset hadde høyere total alder enn hele rosenborg laget til sammen
Konklusjon: ikke mye å skryte av i en kamp som var tafatt fra start til slutt. Ting må endres, det må taes en oppvask på treningsfeltet first ting in the morning. Vi skal ikke ydmykes på eget gress av en 19 åring og Stian Hor. Det er påtide at Iversen og enkelte andre får ei skyllebøtte. Jeg ser ikke hvorfor klubben ikke han bøtelegge for dårlig insats. Riktignok hadde vel ikke Iversen fått noe lønn på en stund, men det gjør ikke noe. det er spillere som faktisk fortjener plassen til spillere som Ivers og kvarme. I tillegg må avisene slutte å munte opp spillerne med helt latelige børs noteringer(les knertens innlegg) Det blir bare patetisk å gi en spiller % for å løpe ut på banen og av banen og bare gå å traske mellom det.

Edit: Retta litt på kritiken mot Tettey da jeg var litt trøtt når jeg skrev det

Last edited by Lomaxx on 14.05.2007 07:56; edited 1 time in total
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 14.05.2007 02:07    Post subject: Reply with quote

Er enig i at stoor hever seg fra kamp til kamp.
Jeg fastholder også at med det spillermateriellet rosenborg har kjøpt seg til så passer de bedre i 4-4-2. Vi har ingen skikkelige kanter, og Braaten passer best i toern på topp, mens både konan og sapara er best som offensive sentrale. Det kunne også gitt en større balanse defensivt og ikke gjort oss så avhengige av den dype sentrale vi mangler.
Tilbake til sapara: Han og braaten er de eneste som skaper noe fremover, for sapara sin del så er det slik hver kamp. Det er nesten umulig for ham å komme i bedre avsl'utningsposisjoner når det er han som i 90% av kampene drar i gang spill på kantene og legger inn.
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 14.05.2007 06:56    Post subject: Stoor blir stor Reply with quote

Enig med Lomaxx at Stoor får ufortjent mye pepper. Dorsin og han løp godt mange ganger, og fikk til mange innlegg.

Koppinen synes jeg også var god, mens Kvarme som eneste forsvarer (igjen) gjør bort seg...
Eneste jeg er direkte uenig med Lomaxx om er Tettey: Bortsett fra elendige skudd gjorde han en bra kamp!

Wink Seier på 16.mai!
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 14.05.2007 07:54    Post subject: Reply with quote

Når jeg leser det jeg skrev om Tettey nå så ser jeg hva du mener. Var litt har mot Tettey. Han gjorde en god figur defensivt mens han var litt mindre potent offensivt
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 14.05.2007 08:07    Post subject: Reply with quote

Kroksæter er ikke særlig imponert han heller:
Bæste laget i lainne.....
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 14.05.2007 08:10    Post subject: Reply with quote

Ikke særlig imponert over ham jeg heller. Mange ord om selvfølgeligheter der.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 14.05.2007 08:20    Post subject: Reply with quote

Mulig det (har du noen eks?), men det er et interessant spørsmål hvorvidt man ikke er tjent med å rullere mindre på laget.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 14.05.2007 08:59    Post subject: Reply with quote

Herregud for en gjeng! Lest gjennom alt som er blitt skrevet siden i går. Dere sitter på nett hele døgnet og leter etter små feil som blir gjort i løpet av en kamp.

Kampen i går var elendig. Ferdig med det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 14.05.2007 09:08    Post subject: Reply with quote

Gullet kan vi glemme. Det hører hjemme på Åråsen så lenge LSK spiller så bra som de gjør nå. RBK ser ut til å gjenta mareritt-sesongen fra 05. Men jeg tror de kommer sterkere etterhvert og vil havne et sted mellom 4.-8. - plass.

En ting er sikkert: Start kommer også til å pynte på sin Lerkendal-statistikk, og ta med alle 3 poengene nedover til Sørlandet ,hvis RBK ikke gjør noe drastisk. Årets pinligste kamp fra RBKs side.

Akkurat nå gremmes jeg Confused
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 14.05.2007 17:25    Post subject: Reply with quote

Nok en trondheimstur i vasken. Nå bør det trenes intenst på avslutninger framover. Makan til drittkamp.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
Page 18 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb