View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
gm Veteran
|
Posted: 11.05.2007 21:25 Post subject: |
|
|
Bommel. Iversen er den eneste angriperen vår som har scoret i år. Braaten kommer etter hvert. Jeg mener Storflor er mere bingo. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 11.05.2007 22:08 Post subject: |
|
|
Iversen har godt av å bli vist at han ikke er bankers, det går an å ta ham ut etter f.eks 60 minutter for å vise at man ikke er helt fornøyd med ham. Tror Kone hadde scoret like mange mål på disse kampene.
Braaten kommer etterhvert ja, men er det virkelig nødvendig å la ham starte helt til han kommer i den formen, det taper laget på, hvorfor ikke la ham komme inn litt ute i 2.omgangen, så kan han heller starte når han nærmer seg litt bedre form. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 11.05.2007 23:33 Post subject: |
|
|
Dette lagguttaket er intet mindre enn en skandale.
RBK har hevdet at de har ambisjoner om å hevde seg utenfor landets grenser, samt ta steget opp blant Europas beste klubber. Hva er det RBK har manglet de siste årene siden suksessårgangen på sluttan av 90-tallet? Jo, individuelle ferdigheter på enkeltspillere - spesielt i angrepsrekka.
Dette tok man konsekvensen av og hentet Traore og Konan i konkurranse med andre Europeiske klubber - et varp etter min mening. Hva gjør man så? Jo, man gir Konan et par seriekamper før man vraker ham, Traore får 4 kamper før det er slutt. Tørum er tydeligvis såpass nervøs med tanke på serieåpningen at han blir kortsiktig i tankegangen og satser på gode gamle helter man er trygg på. Storflor er en helt ok spiller, men man vet at hans potensiale er begrenset. Iversen er passert toppen og skulle forlengst blitt vraket til fordel for Kone som har potensiale til å bli en langt bedre spiss enn Iversen noengang har vært.
Hadde Tørum hatt baller, hadde han dyrket startoppstillingen fra treningskampen mot Stabæk i vår hvor vi vant 5-0 og viste storspill jeg personlig ikke hadde sett på mange år. Spilt med samme angrepsrekke i hver kamp fremover og dyrket samhandlingen mellom de spillerne som har de desidert beste individuelle ferdighetene slik at de ble drillet inn i kollektivet. Dette kunne virkelig blitt noe stort hvis Tørum på det tidspunktet hadde bestemt seg for at han satser på en angrepsrekke med Traore, Kone og Konan. Jeg er skuffet, jævlig skuffet, for dette er et langt steg tilbake for RBK som klubb og Tørum som trener. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 11.05.2007 23:42 Post subject: |
|
|
Iversen startet mot Stabæk, men jeg ser poenget ditt
Det verste er at jeg synes han forventer at Konan og Traore skal prestere veldig bra helt fra starten av, og det når ingen av de er vinger fra før..
Konan har vel aldri spilt der før, han har hatt en mye mer sentral posisjon tidligere der han får ballen langt mer og mye mindre med mann i ryggen, i den sentrale posisjonen fikk helt sikkert det afrikanske laget benyttet Konans overlegne pasningsferdigheter mye bedre.
Traore er jo opprinnelig indreløper, litt av de samme prinsippene gjelder for ham.
Det er stor forskjell på å spille ving og indreløper/sentral da de i mye større grad kan bruke pasningsføttene sine.
Jeg er fortsatt ganske sikker på at Rosenborg vinner denne kampen allikevel, men det er uansett ikke noen grunn til å hylle det byttet som er foretatt, for den seieren hadde mest sannsynlig kommet med Traore på banen også. Med tanke på de signalene som nå er sent så er det et slag for import"politikken" til Rosenborg.
"La oss slenge de innpå et par kamper i uvante posisjoner, og hvis de ikke presterer bedre enn resten av laget kan vi allikevel fjerne de"..
Kone er en historie for seg selv, sjelden jeg har sett en mann som har fortjent å spille mer enn ham. Blir skjøvet til side med en gang Iversen finner det for godt å friskmelde seg. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 11.05.2007 23:54 Post subject: |
|
|
Stemmer at det var Iversen som startet mot Stabæk, men det var når Kone kom inn at storspillet virkelig tok av.
Traore, Kone og Konan er ekstreme spillere som kan tilføre RBK noe de mangler; individuelle ferdigheter i form av teknikk og hurtighet. Utfordringen blir dermed å få dem drillet inn i kollektivet. Trodde Tørum var mannen som kunne ordne dette, men han ga altså opp etter andre serierunde.
Til sist: Er ikke lett å fungere som ving heller når man har en stasjonær, treig og uinterressert midtspiss som Iversen. I treningskampen mot Stabæk var det utrolige bevegelser, kombinasjoner og klikk-klakk spill mellom nevnte Traore, Kone og Konan jeg aldri har sett maken til i Norsk fotball.
Med Iversen tilbake som midtspiss har det vært dødt. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 11.05.2007 23:57 Post subject: |
|
|
Vil bare si at vi snakker på helt lik linje  |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 12.05.2007 02:27 Post subject: |
|
|
Hehe, lurer på hvilket lagt RBK burde ha stillt med for at hele forumet hadde vært fornøyd. Uansett hvem Tørum og Rambo plukker ut, så er noen missfornøyde og bedrevitere. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 12.05.2007 04:55 Post subject: |
|
|
For all del, jeg synes det er helt riktig å gi storflor sjansen, han har da aldri spilt seg ut av laget. Men det som blir feil er å ta ut Traore som så langt har vært bedre enn Braaten. Det viser bare at listen blir lagt høyere for afrikanerne enn for nordmennene prestasjonsmessig. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 12.05.2007 10:41 Post subject: |
|
|
Haugen wrote: | Hehe, lurer på hvilket lagt RBK burde ha stillt med for at hele forumet hadde vært fornøyd. Uansett hvem Tørum og Rambo plukker ut, så er noen missfornøyde og bedrevitere. |
Det er ikke bare noen få feil i laget. Det er skandale.
Skandale var det når juventus ble satt ned en divisjon og fratatt 10 poeng. At vi ligger på 4(5). plass etter 5 serierunder er ikke skandale. Om vi rykker ned, er skandale. Hvilket lag Tørum og Rambo tar ut er ikke skandale.
Edit: Presisering _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.05.2007 11:12 Post subject: |
|
|
De to lagene har møttes 18 ganger på trøndernes gress de siste 40 årene.
15 ganger har alle poengene blitt igjen i trønderhovedstaden, og bare tre ganger har drammenserne fått med seg ett poeng på turen hjem. Sist gang det skjedde viste kalenderen 30. august 1976.
Også målforskjellen på de siste 18 møtene sier sitt, 60-17 i trøndernes favør.
Les mer: Godset mot alle odds |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 12.05.2007 11:22 Post subject: |
|
|
En ting er at man kan være uenig i uttak av enkeltspillere, det hender stadg vekk. Men dette handler om noe mer: Det dreier seg om at man senker lista om å skape et RBK-lag som kan hevde seg også i Europa. Man velger å satse på det trygge fremfor å være langsiktig, ge de spillerne med det største potensialet sjansen til å bli samspilt i et kollektiv. Storflor er som sagt en helt ok spiller, men han har hatt mange sesonger på å vist seg frem. Han vil aldri bli noe mer enn en gjennomsnittlig Tippeligaspiller. Mange pasningsfeil, middels en mot en og evner sjelden å komme rundt backen sin for å slå inn. Er møkka lei av å se RBK uten en fryktinngytende angrepsrekke (siden 1999).
Traore, Kone og Konan besitter ferdigheter som kunne løfte dette laget langt ut i Europa (hvis man hadde gitt dem tillit), kombinert med en midtbane av Ciljan, Tettey og Sapara ville dette blitt et sinnsykt lag til høsten. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 12.05.2007 11:42 Post subject: |
|
|
Tror du legger litt for mye i det. Det er snakk om et laguttak til et av seriens dårligste lag. Som du selv sier handler det om å være tålmodig. Du kan ikke la samme 11 spille hver kamp når vi har en benk som forsterker laget.
Edit: Tror du at Tørum med dette laguttaket har gitt opp Konan, Traore og Kone? _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 12.05.2007 11:50 Post subject: |
|
|
Er nettopp mot et av seriens dårligste lag de burde fått muligheten til å blomstre (les: Traore, Kone og Konan). Vedrørende tålmodighet: Er av den oppfatning at man allerede i januar/februar bør finne de spillerne med størst potensial, og gi disse uforbeholden tillit i alle kampene for å få disse drillet inn i RBK`s kollektiv. Derfor utrolig feigt at Tørum ikke tør å tenke lenger frem enn neste seriekamp og ofrer langsiktig utvikling av laget. Tørum uttalte i vinter at Traore og Konan ville bli en hit i Eliteserien på linje med Lyns Edu. Det varte altså i 2 seriekamper (Konan) og 4 seriekamper (Traore), mens Iversen som ødelegger oppbyggingen av et hvert jævla angrep med sin manglende interesse og treighet har klippekort og skal spilles i form. |
|
Back to top |
|
 |
Limax Senior
|
Posted: 12.05.2007 12:24 Post subject: |
|
|
Kent, i de siste postene har du pøst ut mye av de samme tankene og frustrasjonen jeg har følt på selv. Saken er at i praksis, så har Rosenborg stått på stedet hvil siden år 2000. Av en eller anna grunn "mente" man dengang at det laget man hadde var godt nok, og skulle ikke utvikles mer. Det er selvfølgelig ikke sagt, men jeg mener det bekreftes med de spillerkjøpene som siden er gjort. Selv ikke Eggen fant noen grunn til å forsøke å forbedre laget, men holdt på sine gamle gullgutter.
De siste 4-5 åra har jeg håpa på at daværende trenere skulle ha baller nok til å satse på å bygge lag som virkelig kunne slå fra seg internasjonalt. Den første etter Eggen jeg egentlig har hatt et håp til å være mann til det, er faktisk Tørum. Men nå begynner jeg jammen å miste trua på han og. Det her handler ikke om kampen i morra, det handler om et mønster vi har sett det siste halve året. Slik jeg ser det, er vi godt tilbake til tida før glansperioden på 90 tallet, vi er et godt norsk fotballag, men ikke noe mer. Og bedre kan vi neppe bli, med de spilleren som er på banen idag. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 12.05.2007 12:28 Post subject: |
|
|
Du svarte ikke på spørsmålet. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 12.05.2007 12:58 Post subject: |
|
|
Haugen wrote: | Hehe, lurer på hvilket lagt RBK burde ha stillt med for at hele forumet hadde vært fornøyd. Uansett hvem Tørum og Rambo plukker ut, så er noen missfornøyde og bedrevitere. |
jeg syns laget burde vært tatt ut etter avstemning på rbkweb. mange hjerner tenker tilsammen bedre enn en. vi burde hatt en poll gående før hver kamp, så kunne tørum sett at den ga fornuftige laguttak og valgt å styre etter den.  |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 12.05.2007 13:34 Post subject: |
|
|
Tørum virrer så mye med laget nå, at det er bombe om det blir tre poeng i morgen. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 12.05.2007 14:24 Post subject: |
|
|
Jeg forstår ikke hvorfor folk raser så mye over at Traore og Konan bliver sat ud i en enkelt kamp. Hvis det var sådan at de slet ikke havde fået chancen kunne jeg forstå det. Vi snakker om at de sbegge sidder på bænken i en kamp, hvor er katastrofen?
Jeg var meget overrasket da vi startede Tippeligaen med begge på banen, da ingen af dem havde været i klubben i særligt lang tid. Og selv om begge startede friskt, har formen været dalende som kampene har skredet frem.
Folk her snakker om at vi skal slå i gennem internationalt. Har ikke både Braaten og Storflor begge været gode i CL?
Jeg synes langt fra at det er en skandale at Storflor og Braaten starter, hvis det er de Tørum tror er de bedste pr. nå. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 12.05.2007 14:24 Post subject: |
|
|
La oss inderlig håpe at de ikke roter det til for seg imorgen og spiller uavgjort, eller enda verre, taper.
Nei, her må, og skal, RBK kjøre over SIF og sikre seg 3 poeng. Alt annet vil være en real kalddusj  |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 12.05.2007 14:56 Post subject: |
|
|
Thor Arild wrote: | Du svarte ikke på spørsmålet. |
Tror ikke Tørum har gitt opp Traore og Konan for godt, men han tør ikke tenke kortsiktig risiko for å oppnå langsiktig gevinst. Den beste måten får å få disse gutta til å lykkes hadde vært hvis man hadde gitt dem 100% tillit over lengre tid, i samme posisjon i hver kamp og drillet dem inn i RBK spillemønster og kollektive angrepsspill. Ikke minst i hjemekamper mot et av de svakeste lagene i serien.
Skjønner ikke at man skal sette ut de spillerne som har det største offensive potensialet når man tar i mot et av de svakeste lagene i serien på Lerkendal. Rimer ikke for meg, og betyr egentlig at Tørum har senket ambisjonsnivået etter den svake starten på sesongen.
PS! Tror RBK knuser Godset med Storflor og Iversen på laget bare så det er sagt. Tørum får beviset for at det som ga seriegull i fjor er godt nok til å kjempe om gullet også i år. Man kommer til E-cup og blir slått sønder og sammen, og konkluderer etter sesongslutt etter en grundig evaluering at spillerne ikke er individuelt gode nok mot de beste lagene i Europa. Man finner ut at man mangler angrepsspillere som kan ta av et par mann og gjøre ting på egenhånd (som man finner ut hver høst). Så kjøper man inn noen spennende typer igjen for å bøte på dette. Som igjen får et par-tre kamper på å lykkes før det er over og ut.
Skandaløst. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 12.05.2007 15:01 Post subject: |
|
|
Rett og slett en skandale at Tørum velger å benke en 18-åring.
Fantastisk ressonert Kent. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 12.05.2007 15:01 Post subject: |
|
|
Ser man positivt på det så har vi ihvertfall mange spennende navn på benken..
Synd man bare kan bytte inn tre av:Kone,Traore,Konan,Jamtfall,Skjelbred.. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 12.05.2007 15:12 Post subject: |
|
|
Thor Arild wrote: | Rett og slett en skandale at Tørum velger å benke en 18-åring.
Fantastisk ressonert Kent. |
Tror ikke du skjønner så mye av det jeg skriver. Handler om ambisjonsnivået til RBK. Mener du Traore har vært det svakeste leddet i angrepet til RBK i år? Og: Mener du Storflor har samme potensiale som Traore? |
|
Back to top |
|
 |
Limax Senior
|
Posted: 12.05.2007 15:13 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Jeg forstår ikke hvorfor folk raser så mye over at Traore og Konan bliver sat ud i en enkelt kamp. |
For min del er det ikke Søndagens kamp jeg er frustrert over. Det er trenden. Storflor har enkelte gode kamper i CL, men jevnt over er han ikke mer enn en litt over gjennomsnittlig tippeligaspiller. Det holder ikke. Braaten har noen ekstrem-øyeblikk både i CL og i tippeligaen. Hadde han hatt ambisjonsnivå på linje med Ole Einar Bjørndalen påstår jeg at han i dag villa vært regna som Norges beste spiller. Men sånn som han fremstår på banen i en gjennomsnittlig kamp, så gidder han enten ikke, eller så svinger formen hans noe voldsomt med kort tids mellomrom. Akkurat det tror jeg ikke noe på.
Vi får nå se hva som skjer i kampene fremover. Håper at Storflor først og fremst spiller i morra for og holdes varm i trøya. Det retoriske spørsmålet
om hva katastrofen er hvis Traore og Konan sitter på benken i en kamp må det selvfølgelig svares ingen på. Men siden Konan ble benka allerede for et par kamper siden, Kone ser vi knapt noe til (joda, vet godt at han har vært skada), og Traore ryker ut nå spør jeg like retorisk. Hvis ikke denne gjengen får lære seg samspill i kamper på høyeste nivå i Norge, når og hvor skal de da lære seg det?
Edit til moderatorer: Dere er vel overivrige med å redigere quoter her. Hele posten til Harald var med, fordi jeg svarte på de fleste punktene i innlegget hans.
Last edited by Limax on 13.05.2007 13:18; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 12.05.2007 15:18 Post subject: |
|
|
Det hadde ikke vært en slik misnøye med disse vrakingene av konan og traore hvis det faktisk hadde vært grunnlag for det, nemlig dårlige kamper.
Men faktum er at begge disse har vært bedre enn både Iversen og Braaten, det blir da helt feil å vrake de. Det viser bare at listen for å vrake importene er langt lavere enn det er for spillere som iversen og braaten, som er langt unna den formen de skal være i.
Det er derfor vi reagerer; denne uforbeholdne beskyttelsen av Iversen, uansett prestasjoner, og manglende evne og vilje til å prøve å tilvenne konan og traore vingrollene til tross for at de har vært best der framme.
For all del, Storflor en en habil spiller som er god på sine beste dager, og jeg unner ham denne startplassen, men det skulle vært istedenfor Braaten. Samtidig kommer aldri storflor til å være noe annet enn en middels god tippeligaspiller.
Last edited by bommel on 12.05.2007 15:21; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|