View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RBKw Rutinert

|
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 11.05.2007 12:51 Post subject: |
|
|
Braaten spilte jo bra mot brann. Tok ansvar defensivt, og ble helt utslitt på slutten av kampen. Fortsetter Braaten slik, vil han snart være i kampform og en av våre viktigste spillere.
Synes det er merkelig at Tørum ikke prøver ut Kone og Steffen sammen i denne kampen. Når det er sagt, er det fullt fortjent at Storflor får starte. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 11.05.2007 13:15 Post subject: |
|
|
Har hatt litt vondt av Storflor egentlig, han har jo overhodet ikke spilt seg ut av laget. Mere blitt et offer for spillerkjøp og prestisjen av å bruke disse. |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 11.05.2007 13:18 Post subject: |
|
|
Prestisje og prestisje fru Blom, er vel viktig å la nye spillere få tillit også? |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 11.05.2007 13:19 Post subject: |
|
|
Storflor spilte fantastisk i høst, og var eneste spilleren som tok tulleturneringa seriøst. Han var sterkt del i at vi tok gull i fjor. Han mangler ekstremferdighetene til Traore, Konan og Braaten. Tror det er derfor han blir benket gang etter gang. Men makan til lojal spiller skal du lete lenge etter. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 11.05.2007 13:19 Post subject: |
|
|
Dette er vel første gang i min tid her på forumet hvor jeg kan si meg helt enig i et innlegg fra joko. Jeg synes det er bra at Tørum rullerer litt på laget og det er helt på sin plass at Storflor får sjansen etter at han spilte bra i fjor høst. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 11.05.2007 13:25 Post subject: |
|
|
Det jeg reagerer mest på ved denne lagoppstillinga er at kvarme spiller, er ikke basma skadefri nå? Må da være et langt bedre alternativ |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 11.05.2007 14:42 Post subject: |
|
|
Jeg synes også det er merkelig at Basse ikke starter. For det første har ikke Kvarme vært 100%, for det andre komplimenterer vel Basse Koppinen bedre enn Kvarme gjør. Men det kan jo hende han kommer inn som sentral midt når Strand må av etter 24 min..
Bortsett fra det ser det ut som Tørum griper etter suksessoppskrifta fra sist høst. Bare Riseth mangler nå. Med utgangspunkt i forrige kamp er det vanskelig å forstå hvofor Traore benkes mens Braaten fortsetter. Det kan hende at forklaringen er relatert til mangelen på et tydelig angrepsmønster, som det snakkes så mye om. Kanskje vurderer Tørum at RBKs problemer skyldes manglende samhandling, og at han derfor ønsker å bruke spillere som kjenner systemet bedre, selv om de kanskje individuelt sett er svakere enn alternativene. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.05.2007 15:13 Post subject: |
|
|
Basma er ikke helt bra ennå, og jogget i stedet for å delta på spilldelen av treninga i dag. Tror likevel han blir med i kamptroppen.
For øvrig ble artikkelen min oppdatert i 13-tida om noen ikke så det:
- Øyvind fortjener sjansen. Han har jobbet bra, og har vært brukbar i prestasjonene på trening. Samtidig har ikke det laget vi har spilt med i siste kampene vært godt nok på den siste tredjedelen av banen. Vi skaper for få sjanser, og det går både på utførelse, kraft og samhandling, begrunner Knut Tørum.
- Hele angrepsrekka fungerte dårlig mot VIF. Hvorfor ble akkurat Traore ofret?
- Jeg syns formkurven til Abdoul har flatet ut, mens Daniel er på rett vei. Både på hjemme- og bortebane er det mye kraft i ham, og han gjør mange riktige valg. Samtidig har Abdoul følt mye press etter å ha spilt mye uten å score mål eller være særlig involvert i sjanser, sier Rosenborg-treneren.
Les mer: Storflor mot Strømsgodset |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 11.05.2007 15:33 Post subject: |
|
|
Jeg synes vel at Traore har vært ganske overbevisende i sine første kamper, og at det hadde vært mer riktig å bytte ut Braaten, men hvis Storflor kommer inn og spiller bra og jobber like mye som Traore er det forsåvidt et greit bytte. I en hjemmekamp mot Strømsgodset burde Konan også fått en ny sjanse, tror han har enda større potensiale enn Traore - i tillegg til at han virker mer målfarlig enn alle konkurrentene på kanten. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 11.05.2007 15:47 Post subject: |
|
|
Begynner å ligne laget som tok gull i fjor hvertfall... |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 11.05.2007 16:02 Post subject: |
|
|
Greit at Storflor får sjansen, men det er jo selvfølgelig latterlig at det er på Traores bekostning. Braaten har ikke vist noe som helst som kan forsvare førstelagsplass i år, men han får likevel starte kamp etter kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 11.05.2007 16:11 Post subject: |
|
|
Roamer wrote: | Jeg synes vel at Traore har vært ganske overbevisende i sine første kamper, og at det hadde vært mer riktig å bytte ut Braaten, men hvis Storflor kommer inn og spiller bra og jobber like mye som Traore er det forsåvidt et greit bytte. I en hjemmekamp mot Strømsgodset burde Konan også fått en ny sjanse, tror han har enda større potensiale enn Traore - i tillegg til at han virker mer målfarlig enn alle konkurrentene på kanten. |
Hvorfor tror du Konan har større potensiale enn Traore?
For meg virker det som om potensiallet er størst hos Traore, fordi han er raskere, bedre 1-mot-1 og ikke minst bare 18 år, mens Konan er 23 år.
Konan har et bedre skudd bein, men jeg mener Traore er det største talentet.. |
|
Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 11.05.2007 16:31 Post subject: |
|
|
De skal vel se om samhandligen er bedre med 3 stk på topp som har spilt mye sammen før. Ivorianerne er bedre teknisk, men ikke sikkert de er bedre i samhandlingen med resten av laget. Svaret får vi vel se de neste månedene. Vil overraske meg om Storflor spiller en kjempekamp, siden han nok er temmelig kamprusten etter flere måneder på benken, og vil nok trenge kamptrening fremover. Ivers virker også litt rusten ennå, samme med Braaten. Men mulig de fikser biffen mot Godset likevel.
Så blir det spennende å se om Sk Branns formkurve begynner å peke oppover igjen når de møter Sandefjord borte på lørdag. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Haavard Senior
|
Posted: 11.05.2007 16:53 Post subject: |
|
|
Tror bare han er litt nervøs og sleiver med ordene. Tviler på at det var med meningen. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 11.05.2007 16:55 Post subject: |
|
|
_litt_ nervøs, dagens understatement. |
|
Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 11.05.2007 17:41 Post subject: |
|
|
forstår ikke at traore og konan blir ofret.... braaten presterer ikke. hvorfor spiller han?
.... |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 11.05.2007 17:50 Post subject: |
|
|
Tørum sier mye av grunnen er at de ikke har fungert optimalt, kanskje ikke så rart så tidlig når ingen av de er vinger.
Når det er sagt så er jeg sikker på at storflor gjør en god jobb mot godset. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 11.05.2007 18:04 Post subject: |
|
|
Tørum er logotomert... Strand er neppe mer en 80 %... D må være veldig viktig å ha med Strand.. Han holder max 30 min... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 11.05.2007 18:45 Post subject: |
|
|
Jepp. Og du er lobotomert. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 11.05.2007 19:37 Post subject: |
|
|
Når skal RBK lære????? Når du først henter inn utenlandske spillere med annerledes fotballkultur i beina, må de - hvis klubben mener alvor med å hente de hit - få spille MYE for å tilpasse seg tempoet og stilen. Og det er akkurat i slike kamper som hjemme mot Godset at Traore og Konan og Kone aller helst skal få tillit.
I stedet feiger Tørum & Henriks ut, og tenker kortsiktig trygghet fremfor langsiktig utvikling. For det er ingen som helst tvil om at Traore og Konan har et langt større potensial enn Storflor og Braaten.
Når tålmodigheten ikke varer lenger enn dette, frykter jeg at RBK allerede er i ferd med å gjøre en ny importblemme. Jeg gremmes. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 11.05.2007 19:48 Post subject: |
|
|
Støttes.
Når rosenborg viser langt mindre tålmodighet med importer enn de gjør med nordmenn når importene spiller like bra eller bedre så er man på vei i feil retning.
Traore og Konan har knapt spilt ving før, håpløst å forvente så mye mer enn det de har vist til nå da, og de har tross alt vært de beste på topp.
Samtidig skulle jeg likt å sett tørum tørre å ta ut en slapp iversen en gang i blant slik at en mann med kones innstilling og innsats får lov til å vise seg frem.. |
|
Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 11.05.2007 20:42 Post subject: |
|
|
stiller meg hundre prosentbak de 2 siste innleggene....
kone, traore og konan fortjener sjansen. hva er poenget å importere utelandske spillere om man ikke satser påde ?
man henter ikke inn stallfyll. det har vi spillere som jamtfall for! |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 11.05.2007 21:17 Post subject: |
|
|
Traore har vært et positivt innslag i angrepsrekka, men han har kommet til litt få klare sjanser. Traore er helt klart en mann for fremtiden og hadde han puttet etpar mål så hadde han nok fortsatt spillt. Tror ikke oppholdet på benken blir av langvarig art. Konan viser en skuddfot av en annen verden men har en tendens til å forsvinne litt i kampens hete, og var vel temmelig usynlig mot Stabæk. Tipper han kommer inn mot slutten og gjør et kanonmål! _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
|