View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RBKw Rutinert

|
Posted: 09.05.2007 14:03 Post subject: |
|
|
Feil. De fleste her i distriktet går til idrettforeninger. Jeg jobber i tippekiosk med automater. Sitter i hovedstyret i klubben min også, samt har foreldre som har sittet der tidligere, som har fortalt meg dette. Klubbene får inn ca 350 000 kr per år, som er overskuddet av automatene. Nå får vi se om NT automatene blir noe av da. Flere kommuner som vil nekte automatene totalt, om du har fulgt med i spilleautomatdebatten;). |
|
Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 09.05.2007 14:17 Post subject: |
|
|
mcmort wrote: | Mainn wrote: | hmm.. skeptisk. |
What else is new. |
hva mener du? er du en bjøllesau nå? |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 09.05.2007 14:28 Post subject: |
|
|
RBKw wrote: | Feil. De fleste her i distriktet går til idrettforeninger. Jeg jobber i tippekiosk med automater. Sitter i hovedstyret i klubben min også, samt har foreldre som har sittet der tidligere, som har fortalt meg dette. Klubbene får inn ca 350 000 kr per år, som er overskuddet av automatene. Nå får vi se om NT automatene blir noe av da. Flere kommuner som vil nekte automatene totalt, om du har fulgt med i spilleautomatdebatten;). |
Fulgt med litt, da jeg mener de burde forby det. Men synes du generaliserer. Vet det er noen klubber som taper store penger på det, men de som ikke har egne automater, tjener faktisk på dette. I tillegg kommer ekstra inntekter fra TV-avtalen. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
jkrakene Senior
|
Posted: 09.05.2007 15:19 Post subject: |
|
|
Mainn wrote: | hmm.. er det spesielt klokt for guttespillere & møte juniorer da? er det ikke litt vel store fysiske forskjeller ute å går? hmm.. skeptisk. |
Her i Trondheim har nivået i juniorserien blitt så dårlig de siste årene at jeg tror ikke de fysiske forskjellene er så ekstreme. Guttespillerne Erik Tønne, Espen Smitz, Christian Nordgaard og Ulrik Balstad på laget mitt spiller alle på 3 divisjonslaget til rbk, og de greier seg bra. Blir spennende å se. _________________ Ståle Stensaas. |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 09.05.2007 15:28 Post subject: |
|
|
Det er selvsagt litt fysiske forskjeller, men de fleste guttespillere tror jeg takler det fint, etter hva jeg har sett. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.05.2007 00:06 Post subject: |
|
|
- I utgangspunktet synes jeg at spillere opp til guttealder burde holde seg til klubbene de hører til, for klubbene gjør en god jobb rundt omkring. Det må være en bestemmelse som ligger til grunn for at Rosenborg eventuelt oppretter et guttelag, sier Bjørn Hansen.
Les mer: RBK vil starte guttelag |
|
Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 10.05.2007 00:15 Post subject: |
|
|
Å overlate talentutviklingen til småklubbene som Bjørn Hansen ønsker, har vel på mange måter vært Rosenborgs talentutviklingspolitikk frem til de siste par årene, noe som må sies å ha vært relativt mislykket. Eldar Hansen uttalte vel også for en stund tilbake at noe av det han angret mest på i tida som Rosenborg-formann var at han var med på å legge ned yngres avdeling i klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.05.2007 09:28 Post subject: |
|
|
Blir litt dumt av Bjørn Hansen å bastant påstå at klubbene gjør en god jobb med unge spillere. Alt kan forbedres, og Trøndelag har ikke fostret så veldig mange toppspillere de siste årene. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 10.05.2007 09:47 Post subject: |
|
|
Thor Arild wrote: | Fulgt med litt, da jeg mener de burde forby det. Men synes du generaliserer. Vet det er noen klubber som taper store penger på det, men de som ikke har egne automater, tjener faktisk på dette. I tillegg kommer ekstra inntekter fra TV-avtalen. |
Åssen klubber er det som IKKE har inntekter fra automater nå? Faktum er at mange klubber har automatinntekter som hovedinntektskilde. Ikke kom og fortell at en tv-avtale ordner opp.
Eskil wrote: | Jeg spiller selv for en "lokalklubb" og den tar mye mer enn den gir! Man må betale flere tusen i året til klubben for treningsavgift osv... Lokalklubbene får nok! |
Er du klar over hvor dyrt det er med treningstid? Typisk 2000 kroner for halvannen time på vinterstid (oppvarmet elleverbane)! Så kan du gange det med antall treninger og dele på antall spillere, og så ender du opp med å synes at det ikke er så drøyt å betale kontigent likevel. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg.
Last edited by larenim on 10.05.2007 13:21; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Eskil Junior

Joined: 23 Apr 2007 Posts: 21 Location: Et B52-fly (med molde stadion i siktet!)
|
Posted: 10.05.2007 11:32 Post subject: |
|
|
Mainn wrote: | hva mener du? er du en bjøllesau nå? |
bjøllesau?  _________________
Guffen wrote: | Jeg er 1,62 høy og veier ca 90-95 kilo. Burde holde med L da? |
|
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 10.05.2007 11:37 Post subject: |
|
|
Han prøver å skrive trøndersk... _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 10.05.2007 11:40 Post subject: |
|
|
eivindwb wrote: | Åssen klubber er det som IKKE har inntekter fra automater nå? Faktum er at mange klubber har automatinntekter som hovedinntektskilde. |
Da er jeg virkelig glad for at det ikke blir mer automater. Forby hele skiten. Hvorfor skal fotballklubber tjene penger på at folk blir spilleavhengig?
edit: 2mas må gjerne flytte innlegga til en passende tråd... _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 10.05.2007 13:16 Post subject: |
|
|
Sa ikke du at du hadde fulgt litt med? De nye automatene er ikke egna for folk som blir spilleavhengige.
Forøvrig er argumentet ditt gyldig om du tenker på de gamle automatene. Derfor valgte også noen klubber å si fra seg den inntektskilden. Vi hadde et slikt forslag oppe i vår klubb også, men det ble nedstemt av den enkle grunn av at hvor skal vi få dekt inn de pengene der? Stakkars Eskil som synes det er så fælt å betale et par tusenlapper i treningsavgift hadde fått bakoversveis! _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 10.05.2007 13:25 Post subject: |
|
|
Hvordan kan du si at automater ikke er egnet for folk som blir spilleavhengig? Hvilke forskningsresultater ligger til grunn her? Eller er det bare Giske som vil ha ekstra penger i statskassa?
Hva er vitsen med automatene da, om folk ikke skal tape mye penger på de? _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 10.05.2007 13:52 Post subject: |
|
|
Fordi at de har tatt hensyn til de elementene som forårsaker avhengighet: konseptet generelt, og spesielt lys, lyd, innsatsnivå og gevinstnivå.
Hensikten med automatene er at folk skal ha det moro. Man kommer ut av butikken med 13 kroner i veksel, og putter dem på maskinen hvor overskuddet går til et godt formål.
Det er selvfølgelig ikke direkte sammenlignbart, men jeg tar den likevel (og håper at du lar den ligge): Jeg gidder ikke pante svenske ølbokser fordi panten er så liten at det ikke er noe point å stå der i timesvis. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 10.05.2007 14:39 Post subject: |
|
|
Hvem sier at det er lys, lyd og innsatsnivå som skaper avhengighet? Det er premiene som skaper avhengighet. Og dette spiller Norsk tipping bevisst på i sin markedsføring.
lar den siste ligge, da den var veldig søkt...  _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 10.05.2007 15:10 Post subject: |
|
|
Thor Arild wrote: | Fulgt med litt, da jeg mener de burde forby det. |
Hva er det du har fulgt med på egentlig?? Ikke debatten om spilleautomater ihvertfall! Avhengighet kan du også lite om. Tror du det er tilfeldig hva slags lys og lyd de plasserer på automaten? Ikke svar på det.
Thor Arild: Nå skal jeg bruke tiden min på eksamenslesing. Du må gjerne på egenhånd sette deg inn i tingene du lurer på, fremfor å forlange svar fra meg hele tiden. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 10.05.2007 17:42 Post subject: |
|
|
Din forbanna sopp! Det må da gå an å erkjenne at man er uenig, og la det ligge? _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 10.05.2007 23:54 Post subject: |
|
|
Nei, diskusjon er gøy  |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 11.05.2007 09:30 Post subject: |
|
|
Diskusjon er gøy, men skitkasting som mellom meg og mainn, Joko og harald, er i lengden ikke like moro... _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 11.05.2007 10:27 Post subject: |
|
|
Thor Arild wrote: | Din forbanna sopp! |
Du er en morsom fyr ihvertfall!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 11.05.2007 14:20 Post subject: |
|
|
Recon,
jeg leste denne siden fordi jeg så at du hadde det siste innlegget. Dine innlegg er ofte interessante, men denne gangen føler jeg meg lurt...  _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 11.05.2007 14:21 Post subject: |
|
|
Syns bare den var så morsom sammen med Thor Arilds siste innlegg før mitt  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 11.05.2007 19:23 Post subject: |
|
|
Føkk, asså. Endte opp med D på eksamen. Kunne like gjerne fortsatt diskusjonen... _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 12.05.2007 00:12 Post subject: |
|
|
Her bør noen og enhver tenke over om ikke MSN chat er det rette stedet for fjortiskrangel........grow up  |
|
Back to top |
|
 |
|