View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Maradona Veteran
|
Posted: 03.05.2007 20:03 Post subject: |
|
|
Tror Tørum kjører med Strand om han er 80%, han er ellers truende til å bruke Steffen Iversen, nå som Kone er klar... Han har mange alternativer før han bruker Tettey på sentral, selv om det muligens hadde vært det beste valget. Tørum er som alle andre trenere avhengig av resultat for å få beholde jobben sin, så da er velger de som oftest en trygg løsning, fremfor en spennende løsning.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
dreast Junior
|
Posted: 03.05.2007 22:33 Post subject: |
|
|
jeg håper Tørum mener Tettey er en tryggere løsning enn Iversen sentralt, vil si at valget må stå mellom Tettey og Sappara dersom Strand ikke rekker kampen |
|
Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 03.05.2007 22:49 Post subject: |
|
|
iversen er så absolutt ikke noe dårlig alternativ i mine øyne |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 03.05.2007 23:08 Post subject: |
|
|
Iversen er et meget godt alternativ. Problemet med å bruke Steffen på midten, er at Tettey vil føle seg forbigått, og vil nok en gang bruke aviser og tv-skjermer for å få ut sin frustrasjon. Dette er han da i sin fulle rett å gjøre, da han blir vist 0 tillit som anker. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 03.05.2007 23:13 Post subject: |
|
|
tja, er ikke så helt sikker på at iversen er et så godt alternativ på midten, føler kanskje han er litt for treig til å levere fra seg ballen. Somler litt på en måte. Han hadde nok heller gjort seg bedre gjeldende i possisjonen mellom midtbane & spiss, en såkalt hengende spissrolle. Men uansett blir det nok lite aktuellt å sette han ned fra spissplass. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 03.05.2007 23:28 Post subject: |
|
|
Hva med å bruke Konan sentralt? Han påstår selv han er best i en sentral midtbanerolle. Så snur vi v'en slik at Konan får brukt gofoten sin - Det offensive spillet. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 03.05.2007 23:33 Post subject: |
|
|
Steffen er ikke direkte kjapp på små flater, men han leser spillet godt..
Jeg håper på Tettey, men har sett Tørum tatt andre valg før... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.05.2007 23:40 Post subject: |
|
|
Forrige gang Iversen spilte defensivt (det var vel riktignok stopper om jeg ikke husker feil) sa han vel at han aldri ville spille der igjen, og at han mente han hadde bevist at han ikke passet der. Sikker på at Iversen i det hele tatt har lyst? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
syltynn Proff
|
Posted: 03.05.2007 23:56 Post subject: |
|
|
Håper vi benytter denne kinkige situasjonen til å prøve å snu V'en igjen.
Tettey - Sapara - Skjelbred
Kunne blitt bortebanedødartaktikken våres.. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 04.05.2007 00:13 Post subject: |
|
|
Tror RBK er tjent me å ha bare en taktikk, nå som det så mange nye spillere... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 04.05.2007 07:55 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Sikker på at Iversen i det hele tatt har lyst? |
Med den lønna Iversen har, må han bare finne seg i å spille der han blir satt til å spille. Og smile og takke for tilliten etterpå... _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.05.2007 08:50 Post subject: |
|
|
Håper på Sapara, Tettey, Skjelbred i en eller annen konstellasjon, gjerne Tettey sentralt. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 04.05.2007 09:35 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Denne kampen bør være grei skuring. VIF har 2 mål og 2 poeng på fire kamper, og stiller i hvertfall ikke sterkere nå enn de hare gjort hittil i sesongen, mtp skadene. Jeg vil bli svært overrasket om VIF spiller bra fotball på Ullevaal til helga. Det blir forøvrig min første live-kamp med RBK i år. |
Jeg skal se etter en kar med pipe  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 04.05.2007 10:47 Post subject: |
|
|
Føler meg ganske sikker på at Tørum gjør minst mulig endringer på laget som slo Brann.
Hvis Strand ikke blir klar så kommer Skjelbred inn på som indreløper,mens tettey blir flyttet inn sentralt.
Å begynne å f.eks bruke Konan sentralt i en sånn kamp uten trenning på den plassen kommer aldri til å skje, å det bør det ikke heller. |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 04.05.2007 11:35 Post subject: |
|
|
"Tillit til Tettey"
- Vi satser på at Roar blir klar. Hvis ikke går Tettey inn sentralt, mens Per Ciljan kommer inn som indreløper. Alexander har hatt en fin uke, og kledde begge rollene bra mot Brann sist. Det er natutlig at han får sjansen fra start.
Jeg synes at han burde være litt mer tydelig å gi Tetty tillit med en gang. Ikke noe vits i å presse Roar, vi så jo hva som skjedde med Riseth
http://www.rbk.no/incomin...e80419.ece |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 04.05.2007 11:48 Post subject: |
|
|
Quote: | Jeg synes at han burde være litt mer tydelig å gi Tetty tillit med en gang. Ikke noe vits i å presse Roar, vi så jo hva som skjedde med Riseth. |
Tror Tørum er litt mer tydelig på treningsfeltet, enn overfor media. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 04.05.2007 11:55 Post subject: |
|
|
Da er det helg, og jeg begynner å gjøre meg klar til nok en flott RBK-kamp i det fine Oslo-været.
Jeg er usedvanlig spent til denne kampen, og jeg kjenner kriblingene i magen nå ja! Jeg er spent på laguttaket, er ikke sikker på om Tørum har sagt hva lagoppstillingen kommer til å bli.
Forsvaret var jo til tider glimrende mot brann, så jeg regner ikke med altfor store forandringer der.
Men midtbanen høres det ut som det blir bytter, og hvis Strand ikke får starte sentralt er ikke akkurat det noe stort problem, da han ikke klarte den sentrale rollen så godt som han klarer Indreløper og Back. Og jeg gleder meg til å se Tettey sentralt igjen!
I angrep håper jeg dessverre at Braaten ikke får starte. Syntes ikke han var imponerende i Brann-kampen. Han dro ned tempoet alt for mye og rotet altfor ofte bort ballen. Iversen er jo en selvfølge spør du meg, men kanskje Kone skal få prøve å spille spiss i løpet av andre omgang? Det hadde ihvertfall vært gøy å se han spille spiss igjen! Ellers håper jeg Konan og Traore får hver sin kant.
Her er lagoppstillingen jeg ville stilt med:
Lars
Stoor - Mika - Beto - Micke
Sapara - Tettey - Skjelbred
Konan - Iversen - Traore
Men som jeg alltid sier: Jeg er veldig glad jeg ikke har ansvaret!
Det er også veldig typisk at når RBK endelig skal spille i Oslo, skal jeg oppver til Trondheim på grunn av konfirmasjonsfesten til fetteren min. Men men, jeg får sett den på tv da. Ellers er det vel ikke noe annet å si enn: Heia RBK!  |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 04.05.2007 12:35 Post subject: |
|
|
Da var laget klart:
Lars Hirschfeld
Fredrik Stoor, Beto Kvarme, Miika Koppinen, Mikael Dorsin
Marek Sapara, Roar Strand, Alex Tettey
Daniel Braaten, Steffen Iversen, Abdoul Traoré.
Samme lag som mot brann. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Alianze. Senior
|
Posted: 04.05.2007 13:31 Post subject: |
|
|
Tror at Konan passer bedre en traore til vif kampen....... _________________ Superbia in Proelio |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 04.05.2007 13:47 Post subject: |
|
|
Tviler på om Strand er noe mer enn 80% fit... Virker som Tørum føler seg avhengig av han i denne rollen. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 04.05.2007 13:56 Post subject: |
|
|
mr hyka wrote: | Tror at Konan passer bedre en traore til vif kampen....... |
Hvorfor? _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 04.05.2007 14:04 Post subject: |
|
|
Tørum starter med samme lag mot VIF som han gjorde mot Brann.
det vil si at: Skjelbred starter på benken i denne kampen også - tettey tar hans plass. |
|
Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 04.05.2007 14:08 Post subject: |
|
|
Maradona wrote: | Tviler på om Strand er noe mer enn 80% fit... Virker som Tørum føler seg avhengig av han i denne rollen. |
Det tviler jeg på også. Tror dette valget fører til at Strand må gi seg i løpet av 1.omg, kaster bort 1 bytte, og Strand borte lengre enn hvis han står over. Unødvendig synes jeg siden Tettey kunne tatt den rollen mot Vif. Midbanen derer er ikke av den fysiske sorten så en midtbane med Skjelbred-Tettey-Sapara hadde vunnet midtbanen. |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 04.05.2007 14:10 Post subject: |
|
|
nå må vi ikke glemme at hele 4/12 stykker kom på rundens lag i VG
RBK (4-3-3)
det var: forsvar(1): Koppinen
det var: Midtbane (3): Tettey, Strand og Sapara.
Det er hele midtbanen det |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 04.05.2007 14:41 Post subject: |
|
|
Det hjelper lite at det er hele RBK midtbanen på VG's lag, hvis en spiller ikke er 100%....
Tror egentlig at RBK hadde vært tjent med at Strand hadde stått over kampe, for å så være helt frisk til neste uke...
Det har også Vidar Riseth funnet ut, at det er dumt å presse kroppen fortidlig til kamp.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
|