View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 30.04.2007 18:11 Post subject: |
|
|
Dagbladet blir i overkant tabloid her:
Bratseth vurderer RBK-brudd
Nå er det vel ikke noen nyhet at han kan komme til å bryte med RBK, siden han alt er i avgang. Spørsmålet gjelder snarere om han kommer til å få en annen stilling eller ikke etterpå. |
|
Back to top |
|
 |
Eskil Junior

Joined: 23 Apr 2007 Posts: 21 Location: Et B52-fly (med molde stadion i siktet!)
|
Posted: 30.04.2007 18:24 Post subject: |
|
|
Typisk norske medier da!
De overdriver hele tiden!
Bare for å få folk til å lese saken så står det overskrifter som:
"Krise i RBK!" eller "Bratseth vurderer RBK-brudd". _________________
Guffen wrote: | Jeg er 1,62 høy og veier ca 90-95 kilo. Burde holde med L da? |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.05.2007 12:18 Post subject: |
|
|
Nå prøver de seg visst på nytt:
Auch die Zukunft von Manager Klaus Fuchs ist ungewiss. Er und Augenthaler seien vor anderthalb Jahren gemeinsam angetreten und unter beiden habe sich in dieser Zeit nichts zum Besseren geändert, lautet der Vorwurf.
Als sicher gilt in jedem Fall, dass wieder ein Sportdirektor installiert wird und Fuchs auf seinen früheren Posten als Geschäftsführer zurückkehrt.
"Wir brauchen jemanden, der das entsprechende Knowhow hat", meinte Grühsem. Im Gespräch sind Jörg Schmadtke vom Konkurrenten aus Aachen und Rune Bratseth von Rosenborg Trondheim.
Lies mehr: Augenthaler in Wolfsburg vor dem Aus |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.05.2007 16:22 Post subject: |
|
|
Bratseth vet ikke om han kommer til å fortsette i klubben, men regner det som sannsynlig.
- Det kommer litt an på hva slags arbeidsoppgaver jeg får, og om jeg får utfordringer som trigger meg. Men det er mer sannsynlig at jeg blir enn at jeg drar, sier han.
Les mer: Bratseth tar selvkritikk |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 15.05.2007 21:35 Post subject: |
|
|
Bratseth vil bli en slags "spillerovergangssjef" hvsi han fortsetter.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.05.2007 22:28 Post subject: |
|
|
Vet du no mer om hva det innebærer? Skal han assistere Stig på noen måte, eller er det kun rundt signeringer? Forhandlineger om pris? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.05.2007 09:25 Post subject: |
|
|
- Det er uinteressant for meg å være her hvis jeg ikke blir hørt. Det finnes andre avdelinger som det er fullt mulig å bidra i. Noen ideer er luftet, sier han hemmelighetsfullt.
Les mer: - Uaktuelt å være her uten å bli hørt |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 10.08.2007 08:32 Post subject: |
|
|
Rune Bratseth pleier å være ganske moderat i uttalelsene sine, men av og til kommer det noen gullkorn derfra også.
Quote: | – Uten å nevne navn, synes jeg det er merkelig at noen som vi vet har som sitt største ønske å få en jobb i klubben, virker å være mest opptatt av å synse om ting vi som jobber her vet de ikke har greie på, sier Bratseth. |
Fin liten slapp i trynet til Mini synes jeg.
http://fotball.adressa.no...e87393.ece
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 10.08.2007 08:48 Post subject: |
|
|
Fint å se at Bratseth har humor. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 10.08.2007 13:03 Post subject: |
|
|
At Bratseth har humor har jeg aldri tvilt på. Det har vært mye morsomt fra ham opp gjennom årene. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 10.08.2007 13:27 Post subject: |
|
|
Bratseth spøker stortsett hele tiden han, men jeg tror nok det er mye alvor i den uttalelsen hans også |
|
Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 10.08.2007 13:38 Post subject: |
|
|
Bratseth sine gode sans for humor kommer til syne på så og si hver eneste trening jeg har vært på. Spesielt det at han like gjerne kan dra en spøker med en totalt ukjent tilskuer, og ikke bare sine kollegaer i RBK synes jeg er et veldig godt trekk.
For å diskutere jobben han har gjort med RBK siden 1994, så synes jeg han har fått ufortjent mye pepper opp gjennom årene. Greit, ikke alle kjøpene har vist seg å være lure investeringer. Men likevel, han har vært en veldig og stødig mann å ha i forhandlingssituasjoner med andre klubber. Og han har nok stått bak mange gode avtaler som ikke hadde blitt noe av om man hadde hatt en annen ved roret. Samtidig er det liten tvil om at han hjerte for klubben, og han har stått last og brast ved sine avgjørelser gjennom 14 år. Synes han har gjort en god jobb, og er slett ikke sikker på om vi noengang kommer til å ha en sportsdirektør av samme klasse som viser sånn tilhørighet og lojalitet til klubben vår over så lang tid. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 10.08.2007 14:15 Post subject: |
|
|
Tilhørighet og lojalitet absolutt, jeg syns det har vært dårligere med blikket for og viljen til å ta klubben videre, jf uttalelser om intet behov for speidere, ingen grep a la det Høgmo gjorde da han mer eller mindre fungerte som SD. Juniorsatsingen, hvem kom den med?
At the end of the day, så er det dette en Director of Football blir målt etter. Ikke om han er en trivelig fyr når han ser på treningene. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 10.08.2007 14:27 Post subject: |
|
|
Han blir vel først og fremst målt ut fra resultatene, og de må vi vel være enig i har vært bra?
Men forsåvidt enig i det du nevner også Recon. Han har kanskje ikke vært den som har jobbet mest for "nye" grep. Uten at det nødvendigvis er hans skyld alene. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.08.2007 15:35 Post subject: |
|
|
Litt enig med Åsmund i at Bratseth har fått i overkant mye pepper. Han har definitivt sin del av ansvaret for de uttallige millionene som er brukt på feil spillere og sikkert også for trenerrotet de siste åra. Men han må vel få sin del av æren for de gode tidene også? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 10.08.2007 15:54 Post subject: |
|
|
Åsmund wrote: | Han blir vel først og fremst målt ut fra resultatene, og de må vi vel være enig i har vært bra? |
Jeg tror strengt tatt du gir Bratseth mye av æren for Eggens arbeid nå. Han trente laget. Han ledet det i kamp. (Han gjorde strengt tatt litt for mye etter min smak.)
Bratseth var øverste sportslig ansvarlige, men som "sjef" for treneren. Han ansatte ikke Eggen, så det får han ikke stort cred for av meg. Derimot ansatte han (jada, sammen med andre, men HAN var SD) j.. mange trenere som falt igjennom. Han får ingen cred av meg for noe som helst siden han aldri tok sitt ansvar som SD i forhold til de feilansettelsene han gjorde. Tomme ORD om at det er hans ansvar teller for null for andre enn de som ikke ønsker se. Action speaks.
Bye bye, ikke savnet. Selv om jeg tror han ville vært et mindre vonde enn han kisene som tar over... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 10.08.2007 17:33 Post subject: |
|
|
Tja, det er jo klart at NAE skal ha æren for det han bygde opp fra 1988. Men jeg tror at klubben ble mer proff på overganger, og fikk mange gode kontakter utenlands med Bratseths inntreden.
Tror flere av de gode signeringene vi har gjort opp gjennom årene siden 1994 ikke hadde skjedd uten RB som Sportsdirektør. Spent på om Recon kan nevne en annen han heller ville hatt som SD i årene som har gått siden 1994. Jeg er glad vi har hatt kontinuitet med RB, og tror vi kommer til å savne han om noen år... (kommer litt an på hva slags rolle han får i klubben fremover) |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 10.08.2007 17:46 Post subject: |
|
|
For å si det sånn, jeg lurer på hva disse kontaktene var? Internasjonale overganger ga det ihvertfall ikke. Ingen spesiell kompetanseoverføring som jeg kan huske, heller.
Men - ja, Bratseth (og Skutle) var nok knallbra for profesjonaliteten i RBK de første åra av Europaeventyret, men jeg tror man innen Dortmund hadde passert det nivået hvor de to hadde noe mer å bidra med. Hva slags utvikling har vi f.eks hatt sportslig* og økonomisk** siden da?
Jeg mener rett og slett at de burde sett sine begrensninger for en god stund siden, eller at årsmøtet gjennom styret i det minste tok ansvar.
*Nedturen startet jo rimelig klart allerede i 2000, selv om de andre klubbene ikke tok oss igjen på enda noen år
** Egen verdiskaping, ikke fortsatte CL-penger _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 10.08.2007 18:37 Post subject: |
|
|
Nedturen startet helt klart rundt 2000, samtidig så var man uheldig/udyktig i 97-98 som kunne ha sørget for at nedturen hadde kommet senere... |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 10.08.2007 18:50 Post subject: |
|
|
Man var jo udyktig i den forstand at man ikke grep sjansen til å banke ut markedspotensialet i RBK etter kvartfinalen. Men der må vel Eggen ta sin del av skylda sammen med administrasjonen. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 10.08.2007 18:59 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Men - ja, Bratseth (og Skutle) var nok knallbra for profesjonaliteten i RBK de første åra av Europaeventyret, men jeg tror man innen Dortmund hadde passert det nivået hvor de to hadde noe mer å bidra med. Hva slags utvikling har vi f.eks hatt sportslig* og økonomisk** siden da? |
Det vil alltid bare være de dyktigste(les geniet NAE) som klarer å drive en slik utvikling vi har sett i RBK fram. At de samme personene skal kunne se sine egne begrensninger og erstatte seg selv med enda mer kompetente personer er vel naivt å tro på. Det man kan gjøre er å bygge opp en kultur som reproduserer dyktigheten innad i klubben. Og det er vel hva NAE og Bratseth har prøvd å gjøre. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 11.08.2007 01:36 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Man var jo udyktig i den forstand at man ikke grep sjansen til å banke ut markedspotensialet i RBK etter kvartfinalen. Men der må vel Eggen ta sin del av skylda sammen med administrasjonen. |
Her har Recon helt rett og takk for det
Men jeg mener vi den dag i dag sliter med inkompetanse på "Brakka" som hindrer oss i å hente million beløp i salgsøyemed.
RBK har kunnet hentet store beløp både på sponsor og salgs siden ved å unngå de tette båndene med lokale middelmådigheter og samarbeidspartnere.
At det igjen har ført til at produktet RBK blir solgt for langt under markedspris, er en tragedie
Tenk dere bare hvor spennende et samarbeide med supporterene har kunnet vært med tanke på produktutvikling.
Men det er vel og tro på julenissen.....
Fan så mye smilies jeg bruker da....klarer ikke å slutte med det.
Finns det gruppeterapi for oss som sliter med smileys?
Tenker da på noe ala alkogruppa jeg er med fra før av.  _________________ Cantate Conflictus |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 11.08.2007 12:32 Post subject: |
|
|
Du er kommet forbi fornektelsesfasen, så da finnes det håp  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 11.08.2007 22:57 Post subject: |
|
|
Mitt inntrykk er vel egentlig at det fra 1994 til 2002 var Nils Arne Eggen som styrte så og si ALT som foregikk på Brakka. Mitt inntrykk er at NAE på mange måter dikterte Rune Bratseths jobb, like mye som han la store føringer for Nils Skutles jobb. Og den dagen Eggen plutselig var borte, så greide ikke Bratseth, Skutle og de andre noen verdens ting, fordi de aldri har vært vant til å fatte avgjørelser helt på egenhånd. Og i mine øyne har det vært hovedproblemet for Bratseth de seneste årene. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 12.08.2007 00:22 Post subject: |
|
|
Touché !!!
Som om jeg skulle sagt det selv. God oppsummering på hva som har skjedd etter NAE.
Hva skal så til for å "heve nivået " ?
For det første må man ha spillere som har individuelle ferdigheter. Start med jr. avdelingen. For det andre må man handle inn spillere som har komplementære ferdigheter. Godfotteorien er ikke død, den ligger i øyeblikket bare i dvale pga. udugelighet . Nå må KTE ta tak i disse elementære tingene for å få RBK skuta på plass.
Vi kan ikke forvente å få en ny NAE , men man kan lære fordømt mye av å se på suksessfaktorene han var med på å skape. |
|
Back to top |
|
 |
|