View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 30.04.2007 18:03 Post subject: |
|
|
- Jeg har takket nei til det endelige tilbudet, og kommer ikke til å revurdere det.
Les mer: Avviste RBKs siste tilbud |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 30.04.2007 18:04 Post subject: |
|
|
Jeg synes at RBK begynner å bli hardt presset nå. Forsvarsleddet er jo ikke akkurat lagets sterkeste side. I tillegg mangler man allerede denne Hofseth med fart. Tror ikke man skal slippe den beste duellsspilleren og måkeren i forsvarsleddet uten videre nå. (Om han da ikke krever ekstremt mye i lønn da). Man må også huske på at Dorsin trolig går etter denne sesongen. De som allerede nå snakker om forsvarskrise hos RBK får ihvertfall ikke mindre vann på mølla etter denne sesongen om RBK mister Koppinen og Dorsin, uten å ha erstatninger i ermet... Må si jeg begynner å bli litt småskremt... RBK har jo ikke like mye penger å kjøpe for nå som før.
Hva er forresten greia med at RBK alltid skal skrive slike korte kontrakter... Irriterer meg at det hver sesong er en tredel av laget som man må reforhandle med, blandt disse en håndfull førstelagsspillere. |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 30.04.2007 18:11 Post subject: |
|
|
Hvis han absolutt skal ha så mye høyere lønn enn resten, så la mannen dra. Har ikke bruk for en spiller som har en slik tankegang. Jeg vet at han lever av å spille fotball, men det er lite sannsynlig at han finner en klubb med den lønna han vil ha. Mannen er 30 år, har variert i sine prestasjoner og overvurderer tydligvis sine evner.
Jeg feller ihvertfall ingen tåre - la det være sikkert. |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 30.04.2007 18:13 Post subject: |
|
|
Finnes nok ingen klubber som vil gi ham høyere lønn enn RBK.
... Eneste laget som kunne strekke seg lenger er vel Brann, men jeg tviler. Håper også Koppinen skjønner at RBK mest sannsynlig er det beste laget som vil ha ham. |
|
Back to top |
|
 |
Eskil Junior

Joined: 23 Apr 2007 Posts: 21 Location: Et B52-fly (med molde stadion i siktet!)
|
Posted: 30.04.2007 18:16 Post subject: |
|
|
Enig med "^Mirth"
Hvis Koppinen og Dorsin forsvinner i løpet av kort tid, så har RBK et stort problem!
Men samtidig så tror jeg ikke at de gjør det.
Begge to er hardtjobbende og engasjerte i klubben.
De fortjener begge en ordentlig kontrakt, så jeg syns at Rosenborg skal gi dem den kontrakten de ønsker  _________________
Guffen wrote: | Jeg er 1,62 høy og veier ca 90-95 kilo. Burde holde med L da? |
|
|
Back to top |
|
 |
Bonnien Senior
|
Posted: 30.04.2007 18:21 Post subject: |
|
|
Rosenborg må strekke seg langt for å beholde både Koppinen og Dorsin. Klubben klarer aldri å få inn bedre spillere i disse posisjonene. Merkelig at ikke RBK skal klare å bli enige med disse spillerne. Tviler sterkt på at de krever så utrolig masse i lønn. Ikke mer enn hva RBK tåler å betale for disse. Dersom Koppinen, Dorsin og Braaten går som Bosmanspillere etter denne sesongen, så er det noe skikkelig feil med den sportslige avdelingen. Dette er spillere som skal bidra i mange år fremover (er klar over statusen til Braaten per dags dato). Da har den sportslige ledelsen gjort en elendig jobb og bør snarest finne seg noe annet å gjøre... |
|
Back to top |
|
 |
simonfcb Proff

|
Posted: 30.04.2007 18:37 Post subject: |
|
|
Herregud, hvis ikke RBK forstår at det blir billigere å gi Miika og Micke litt bedre lønn, enn hva det vil bli å kjøpe to spillere, så vet ikke jeg. De spiller jo også veldig godt, og de blir vanskelig å erstatte. _________________ Simon - Barcelona og RBK
-------------------------------
PlanetBarca
``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 30.04.2007 18:49 Post subject: |
|
|
Vi har unge spillere som kan ta over. Koppinen er uansett alt for treig og gjør alt for mange feil. Om vi fortsetter å gi middelmådigheter skyhøy lønn vil vi til slutt ende opp som bånn. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 30.04.2007 19:09 Post subject: |
|
|
simonfcb wrote: | Herregud, hvis ikke RBK forstår at det blir billigere å gi Miika og Micke litt bedre lønn, enn hva det vil bli å kjøpe to spillere, så vet ikke jeg. De spiller jo også veldig godt, og de blir vanskelig å erstatte. |
Det var ikke verdens smarteste innlegg dette. Skikkelig god butikk for RBK å selv bryte egne lønnsrammer og signalisere at selv middelmådigheter får det som de vil om de bare maser nok. Det skulle gi fin signaleffekt når andre spillere skal reforhandle sine avtaler. For ikke å snakke om når det gjelder en skadeutsatt middelmådighet som Koppinen.
There is no such thing as a "one off"!
Koppinen er en humørsyk, skadeutsatt middelmådighet som har en lei tendens til å ruse blindt inn i situasjoner. For en klubb som bør ha kontroll på overgangsmarkedet, skal han ikke være noe særlig til tap.
Han var god i går fordi, og dette gjelder samtlige i forsvaret, nærmeste angriper stort sett var 60-70 meter unna eget mål. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 30.04.2007 19:23 Post subject: |
|
|
Jeg liker at ledelsen står fast her. Vi skal ikke presses, som andre har skrevet, til at give middelmådigheder en for høj løn.
Jeg tror egentligt også klubben har nogle alternativer parat siden Bratseth udtaler at de ikke mister søvn over at Koppinen og Dorsin ikke skriver under.
Uanset tror jeg vi klarer os like fint med Lago og Kvarme som med Kvarme og Koppinen. Ev.t en Nordvik hvis han har steget. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 30.04.2007 19:57 Post subject: |
|
|
Det blir helt feil å gi Koppinen en lønn på 3-4mill i året. Det er han alt for dårlig til. Han holder ikke CL-nivå, hverken på fart eller teknikk. Lago er ikke dårligere...
Når det gjelder Dorsin så er han heller ikke noe teknisk vidunderbarn. For å si det slik så var Janne Saarinen og Bergdølmo 10ganger bedre. Både raskere og bedre teknisk.
Alle her er vell enige om at disse duellene er rått parti:
Dorsin vs kaka
Koppinen vs kaka
Det er slike spillere vi vill møte i CL evt kvalikk. Det eneste jeg bekymrer meg for er at vi ikke beholder en lagstamme og mage utskiftninger er ikke bra for å bygge et stabilt lag. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 30.04.2007 20:26 Post subject: |
|
|
Saarinen var ikke 10 ganger bedre enn noen som helst. Den elendigste venstrebacken Rosenborg noen gang har hatt, dog Hansén gjorde sitt for å gi han konkurranse. Dorsin er mye bedre enn disse to, men Bergdølmo er han langt unna å ha samme nivå som da han var på sitt beste. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 30.04.2007 21:00 Post subject: |
|
|
Jeg må si jeg er svært spent på å vite hvilke spillere RBK eventuelt måtte ha i kikkerten som erstattere for Koppinen og Dorsin, om vi noen gang får vite det. Tviler litt på at dette er fullgode erstattere for å si det sånn. Regner med det er mye forhandlingsstrategi ute og går i disse sakene. I mine øyne så er Koppinen den klart beste i midtforsvaret per tidspunkt, og det vil være en klar svekkelse om Koppinen blir sluppet. Jeg ønsker ikke å se Kvarme fast bak der, han synes jeg begynner å bli svært skummel. Basma er grei nok. Nordvik ikke på TL nivå enda.
Hadde vært interessant å vite hvor mye Koppinen faktisk krever også. Jeg skjønner at Koppinen ønsker å presse lønnen opp for det som kanskje kan bli hans siste proffkontrakt, men likevel klarer jeg ikke å se for meg at han krever svimlende summer for å bli.
Når det gjelder Dorsin har jeg fått inntrykk av at han er mer på glid til å skrive under på en ny kontrakt.
Senador: Det er forøvrig helt håpløst å sammenligne sånn. Jeg skjønner hvor du vil hen, men spiller man i en liga som har et større navn, og større interesse blir navnene på spillerne til de beste lagene alltid veldig, VELDIG store. Det gjenspeiler ikke alltid nivået. Jeg sier ikke at Kaka er en dårlig spiller, men det er stadig sjeldnere det virkelig er rått parti i dueller mellom spillere i internasjonal fotball. Det finnes uttallige eksempler på at dårligere lag slår gode lag, selv i RBK's historie, jfr blant annet CL. Regner ikke med jeg trenger å nevne eksempler, mye her som i teorien skulle vært rått parti også. Dette forteller vel at man ikke uten videre kan si hvem som går seirende ut av innbyrdes dueller. Så forutsigbart er ikke fotball. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 30.04.2007 21:32 Post subject: |
|
|
Hele poenget mitt er at hverken Koppinen eller Dorsin er i en posisjon til å kreve enda mer lønn enn det de har allerede. De er ikke upper-class spillere. Tviler på at noen av dem er god nok for Premier League også.
Saarinen hadde mindre pasningsfeil og bedre dribleferdigheter enn Dorsin. Når Dorsin skal gå forbi en spiller er en stor del av dette tilfeldigheter da han sparker ballen 10meter forbi motspiller og håper at han kommer forbi.
Bergdølmo er den klart beste backen vi har hatt(når han var på sitt beste). Kom seg så å si alltid forbi, var hurtig og meget god defensivt. Han raidet jo hele Bayern Munchen på sin side!!
Uansett er det synd hvis vi mister Koppinen. Jeg har lyst å ha ham i RBK. Han kan bli meget god hvis han blir utfyllt 100%.
Det er en grunn til at vi har mistet både Bergdølmo og Saarinen. |
|
Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 30.04.2007 21:50 Post subject: |
|
|
Ã¥ grunnen er? |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 30.04.2007 21:55 Post subject: |
|
|
De kunne si nei til RBK ettersom de var gode nok for bedre lag. I sterk kontrast til Koppinen. |
|
Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 30.04.2007 22:51 Post subject: |
|
|
jeg bare lurer hvorfor nesten i rbk sin stall ikke føler seg tilfreds med rosenborg som framtidig lag.... forstår at penger etc spiller inn. Men rosenborg har mål om å bli blant topp 30 i europa. Poenget er at det holder ikke da at spillerne vil heller spille for fc københavn enn rbk, eller istedet vil til brann etc.
ER IKKE RBK bra noK? at pcs signerte for 2 år tyder vell også på han vil ut. |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 30.04.2007 22:54 Post subject: |
|
|
Det er ikke lett å følge argumentene dine, men vi blir beviselig ikke blant topp 30 i Europa ved å bruke masse penger på å lønne "nobodies". |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 30.04.2007 23:06 Post subject: |
|
|
Innbiller meg at det faktisk er slik at Koppinen vet at han er viktig for RBK nå, samt at det kan være en av hans siste proffkontrakter, derfor kan han presse RBK. I tillegg tror jeg dere tar feil, jeg er bra trygg på at det er klubber der ute som lukter på Koppinen som kan kunne tilby ham i nærheten av det han krever, men vi får se... |
|
Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 30.04.2007 23:18 Post subject: |
|
|
Jeg må si at jeg er noe skeptisk til strategien rbk ledelsen bruker når det gjelder kontraktsforhandlinger med spillerne. Slik jeg ser det så tyder det på at de har helt konkrete planer om å hente inn nye spillere ved neste overgangsvindu, og at de vet mye mer enn det vi gjør. Håper og tror at de faktisk vet at de kommer til å hente inn spillere som er bedre enn dagens og at de derfor ikke kaster penger etter de som ikke vil skrive under. Visst ikke er det krise dersom man mister f.eks Dorsin som la oss si har 1.8 mill i året og ønsker 2.5 for de neste 3 år for så å kjøpe inn en som ikke er bedre til 5 - 6 millioner og som skal ha 1.5 - 2 mill i lønn......
Med andre ord satser på at rbk enten svir av en del penger på 3 - 4 klassespillere eller aller helst henter dem som bosmanspillere. Det verste er at ledelsen og styret i rbk har gjort så mye rart at jeg slett ikke er overbevist om de virkelig har full kontroll på situasjonen....... |
|
Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 30.04.2007 23:19 Post subject: |
|
|
dårlig skrevet. skal omformulerer meg.
For det første har rbk et mål om bli blant topp 30 i europa. Imidlertid viser spillerne gang på gang i intervjuer at de vil ut. Videre bekrefter PCS sin kontrakt på 2 år at han er sugen på å forlate rbk om ikke leng. Det viser seg også at en god rbk spillere har gått til klubber som ikke er av større kaliber. Virker som mange er fornøyd bare man kommer seg bort etter hvert. I mine øyne forstår jeg ikke at en spiller i rbk blant annet kan vurdere fc københavn som et bedre alternativ. Forstår at mye har med lønn å gjøre, men hvor er klubbfølelsen ? Har rbk så dårlig lønn i forskjell? Om det stemmer mener jeg at lønnen bør heves betraktelig. Skal man ut i CL må man ha spillere av sapara, kone, ivers, pcs kvalitet. DA MÅ MAN BETALE. en smart mann som sa en gang " for å bli rik må man bruke penger". Poenget er at rbk må ha kvalitets spillere selv om dette koster.... man kommer ikke ut i europa med storflor kvalitet....
Spørsmålet blir her hvordan rbk kan makte å komme seg blant topp 30 med tanke på at de fleste i stallen vil bort. Har er holdningene til superman ( roar strand ) forsvunnet? |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 30.04.2007 23:20 Post subject: |
|
|
dalla wrote: | at pcs signerte for 2 år tyder vell også på han vil ut. |
Nei. Det tyder mer på at han vil ha en ny og forbedret kontrakt om 2 år. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 30.04.2007 23:27 Post subject: |
|
|
Dette er muligens prisen RBK må betale for å ha gitt Iversen en eventyrlig kontrakt i norsk målestokk. Får en mye, vil naturlig nok de andre også ha bedre betalt. |
|
Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 30.04.2007 23:57 Post subject: |
|
|
FanFraSør wrote: | Jeg må si at jeg er noe skeptisk til strategien rbk ledelsen bruker når det gjelder kontraktsforhandlinger med spillerne. Slik jeg ser det så tyder det på at de har helt konkrete planer om å hente inn nye spillere ved neste overgangsvindu. |
Klart det. Finnes mange billige Afrikanere vettu, som ønsker seg til RBK som et springbrett til bedre ligaer i Europa. Ikke trenger de kjempelønn heller. Ett godt år i RBK & vips, så blir de solgt til en annen liga. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 01.05.2007 00:18 Post subject: |
|
|
Mainn: Når skal du få inn i kjøtthaue ditt at RBK ikke kan bruke flere enn 3 ikke-eøs spillere samtidig? |
|
Back to top |
|
 |
|