View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 30.04.2007 08:53 Post subject: |
|
|
Lavik wrote: | Recon wrote: | Lavik, hva med tatern? |
i dag er jeg førnøyd med alle. Stoor (som jeg regner med du sikter til) viser at han kan bli god med litt innlegg's trening. |
Neei, mente Andresen som du sa noe om i forbindelse med målet til Koppinen. "Så dere Andresen der?" _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 30.04.2007 08:54 Post subject: |
|
|
Den der var unødvendig Thor Arild. Når mannen for en gang skyld har et innlegg det ikke oser galle av , så trenger du ikke rive kjeft. Se på hva mannen skriver, og vær gjerne uenig med det, men sånne utspill som det der trekker bare ned standarden på forumet. Det er vel nok med joko om ikke du skal begynne på samme måte. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.04.2007 10:19 Post subject: |
|
|
Mye bra i denne kampen, men det er litt vanskelig å si hvor mye som skyldes Branns slette innsats. Vil trekke frem Sapara og Koppinen som våre beste, men det var jo rimelig bra over hele linja. Litt overraska over at Strand får såpass mye skryt etter kampen, han gjorde en del bra, men hadde også et par farlige "Solli-ballmist". En annen negativ ting er at vi lager altfor mange farlige frispark rett utenfor egen 16-meter. Et godt fotballag (les CL) ville scoret minst ett mål på alle de mulightene. Men før Thor Arild går bananas så vil jeg si at dette var en positiv kamp! |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 30.04.2007 10:41 Post subject: |
|
|
Jeg går vel aldri bananas. Synes Strand gjorde en fantastisk jobb i går. Hadde som du sier et par ballmiss. Men han er jo indreløper. Ikke midtbaneanker.
Sozo: At mainn for en gang skyld hadde et innlegg som ikke bare oser galle, betyr ikke at han ikke skal holde kjæft.
Mainn: Hold kjæft!! _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 30.04.2007 10:48 Post subject: |
|
|
Angående Braaten synes jeg han gjorde en helt grei figur i går. Jeg synes han løp mer enn han pleier, og han får pluss for mange initiativ. Samtidig viser han at han at han ikke er noen avslutter. Jeg stusser i denne sammenheng litt over den vedtatte sannheten om at Braaten passer best i 4-4-2. Som spiss i 4-4-2 skal man være målfarlig. Braaten scoret 3 mål i hele fjor. Koppinen har til samenligning 2 hittil i år. Det kan selfølgelig godt hende han kunne scoret noen flere hvis han hadde spilt spiss, men situasjoner som de han var involvert i i går får meg til å tvile. Måltjuv er noe man er, eller ikke er. Jeg tror desverre ikke Braaten er det. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 30.04.2007 10:53 Post subject: |
|
|
Vi må huske at det er tidlig i sesongen, braathen har ikke spilt så mye og har også vært noe skadet. Når braathen kommer skikkelig i form så sitter både førstetouchen og avslutningene noe bedre. Det som var så gledelig med Braathen i går var alle de helhjertede løpene både fremover og bakover. Men han blir nok aldri noen Brattbakk når det gjelder avslutninger.
Braathen er temmelig uortodoks - noen ganger veldig direkte i spillestilen, andre ganger holder han ballen lenge uten at motstander får tak i den - det kan av og til være bra men av og til også helt feil. Men man må jo bare ta av seg hatten - Braathen er jo like sterk i rompa som gøran sørloth! |
|
Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 30.04.2007 10:55 Post subject: |
|
|
Det var mye bra i går, best av alt var kanskje følelsen av at vi er overlegne selv om vi samtidig åpenbart har mye å gå på. Det lover godt - om vi løfter oss utover sommeren slik vi har for vane å gjøre, kan dette bli veldig gøy. Og veldig bra!
Min klare oppfatning er nå at Riseth, Lago og Kvarme må ut av troppen ved sesongslutt, og erstattes av EN trøndersk midtstopper av Hoftun-format. Vi må opprettholde trønderkvota, og selv om Nordvik kan bli god på sikt trenger vi en ny mann i tillegg til Nordvik med palatalisering og apokope i midtforsvaret – som i tillegg er bedre enn alle de andre. Eneren i backrekka er det eneste vi virkelig mangler i dag.
På midtbanen må Strand ved sesongslutt erstattes av en ny spiller, men før det trenger vi ikke forsterkninger i midtbaneleddet. Den nye mannen bør ha det Tettey, Ciljan og Sapara mangler, nemlig Skammelsrud-genet.
Men først og fremst mener jeg kampen i går viser oss at dette laget med dagens mannskap holder høyt nok nivå til at høsten kan blir skikkelig trivelig. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.04.2007 11:00 Post subject: |
|
|
Bruttern wrote: | Min klare oppfatning er nå at Riseth, Lago og Kvarme må ut av troppen ved sesongslutt, og erstattes av EN trøndersk midtstopper av Hoftun-format. |
Si fra hvis du finner en da. Lykke til. |
|
Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 30.04.2007 11:07 Post subject: |
|
|
I know, men det er det vi har stab på brakka til - er det ikke det da?
Jeg veit jo at det kommer til å bli forholdsvis vanskelig, men lista bør ligge der, sånn at man er innforstått med at alle andre alternativ er halvgode løsninger og kompromisser. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 30.04.2007 11:19 Post subject: |
|
|
Fy f***.... Drit bra kamp i går!... Jeg var der, sto med kjernen... trur du det var liv.. fy f***. Deilig seier-
OH AH SAPARA
SEI OH AH SAPARA
"Gratulerer Koppinen med unge:)" |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 30.04.2007 11:28 Post subject: |
|
|
Kan du vennligst skrive slik at folk forstår hva du vil frem til og med en viss ryddighet, Rosenborg-gutten? Greitnok at du var fornøyd med kampen og at du stod med Kjernen, men du må ikke alltid skrive ned alle impulsene og følelsene du har inne.
f9z. |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 30.04.2007 11:48 Post subject: |
|
|
er jævelig glad bare serru!! |
|
Back to top |
|
 |
AndreasK Junior

|
Posted: 30.04.2007 12:56 Post subject: k |
|
|
Gratulerer at du har vært på lerkendal! _________________ Rosenborg seriemester 2008 |
|
Back to top |
|
 |
SillyMe Junior
|
Posted: 30.04.2007 13:01 Post subject: |
|
|
Kelso wrote: | Kan du vennligst skrive slik at folk forstår hva du vil frem til og med en viss ryddighet, Rosenborg-gutten? Greitnok at du var fornøyd med kampen og at du stod med Kjernen, men du må ikke alltid skrive ned alle impulsene og følelsene du har inne.
f9z. |
Må da være lov å vise følelser Så når en ikke finner de riktige ordene så er jo krusseduller og utropstegn greit nok  |
|
Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 30.04.2007 13:55 Post subject: |
|
|
Sozo: det er vel lite håp for Thor Ahrild, ikke mye vits å prate med den guttevalpen uansett.
Last edited by Mainn on 30.04.2007 14:02; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 30.04.2007 14:00 Post subject: |
|
|
Ja, SillyMe, la oss få ned nivået på forumet. Snart nærmer det seg RBK-Forum tilstander her. |
|
Back to top |
|
 |
SillyMe Junior
|
Posted: 30.04.2007 14:05 Post subject: |
|
|
Kelso wrote: | Ja, SillyMe, la oss få ned nivået på forumet. Snart nærmer det seg RBK-Forum tilstander her. |
Jeg tviler på at en eller annen post med krusseduller skrevet i gledesrus senker nivået på dette forumet, det er det for solid til. |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 30.04.2007 15:08 Post subject: |
|
|
Eneste grunnen til at vi ikke liker innlegg som det rosenborg-gutten94 kom med der, er at vi har glemt hvordan det var å være ung og glad.
Hilsen TAF - gammel og bitter. |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 30.04.2007 21:29 Post subject: |
|
|
Etter at LSK-Lyn kampen ble spilt, har rundens lag på tv2 endret seg noe. Tre nye spillere inn, og tre ut. Blant RBK-spillerne fikk dette følger i at Tettey ble rullert ut av rundens lag... |
|
Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 30.04.2007 21:44 Post subject: |
|
|
Gratulerer med en god kamp!
Så stillestående og tafatt som Brann var igår er det lenge siden jeg har sett. Fullt fortjent 3-0 til RBK. Dere blir farligere enn jeg trodde. I går var det deres gutter som kriget og det gav uttelling! Våre gutter så ikke videre inspirert ut... _________________ We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen) |
|
Back to top |
|
 |
syltynn Proff
|
Posted: 30.04.2007 22:02 Post subject: |
|
|
Quote: | Sapara dobler ledelsen sju minutter senere. En blåkopi av Vålerengas utligningsmål forrige runde. |
Hmm flere enn jeg som føler det ble litt feil. Utdrag fra skbrann.org sitt kamprefereat... |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 30.04.2007 22:18 Post subject: |
|
|
Føler at det er feil ja, for det første så var målene helt ulike. Og for det andre så var VIF's mål en redusering og ikke en utligning. |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 01.05.2007 12:23 Post subject: pinlig |
|
|
Det var pinlig å se Brann spille med så lite aggressivitet og innsats som de gjorde på Lerkendal, men det var vel noe ala det RBK viste på Nadderud uken før.
Overlegne, "vet vi er gode" holdninger, og ingen innsats...da blir det tap mot et lag som er sugen på å vise seg frem.
Jeg gleder meg til oppgjøret i Bergen allerede. Det er ekstra gøy å spille mot Rosenborg, ikke bare fordi vi pleier å slite mot dere, og det er ekstra gøy å slå dere, men mest pga dere er de regjerende mestrene, og stort sett har vunnet serien hver gang de siste 10-20 årene
Å komme til Lerkendal og ikke gi bånn gass er helt ubegripelig...Tromsø kjørte Rosenborg i senk den første omgangen, og dere var heldige som fikk redusert til 3-2, at dere til slutt snudde kampen og vant 4-3 var sterkt gjort, men også Brann kunne kjørt på i 1. omgang og presset Rosenborg høyt på banen... istedet så er det denne "lav risiko" taktikken, ligge lavt og kontre... ikke bra. _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.05.2007 13:14 Post subject: |
|
|
Ja, Brann var latterlig lite aggresive. Men noe som er typisk på Lerkendal er lag som kjører full pinne fra start, men ikke makter presset helt inn. Da tar RBK over fullstendig og knuser motstanderen fordi de er bedre trent. |
|
Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 01.05.2007 21:03 Post subject: |
|
|
Det er vel i overkant enkelt Knerten. Brann hang fint med de, helt til først det ene, så det andre baklengsmålet kom. Da ble motløsheten mer og mer synlig. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
Back to top |
|
 |
|