View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 14.09.2002 22:27 Post subject: Terje Hauge |
|
|
Jeg vil ikke ene og alene gi Terje Hauge skylda for at det kun ble 1-1 mot Vålerenga i kveld - også spillere som virket for sikre på seier i sluttminuttene må ta sin del av støyten, men det er ingen tvil om at særlig det feilaktige offside-annulerte målet til Ludvigsen var med på å sette Hauge i et mildt sagt dårlig lys.
Bergenseren, som utrolig nok fikk lov til å dømme i sommerens VM, har med sine avgjørelser ute på banen fratatt Rosenborg sju poeng så langt i årets Tippeliga, medregnet dagens to tapte poeng.
I serieåpningen, borte mot Viking dømte han feilaktig straffe til siddisene og utviste Odd Inge Olsen, noe som bidro til 0-2-tap for Rosenborgs del. En liten måned senere ga Hauge straffe til Moss - også den helt feilaktig idømt, og hjalp dermed østfoldingene til 2-2 og ett poeng på Melløs.
Håper virkelig at jeg slipper å se Terje Hauge på banen i de restrende Rosenborg-kampene i høst! Jeg vil jo ha gull! |
|
Back to top |
|
 |
Yngve Junior
|
Posted: 15.09.2002 19:38 Post subject: |
|
|
Jeg har bare en ting å si om Terje Hauge.
Terje Hauge - SVIN
Terje Hauge - SVIN
Terje Hauge - SVIN |
|
Back to top |
|
 |
hermsty Senior

|
Posted: 16.09.2002 08:46 Post subject: |
|
|
Spør du meg synes jeg det er litt usportslig å skylle på dommern. Det er skjer ikke ofte at en dommer dømmer en perfekt kamp. Dessuten dømte han en meget godt i denne kampen forutenom et par episoder. Som 2mas sa så tror jeg nok spillerne må ta litt av skylden for uavgjort. _________________ Life is good, life is fotball |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 16.09.2002 13:48 Post subject: |
|
|
Det er vel uansett litt urettferdig å gi Terje Hauge skylda for annulleringa når det er linjedommeren som vinker. Hauge selv står vel neppe i noen god posisjon for å få sett det. Men det blir litt mye bingo på småting på midten som irriterer spillerne på begge lag. Gulkortet til Rekdal var f.eks billig kontra andre ting VIF spillerne drev på med.
Ellers gjorde jo den aktuelle linjedommeren flere gode flagginger på VIF i første omgang. Hårfine offside, men helt riktige. Det hadde kanskje vært verre å fått en i mot da, enn den annulerte??? |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.09.2002 20:19 Post subject: |
|
|
Enig med trondh. Det er linjedommeren som skal se att det ikke er offside for det er deres jobb!. Terje Hauge står heller ikke topp plassert for og se den situasjonen. Men Terje Hauge har dømt litt mot RBK i år jah... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.09.2002 15:43 Post subject: |
|
|
Har vært jævlig forbannet på Terje Hauge (og andre dommere) til tider, men dette er vel tross alt å gå litt for langt...
Drepte dommeren etter utvisning |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 29.06.2004 02:12 Post subject: |
|
|
huff, fotballen betyr FOR mye for enkelte |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.06.2004 18:14 Post subject: |
|
|
Slike er ikke fans men PØBLER... Huff...! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.07.2004 16:16 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Har vært jævlig forbannet på Terje Hauge (og andre dommere) til tider, men dette er vel tross alt å gå litt for langt...
Drepte dommeren etter utvisning |
Her er et motsatt tilfelle:
En sørafrikansk fotballdommer skjøt og drepte en trener og skadet to spillere som alle hadde kritisert en av hans avgjørelser.
(...)
Dommeren reagerte på kritikk etter at han hadde delt ut et gult kort.
Les mer: Fotballdommer drepte trener |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 25.07.2004 20:01 Post subject: |
|
|
Drap er vel litt ekstremt, men det kan være en kreativ måte å bruke heimevernet på.. som ellers ikke gjør så mye ^_^ |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.08.2004 20:29 Post subject: |
|
|
Terje Hauge er i fokus denne uka ettersom han skal dømme Supercupfinalen mellom Porto og Valencia på fredag: Hauge's finest hour
...selv mener jeg Øvrebø er Norges beste dommer i øyeblikket. |
|
Back to top |
|
 |
|