English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Talentarbeid i RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 74, 75, 76  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
jkrakene
Senior

PostPosted: 12.03.2007 21:16    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Thorbjørn Aass ønsker at RBK skal drive sin egen videregående skole (gjerne på Lerkendal). Spør du meg, er dette unødvendig, da samarbeidet med eksisterende skoler tilsynelatende fungerer bra, og gir et stort fagtilbud.

Samtidig vil jeg tro at juniorspillerne syns det er greit med litt miljøforandring mellom trening og skole.

I dette intervjuet presterte faktisk Mr. Aass å si at Strinda er samarbeidsklubben til RBK. For meg, som selv går på kvt fungerer dette helt fint, men jeg tror ærlig talt det ikke hadd vært helt dummen å drive en egen vgs nær lerkendal. Men der ser jeg tanken din Thomas. Miljøforandring. Tror det hadde blitt kjedelig i lengden, tror ikke Trondheim har den muligheten til å drive en vgs som det NTG gjør. Men skal ikke nekte på at det er noen triste folk på kvt Smile
Stiansti
Junior

PostPosted: 14.03.2007 13:50    Post subject: Spillerutvikling i RBK Reply with quote

Hei! Jeg er en gutt på 16 år, jeg kommer fra Fredrikstad, og har et prosjekt på skolen. Der tar jeg for meg hvordan en norsk toppklubb drives. Og i den forbindelse lurte jeg på hvordan Rosenborg utvikler spillere? Har de et byprosjekt, ala det vi har i Fredrikstad? Tusen takk for seriøse svar Tommel'n opp!
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 15.03.2007 00:47    Post subject: Reply with quote

Mange av oss kunne sikkert kommet med tilbakemelding her, men det beste tror jeg er å kontakte Trond Nordstein i RBK. Den mannen har full oversikt på de spørsmål du måtte ha. Lykke til med prosjektet ditt Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 29.04.2007 12:12    Post subject: Reply with quote

Rosenborg knuser Brann på talentutvikling

BT glemte å nevne at etterveksten på G17 og G19 også er stor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Solo
Veteran

PostPosted: 29.04.2007 13:08    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har brukt flere titalls milioner på talentutvikling.
http://fotball.adressa.no...e80111.ece

Det høres bra ut at Rosenborg virkelig satser mye penger på det.
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 29.04.2007 13:15    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Rosenborg knuser Brann på talentutvikling

BT glemte å nevne at etterveksten på G17 og G19 også er stor.

Mange lure kommentarer til den artikkelen.
Erik
Veteran

PostPosted: 29.04.2007 14:44    Post subject: Reply with quote

Quote:
Planen videre er et Akademi i tilknytning til Rosenborg-brakka. Og tidligere spissing i talentarbeidet.

– Vi planlegger å gå to år ned fra juniorlaget og etablere et lag for 15-16-åringer, og i samarbeid med kretsen vil vi begynne å se etter talenter fra de er 13-14 år, sier Skutle til Bergens Tidende.

Herlig!!
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 29.04.2007 14:47    Post subject: Reply with quote

At de skal etablere lag i RBK for 15-16-åringer er nye takter. Det er ikke lengre siden enn tre år at f.eks. Ola By Rise og Jørn Jamtfall avfeide det som helt uaktuelt.

Meget positivt, og et tegn på at det går an å forandre mening på brakka. Tommel'n opp!
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 29.04.2007 14:58    Post subject: Reply with quote

Flotte signaler fra Skutle det der ja. Dette er nok veien å gå, og jeg tror dette vil i høyeste grad betale seg i lengden.
Back to top
Brandy
Proff

PostPosted: 29.04.2007 19:28    Post subject: Reply with quote

Fordelen med deltakelse i de store juniorturneringene i Europa, samt Real Madrids tilbud til Jo Sondre Aas, er at alle de beste talentene, ikke bare i Norge, men også i Norden, burde strømme til Rosenborg.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 02.05.2007 10:41    Post subject: Reply with quote

Lurer på om Rosenborg har en klar plan og strategi på hvordan de skal foredle og ikke minst sørge for at de mange unge talentene på juniorlaget blir i klubben. Det viktigste tror jeg, er signaleffekten ved å gi de som allerede er tatt opp A-stallen rikelig med spilletid i tippeligaen. Da ser de yngste at det nytter.

Men tviler egentlig på at RBK tenker klart nok her. De kortsiktige målene har tydeligvis høyere prioritet enn å sørge for at den gode etterveksten ønsker å bli støttespillere på et framtidig A-lag.

HÃ¥per jeg tar feil.
Haugen
Veteran

PostPosted: 02.05.2007 10:45    Post subject: Reply with quote

Er nok der RBKs samarbeid med Ranheim kommer inn. Spillere som er for gode for 2.div, men enda ikke holder Eliteserie-nivå, kan få en mulighet i 1.div. Forutsetter selvfølgelig at Ranheim rykker opp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Katalysator
Veteran

PostPosted: 02.05.2007 10:46    Post subject: Reply with quote

Du har et godt poeng der, og jeg håper cupen blir brukt for dette formålet fremover. Jeg vil si det er viktigere å gi talenter spilletid enn å vinne på cupen hvis man inntar et langsiktig perspektiv.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.05.2007 11:15    Post subject: Reply with quote

Skutle er visst blant dem som mener at reservelagene skal få spille i 1. divisjon, slik som i f.eks. Spania. Det vil i så fall gi juniorene en perfekt utviklingsarena. Spørsmålet er om hvor mange på fotballtinget som vil gå inn for noe sånt.
Back to top
Snorkel
Veteran

PostPosted: 02.05.2007 11:33    Post subject: Reply with quote

JEg er mer for en ren 2. lags liga.

Mener at andre lag er feil i forhold til det sportslige. Slike lag stiller ofte med veldig variert manskap, som kan avgjøre veldig mye i forhold til opprykk og nedrykk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 09.05.2007 00:07    Post subject: Reply with quote

Litt mer håndfast om det nye guttelaget: Skal hente guttespillere
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 09.05.2007 01:27    Post subject: Reply with quote

Som jeg har gitt uttrykk for før, dette er veldig bra. Helt klart et skritt i riktig retning.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 09.05.2007 01:36    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at Skutle's utspill er veldig bra,hvis dette gjøres slik jeg har oppfattet at det blir gjordt i Spania, at f.eks Barcelona A & Barcelona B har separate staller. Altså ingen fri flyt slik det er i norge, at de som ikke spilte siste A-kamp fra start, er beretiget til å spille neste B-kamp. Og med NFF's utleie regler av aktuelle talenter for spillere som er aktuelle for U-landslagene,utleie utenom overgangsvinduene (jmf. Tettey utleie til Skeid for et par år siden), så vil jeg si at Skutle's ide er veldig god, og den sikrer at motstanderne "vet" hvilke spillere de møter, da det ikke er fri flyt..

At RBK vil ha guttespillere synes jeg er veldig naturlig, da norge som land starter spissingen av talenter da (U-15/16 landslagene).

Innen 5 år tror jeg vi ser et RBK akademi.
Maradona
Veteran

PostPosted: 09.05.2007 01:40    Post subject: Reply with quote

Snorkel wrote:
JEg er mer for en ren 2. lags liga.

Mener at andre lag er feil i forhold til det sportslige. Slike lag stiller ofte med veldig variert manskap, som kan avgjøre veldig mye i forhold til opprykk og nedrykk.

I spania er A og B-lagene "2 forskjellige lag", der er det kun spillerforflyttning i overgangsvinduene.

En 2.lagsliga kommer neppe, til det er toppklubbene og NFF for sterke ..

Dette er noe 2 & 3.div klubbene må leve med, de selv varierer med sitt mannskap på sitt 2.lag i 3 - 6 div, det er like urettferidg for disse lagene som møter f.eks Strindheim 2, Levanger 2 eller Bærum 2...

Mener å huske at Steinkjer utnyttet systemet, da de spillte bevisst med B-spillere i 2.div for å få stille med så godt lag som mulig i kretsmesterskapet for 4 eller 5. divisjon for noen år siden..

Jeg synes at Divisjonforeningen 02 er flink til å syte for sine medlemmer, men tenker lite på at de gjør det samme selv, bare litt lengre ned i divisjonsystemet..
Mainn
Rutinert

PostPosted: 09.05.2007 02:33    Post subject: Reply with quote

hmm.. er det spesielt klokt for guttespillere & møte juniorer da? er det ikke litt vel store fysiske forskjeller ute å går? hmm.. skeptisk.
Back to top
mcmort
Senior

PostPosted: 09.05.2007 09:33    Post subject: Reply with quote

Mainn wrote:
hmm.. skeptisk.

What else is new.
Back to top
RBKw
Rutinert

PostPosted: 09.05.2007 11:00    Post subject: Reply with quote

Hva synes dere om at RBK henter inn spillere allerede fra 14 år? Ja, kjempe fint på en måte synes jeg, starte talentarbeidet tidlig, på en annen side, nei. Da tenker jeg på klubbene som sitter på talenter som bare forsvinner fra klubbene, uten at de får igjen noe for det. Man må være 16 år for å skrive kontrakt med klubben, da ville jeg ønsket at denne grensen gikk ned til 14 år. Ellers synes jeg det er greit spillerne er i moderklubben lengst mulig med kamerater. Mange som fort faller ut når kameratene slutter, bytter klubb osv. Synes det er viktig moderklubbene får igjen noe for talente de forstrer opp, ikke at storklubbene får de gratis.

Er også positiv til det nye UEFA-kravet, om at seks spillere må være egenutvikl. Veldig bra!
Back to top
Eskil
Junior

PostPosted: 09.05.2007 12:27    Post subject: Reply with quote

Skal man da nekte en talentfull 14-åring i å spille på RBK?
Jeg spiller selv for en "lokalklubb" og den tar mye mer enn den gir!
Man må betale flere tusen i året til klubben for treningsavgift osv...
Lokalklubbene får nok!
RBKw
Rutinert

PostPosted: 09.05.2007 12:59    Post subject: Reply with quote

Jeg sier ikke at man skal nekte den det, men at de burde senke alderen til 14 år for underskrift. Klubbene får faktisk ikke nok, nei. Tror ikke du er helt inne i klubbledelsen i klubbene. Nå som spilleautomatene forsvinner mister klubbene kjempe masse penger, som igjen gir utfall i høyere aktivitetskontigent og mer dugnader. Hadde hjulpet da med penger fra klubbene som allerede har massevis av penger.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 09.05.2007 13:52    Post subject: Reply with quote

Sludder.

Midler fra spilleautomatene går pr dato i hovedsak til veldedige organisasjoner. Etter at Norsk tipping overtar ansvaret, vil overskuddet bli delt mellom NT, Forskning og Idrettslag. D.v.s. at fotballag vil få mer penger etter NT tar over.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 74, 75, 76  Next
Page 23 of 76

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb