English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 24, 25, 26  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 23.04.2007 18:08    Post subject: Reply with quote

Mjelde har begynt på RBK-planen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.04.2007 18:14    Post subject: Reply with quote

Quote:
Nøkkelen til suksess mot Vålerenga lå i mange innlegg fra kantene.

- Blir det resepten også mot Rosenborg?

- Vi får se, smiler Mons Ivar Mjelde.

Jeg tviler på at dette blir så enkelt mot RBK som det ble mot VIF. VIF hadde sin sterkeste defensive hodespiller (Ronny Johnsen) ute. Vi stiller forhåpentligvis både med Riseth og Koppinen defensivt, samtidig som vi har Iversen nede på dødball. Fart og bakkespill er nok mer effektivt mot et tregt, men fysisk sterkt RBK.
brann_copper
Senior

PostPosted: 23.04.2007 18:39    Post subject: Reply with quote

Hovedgrunnen til at jeg kalte meg rbk_copper in the first place var at jeg en gang i tiden ble kastet ut av klanen sitt forum fordi jeg brukte brann_copper-nicket. Jeg burde selvsagt ha skjønt at trøndere er mer robuste og tolerante.... men nok om det.

Det som blir avgjørende for hvordan Brann kommer til å spille på lerkendal er hvordan gressmatten ser ut. Brann er best på godt underlag fordi de spiller et ballbesittende spill med hyt tempo. På stadion sist lå ikke forholdene til rette for den type fotball, så da valgte man å justere litt. Jeg tror at en del av forskjellen mellom Brann og VIF på søndag lå i at VIF ikke hadde forberedt seg like godt på en løs og sleip gressmatte. Ikke hele forskjellen selvsagt, men litt....

På Lerkendal kommer Brann til å ligge mye lavere og være kompakte i forsvar, og så pøse på med folk på begge sider og i midten samtidig når det byr seg en overgangsmulighet. Og da kommer det til å gå fort. Det verste men kan gjøre mot Brann er å angripe, angripe, angripe. Man må ligge tålmodig med høyt press og hele tiden ha sikring bakover, og satse på å ta vare på de mulighetene som byr seg. Og en ting til; ikke vær overfokusert på hvor ballen hele tiden befinner seg, men lfte blikket og sjekk hvor løpene kommer fra. VIF skjønte aldri det der. De glodde nærmest på ballen og så ikke at løpene kom på venstre når angrepet ble trukket opp på høyre for eksempel.

Eller synes jeg at Tørum og Mjelde er to trenere som står godt til hverandre og at de er relativt like som typer. Begge er taktisk kloke nok til å gjøre ting enkelt nok til at elleve mann kan forholde seg til en plan i nitti minutter. Keiko og Røsler har aldri skjønt akkurat det, og da hjelper det fint lite å være teoretisk dyktig.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.04.2007 18:47    Post subject: Reply with quote

VIF gjorde feilen ved generell dårlig markering og stillestående forsvar. Dessuten skapte de så lite at Brann bare kunne kjøre. Rosenborg har i mange år vært eksponent for utrykket angrep er det beste forsvar. Så lenge Rosenborg har presisjonen på plass og bevegelse i laget, er det få som klarer å svare. Nå som vi er så dårlige defensivt (bedrer seg forhåpentligvis og sannsynligvis dersom Riseth er tilbake) er det viktig å stresse motstanderene ved å legge høyt press.

Jeg håper bare ikke vi får den kampen nå, som etterhvert har blitt en årlig tradisjon, at Rosenborg stanger og stanger i angrep, motstanderens keeper spiller seg rett inn på landslaget, og det blir poengdeling i beste fall sett med RBK-øyne.
Bruiser
Junior

PostPosted: 23.04.2007 19:49    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg håper bare ikke vi får den kampen nå, som etterhvert har blitt en årlig tradisjon, at Rosenborg stanger og stanger i angrep, motstanderens keeper spiller seg rett inn på landslaget, og det blir poengdeling i beste fall sett med RBK-øyne.

Vel, no er jo Håkon allerede landslagsmålvakt (førstevalg går eg utifrå også), så han har ikkje stort anna enn full pott å spele for, slik som resten av Brann-laget Wink
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.04.2007 19:53    Post subject: Reply with quote

Thomas Myhre er vel i utgangspunktet førstekeeper. Men jeg skjønner poenget ditt. Jeg regner med du skjønte mitt osgå! Wink
Nero
Proff

PostPosted: 23.04.2007 20:08    Post subject: Reply with quote

3 kamper er litt lite, men etter 6 kamper er statistikken slik på 2000-tallet:

2006: 9 poeng
2005: 8
2004: 8
2003: 18 (full pott! Bl.a. 6-1 over Brann i Bergen)
2002: 9
2001: 15
2000: 13

Har på følelsen at vi havner på en 8-10 i år. Med den formen vi er i for tiden tror jeg vi skal slite mot Brann. Å spille på hjemmebane har ikke vært noen fordel de siste årene, vi har ofte gjort det bedre på bortebane. Tror vi får se samme tendens i neste kamp.

Håper selvfølgelig jeg tar feil, og at krigeren Riseth er det som skal til for å skaffe oss seier!
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 23.04.2007 21:18    Post subject: Reply with quote

Bør ta 2 poeng pr kamp for å ta gull... Betyr 52 poeng iløpet av sesongen det, et mere enn ifjor...
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 23.04.2007 21:21    Post subject: Reply with quote

2 poeng per kamp ja... Det blir jo jævla lett når man får enten 1 eller 3 poeng :p
Harald
Forumsjef

PostPosted: 23.04.2007 21:25    Post subject: Reply with quote

Nu snakker vi jo gennemsnitligt.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Morientes
Junior

PostPosted: 23.04.2007 21:42    Post subject: Reply with quote

"Byen e bergen å lage e RÆVVA" Cool RBK
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.04.2007 22:14    Post subject: Reply with quote

Knall med tallene, Nero!

Uansett viser vel dette at vi per i dag ikke ligger avskrekkende dårlig an.
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 23.04.2007 22:17    Post subject: Reply with quote

Det er det samme jeg sier til kidza her nede. De sier at RBK ikke vinner fordi de har startet så dårlig. Men de har alltid (nesten) startet sånn.
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 23.04.2007 22:27    Post subject: Reply with quote

Vi har vel sjelden hatt en så vanskelig start som nå? Er ikke overdrevent bekymret, med mindre Roar Strand får et slikt "klippekort".
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 23.04.2007 22:28    Post subject: Reply with quote

Meget vanskelig start ja. Viking, Tromsø og Stabæk er ikke de lagene vi vanligvis presterer best mot. Og etter det møter vi to andre "forhåndsfavoritter" brann og vålerenga.
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 23.04.2007 22:32    Post subject: Reply with quote

Vif er en nedrykkskandidat slik de fremstår for tiden. Makan til dårlig spill er det lenge siden jeg har sett.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Duke
Junior

PostPosted: 23.04.2007 22:33    Post subject: Reply with quote

Håper på denne formasjonen:

Traore-Kone-Konan
Ciljan-Tettey-Sapara
Dorsin-Koppinen-?-Strand

Sammen kan de 3 afrikaneren skape noe stort tror jeg. Og funker det ikke har vi en forbanna Iversen på benken som bare venter på å hvis at han bør spille fra start. Det skummle mot brann, blir at de går for bakrommet. Å når vi sist mot stabek prøvde å holde det igjen, spilte vi møkka fotball.
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 23.04.2007 22:35    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:
Vif er en nedrykkskandidat slik de fremstår for tiden. Makan til dårlig spill er det lenge siden jeg har sett.

Derfor jeg skriver "forhåndsfavoritter"
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 23.04.2007 22:51    Post subject: Reply with quote

Forhåpentligvis blir Vidar Riseth klar igjen,da tror jeg laget kommer til å fungere mye bedre. Skjelbred/Sappara bør fortsette som indreløpere, så får Roar Strand kjempe mot Fredrik Stoor om høyrebacken.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 23.04.2007 23:30    Post subject: Reply with quote

Nero wrote:
3 kamper er litt lite, men etter 6 kamper er statistikken slik på 2000-tallet:

2006: 9 poeng
2005: 8
2004: 8
2003: 18 (full pott! Bl.a. 6-1 over Brann i Bergen)
2002: 9
2001: 15
2000: 13

Nå er vi ikke kommet til 6. runde enda, så vi vet jo ikke hvor mange poeng vi har da. Men jeg kan ikke si tallene gleder meg.

2002: Ekstrem høstsesong, mye grunnet en Berg tilbake fra skade. Tok igjen forspranget Lyn hadde på 10 poeng såvidt jeg vet.

2004: Året det såvidt ble seriegull

2005: Ã…ret det ikke ble seriegull

2006: Nok en ekstrem høstsesong. Tok igjen forspranget Brann hadde på 10 poeng.
Back to top
Nero
Proff

PostPosted: 23.04.2007 23:53    Post subject: Reply with quote

Apropo 2002-sesongen. Det var vel omtrent da at problemene våre på den sentrale midtbanen tok til. Ettersom jeg husker hadde Skammelsrud store problemer der første halvdel av sesongen, og det var sikkert derfor Hareide bestemte seg for å gi ham fyken. Men midt på sommeren reiste han kjerringa og spilte bra resten av sesongen; en sterk medvirkende årsak til at vi halte i land seieren det året.

Egentlig ganske skandaløst at vi i 2007 enda ikke har fått på plass rett mann til å fylle den rollen!
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.04.2007 00:05    Post subject: Reply with quote

Vi har en stopper på 35 og en indreløper på 37 som bytter på i den særdeles viktige anker-rollen vår. Dette er rett og sett dårlig planlegging. Et nytt langsiktig anker burde allerede vært nogen lunde klart i Skammels' siste sesong.
Nero
Proff

PostPosted: 24.04.2007 00:17    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Winsnes var tiltenkt den sentrale midtbaneplassen. Men Hareide syntes ikke han var bra nok og hentet Solli. Ja, det var starten på såpeoperaen "anker-rollen", en serie i xx deler...
Back to top
brann_copper
Senior

PostPosted: 24.04.2007 00:23    Post subject: Reply with quote

Akkurat her tror jeg problemene til RBK ligger. Klubben er for fastlåst i en spilestil man gjorde suksess med for fem til ti år siden i stedet for å definere hvordan man ønsker å spille NÅ med det spillermaterialet man har NÅ. Skammlesrud-rollen var det bare Skammelsrud som behersket skikkelig for å si det slik. Nå er det vel viktigst å definere Sarpara-rollen. Jeg er for øvrig enig i at det har gårr umåtelig tregt med å fornye laget. En del bomkjøp har selvsagt ikke gjort saken bedre. Og for eksempel Solli var et bomkjøp for RBK og den måten RBK brukte ham. Mens han har vist seg å være en riktig spiller for Brann og Monsemann sin fotballfilosofi. Sammen med mitt kjære Brann og kanskje LSK har RBK den beste stallen av alle i TL, men jeg mener at spillerne i for stor grad blir pålagt Eggen-definerte roller. Dette hemmer noen (Braathen, Solli med flere), samtidig som det gjør tilværelsen lett å leve for de spillerne som er gamle nok til å huske hvordan Godfot-Eggen tenkte. Det er på tide å la Tørum få litt kunstnerisk frihet. Han er dyktig nok til å fortjene det. Og det er på tide å styrke stallen med noen solide midtstoppere. Sigurdson i Brann er dessverre (for dere) opptatt, og Pelle Nilsson spiller forhåpentligvis snart i Brann-drakt han også, så dere får lete andre steder.
Back to top
Eskil
Junior

PostPosted: 24.04.2007 00:25    Post subject: Reply with quote

Var jo også snakk om at Strømstad var klar for RBK...
Men det var han ikke.
Jeg tror egentlig at spillere som gjør det bra i tippeligaen ikke har noe serlig lyst til å dra til rosenborg..
De hater jo oss fordi vi har vunnet i så mange år.

Dette ble forresten første jeg skrev på forumet...
konge forum dette! RBK
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 24, 25, 26  Next
Page 6 of 26

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb