| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
pingvin Veteran

|
Posted: 21.04.2007 23:51 Post subject: |
|
|
Når ble det galt å flytte Strand tilbake på backen? Er det liksom en pris for lang og tro tjeneste at han får lov til å spille på midtbanen som han vil? Jeg ser ikke hvilke kvaliteter Strand har, som skulle tilsi at han passer som anker. Godt mulig det bare er jeg som ikke ser det, men jeg ser det bare ikke! Ikke er han dårlig defensivt på backen heller, og mange mange ganger bedre enn Stoor offensivt.
Hvem som skulle spilt anker i dag, Sapara. Mister mye offensivt, men kunne kanskje kompensert med en offensiv vingback i Strand. Indreløpere Konan og PCS, og fått inn Braaten på vingen. Tror det kunne funket. |
|
| Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 22.04.2007 01:23 Post subject: Hevn |
|
|
Da er det vel reise-kjerringa mot Brann tenker jeg ? _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 22.04.2007 01:36 Post subject: |
|
|
| Bør nå gjøre det, men jeg har mine tvil med mindre Riseth blir klar... |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 22.04.2007 08:43 Post subject: |
|
|
| This Is Anfield wrote: | | Hadde du på deg Stolt Fortid - Stor Fremtid genser Ace?? | Nope, men er den kjekkeste på bildene! Det er 2mas som har tatt bildene. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 22.04.2007 08:54 Post subject: |
|
|
| pingvindrops wrote: | | Når ble det galt å flytte Strand tilbake på backen? Er det liksom en pris for lang og tro tjeneste at han får lov til å spille på midtbanen som han vil? |
Tørum er ung og fersk, og lar seg lede av de erfarne spillerne. Samme kompisfaenskapet som under By Rise, med andre ord. Vi får bare håpe det får et litt annet utfall denne gangen. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 22.04.2007 10:34 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | pingvindrops wrote: | | Når ble det galt å flytte Strand tilbake på backen? Er det liksom en pris for lang og tro tjeneste at han får lov til å spille på midtbanen som han vil? |
Tørum er ung og fersk, og lar seg lede av de erfarne spillerne. Samme kompisfaenskapet som under By Rise, med andre ord. Vi får bare håpe det får et litt annet utfall denne gangen. | Bare venter på dagen jeg får rett i at Tørum ikke er den rette til å lede RBK(får sparken)... Misforstå meg rett, han har da gjort mye bra, men jeg tror fortsatt en annen skulle fått den jobben. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 22.04.2007 10:37 Post subject: |
|
|
Wow. virkelig gambler du. ca 99 % sjanse for at du får rett. Alle få sparken før eller siden. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 22.04.2007 10:50 Post subject: |
|
|
| Thor Arild wrote: | | Wow. virkelig gambler du. ca 99 % sjanse for at du får rett. Alle få sparken før eller siden. | Wow. virkelig kul du. Du skjønte nok hva jeg mente. Jeg tror han får fyken lenge lenge før kontraktstiden går ut. Kanskje allerede i løpet av sesongen her. |
|
| Back to top |
|
 |
bob Junior
|
Posted: 22.04.2007 10:54 Post subject: |
|
|
| Hadde RBK kjøpt den sentrale midtbanespileren i vinter trur jeg dette hadde blitt bra. Det er det som mangler i dagens lag. En sjef på midten.. Og det er ikke Roar.. Vidar den beste nå , men er skadet.. Trur man må åpne lommeboka i sommer her ja.. Martin Andresen hadde vært noe.. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 22.04.2007 11:00 Post subject: |
|
|
Eventuelt legge om til 4-4-2...
Hirschfeld
Strand - Basma - Kvarme - Dorsin
Storflor - Sapi - Skjelbred - Traore
Iversen - Kone
Kunne blitt noe. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 22.04.2007 11:03 Post subject: |
|
|
| Nei. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 22.04.2007 11:06 Post subject: |
|
|
Neivel? Slik jeg ser det passer RBK-stallen pr dags dato bedre til å spille 4-4-2 enn 4-3-3. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 22.04.2007 11:07 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | Eventuelt legge om til 4-4-2...
Hirschfeld
Strand - Basma - Kvarme - Dorsin
Storflor - Sapi - Skjelbred - Traore
Iversen - Kone
???
Kunne blitt noe. |
Hadde du flyttet opp Strand et hakk og stoor der strand var.. og storflor på benken!!! også Kone ---> Konan
Hirschfeld
Stoor - Basma - Kvarme/koppinen - Dorsin
Strand - Sapara - Skjelbred - Traorè
Iversen - Konan
Hadde funka bedre... `?
Last edited by Trondheim on 22.04.2007 11:11; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 22.04.2007 11:11 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | Neivel? Slik jeg ser det passer RBK-stallen pr dags dato bedre til å spille 4-4-2 enn 4-3-3. | Det er ikke formasjonen det er noe galt med, det er plassen de forskjellige innehar. Eller, rettere sagt mangelen på et ordentlig anker. Skal nok se at det bedrer seg når Riseth er tilbake. Bare så synd PCS blir ofret. Sapara er bankers, og Tørum tviholder jo på Strand på midtbanen.. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 22.04.2007 11:12 Post subject: |
|
|
Hirschfeld
Stoor - Basma - koppinen - Dorsin
Strand - Sapara - Skjelbred - Traorè
Iversen - Konan
Dætta funker bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 22.04.2007 11:13 Post subject: |
|
|
| Nei, takker til høyere makter for vi ikke spiller 4-4-2, men 4-3-3 som er mye smudere å se på. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 22.04.2007 11:15 Post subject: |
|
|
| jaja... men VIS RBK hadde spilt 4-4-2 hadde det vært det beste |
|
| Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 22.04.2007 11:32 Post subject: |
|
|
| Og det baserer du på hva? Jeg syns det blir for dumt å rope på en annen formasjon med en gang ting ikke fungerer. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 22.04.2007 11:39 Post subject: |
|
|
Elendig innstilling preget et tafatt RBKlag som ikke hadde guts til å vinne. Stabæk var dårlige og høyst overvinnelige men feilpasningene florerte og midtbanen var altfor veik med Skjelbred, Sapara og Strand. Strand ga bort ballen gang på gang. Som oftest klarte han å løpe opp ballen igjen og hindre scoring men viste likevel at vikariatet som midtbaneanker nok blir av kort varighet. Når Tørum sier at Strand fungerer brukbart som anker så er nok det mest et taktisk utspill pga at vi mangler alternativer i og med at Sapara trives best lengre frem på banen. Konan og til dels traore var usynlige i denne kampen og viser de ikke bedre takter så er nok veien inn på banen for Braaten/ Storflor kort. Kvarme og Koppinen var de eneste med godkjent idag og jeg sier meg helt enig med Koppinen som savner trøkk i duellene og defensiv innsats. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 22.04.2007 11:44 Post subject: |
|
|
| syltynn wrote: |
Håper inderlig at Tørum og Stig saumfarer norden etter defensive spillere som kan gå rett inn og stabilisere midten. Linderoth blir vel litt dyr, en ung svenske som ikke kan tempo eller press er uaktuelt. Forslag? |
Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, Daniel Anderssson fra Malmö FF hadde vært et godt valg. Ung er han vel ikke (blir 30 i august) men han har voldsomt med rutine og har vært helt i toppen av poengbørsen i Allsvenskan i flere år nå etter at han kom tilbake fra Italia i 2004. Men så var det vel snakk om at han har slått seg til ro i Malmö og er like interessert i å flytte på seg, dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 22.04.2007 12:07 Post subject: |
|
|
| rosenborg-gutten94 wrote: | | jaja... men VIS RBK hadde spilt 4-4-2 hadde det vært det beste |
Jeg skjønner du ikke er gamle gutten, men kan du være så snill å begrunne det? De fleste her på forumet setter pris på sånt, skjønner du. |
|
| Back to top |
|
 |
Skip Proff

|
Posted: 22.04.2007 12:45 Post subject: |
|
|
| This Is Anfield wrote: | RBK skulle hatt straffe
|
Jeg stod også på Å-feltet, og det skulle ha vært straffe. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 22.04.2007 13:00 Post subject: |
|
|
Etter en rask gjennomlesning av kamptråden kan man altså konkludere med følgende:
- ivorianerne var et bomkjøp
- Stoor et enda større bomkjøp
- Strand bør benkes / legge opp
- Tørum er ikke rett mann for jobben
- NÃ¥r Vidar Riseth blir frisk blir alt bra
Personlig synes jeg kampen i går er et svært dårlig utgangspunkt for å vurdere enekltspillere. Ingenting fungerte.
Det som irriterer meg mest er at vi legger oss bakpå og gir fra oss alt initiativ i kampen. Også under Høgmo så vi tilsvarende forsøk på å forsvare oss til seier, fremfor å angripe videre. Det funker ikke for RBK. Gofoten vår er angrepsfotball. Årsaken til at det blir slik er vel en kombinasjon av kampforløp og Tørums disposisjoner. Litt interessant at vi taper den kampen vi scorer det første målet i, mens vi vinner / spiller uavgjort i de kampene vi slipper inn det første målet.
Tørum burde tatt noen grep underveis når han så utviklingen:
- Sapara burde blitt flyttet inn på sentral midt. Alle så hvordan Strand sleit med konstante balltap. Sapara ville gitt oss større ro.
- Braaten, Storflor og Jamtfall er greie bytter, men de burde blitt gjort tidligere.
Og, som jeg har sagt mange ganger før:
- man burde for lenge siden ha tatt grep i forhold til å kjøpe den sentrale midtbanespilleren vi trenger. Akkurat dette begynner vel kanskje å bli tydelig nok nå? _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 22.04.2007 13:17 Post subject: |
|
|
| WegHard wrote: | | Det som irriterer meg mest er at vi legger oss bakpå og gir fra oss alt initiativ i kampen. Også under Høgmo så vi tilsvarende forsøk på å forsvare oss til seier, fremfor å angripe videre. Det funker ikke for RBK. Gofoten vår er angrepsfotball. Årsaken til at det blir slik er vel en kombinasjon av kampforløp og Tørums disposisjoner. |
Kunne ikke være mer enig. Tørum ville vel som det er nevnt flere steder forsøke å nekte Nannskog rom samt ta konsekvensen av tidligere tap på Nadderud.
Men Stabæk var så og si ufarlige fram til RBK scoret og la seg bakpå og inviterte Stabæk inn i kampen. Ser at Strand var uenig i taktikken og mener den var utslagsgivende for resultatet. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Last edited by Nåssåladden on 22.04.2007 13:24; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.04.2007 13:18 Post subject: |
|
|
| At vi fortsatt vingler og roter med hvem som skal ha den sentrale rollen er bare helt føkkings utrolig. Det har vært et problem i årevis, alle innrømmer det, og vi har hatt laaaaaang tid til å finne den rette, enten internt eller eksternt. Likevel er det fortsatt like prekært. Det finnes ingen unnskyldninger. På tide man tar et valg og står ved det i mer enn to kamper, trenerteamet har såpass mye kunnskap om spillerne i troppen at de bør være i stand til å ta et valg på hvem som er best skikket. Hvis de mener ingen passer så får de ta sjølkritikk på at de ikke gjorde noe med det når overgangsvinduet var åpent, eller skifte spillesystem. |
|
| Back to top |
|
 |
|