| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Wahlstedt |
|
0% |
[ 0 ] |
| Svensson |
|
0% |
[ 0 ] |
| M. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
| Nemcik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Pereira |
|
4% |
[ 3 ] |
| Bomholt |
|
30% |
[ 22 ] |
| Selnæs |
|
21% |
[ 16 ] |
| Duris |
|
0% |
[ 0 ] |
| Sahsah |
|
0% |
[ 0 ] |
| Chiakha |
|
28% |
[ 21 ] |
| E. Ceide |
|
15% |
[ 11 ] |
| Mortensen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Witry |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 73 |
|
| Author |
Message |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2855 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 15.08.2026 00:51 Post subject: |
|
|
| Knutsen92 wrote: | Når har vi virkelig bygget gode muligheter for å kjøpe om den 4.plassen.
3.plass tror jeg blir for langt opp! |
Tja... det er 10 poeng opp, de har spilt en kamp mer enn oss OG vi møter dem hjemme om tre kamper. Seier i den og i hengekampen, så er vi bare 4 poeng bak. Alt er mulig! _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
asf Senior

|
Posted: 15.08.2026 01:45 Post subject: |
|
|
| Sjekk tabellen en gang til 🙂 |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 15.08.2026 02:34 Post subject: |
|
|
Hvem er dette underholdende knallgode laget? Og hva har de gjort med det gørr begredelige Rosenborg som akkurat var her?
Haha! Fantastisk endring!  |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 15.08.2026 04:51 Post subject: |
|
|
Må ta selvkritikk av dahl. Var litt hard mot han,han spilte seg opp. Men er han en av de dårligste forsvarspillere jeg har sett. og ha han som back betyr mål imot.
dahl bør lånes ut og følge med utviklingen istedet for og bruke spillere som gjør laget dårlig. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 15.08.2026 08:31 Post subject: |
|
|
Jeg synes at Emil Ceïde, Chiaka og Bomholt er fantastiske i denne kampen, men Ole Selnæs er enormt viktig for oss og i denne kampen har han mange avgjørende defensive inngripener.
Det at vi klarer å holde Selnæs og Svensson på banen i 90 minutter mener jeg er helt avgjørende for at vi drar dette i land til slutt etter å ha byttet oss kraftig ned i kvalitet. All ære til alle de som kommer inn og spiller ute av posisjon, de gjør en fantastisk innsats, men uten de nevnte veteranene til å holde formasjonen og fortsette å angripe tror jeg dette hadde endt som i Bergen.
Det sagt, vi må få hentet inn noen spillere snart. Vi er veldig tynne både midtbanen og spissplass. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 15.08.2026 09:41 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | Må ta selvkritikk av dahl. Var litt hard mot han,han spilte seg opp. Men er han en av de dårligste forsvarspillere jeg har sett. og ha han som back betyr mål imot.
dahl bør lånes ut og følge med utviklingen istedet for og bruke spillere som gjør laget dårlig. |
Holdt på å kollapse på tribunen da jeg så den enorme tabben av Dahl . Har vært kritisk til hans defensive ferdigheter lenge. Men nå avskrev jeg tidligere også Mikkel Ceide som stopper… Ett låneopphold i OBOS med mye spilletid og ett trenerteam som kan sin defensive ABC ville gjort Dahl godt.Han har en del ferdigheter som gjør at han har potensiale |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 15.08.2026 10:08 Post subject: |
|
|
| ajax1 wrote: |
Dere som søyt over Dahl sin blemmer før viking sitt mål bør gå i dere selv. Gutten drar av og spiller med pondus, ja han er ung, ja han vil gjøre feil. Men han lærer kjspt og var utslagsgivende for at vi vant i dag. |
Gå i oss selv? Dette er ikke breddefotball med premie for deltakelse. Sånne feil er forskjellen mellom å være junior og eliteseriespiller.
Man kan ikke selge seg og gi Eliteseriens farligste spiller fritt spillerom. Hadde Dahl ikke gjort en juniorfeil så hadde vi trolig ikke sluppet inn i denne kampen.
Så sånn sett reddet han kun sin egen feil. Som er veldig positivt for han for all del.
Selvfølgelig kan han lære. Men det der er sånn som må lukes ut.
Freyr sier at det er en konsekvens av spillestilen med høyt press. Men internt så blir det nok analyse og justeringer. Om enn bare å lære å lese spillet og drive med riktig type risikovurderinger. Som forhåpentligvis kommer etterhvert.
Men kritikk er på sin plass. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 15.08.2026 10:31 Post subject: |
|
|
| Kritikk er på sin plass ja, og dette er vel heller ikke første gangen? Da han ble byttet inn sa jeg noe som: "hvis han gjør en blemme som fører til at Viking utligner nå så klikker jeg" og så skjer det iløpet av.. fem minutt? Men han har mange spennende kvaliteter også, og slike ting kan man lære av, men det haster om han skal få spesielt mange minutter i eliteserien med det første. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 15.08.2026 10:53 Post subject: |
|
|
| DarthJohansen wrote: | | Husk dette trenerbyttet neste gang noen bruker argumentet "det er spillerne som spiller" når det diskuteres trenerbytte. |
Det er påfallande stor forskjell på en elendig og en god trener. Selv ikke oss som gjerne skulle sett at AJ forsvant sommeren 2025 kunne knapt drømt om denne forvandlingen. _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 15.08.2026 10:58 Post subject: |
|
|
Jeg liker innstillingen. Til Dahl og laget.
-han må ha oversikt bak seg når han går. På det totale antallet.
Selnes var langt nede så kanke kunne Nemcik gått mer ut på back'n der. Han valgte å kjøre offside-linje som Mikkel stod og sov på.
Dahl kommer til å bli KANONgod! |
|
| Back to top |
|
 |
Batman Junior

|
Posted: 15.08.2026 11:33 Post subject: |
|
|
For en kamp. Jeg var genuint redd for at jeg var i ferd med å få et slag eller noe når Chiakha banket inn 2 - 1. Seiersropet mitt var så intenst at det jeg begynte å se stjerner, og stadionlydene rundt meg begynte å høres fjerne ut. Var på nippet til å gå rett i bakken.
Vi må begynne å sette sjangsene våre og vi skulle gjerne hatt litt mer bredde i stallen, men for en ellever vi stiller. Når effektiviteten etterhvert begynner å sette seg så kommer dette til å bli helt vilt. RBK er tilbake. B/G kan ta med seg minigolfbanen sin og forsvinne ned i perifierien der de hører hjemme igjen. Ekstremt deilig at Tripic får komme innpå slik at han får være med å tape han også. |
|
| Back to top |
|
 |
oppgitt Junior
|
Posted: 15.08.2026 12:09 Post subject: |
|
|
| Bananskrue wrote: | | Kritikk er på sin plass ja, og dette er vel heller ikke første gangen? Da han ble byttet inn sa jeg noe som: "hvis han gjør en blemme som fører til at Viking utligner nå så klikker jeg" og så skjer det iløpet av.. fem minutt? Men han har mange spennende kvaliteter også, og slike ting kan man lære av, men det haster om han skal få spesielt mange minutter i eliteserien med det første. |
Defensivt er Dahl helt blåst i hodet og det synes at han ikke har nok erfaring på nivået. Bortimot annahver kamp han er på banen så er han sterkt delaktig i baklengs- Han er derimot brukbar når han har ball i beina, uredd og godt driv, og han er fysisk robust. Men jeg er ikke komfortabel med at han er andrevalg på venstreback når han gang på gang har så dårlige involveringer på egen banehalvdel. |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 15.08.2026 13:10 Post subject: |
|
|
| lasarus wrote: | | Emil Ceide får generelt for lite kreditt. Greit at det er en del dårlige valg i enkelte situasjoner men herregud for en konstant trussel han er. |
Spot on. Han skaper så mye kaos for motstander at han kan få lov til å bomme 9/10 ganger for meg. For en spiller frem til siste valg. Fikser han det, spiller han ikke lenge for oss. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 15.08.2026 13:14 Post subject: |
|
|
| Tenker også han kommer til å blomstre når vi får folk inn i de tomme rommene han slår innlegg i. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 15.08.2026 15:17 Post subject: |
|
|
| E. Ceide er fantastisk. Han må bare fortsette som nå. Kanskje vi klarer å beholde han når han bommer på sjanser som mot LSK, mens han til stadighet skaper uro hos mostander, gir rom til andre spillere på laget – og ja, smeller til en passelig mengde i blant med scoringer som i går og Fredrikstad. |
|
| Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 15.08.2026 15:28 Post subject: |
|
|
| oppgitt wrote: | | Defensivt er Dahl helt blåst i hodet og det synes at han ikke har nok erfaring på nivået. Bortimot annahver kamp han er på banen så er han sterkt delaktig i baklengs- Han er derimot brukbar når han har ball i beina, uredd og godt driv, og han er fysisk robust. Men jeg er ikke komfortabel med at han er andrevalg på venstreback når han gang på gang har så dårlige involveringer på egen banehalvdel. |
Enig. Han er god til å drive med ball, og gjør gode valg med ball i beina. Flink til å passere ledd. Ureddheten kler han i denne delen av spillet.
Defensivt er det derimot natta. Ureddheten ble hans bane i går, men defensivt sliter han også med å følge motstanders bevegelser, avstander, samspill og valg, samt at han krydrer med en dose ball watching i feltet.
Jeg liker typen, men er jo livsfarlig å ha på backplass.
Spådde i vår at dette kom til å bli hans år, men tror jeg må spise i meg den. Behøver coaching.
Last edited by oyvindh on 15.08.2026 16:45; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
bommel1 Rutinert
|
Posted: 15.08.2026 15:29 Post subject: |
|
|
Emil er først i store sjanser skapt, antall sjanser skapt, og expected assists for rosenborg i følge fotmob. Noe som matcher øyetesten.
Virkelig fått opp dampen etter trenerbyttet.
Hvem skulle tro at det å sette ham opp rettvendt ville hjelpe ham...
Under AJ ble vingene nesten utelukkende satt opp feilvendt fordi vi var så omstendelige/forsikige og lot motstanderne sette opp forsvaret slik de ville.
Viking hadde full panikk hver eneste gang han fikk ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 15.08.2026 16:01 Post subject: |
|
|
| Måtte se kampen på nytt, og Bomholt var enda bedre enn jeg så i går kveld. Løpskraft, teknikk, balanse og ball føringen i høy fart er imponerende. Her har vi nok funnet gull. |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran
|
Posted: 15.08.2026 17:21 Post subject: |
|
|
| Barney wrote: | | Det er påfallande stor forskjell på en elendig og en god trener. Selv ikke oss som gjerne skulle sett at AJ forsvant sommeren 2025 kunne knapt drømt om denne forvandlingen. |
Og tusen takk for at vi ventet med å sparke AJ sånn at Freyr ble ledig på markedet. Det var ikke veldig lang kø av gode trenere som sto klar til å ta over, så vi var utrolig heldige. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 15.08.2026 18:37 Post subject: |
|
|
Gotaas masterclass _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 15.08.2026 18:38 Post subject: |
|
|
| Wiseblood wrote: |
Og tusen takk for at vi ventet med å sparke AJ sånn at Freyr ble ledig på markedet. Det var ikke veldig lang kø av gode trenere som sto klar til å ta over, så vi var utrolig heldige. |
Gotaas masterclass!
Men jeg er for så vidt enig, vi har hatt enorm flaks. _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 15.08.2026 20:00 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | | Det som er sykt er at Viking har 40 (!) gule kort. Det er over fire ganger så mange som Glimt på 8. |
Skal vi driste oss til å kalle det fem ganger så mange? Eller er det vågalt? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 15.08.2026 21:14 Post subject: |
|
|
Teknisk riktig begge deler.
Kremt  |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 16.08.2026 08:56 Post subject: |
|
|
Vi har hatt mere flaks enn hva man kan tro er mulig. Hva hadde de endt opp med til slutt hvis Freyr ikke hadde blitt sparket, grøss og gru
Kåre I på repet.
Så får vi håpe det holder seg like lenge. . _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Knutsen92 Junior
|
Posted: 16.08.2026 11:04 Post subject: |
|
|
| TAF wrote: | | Tja... det er 10 poeng opp, de har spilt en kamp mer enn oss OG vi møter dem hjemme om tre kamper. Seier i den og i hengekampen, så er vi bare 4 poeng bak. Alt er mulig! |
Tromsø har spilt 16 kamper og vi 17. Tromsø har 1 kamp mindre enn oss. Vinner de den idag mlt Molde har de 13 poeng ned til oss. Det tror jeg er for mye. Derfor håper jeg heller på Tromsø seier enn Molde seier idag. _________________ Smell the space behind! |
|
| Back to top |
|
 |
|