| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 03.01.2005 22:27 Post subject: |
|
|
Jeg har video av alle målene hans denne sesongen, 2mas!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 03.01.2005 22:30 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Jeg har video av alle målene hans denne sesongen, 2mas!  |
Link
Eller har du den bare på pcen? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.01.2005 22:34 Post subject: |
|
|
Recon har visst funnet de på Blåvitt-hubben på DC++.
Selv har jeg aldri vært noen stor fildeler; får kanskje prøve å fikse DC++ på ny-pc'n og laste ned litt Mouradona-godbiter.  |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 03.01.2005 22:47 Post subject: |
|
|
Har de på pcn ja. Og fant de på DC++.
Trener Prahl om Afonso btw:
"– Afonsos ideala position är bakom forwards. Det kräver att man har två gedigna mittfältare bakom som tuggar på, säger Prahl." _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.01.2005 22:50 Post subject: |
|
|
| Adressen til Änglahuben for øvrig: anglarna.kicks-ass.org |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 03.01.2005 23:07 Post subject: |
|
|
Angående en lignende tråd på Kjernenforumet, la jeg inn liste over skandinaviske stoppere som kunne vært i RBKnivå.
gjengir den like greit her:
"-Fredrik Risp
-Daniel Agger
-Toni Kuivasto var jo enorm her i Norge.
Litt som hoftun, treg, men gode brytninger og hodespill.
-Hvor ble det av Mikael Antonsson i IFK?
-Høiland. Spiller faktisk j.. bra som stopper og.
-Bo Svensson
-Får Martin Albrechtsen spille i WBA? Største stoppertalentet i Skandinavia før han ble proff.
EDIT: spiller ikke så mye denne sesongen. Stats
Agger er jævla spennende!
Nå skal jeg ikke påstå at alle disse er dugende for RBK, men det er gode forsvarsspillere, og tviler på at de ville kommet over 10 mill noen av de, med mindre BIF ville prisa opp supertalentet sitt på 20 år. "
Jeg hadde blitt happy som fan med Albrechtsen og Agger/Risp.
Jeg mener seriøst Albrechtsen var Skandinavias suverent største stoppertalent før han ble proff. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 03.01.2005 23:14 Post subject: |
|
|
Mikael Antonsson spiller nå i Austria Vien! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 03.01.2005 23:19 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Angående en lignende tråd på Kjernenforumet, la jeg inn liste over skandinaviske stoppere som kunne vært i RBKnivå.
gjengir den like greit her:
"-Fredrik Risp
-Daniel Agger
-Toni Kuivasto var jo enorm her i Norge.
Litt som hoftun, treg, men gode brytninger og hodespill.
-Hvor ble det av Mikael Antonsson i IFK?
-Høiland. Spiller faktisk j.. bra som stopper og.
-Bo Svensson
-Får Martin Albrechtsen spille i WBA? Største stoppertalentet i Skandinavia før han ble proff.
EDIT: spiller ikke så mye denne sesongen. Stats
Agger er jævla spennende!
Nå skal jeg ikke påstå at alle disse er dugende for RBK, men det er gode forsvarsspillere, og tviler på at de ville kommet over 10 mill noen av de, med mindre BIF ville prisa opp supertalentet sitt på 20 år. "
Jeg hadde blitt happy som fan med Albrechtsen og Agger/Risp.
Jeg mener seriøst Albrechtsen var Skandinavias suverent største stoppertalent før han ble proff. |
Er stort set enig med listen vil dog gerne fjerne og tilføje en spiller.
Bo Svensson håber jeg aldrig at se i en Rosenborg dragt, ikke så meget pga hans fodbold evner men pga hans personlighed. Har aldrig set en mand som kan stå med stenansigt og næsten være ligeglad med at have tabt 5-0 til en minput hold fra Slovenien på hjemmebane. Han er simpelthen bare for arrogant.
Vil så ellers gerne tilføje Leon Andresen fra AGF, som også er et ungt lovende stopper talent som jeg tror vil passe godt i RBK.
Martin Albrechsen får vidst ikke så meget spilletid i WBA og jeg skal ikke sige om han var det største stopper talent, men i toppen var han helt sikkert. Han har kun spillet 10 kampe for WBA i denne sesong hvor kun 6 har været fra start, ville være lækkert hvis Rosenborg kunne få fat i ham. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.01.2005 23:36 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Agger er jævla spennende! |
Men er han ikke litt for uerfaren? Han har vel bare vært i A-stallen til Brøndby siden i sommer...
Kunne vel heller ha tenkt meg en hakket mer erfaren stopper, f.eks. IFKs Risp, med erfaring fra Serie A(!). |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 03.01.2005 23:43 Post subject: |
|
|
Ah, Leon Andresen. Visste det var en AGFstopper som var så god, men klarte ikke huske.
Og til 2mas, ja, Agger er vel kanskje noe uerfaren, men hadde ikke hatt noe imot , 2 år fra nå, ha både Agger og Denni Avdic i stallen til RBK.
Dog, med et annet regime i klubben som verdsetter talenter! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.01.2005 00:05 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Dog, med et annet regime i klubben som verdsetter talenter! |
Ola virket ut til å være på rett vei - i alle fall på papiret (les: gjennom uttalelser). Også Perry tok selvkritikk på Rosenborgs vegne da jeg kom innom temaet unge spillere mens jeg snakket med ham i dag. Han medga at RBK har vært altfor feige, og aldri tatt sjanser.
Jeg valgte likevel ikke å fokusere på dette i artikkelen (det ble liksom en annen sak, da), men jeg lover å ta emnet opp med ham igjen senere. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 04.01.2005 00:23 Post subject: |
|
|
Han hadde ihvertfall en meningsløs kommentar her:
"- De siste årene har mange unge Rosenborg-spillere blitt lånt ut, for siden aldri å få sjansen igjen på Lerkendal. Kan det samme skje for disse to?
- Det er aldri godt å si, og jeg kan ikke love noen ting. Men vi følger tett med på spillere som vi låner ut, og mange har fått en ny sjanse. Harald (Brattbakk) og Roar (Strand) som ble utlånt til henholdsvis Bodø/Glimt og Molde er to gode eksempler på dette. "
Strand og HMB? Det er 10-12 ÅR siden, Perry!!!!! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 04.01.2005 00:34 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Han hadde ihvertfall en meningsløs kommentar her:
"- De siste årene har mange unge Rosenborg-spillere blitt lånt ut, for siden aldri å få sjansen igjen på Lerkendal. Kan det samme skje for disse to?
- Det er aldri godt å si, og jeg kan ikke love noen ting. Men vi følger tett med på spillere som vi låner ut, og mange har fått en ny sjanse. Harald (Brattbakk) og Roar (Strand) som ble utlånt til henholdsvis Bodø/Glimt og Molde er to gode eksempler på dette. "
Strand og HMB? Det er 10-12 Ã…R siden, Perry!!!!! |
Ja åså? Hvis det funket da kan det vell funke nå og! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 04.01.2005 00:35 Post subject: |
|
|
Nå tenkte jeg vel mest på det at spørsmålet gjaldt unge spillere som blir lånt ut og siden aldri får sjansen i RBK igjen.
Og Perry må tilbake til -91-93 for å finne eksempler på det motsatte!?!??
Er ikke det falitterklæring vet ikke jeg. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 04.01.2005 08:48 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Trener Prahl om Afonso btw:
"– Afonsos ideala position är bakom forwards. Det kräver att man har två gedigna mittfältare bakom som tuggar på, säger Prahl." |
Hvis Alfonso Alves trives best i en såkallt "totti"-rolle, passer han jo enda bedre for RBK enn jeg var klar over, fordi det betyr at han vil passe bra til v-formen på midtbanen. Jeg var ganske sikker at han var spiss, mtp. at han ble toppscorer i Allsvenskan forrige sesong, men en målfarlig midtbanespiller er aldri å forakte. Perry og Rune, hva venter dere på? Løp å kjøp! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 04.01.2005 10:58 Post subject: |
|
|
Jepp, løp og kjøp, han er en spiller som truer målet hele tida!  |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 04.01.2005 13:07 Post subject: |
|
|
Han var ikke toppscorer. Det var Markus Rosenberg som var på utlån til Halmstad fra MFF!
Hørte med en Albionfan om hvorfor Albrechtsen ikke spilte mer.
Svaret var:
Positional sense - Non exitstant
Ball skill - non existant
Fast though perhaps he should have been an athlete?
Tipper dette er mer snakk om en som ikke fungerer i klubben. Tviler på at han mista alt dette bare ved å krysse dammen. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 04.01.2005 22:51 Post subject: |
|
|
...men vi har gode sentrale midtbanespillere i Norge også, som er målfarlige, feks Roger Risholt. Ellers må ikke vi, eller RBK glemme Andre Muri. Foretrekker norsk når det er like bra som det andre som blir nevnt. Enkelt og greit.
Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 04.01.2005 23:59 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Ellers må ikke vi, eller RBK glemme Andre Muri. |
Ingen umiddelbar fare for det....  _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Eric Junior
|
Posted: 05.01.2005 12:46 Post subject: Hva med Jørgen Bøkestad? |
|
|
Hva med Jørgen Bøkestad?han er en talentfull spiller.
Spiller på Namsos i 3.div men har etter manges meninger ingen ting der å gjøre.Han er 24 år
*spillt på kretslag i mange år
*toppscorer i flere år.
*er blitt sagt av tidligere trener at han er den i nordtrøndelag som kunne blit noe av,hvis han hadde blitt oppdaget
*spillte på Norwaycup 1 98,og ble da tilbudt å komme å spille ned i virginia på et skole lag.
*ble tilbudt å trene med Rosenborg i 98 men skrev da under for steinkjer og tekket nei
*kan brukes som back,midtbane og spiss
*har en av trøndelags beste passningsfot og skuddfot |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 05.01.2005 15:52 Post subject: |
|
|
Aldri hørt om ham, og så lite som jeg har tillit til talentoppdaginga i RBK, akkurat i Trøndelagsfylkene vil jeg tro de har en viss kontroll.
Forstår forresten alle talenter som sier nei til RBK. Sikreste måten å ødelegge karrieren din på er å komme hit. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.01.2005 16:15 Post subject: Re: Hva med Jørgen Bøkestad? |
|
|
| Eric wrote: | Hva med Jørgen Bøkestad?han er en talentfull spiller.
Spiller på Namsos i 3.div men har etter manges meninger ingen ting der å gjøre.Han er 24 år
*spillt på kretslag i mange år
*toppscorer i flere år.
*er blitt sagt av tidligere trener at han er den i nordtrøndelag som kunne blit noe av,hvis han hadde blitt oppdaget
*spillte på Norwaycup 1 98,og ble da tilbudt å komme å spille ned i virginia på et skole lag.
*ble tilbudt å trene med Rosenborg i 98 men skrev da under for steinkjer og tekket nei
*kan brukes som back,midtbane og spiss
*har en av trøndelags beste passningsfot og skuddfot |
Endelig en spiller jeg kjenner ut og inn, faktisk nesten personlig. Jeg beklager, men jeg kan ikke annet enn å le av dette forslaget. Det må være et av de mest oppfinnsomme, det skal du ha, men de er ikke særlig realitisk. Bøkestad er for god for 3. divisjon, ja. Men jeg tviler på at han holder høyere nivå enn at han kunne klart seg bra i 2. divisjon, evt. en dårlig 1. divisjons-klubb. Høyere enn det tror jeg desverre ikke han har noe å gjøre. Kameraten hans, Espen Opdal (Som forøvrig er blandt mine bekjentskaper), har jo mye av det samme ryktet som Bøkestad har, og han var jo faktisk på røvespill i Rosenborg etter cup-kampen han spillte mot dem med Steinkjer i 2000, var det vel. Han blei ikke kjøpt da, og er ikke han god nok, er ikke Jørgen det, heller. Kent Angelo var enda en fra dette området som fikk nogenlunde samme rykte på seg, og han er vel nå også i 2. divisjon, hvis jeg ikke husker helt feil.
Men tilbake til Jørgen. Han er god i Namdalsk standard, veldig god, faktisk, men Rosenborgmaterialet er han nok ikke. Dessuten har han slitt en del med skader de siste sesongene, og er godt etablert med familie og lærerjobb her oppe, og har, så vidt jeg veit, ikke større planer enn å hjelpe Namsos opp i 2. divisjon sammen med bl.a. Espen Opdal og Preben Dalhberg, nok en namdalsk wonder-boy som riktignok har vært innom Vikings juniorstall, men det er også det høyeste han har vært, bortsett fra Steinkjer.
En RBK bør følge med, derimot, og som de sikkert gjør, er unggutten Alxander Nynes, som spiller på G-18landslaget, eller har i hvert fall gjort det. Nå er han vel blitt for gammel. Han har jo vært på prøvespill i Bodø/Glimt og de var visst såpass fornøyde med han at de har inngått avtale om at en av samarbeidsklubbenen deres skal ha han til de vil hente han selv, etter det jeg har hørt.
Så beklager å måtte skuffe deg, men Jørgen Bøkestad er nok bare en av mange Namdalske taltenter som har blitt skrytt til himmels av trenerne. Et annet eksempel er forresten Tor Erik Moen, men han er jo foreløpig den eneste som har levd nogenlunde opp til rykte sitt. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.01.2005 18:18 Post subject: |
|
|
Sitter og leser i RBKs 50-Ã¥rsjublieumsbok fra 1967, hvor et delkapittel heter "Foryngelse". Her kan man lese:
"Utskifting av bestelagsspillere krever primært at nye gode spillere finnes, og sekundært folk i ledelsen som vet når det er på sin plass med foryngelse av laget."
Dette er ord som er like aktuelle nå som i 1960. Jeg føler vel kanskje at det er den siste biten som det skorter på på Brakka i øyeblikket. Forhåpentligvis kan Perry motbevise dette i løpet av denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.01.2005 01:43 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | for at Zidan skal lykkes i Rosenborg, kommer det til at kræve meget arbejde. For han har en helt anden indstilling til tingene end vi generelt har her i norden. |
Deriblant bilkjøring:
«Mohamed Zidan må ta bussen til trening det neste halve året. FC Midtjylland-spissen har mistet førerkortet.
(...)
Retten i Herning idømte ham også til en bot på 3.500 kroner. Zidan innrømmet å ha kjørt i 142 kilometer i timen på strekningen mellom Hammerum og Ikast, hvor fartsgrensen er 80.
(...)
- Interesserte klubber har vel sett meg spille fotball, og kjøper meg ikke for å kjøre bil, sa Zidan med en smil etter å ha blitt fratatt førerkortet.»
Les mer: Zidan mister lappen |
|
| Back to top |
|
 |
|