English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2026
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
President Skroob
Junior

PostPosted: 21.07.2026 01:26    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er klart at vi trenger litt mer hjelp i angrepet. Dessverre tror jeg det også er klart (i hvert fall for meg) at vi ikke er villige til å bruke de pengene som kreves for å få til det.

Vi har vært bedre i de siste par kampene, men det er fortsatt ikke så behagelig å se på som jeg helst skulle sett at det var.

Kanskje vi må utvide talentspeidingen vår litt? Se på det asiatiske markedet? Jeg er ikke sikker.
moomoo
Veteran

PostPosted: 21.07.2026 09:29    Post subject: Reply with quote

Vi trenger en spiss om ikke bare eksisterer på topp mer enn noe annet.
Ikke nødvendigvis en målmaskin men akkurat nå en som er en god lagspiller, tar litt for seg og kan være et alternativ til Chiaka. Trenger ikke koste skjorta.

Kanskje planlegger klubben å forsøke å beholde Chiaka permanent, men kan i så måte Hristov være et alternativ?
Ok målscorer og bra fysikk. Ser kongsvinger er ute etter ham, men kunne ikke han vært et rimelig alternativ? Kanskje han tar et steg her også?

Det helt klart beste alternativet hadde jo selvfølgelig vært om vi fant en spiss som hadde noe mere ved seg, men nå som pengene ikke vokser på trær, kunne det kanskje vært fornuftig å gå for et alternativ over noe som koster skjorta?

Ikke nødvendigvis Hristov men evt et lån eller noe i den gaten?
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
View user's profile Send private message
Sliter
Veteran

PostPosted: 21.07.2026 09:40    Post subject: Reply with quote

Vi trenger en målsnik/avslutter. Vi har i dag 2 linkup spisser, som var noe Johansson ønsket. Kan være greit å ha ett alternativ med andre ferdigheter.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.07.2026 10:20    Post subject: Reply with quote

Kunne gamblet på Dagostino fra Viking som nettopp er kommet tilbake fra lån i Australia, mye skadd, men er nok 3 - 4 valg der nå i sammen med Berisha. Kanskje til og med prøvd på et lån med en opsjon.

Ruben Alte ble nettopp hentet tilbake, men høyst usikkert om han har en lang fremtid i Viking.

Jakob Segerdal Hansen har slitt med spilletid i år, U-21 landslagsspiller på midtbanen.

En annen er August Mikkelsen som var veldig bra i Tromsø, men som ikke har fungert i Glimt, men som har potensial og kunne vært et alternativ for oss som spiss?
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 21.07.2026 11:30    Post subject: Reply with quote

Bortsett fra dialekt - hva har Alte vist av ferdigheter som gjør ham interessant for et Rosenborg med ambisjoner om å nærme seg toppen? Nei takk

Setter min lit til at det kommer noe utenlands fra nå når Santi drar.
Back to top
FormerlySlaves
Senior

PostPosted: 21.07.2026 11:39    Post subject: Reply with quote

Snitter på 7 hos FotMob de tre siste sesongene, og har ekstrem vinnervilje. Hadde sagt ja takk til han.
Back to top
digre
Proff

PostPosted: 21.07.2026 16:41    Post subject: Reply with quote

Både D'Agostino og Berisha er typer som hadde passet oss bra. Men begge har kropper som ser ut til å slite med høyintensitetsfotball. O tillegg har jo sistnevnte vist at han ikke akkurat er en klubbygger for å si det mildt.

Segadal Hansen var i fjor en åpenbaring i Stavanger. Han spilte bra uten å ha ekstremferdigheter i noe spesielt. I år har han vel vært noe mer avdempet i sine prestasjoner selv om han kanskje lider av at Kvia Egeskog har tatt plassen fast. Jeg ser uansett ikke en rolle for JSH i en førsteelleveren.

Alte kan være en gung ho boks til boks som sliter ut forsvaret. Men han har likevel vært dårlig i de Viking-kampene jeg har sett av ham. Mulig han må være bankers på laget for å være trygg til å være seg selv.

Jeg ser uansett ingen grunn til å hente dem så lenge vi har Fossum. Vi bør nok heller bruke pengene et annet sted - som å bygge høyhastighetstog mellom Volda og Trondheim. Smile
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 21.07.2026 17:37    Post subject: Reply with quote

D'Agostino er jo enda mer kjeks enn Ole Sæter. Men utenom det så hadde det vært en flott spiller å ha.

Mikkelsen er kanskje aktuell, men når man er 25 og fortsatt sliter så med spilletid både i Glimt og i TIL så spørs det jo om han noensinne blir god nok.

Men er en spennende kandidat.

Tror vi trenger noen som er litt mer dokumenterte målscorere som faktisk er i kampform dog. Ihvertfall som erstatning for Dino nå.
Back to top
Bonnien
Proff

PostPosted: 22.07.2026 19:56    Post subject: Reply with quote

Det skjer jo ingenting og heller ikke noen rykter. Skal innrømme at forventningene til Finnbogason og John Vik var store da de kom inn. Håper virkelig at de har noe spennende på gang i løpet av de neste dagene/ukene. Kjedelig uten noen form for rykter, men samtidig har RBK vært veldig dyktige på å holde slike ting skjulte de siste årene.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 22.07.2026 21:39    Post subject: Reply with quote

Ja. Nå må det virkelig skje noe snart. Det kan tenkes at vi har måttet vente på å bli kvitt noen for å gjøre plass på utlendingskvota, og at det er utenfra vi henter inn.

Men nå har vinduet vært oppe i 8 dager. Freyr har vært her i i en måned. Jeg forventer at det skjer noe straks.
Back to top
siggen1
Rutinert

PostPosted: 22.07.2026 21:52    Post subject: Reply with quote

Sitter med en følelse at det kommer 1 eller 2 virkelig gode spillere inn i løpet av den nærmeste tiden.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 22.07.2026 21:57    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært drømmen. Starte sommeren med 9 poeng (slå FFK også) og så få inn to skikkelig signalsigneringer.

Tipper Mortensen også ryker i dette vinduet for å gjøre mer plass på kvota.
Back to top
siggen1
Rutinert

PostPosted: 22.07.2026 22:01    Post subject: Reply with quote

Ja noe må man også ofre på veien. Har en følelse på at Mortensen kanskje har vært mye uheldig og aldri klart å komme seg ut av den onde trenden.
Fredrikstad tror jeg vi klarer å slå og dermed begynner også klatringen.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 22.07.2026 23:01    Post subject: Reply with quote

Jeg har egentlig vært kritisk til Mortensen hele veien. Mente at han ikke holdt nivå når han kom inn. Hadde mye dårlige kamper i begynnelsen og ellers har han jo stort sett vært en rotasjonspiller som havnet bak Reitan i køen. Og når Reitan forsvant så var det Witry.

Men realiteten nå er jo rett og slett at han er en høyreback på utlendingkvota som er bak Svensson og Witry i køen. Så det er meningsløst å fortsette å holde på ham.

Så vet jeg at han kan brukes på venstre, men da kan vi likegodt bruke Dahl som reserve, selv om kanskje Mortensen er noe bedre, så er det ikke verdt kvoteplassen.
Back to top
President Skroob
Junior

PostPosted: 23.07.2026 03:15    Post subject: Reply with quote

siggen1 wrote:
Sitter med en følelse at det kommer 1 eller 2 virkelig gode spillere inn i løpet av den nærmeste tiden.

Det er helt klart håpet, min venn. Vår nye direktør har vært på plass en god stund nå, og det er på tide å se litt handling. Jeg er ikke overrasket over at vi solgte en av våre bedre spillere (etter min mening) til Karlsruher, men vi trenger noen egne spillere.

Minst en spiss, og kanskje også en midtbanespiller, hvis vi skal fortsette å klatre på tabellen og ikke bare nøye oss med en plassering blant de ti beste.
Bonnien
Proff

PostPosted: 25.07.2026 14:14    Post subject: Reply with quote

Ingen rykter? Ingenting? Hvis ikke det blir noen skikkelige forsterkninger i sommer blir det tidenes mageplask all den tiden vi har etterspurt en speider.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 25.07.2026 14:46    Post subject: Reply with quote

Burde hatt et par forsterkninger klar i VM pausen. Håper mangel på rykter betyr at man i stillhet nærmer seg avtale med et par skikkelige kvalitetsspillere.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 25.07.2026 14:57    Post subject: Reply with quote

Jeg håper at grunnen til at vi ikke har fått inn noen enda var at vi måtte rydde opp i utlendingkvota først for å gjøre plass til nye spillere inn.

Og at Freyr skulle gjøre et anslag av laget og se hvor han ønsker forsterkninger. Jeg tror en del av avtalen ved ansettelsen til Freyr var mer innflytelse på spillerkjøp (etter at han følte han ble helt overkjørt og fikk spillere han ikke ville ha til Brann).

Så nå har jo Freyr vært her en stund og vi har fått 1 ledig plass på kvota, og så forsvinner sikkert en til (Mortensen?) snart.

Men ja. NÃ¥ forventer vi ting og det ASAP.

Rykter er det lite av rundt RBK. Det var vel nesten ikke ryktes om Nordli, Witry eller Chiaka før de nesten var i boks vel? Er ganske tett i RBK for tida.
Back to top
Bonnien
Proff

PostPosted: 25.07.2026 15:16    Post subject: Reply with quote

De har vært utrolig flinke til å ikke lekke informasjon. Veldig mange av de siste signeringene har kommet "ut av det blå". Håper det kommer noen nye spillerne i løpet av den nærmeste tiden.
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 25.07.2026 16:09    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ha afrikansk spiss U23 som selges for 150 millioner om tre sesonger.

Edit: Så kan vi godt vike fra det midlertidig og punge ut 20 millioner for Sory Diarra på 26 år.
machiavelli
Veteran

PostPosted: 25.07.2026 16:21    Post subject: Reply with quote

Ryktes at Sory Diarra er på vei til Hajduk Split.

https://www.transferfeed....t/44531109

Så det toget har kanskje gått.

Og Glimt selger Høgh for 140 mill. Så de skal nok også ha inn en ny spiss. Dog helt sikkert på en helt annen hylle enn vi har råd til.

Ryktes at Sander Svendsen vender tilbake til Molde som også er på spissjakt. Så er vel ikke Svendsen en utprega spiss, men sånn nødløsningsspiss.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 25.07.2026 18:18    Post subject: Reply with quote

Slenger ut et navn, Nordin Bukala. Vi er sabla tynne på midtbanen; denne unggutten på 20 viser seg å være en av ungguttene i Europa som er best i press/gjennvinningsspillet. Kan cære 6er og 8er. Verdsatt til 7-8 mill kroner.

https://www.transfermarkt...ler/940095
Back to top
FormerlySlaves
Senior

PostPosted: 26.07.2026 08:10    Post subject: Reply with quote

2 div i Nederland er jo snodige greier med U lagene til de store. Noen som vet noe om lønnsnivået på de andre lagene i den divisjonen?
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 26.07.2026 09:24    Post subject: Reply with quote

Brukte flere AI og svarene var veldig like ang lønn på nivå to i Nederland: Oversikt over lønn (brutto)
• Gjennomsnitt for mange spillere: €24.000–€48.000 per år (€2.000–€4.000 per måned). voetbalnieuws.nl
• Topp spillere (erfarne, kapteiner, talenter): Opptil €10.000–€12.000 per måned. voetbalnieuws.nl
• Laveste nivå: Noen kontrakter helt ned i €600 per måned (spesielt yngre spillere eller mindre klubber). voetbalnieuws.nl
Lønn varierer mye avhengig av klubb, erfaring, alder, spilletid og om det er bonuser/premier involvert. Mange unge spillere ser på KKD som en steg mot Eredivisie.
Kontekst
• Dette er profesjonelt nivå, men langt under Eredivisie (der gjennomsnittet er mye høyere).
• Noen spillere kombinerer med andre inntekter eller har korte karrierer – det er vanlig å tenke på en jobb etter fotballen.
• Tallene er fra 2025 og stemmer godt med rapporter fra VoetbalNieuws og lignende kilder. svokorfbal.nl
Back to top
FormerlySlaves
Senior

PostPosted: 26.07.2026 10:39    Post subject: Reply with quote

Takk for svar. Det var jo ikke avskrekkende. Burde jo være muligheter for å hente noen derfra. Eliteserien har jo fått en god standing i utlandet nå, og regnes som en god utviklingsarena.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Next
Page 26 of 27

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb