| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 28.06.2026 11:59 Post subject: |
|
|
Senegal overraskende eneste treer som gikk videre med tre poeng.
Et bevis på at nivåforskjellen var større mellom tredje og fjerde beste laget i gruppene enn mellom andre og tredje beste laget? |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 28.06.2026 18:19 Post subject: |
|
|
| Ja, og med den nye tilførselen av lag er det mer sannsynlig at vi får inn flere kasteballer. Samtidig er det fint at flere treere går videre, nettopp fordi det er så jevnt mellom andre- og tredjeplassene. Her tror jeg VM har truffet godt. Så kan man imidlertid diskutere om VM skulle utvides. 24 lag hadde nok vært bedre! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.06.2026 22:57 Post subject: |
|
|
Kan blir glovarm åttendedelsfinale for Norge: Temperaturen i New York er ventet å øke fra 23 grader og regn i går til 42 grader på fredag.
Heldigvis noen gradere lavere neste søndag, men avspark klokka 16 er ikke gunstig i slike hetebølger. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 29.06.2026 09:11 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Stusser litt på at matematiske sjansen for at Brasil slår Japan bare er 61 prosent, men tallene lyger sikkert ikke. Men sjøl vil jeg hevde langt nærmere 70 prosent. |
Japan har vært solide, Brasil har skuffet litt. Jeg vil nesten kalle det en 50/50 kamp. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
tobbis1 Senior
|
Posted: 29.06.2026 10:51 Post subject: |
|
|
| Sander Tangvik er eneste norske spiller uten spilletid. Håper Ståle har baller til å bytte inn Sander før en eventuell sraffekonk. Tenk om han blir en superhelt! |
|
| Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 29.06.2026 16:31 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Stusser litt på at matematiske sjansen for at Brasil slår Japan bare er 61 prosent, men tallene lyger sikkert ikke. Men sjøl vil jeg hevde langt nærmere 70 prosent. |
Dette er nok tall etter 90min, ikke hvem som går videre. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.06.2026 16:46 Post subject: |
|
|
| Nei, det er sjansen for å gå videre. |
|
| Back to top |
|
 |
Choirboy Proff
|
Posted: 29.06.2026 19:29 Post subject: |
|
|
| Finnes det egentlig en øvre temperaturgrense for når en kamp kan settes igang? Eller løser man det med flere hydrations break? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.06.2026 18:45 Post subject: |
|
|
Teem Eskås fikk VM-debuten da de dømte Uruguay - Kapp Verde forrige uke og nå er det klart at de skal i aksjon igjen når Portugal møter Kroatia i 16-delsfinale natt til fredag norsk tid.
Les mer: Eskås dømmer Portugal - Kroatia |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 30.06.2026 21:04 Post subject: |
|
|
| Wayne Rooney sa nettopp på direkten at om Norge slår Brasil og går videre til kvarten skal han ro ned River Mersey i bare trusa. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 30.06.2026 21:26 Post subject: |
|
|
| Den/de i klubben som mente Heggem ikke var god nok for RBK burde på iskaldt buksevann |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 30.06.2026 22:07 Post subject: |
|
|
| Heggem har gått en lang vei før han har kommet dit han er idag. Kunne vi brukt 2-3 sesonger på å få han opp i nivå? |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 30.06.2026 22:40 Post subject: |
|
|
Patrick Berg blir nok solgt for gode penger. For en kamp.
Når var Heggem aktuell? Klubben har vært preget av stang ut avgjørelse i ti år snart. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 30.06.2026 23:09 Post subject: |
|
|
Veldig gode penger. Blir fort overgangsrekord det.
Briljerer på landslaget. Kjempegod i CL.
Heggem var jo RBK-er før han ble sendt på dør, men da konkurrerte han med etablerte forsvarsbautaer og måtte gjennom 3 sesonger eller noe slikt i Sandnes Ulf og Brommapojkarna før han endte opp i WBA.
Så det at han fikk spille for Sandnes og gikk til et midt på treet (?) lag i Sverige var jo helt sikkert en forutsetning for at han ble så god som han ble.
Mens vi kjempet om gull, og hadde ikke plass til å trene opp ham. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.07.2026 19:06 Post subject: |
|
|
Jag har varit på åtta VM-turneringar, följt fyra till från tv, och jag har sett väldigt många bra fotbollslag. Men jag har sett få som har den här sortens kombination av kvalité och ren estetik.
Frankrike är… vackra.
När Olise klackar fram sig själv och dunkar bollen i stolproten, när han sticker fram en boll i steget på Barcola (2–0) eller en till Mbappé (3–0) så är det inte bara bra.
Det är konst, dans, fantasi som får en att utstöta läten av överraskning, fascination. Mhm! Näehä! Man sitter med en inre Glenn Strömberg som bara skriker rakt ut emellanåt.
Mbappé lekte fotboll hela andra halvlek, Olise hade vi kunnat stänga in i en hiss med hela den svenska truppen, inklusive naprapater – han hade ändå kommit ut med bollen i tryggt förvar.
Och bakom dem, en organisation med superstyrkor. En typsituation: efter sjutton minuter startar Gabriel Gudmundsson ett anfall, Isak skickar vidare bollen till en felvänd Viktor Gyökeres. Gyökeres är mitt på Frankrikes planhalva, det är bara Saliba mellan honom och målet.
Aurélien Tchouaméni står närmast, men väljer att inte jaga hem och hjälpa till. Han utgår ifrån att det är lugnt. Och det är det. Saliba fixar en frispark, ingen fara på taket.
3–0 till Frankrike, det kunde slutat mycket värre.
Läs mera: 97 dagar av drömmar |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 01.07.2026 21:23 Post subject: |
|
|
| Er klar for VM-finale mellom Frankrike og Norge der vi stiller med A-laget og vinner 4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 02.07.2026 10:15 Post subject: |
|
|
Belgia - Senegal 3-2 eeo
Var en snoozefest uten like fra Belgia ti ldet gjennsto ca 15min. De lå fortjent under, men plutselig våknet de og husket hvordan de skal spille fotball. Klarte å skaffe ekstraomganger og avgjorde i siste spilleminutt etter VAR grep inn og gav Tielemans Straffespark som han selv satte i mål.
Synes Senegal har vist mye bra i VM, men helt tydelig at de sliter litt i og rundt egen boks spå tror de skal være fornøyde med at de kom såpass langt.
USA- Bosnia 2-0
Her var Bosnia nære å ta ledelsen direkte fra corner, men etterpå handlet det meste om USA.
Balogun på godt og vondt i denne kampen. Satte 1-0 før pause for så bli utvist i det 64'min etter en klønete duell. Ble litt jevnere i banespillet da, men etter 82 minutter satte Tillman 2-0 på frispark etter svært svakt keeperspill.
Dermed møter USA - Belgia i 8dels finalen, en kamp som jeg holder USA som knepen favoritt etter det Belgia viste mot Senegal.
I DAG:
Spania - Østerrike, her må Spania tåle et enormt favorittstempel.
Portugal - Kroatia, Portugal har ikke akkurat imponert til nå, åpent?
I NATT:
Sveits - Algerie, Åpen kamp synes jeg. Algerie kan fort putte et par mål og Sveits sliter jo litt på spissplass. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
|