| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Rbkmannen1917 Junior
|
Posted: 17.05.2026 16:50 Post subject: |
|
|
| Horneland er ikke aktuell? |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 17.05.2026 17:08 Post subject: |
|
|
| RAN78 wrote: | Om Horneland ikke er aktuell, kjør på med Deila  |
Hvorfor foreslår flere her inne Deila? Eier dere ikke et eneste moralsk gen? |
|
| Back to top |
|
 |
hoinnerxsoinner Junior
|
Posted: 17.05.2026 17:21 Post subject: |
|
|
| jeg driter i hva deila har sagt til en taxisjåfør eller om han har jobbet i et land som politisk medvind sier ikke er ok. herregud for et fokus. |
|
| Back to top |
|
 |
Svart og kvitt Junior
|
Posted: 17.05.2026 17:44 Post subject: |
|
|
| Vet man om noen seriøse kandidater som er igjen på listen?, Noen folk vet rbk har på blokkka. Eller blir det 67 på lista igjen |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 17.05.2026 17:44 Post subject: |
|
|
Enn at han ikke klarer å stille til kamp pga fyllesyke da? _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 17.05.2026 19:00 Post subject: |
|
|
| Rbkmannen1917 wrote: | | Horneland er ikke aktuell? |
Dette skrev du litt før halv ett i natt i denne tråden
| Rbkmannen1917 wrote: | | Sykt at vi driver og snakke om ronny deila te rbk burde være helt uaktuelt.Vi må sikte høyere enn det de beste alternativene er horneland eller neestrup. Horneland er iallefall aktuell. |
Men jeg ser nå at du ti timer senere har skrevet dette:
| Rbkmannen1917 wrote: | | Horneland har takket nei i følge noen rykter |
Du er "all over the place" kamerat og det styrker ikke akkurat troverdigheten din. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 17.05.2026 19:02 Post subject: |
|
|
| hoinnerxsoinner wrote: | | jeg driter i hva deila har sagt til en taxisjåfør eller om han har jobbet i et land som politisk medvind sier ikke er ok. herregud for et fokus. |
Dette sier mest om deg.
At Deila driver med seksuell trakassering er på ingen måte greit. Å bagatellisere det som "hva Deila har sagt til en taxisjåfør" blir for dumt spør du meg.
Og hvor vanskelig er det å skrive egennavn med stor forbokstav? |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 17.05.2026 19:10 Post subject: |
|
|
| Det finnes hundrevis av potensielle fotballtrenere, den usjarmerende fylliken Deila kan finne seg jobb et annet sted. |
|
| Back to top |
|
 |
Ronster Senior
|
Posted: 17.05.2026 19:13 Post subject: |
|
|
| Han er likevel en langt bedre fotballtrener enn samtlige trenere som er realistiske for RBK. Dessuten spiller han riktig fotball. Og han har vel stort sett vært godt likt av både spillere og supportere de steder han har vært. Også betydelig større klubber enn RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 17.05.2026 19:17 Post subject: |
|
|
| Prinsipper og verdier er fremmedord? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.05.2026 19:20 Post subject: |
|
|
Rosenborg har et sett med verdier som går utover hvilken type fotball en står for, sportslige resultater og her bryter Deila fundamentalt med disse. Bør vær helt uaktuelt. Det andre om det stemmer at han har et alkohol problem så tror jeg jammen og det vil gå utover prestasjonene som trener også så om en hadde ikke tenkt på verdisyn og kun tenkt sportslig så er det fort og en dårlig idee.
Ansetter vi Mikkjal Tomassen så setter jeg det slik jeg ser det store spørsmålstegn ved Alfred Finnbogasson og min tro på at han skal forstå Rosenborg og de styrende prinsippene. Han kan kanskje skape resultater, men fotballen han står for er ikke forenlig med det som klubben skal stå for med tanke på spillefilosofi.
Ender en av disse opp med å bli ansatt så vil jeg påsta at da har Alfred Finbogasson feilet med å forstå noen fundamentale prinsipper av det som kreves av Rosenborg trener. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 17.05.2026 19:21 Post subject: |
|
|
Jeg driter i om vår nye trener sier like mye dumt i fylla som de fleste av de av dere som drikker dere fulle. En trener som har null politisk kompass og som er ute etter to ting - så mye suksess som mulig og så mye penger som mulig (Israel).
Jeg vil heller ha en Deihla som får oss til å kjempe med Viking og Glimt om gull og skaper samme type entusiasme som han har gjort i de andre klubbene han har vært - enn en dørg kjedelig Alfred, som ikke klarer å skape noen resultater foruten å sortere permer og sette ting i struktur.
Samtidig er jeg negativ til han fordi jeg føler at han er på nedadgående kurve. Det finnes andre og bedre kandidater (tror jeg). Samtidig blir jeg ikke skuffet om det viser seg at vi signerer ham. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 17.05.2026 19:28 Post subject: |
|
|
Deila her vell bekreftet at han trådde over streken selv så den er grei.
Men vi vil vell uansett ikke ha en trener som går på fylla midt i uka, det alene er grunn nok for meg, så komemr det andre i tillegg og da kjenner jeg det kiler i drøvvelen. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 17.05.2026 19:31 Post subject: |
|
|
Angående Deila:
Selv uten det moralsk/etiske og omdømmemessige som henger ved og påpekt nok ganger nå, så er jeg ikke spesielt imponert over fyren. Iallfall ikke der at jeg ser på han som et kupp eller på noen som helst måte på en hylle over det vi kan forvente eller håpe på.
Seriegullet med Godset i 2013 huskes godt. Ja det ble sett på som en liten bragd, både RBK og Molde var sett på som større favoritter til å ta serien. Det var et lag som Deila hadde fått jobbet med i 5 år. En sammensveiset gjeng og høy grad av kontinuitet. Slik blir det suksess av. I Celtic ble det seriegull i begge sesongene. Men folk var ikke fornøyd med spillet, for mange uavgjort og tap, og han måtte gå sommeren 2016. Arvtakeren gjorde det mye bedre og Celtic tapte ikke en eneste kamp i serien og fikk en spinnvill målforskjell i 2016/17 sesongen. Dette var også før Rangers hadde kommet seg ordentlig opp igjen og det i grunn ikke var motstand for Celtic i Skottland. Alt annet enn seriegull ville vært en fadese.
Deretter tre år i Vålerenga uten noe særlig mer enn det. Jeg kan i hvertfall ikke huske noe annet enn det sedvanlig Vålerenga som ender på rundt 7. plass etter en bob-bob sesong. Må innrømme at jeg vet lite om tiden i New York City. Ser de vant en cup i 2021, så det er iallfall noe.
Siden 2022, altså de fire siste årene, har han vært i følgende klubber: Standard Liege, Club Brugge, Al-Wahda, Atlanta og Maccabi Tel-Aviv. Relativt kjente klubber men heller ingenting som tilsier at dette er en trener på vei opp. Heller på vei ned. Han klarte heller ikke å få over 50 kamper for noen av disse lagene før det var sparken/slutt. Mønsteret her med hyppigere og hyppigere klubbskifter er mønsteret til en trener på vei ned. Styr unna. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 17.05.2026 19:43 Post subject: |
|
|
| Det eneste litt imponerende i Deilas karriere skjedde for snart 15 år siden. Vålerenga var for eksempel dørgende kjedelige og svake i tre sesonger under han. I mine øyne er han ikke kvalifisert sportslig heller, men det er jo det utenomsportslige som diskvalifiserer han helt. |
|
| Back to top |
|
 |
DarthJohansen Proff
|
Posted: 17.05.2026 20:08 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: |
Jeg vil heller ha en Deihla |
Du vil faktisk ha han så mye at du nesten har lært deg å skrive navnet hans. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 17.05.2026 20:17 Post subject: |
|
|
| «Oh, ohhh - Deihlila…» |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 17.05.2026 20:19 Post subject: |
|
|
Vi kan ikke ansette fylliken Deila! Vi vil ha Sollied!
Jojo.. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 17.05.2026 20:25 Post subject: |
|
|
| Yv89 wrote: | | Enn at han ikke klarer å stille til kamp pga fyllesyke da? |
Bare å sette ham på et regime med Antabus det, så er alkohol ikke et problem lenger  _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 17.05.2026 20:53 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | Jeg driter i om vår nye trener sier like mye dumt i fylla som de fleste av de av dere som drikker dere fulle.
|
Jeg vil minne om at Deila fikk sparken pga taxi-episoden. Selv om detaljene ikke er offentliggjort er det lite trolig at det handler om at han "sa noe dumt". Det er vel mere sannsynlig at gjort noe ganske grovt med tanke på konsekvensene. |
|
| Back to top |
|
 |
Svartogkvit Senior
|
Posted: 17.05.2026 21:11 Post subject: |
|
|
Deila?
Har vi ikke nok å stri med nå? Er ambisjonen i strategiplanen at RBK skal bli en parodi-klubb? Vi har vel gitt vitsemakerne nok materiale som det er. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Ronster Senior
|
Posted: 17.05.2026 21:25 Post subject: |
|
|
Sett at Deila ble RBK trener(kan egentlig aldri tenke meg at han gidder) så vil dette skje hvis RBK i 4-3-3 starter å vinne fotballkamper og angripe:
Alle som da «boikotter» RBK pga Deila vil snart være tilbake på Lerkendal. Det er sånn fotballen fungerer det😂 |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 17.05.2026 21:30 Post subject: |
|
|
Tror nok også at Deila hadde vært et godt valg, rent sportslig. Han presterte å vinne MLS med New York City, deres første trofé noensinne. En stor prestasjon. De spilte god fotball også. Det gikk vel også godt i Israel, helt til han fikk sparken. Det vitner ikke om en trener "på vei ned", sportslig sett. I tillegg spiller hans lag RBK-fotball.
Men... en historie om seksuell trakassering er absolutt ikke bra. Er også negativ til hans kampanje i emiratene. Israel-oppholdet er OK for meg, den konflikten har svært mange sider, uten at dette skal bli noen politisk debatt. Eventuelle personlige problemer vet jeg ingenting om, de ryktene velger jeg å overse.
Tror timingen for Deila er svært dårlig, mtp hendelsen i Tel Aviv. Men rent sportslig hadde vi neppe funnet noen bedre. Ellers er ryktene om Thomassen interessante. Aner lite om ham, men en defensivt anlagt trener bør være lite aktuelt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7405 Location: South-west coast exile
|
Posted: 17.05.2026 21:49 Post subject: |
|
|
| Ansetter vi Deila eller Thomassen setter jeg Rosenborg på pause. Snakk om å drite klubben i trynet. |
|
| Back to top |
|
 |
|