| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
gisp! Legende
|
Posted: 14.04.2026 18:48 Post subject: |
|
|
FK Boligløft
 _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 27.04.2026 20:55 Post subject: |
|
|
https://www.vg.no/sport/i...orstaaelig
KK ute og klager på kampskjema, sen sesongstart og det vanlige. Før i tiden var det en forventing at topplag hadde bredde i troppen og brukte den slik at man tålte å spille mer enn én kamp i uka. Nå er det NFF sin jobb å tilrettelegge fra uke til uke. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 28.04.2026 15:23 Post subject: |
|
|
Han er ikke så begeistret for medlemmer som gjør noe annet enn å betale heller. De skal helst bare betale kontigent sesongkortene men ikke ha sysnpunkt på ting. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 13.05.2026 11:11 Post subject: |
|
|
Er det en internettspøk eller faktisk på ekte at Glimt har bestemt at laget ikke skal gå i 17 mai toget grunnet for hardt kampprogram?
Jeg klarer bare ikke å tro at dette er ekte? Bare å legge ned den tulleklubben om det er tilfellet hahaha |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 13.05.2026 11:49 Post subject: |
|
|
https://www.glimt.no/nyhe...-pa-17.mai
Det står vitterlige "Publisert: 12.05.26" så det er godt gjort om de har blingset såpass kraftig på aprilsnarren sin. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 13.05.2026 13:07 Post subject: |
|
|
| Tenk hvis Rosenborg hadde gjort det samme. Folk hadde klikka. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 13.05.2026 14:01 Post subject: |
|
|
| Hahaha aldri møtt makant til dramalag. Klager og sutrer og skal ha alt tilrettelagt, men dette tar kaka. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 13.05.2026 14:36 Post subject: |
|
|
| Eller kan det være at årets 16-delsfinalist i Champions League har skjønt noe resten ikke har skjønt? Jeg får litt vibber til når Warholm fikk kritikk for ikke å stille opp for journalister i etterkant av løp for å restituere max til neste løp. Hovedkonkurrenten gjorde det ikke. Warholm endte med å knuse han. Idk, selvfølgelig ikke helt sammenliknbart men de jakter marginer for å ta igjen Viking. OK, skjønner det. Om RBK ikke stiller i borgertoget så hisser jeg meg ikke veldig opp av det. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 13.05.2026 20:16 Post subject: |
|
|
Akkurat når du tror Glimt har nådd toppen av å være høy på seg selv.
| Quote: | Glimt-trener Kjetil Knutsen forklarer:
– Det er ikke bare det at du går de kilometerne. Det er autografskriving. Folk detter av i toget. Det må de ta igjen. Jeg håper folk forstår det, sier han til TV 2. |
Snakk om å jage marginer tre dager før kamp mot fuckings Start. Vil helst ikke være medlemsstyrt klubb, vil helst ikke være ute blant fansen, vil helst få flytta hver eneste kamp i terminlista. |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3664 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 13.05.2026 22:46 Post subject: |
|
|
| Glimt gjengen blir mer og mer ufyselig |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 14.05.2026 06:59 Post subject: |
|
|
Det som er lett å glemme i debatten om å hente det ytterste i å jakte sportslig suksess, er at klubben Bodø Glimt ikke bare er fotballag de bør være en hjørnestein i sin region. En storklubb har et samfunnsoppdrag som handler om langt mer enn det som skjer i de 90 minuttene på banen. Det handler om å bygge relasjoner, gi noe tilbake til lokalmiljøet og være en samlende kraft for regionen.
Når Glimt nå opptrer slik de gjør, fremstår det for meg som om de spytter på det samfunnet de er en del av. De har beveget seg inn i en elitistisk boble der de virker "høye på seg selv".
Hvis jeg hadde sittet på andre siden av bordet som sponsor, hadde jeg reagert kraftig. Man sponser ikke bare et lag som vinner kamper, man sponser verdier, tilhørighet og omdømme. Når klubben begynner å se ned på omgivelsene sine, blir det raskt et giftig prosjekt å bli assosiert med. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2189 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 14.05.2026 14:57 Post subject: |
|
|
Dette fremkaller bare latter her. Hente marginer. Ta på seg ok klær, et par gode sko og rusle et par kilometer. Skrive noen autografer. Smile pent og snakke litt med kjente og ukjente. Ta en selfie. Eller tre. Gomle en is, ta imot fortjent hyllest. Dette heter folkelighet og å bygge lokal entusiasme. Ødelegger for restitusjon? De møter Start hjemme. Hahahaha!!!
Vi skal konsentrere oss om oss selv, men hadde vært gøy om innsiden lagde en liten parodi på dette. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 14.05.2026 15:53 Post subject: |
|
|
| Tromsø har allerede lagd humor ut av det i alle fall. |
|
| Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
Posted: 14.05.2026 21:43 Post subject: |
|
|
Merker meg at ingen her inne har fått med seg at hele Glimt skal møte opp i Solparken (der borgertoget ender) for å møte folket, og sannsynligvis for å feire cupgullet med så mange som mulig. Det er mer enn hva noen av de andre klubbene gjør når de går i tog. _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 14.05.2026 23:00 Post subject: |
|
|
Ingen andre trenger å stå på en scene fordi de i stedet går i toget sammen med folket. 17. mai er ikke til for at fotballklubbene skal skinne på en scene foran folket, på 17. mai skal fotballklubbene være en del av folket.
Man møter heller ikke folket når man står på en scene foran de, man viser seg frem og "krever" oppmerksomhet. Å møte folk vil tilsi å være blant folk.
De som stiller opp på skoler eller lignende av enkeltspillere møter folk. Glimt som klubb møter ikke folk, de viser seg frem og hever seg over folket. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 15.05.2026 00:04 Post subject: |
|
|
| Aspmyra wrote: | | Merker meg at ingen her inne har fått med seg at hele Glimt skal møte opp i Solparken (der borgertoget ender) for å møte folket, og sannsynligvis for å feire cupgullet med så mange som mulig. Det er mer enn hva noen av de andre klubbene gjør når de går i tog. |
Joda, vi bare syns ikke det er en god unnskyldning. På 17. mai går man i tog og feirer med folket, som tross alt står gatelangs og heier. Man setter ikke opp campingbord og ber folket komme til seg for å få se på pokalen mens spillerne restituerer for kamp om tre dager mot mektige IK Start. Dette er jo ikke noen big deal egentlig, det er bare så teit. |
|
| Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
Posted: 15.05.2026 00:12 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: | Ingen andre trenger å stå på en scene fordi de i stedet går i toget sammen med folket. 17. mai er ikke til for at fotballklubbene skal skinne på en scene foran folket, på 17. mai skal fotballklubbene være en del av folket.
Man møter heller ikke folket når man står på en scene foran de, man viser seg frem og "krever" oppmerksomhet. Å møte folk vil tilsi å være blant folk.
De som stiller opp på skoler eller lignende av enkeltspillere møter folk. Glimt som klubb møter ikke folk, de viser seg frem og hever seg over folket. |
De trenger ikke stå på scenen heller. Men i regi av Bodø Kommune har det vært bestemt at dette ble måten å feire cupgullet på. Om det var rett måte vet jeg ikke om jeg sier meg helt enig i, men. De skal jo ikke bare stå på en scene, jeg går ut i fra at det blir autografskriving i bøtter og spann. Veldig gøy hvordan folk henger seg opp i dette 😅
Glimt er jo åpenbart sykelig opptatt av å hente marginer på hver en minste ting. Det gjør dem uspiselig for noen, andre lever greit med det. _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.05.2026 17:04 Post subject: |
|
|
| Tilgir ikke Glimts brudd på reiserestriksjonene under den tøffe covidtida da de dro til syden på treningsleir, spilte kamper etc. Råttent etikk oppi denne forblåste utkanten. |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkmannen1917 Junior
|
Posted: 15.05.2026 17:20 Post subject: |
|
|
| Hva har det me 17 mai tog og gjøre? men helt enig i at det er tåpelig |
|
| Back to top |
|
 |
BGFE_1916 Proff
|
Posted: 15.05.2026 18:21 Post subject: |
|
|
| Synes det er latterlig at Glimt ikke går i tog. Men ser samtidig med fascinasjon på at dette fører til mer sinne i Rbk-land enn det faktum at RBK har flyttet en seriekamp for en treningskamp ingen vil se og som de kommer til å gå millioner i minus på. Sier litt om ståa tenker jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 15.05.2026 23:09 Post subject: |
|
|
Om du tror det ikke har ført til sinne så tar du feil. Men nå godter man seg mer over at salget går dårlig.
Det er alltid slik at de ferskeste sakene/nyhetene er det som får mest oppmerksomhet og når det dukker opp noe annet så er det den saken som får mest oppmerksomhet igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 15.05.2026 23:24 Post subject: |
|
|
| Skjønner ikke hvorfor fotballspillere skal gå i toget overhodet jeg for å være ærlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
Posted: 16.05.2026 15:22 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Tilgir ikke Glimts brudd på reiserestriksjonene under den tøffe covidtida da de dro til syden på treningsleir, spilte kamper etc. Råttent etikk oppi denne forblåste utkanten. |
Jeg støtter 100%. De reiste jo på treningsleir, ikke ferie. Lukket destinasjon. At ikke alle lagene gjorde det samme er jo bare verre og langt dummere. Flere lag fikk smitte av å holde seg hjemme. Glimt fikk ingen.
Spesielt mtp at det faktisk var lov, det var nasjonale anbefalinger for Ola Nordmann å ikke reise og eksponere seg for smitte. _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
| Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 16.05.2026 18:37 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | | Skjønner ikke hvorfor fotballspillere skal gå i toget overhodet jeg for å være ærlig. |
Vet ikke med andre steder, men i Trondheim er det jo et eget folketog som primært består av lag og foreninger. I år får vi for eksempel gleden av å se Trondhjems Skøiteklub gå først i toget i sitt 150-årsjubileum. |
|
| Back to top |
|
 |
|