English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2026
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ErdoganLomas
Rutinert

PostPosted: 24.01.2026 12:26    Post subject: Reply with quote

Heller et sterkt sommervindu etter at vår nye Alfred over tid har fått jobbet godt i sitt nettverk og mot aktuelle spillere, enn at vi i dette vinduet går for noen Dorsin har jobbet med. Spillerlogistikk kan ta tid, før du får muligheten til å lande den du vil ha.
Back to top
View user's profile Send private message
siggen1
Proff

PostPosted: 24.01.2026 15:45    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke å bli helt med på denne " det tar tid å bygge lag". De 3 beste er samtidig de yngste spillerne Nypan,Broholm og Tangvik forsvinner ut i relativt dårlige avtaler. Holm som jeg mener er feildisponert forsvinner også men her var summen vi fikk grei nok.
Hvor er de gode fremtidspillerne som skal ta over stafettpinnen for disse nevnte. Jeg ser ingen klare tegn på at det er en plan her dessverre.
Bunnstriden venter.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 24.01.2026 17:04    Post subject: Reply with quote

20 mill for Holm er «greit nok». Godt å vite hvor terskelen ligger.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 24.01.2026 19:46    Post subject: Reply with quote

"Sander Tangvik er den siste i rekken over storsalg fra Rosenborg, men sportslig leder Alfred Finnbogason tror likevel ikke det blir mange nye fjes i spillerstallen denne vinteren: – Det er et puslespill."

MANGE er jo et relativt begrep... 3 spillere inn er ikke mange. Vi VET de jakter keeper og indreløper, får vi det av god kvalitet så er vi på vei... Med de pengene som er på bok har man også råd til å skaffe seg en liten "oi"-case oppå det der hvor man ser det er størst behov.

Det er ingen sportsdirektører som går ut og roper: VI SKAL HA 10 SPILLERE OG HAR MASSE CASH Å BRUKE....

Tenker Alfred2 uttaler seg fornuftig i denne: https://www.nidaros.no/rb...113-806620

Vi skal ha spillere inn, men skal ikke handle for å handle, det er bedre å ha de vi har enn å kjøpe noe som ikke holder mål, bare for å handle (slik det ble gjort i vintervinduet i 24 og 25).
Back to top
siggen1
Proff

PostPosted: 24.01.2026 21:49    Post subject: Reply with quote

Enig i tankerekken men svart på hvitt så selges de beste spillerne som skulle være bærebjelkene på sikt. Da må man i det minste erstatte de med lignende fremtidig kvalitet
Back to top
FormerlySlaves
Senior

PostPosted: 25.01.2026 17:24    Post subject: Reply with quote

Ryker Bomholt, er Casper Winther en spiller å følge med på. 4 mål fra midten på 15 kamper.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 26.01.2026 12:44    Post subject: Reply with quote

Burde prøve og hente tilbake Casper Tengstedt før noen andre klubber gjør det i serien.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 26.01.2026 12:51    Post subject: Reply with quote

Feyenoord vil nok fort ha mer enn 70 millioner, så tror dette er så nært utopi vi kommer sånn rent økonomisk.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
mirar
Veteran

PostPosted: 26.01.2026 13:54    Post subject: Reply with quote

Ser den, ser at han bare har spilt 6 kamper.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 26.01.2026 14:10    Post subject: Reply with quote

mirar wrote:
Burde prøve og hente tilbake Casper Tengstedt før noen andre klubber gjør det i serien.
Han sliter kronisk med kroppen, det er derfor han ikke klarer å ta det avgjørende steget i gode klubber. Trente mye alternativt og hadde flere hvile dager enn resten i tiden sin i RBK.
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 27.01.2026 14:11    Post subject: Reply with quote

Ranheim har avslått bud på Diop på 20 mill, men "Slik TV 2 forstår det er summen i nærheten av hva klubben nå ønsker for vingen". Dersom Diop fortsatt er Ranheim spiller når det internasjonle overgangsvinudet stenger, tenker jeg at dette kan være en god deal for RBK. Trenger nok litt coaching, men fy faen for et potensiale.

kilde: https://www.tv2.no/sport/.../18505628/
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 27.01.2026 17:54    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er vel om Rosenborg og Eliteserien er så forbanna attraktivt for spilleren når han vet at om et halvår kan han trolig selges til en klubb som er bedre sportslig og/eller større økonomiske rammer.

Jeg blir svært overrasket om Rosenborg ikke har kontroll på de spillerne nede i fjæra og hadde det vært aktuelt med en overgang så vil jeg tro de hadde vært frempå og forsøkt seg.

Det er det som gir mening for meg i alle fall.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 27.01.2026 18:38    Post subject: Reply with quote

Denne gutten er ikke verdt 20 mill nkr i det innenlandske markedet. Få kamper,dessuten i obos til en middelhavsfarer. Rart om ikke Brann som har mistet mange spillere i vinter er på banen angående disse to afrikanske RIL-gutta.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 27.01.2026 22:26    Post subject: Reply with quote

Det kom noen rykter men helt stille nå. Hvor blir det av spillerkjøpene. Vi trenger to på midten helst, en ving og en stopper. Dette er omtrent minimum om vi skal kunne få på plass en god stall.
Fossum var elendig i fjor, santi har 1 år igjen. Sasha er jo umulig å si om kommer til å fungere. Sunde er det bare å kvitte seg med. Mikkel ceide er alt for svak
waterfalls
Veteran

PostPosted: 27.01.2026 23:16    Post subject: Reply with quote

Overgangsvinduet vårt åpner formelt 30. januar, det internasjonale vinduet er fortsatt åpent, vi har akkurat ansatt en leder for rekruttering og speiding. Pluss noen overganger tar lengre tid enn andre. Jeg tror det jobbes og sonderes ganske hardt, men det er ikke bare å peke på en spiller å si "kom hit" også er den signert dagen etterpå liksom.

Vi har hentet Wahlstedt og Chiakha og Svensson allerede.

Det er lov å ha litt tålmodighet, vi har nettopp startet oppkjøringen vår. At to rykter har lekket til media tyder på at vi er aktive og leter og prøver i alle fall, for det er nok mye som ikke kommer frem i media av diverse aktiviteter også.
Back to top
Tordenbukser
Junior

PostPosted: 29.01.2026 11:20    Post subject: Reply with quote

Tordenbukser wrote:

Jeg er vanligvis veldig positiv på vegne av klubbens utsikter inn mot ny sesong, men i år er jeg rett og slett panikkslagen. Den sportslige ledelsen virker nærmest paralysert (som vanlig). Det skal ikke ta over et halvt år å ansette erstattere for en godt kjent avgang. Og Svensson og Midtsjø? Har vi ikke lært fra sist man hentet hjem gamle spillere? De tåler ikke overgangen til å spille i plast-ligaen igjen. Det blir skader og dyre benkeslitere av det.

Etter den siste tids hendelser og utvikling kan jeg ugjendrivelig si at jeg er en elendig spåkjerring.
Jeg er igjen blitt positiv, meget sådan, til det som foregår nå. Det tok litt tid, men nå virker toget å fått fart.
Sahsah sies å se ut som en million. Svensson griner på tv. Olderheim og Bomholdt på tur inn?

Det blir ikke gull, men -26 kan bli meget festlig. Tør vi håpe på medalje?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 29.01.2026 11:40    Post subject: Reply with quote

Tordenbukser wrote:

Olderheim og Bomholdt på tur inn?

Neppe, her har vel Olderheim vært førstevalg, så har man gått videre til Bomholdt når man ikke fikk napp.
Back to top
JBH
Proff

PostPosted: 29.01.2026 12:40    Post subject: Reply with quote

Det var vel aldri snakk om å kjøpe både Bomholt og Olderheim. Etter som jeg har skjønt det, så var det enten eller. Og da ser det ut som vi lander 20 år gamle Bomholt. Men er spent på hva kassalappen sier, hvis RBK henter han.
mirar
Veteran

PostPosted: 29.01.2026 12:49    Post subject: Reply with quote

Burde hente begge slik markedet er idag og man skal henge med i toppen eller midt på tabellen. Oppsiden av potensielt salg av begge er større en disse mindre summene i dagens marked.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 29.01.2026 13:18    Post subject: Reply with quote

Tror klubben så an muligheten for å hente begge to, det tror jeg nok, men at det nå beror på Bomhom's pris og avtalen rundt betaling om det kommer et nytt bud på Olderheim, ellers blir det kanskje Mitsj.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 29.01.2026 13:29    Post subject: Reply with quote

Skal ikke utelukke at vi fortsatt har interesse i Olderheim, men avventer litt for å se hvordan vinduet utvikler seg og om det er enklere å få til en avtale når det internasjonale vinduet har stengt.

Midtbanen vår ser slik ut for øyeblikket:

Väänänen - kontrakt ut 2026.
Fossum
Bolkan Nordli - litt usikker skadeomfang, men kun kortere periode ifølge rbk.
Selnæs - også vurdert som stopperalternativ i oppkjøringen
Sletsjøe - Vi ønsker vel å sende ham videre i utgangspunktet
Borgersen
Slørdal - unggutt, kanskje utlån? Blir vel mest RBK2 hvis ikke.
Holmen - samme som Slørdal.

Duris - kan vikariere som indreløper/omskoleres.

Forsvinner Sletsjøe så har vi 6 spillere på midtbanen inkludedert Borgersen og Bomholt. Ser for mer Borgersen er minst like aktuell for spilletid på kant. Midtsjø skal kanskje inn i miksen dog, men jeg mener det ikke er utenkelig at vi også lukter på Olderheim senere i vinduet. Dog må Sletsjøe forsvinne, kanskje også Fossum evt. overgangen til Midtsjø ikke bli noe av.

Olderheim kan vel også vikariere på kant siden han er en offensiv midtbanespiller, på kant har vi:

Duris
Ceïde
Sahsah
JSR
(Pereira)

Jeg er litt usikker på om Bomholt og Olderheim kan sies å være samme spillertype også. Er ikke Olderheim mer offensiv midtbane som kan spille litt kant? Bomholt så jeg for meg var mer indreløper som også kan spille 6er?

Olderheim mer 10er og Bomholdt mer dyp playmaker?

Jeg kan ta feil, har ikke så god kjennskap til disse spillerne.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 29.01.2026 14:10    Post subject: Reply with quote

Vi trenger desperat flere spillere inn.

Vi er en skade unna å være tilbake til spillet vi hadde i fjor.
Ikke har vi kvalitet backup på stopperplass, midtbanen så vet vi at Sletsjøe skal bort. Santari har 1 år igjen. Ole ikke spesielt imponerende i fjor. Resten er jo unggutter, de kan vi ikke kreve skal ta nivået med engang.
Så må vi slutte med at Ole plutselig skal ned i forsvar, uansett om det bare er i treningskamper. Eller at Duris skal være indreløper.

I angrep så er det sånn at vi nå har lånt en ungutt som kanskje blir bra, men om han ikke fungerer så er vi jo tilbake med Dino. Han vet vi allerede ikke takler press spillet, eller er i nærheten av å være en moderne spiss.

Eneste posisjonene jeg føler er OK er backene.
Mighty
Senior

PostPosted: 29.01.2026 14:19    Post subject: Reply with quote

mirar wrote:
Burde hente begge slik markedet er idag og man skal henge med i toppen eller midt på tabellen. Oppsiden av potensielt salg av begge er større en disse mindre summene i dagens marked.

Det er vel også et poeng at ikke talentene ikke skal stå i veien for hverandre. Nå har vi mange egenproduserte midtbanespillere i terrenget 16-18 år som er er en sesong eller to unna å være førstelagsspillere. Sånn sett passer det bedre med en 20-åring i Bonholm om det står mellom de to. Å handle begge to tror jeg blir økonomisk risikabelt og krever også at vi må ha flere spillere ut.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 29.01.2026 14:25    Post subject: Reply with quote

Føler kantene også må sies å være ok i så måte, hvis backene er det.

Duris gjorde jo greie kamper som indreløper i fjor og har blitt drillet litt som det på feltet. Selnæs som midtstopper er litt snedig, men hvis det gjør laget bedre hvorfor ikke? Som du selv skriver så var han ikke spesielt imponerende som sentral i fjor, kanskje han hever både seg selv og laget som midtstopper i stedet?

Å renovere stallen tar tid, vi må ha litt tålmodighet. Vi kan ikke hente 5-6 nye spillere til startelleveren, bytte ut nesten hele sentrallinjen og også hente backup i tillegg. Ikke har vi økonomi til det og ikke har vi plass i troppen til det.

Så lenge vi har Nemcik, Volden, Røsten, Ceïde og Jenssen så har vi ikke plass til en ny stopper før minst en forsvinner. Sånn er det bare. Vi kan ikke ha fem stoppere pluss Jenssen, det blir for mange. Så tror jeg klubben ønsker å se an utviklingen til Røsten, Volden og Ceïde frem mot sommeren før de tar noen endelig avgjørelser rundt forlengelser/salg og innkjøp på stopperplass.

På midtbanen så kan jeg se for meg Bomholdt og Midtsjø inn nesten uansett, og at Olderheim er aktuell - spesielt hvis Fossum eller Santi forsvinner.

Om Jenssen forsvinner tror jeg ikke vi foretar oss så mye for øyeblikket, vi har grei dekning på backene og stopperplass når det kommer til antall spillere.

Nemcik
Volden
Røsten
Ceïde
(Selnæs)

+

Witry
Mortensen
Svensson
Dahl
Pereira
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 29.01.2026 15:09    Post subject: Reply with quote

Bør ikke strengt tatt disse siste seks-sju innleggene flyttes til "Nye spillere"-tråden? De har vel ikke SÅ voldsomt mye med Johansson å gjøre...
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb