English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2025
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran

PostPosted: 25.11.2025 17:35    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Det er da helt naturlig å riktig at klubben også skal satse på damelaget. Det er ett av a-lagene til klubben, selvsagt skal de også satse for å vinne.

Og hva er egentlig kjøpsummene for overganger til norske klubber på damesiden egentlig? et sted mellom 100 - 500 tusen eller noe for toppsigneringer? Det er snakk om vekslepenger og smuler.

Ekstremt billig reklame for navnet Rosenborg å få damene til CL og herje.

Problemet er at hvis man bruker til sammen to millioner på å kjøpe spillere, men så klarer man fortsatt ikke å vinne serien eller kvalifisere seg til e-cup. Da har man gjort akkurat samme feil som herrelaget har gjort tidligere ved å satse økonomisk uten å få de inntektene man er avhengig av for at det skal kunne være forsvarlig. Og hvor skal de ekstra millionene da komme fra? Dette er et lag som har budsjettert med 7-8-9 millioner i minus hvert år de siste årene. Som har gått over 10 millioner i minus totalt de samme årene, kanskje 15 millioner også.

Da bør man hele bygge et fundament i form av akademi, kompetanse og ressurser rundt laget slik at det er tilrettelagt best mulig og det ligger til rette for utvikling av de spillerne man har også kan man hente spillere uten å betale overgangssummer. Jeg ser også for meg økte lønnskostnader om man kjøper spillere, for en klubb som velger å kjøpe en spiller på damesiden må vel ha råd til å gi en grei lønn også?

Jeg mener overgangssummer er det siste man bør prioritere rett og slett fordi de økte kostnadene gir stor risiko opp mot hva man kan få igjen. Jeg er for at man skal bygge opp damelaget, men jeg vil ikke riskere at det blir et korthus som faller igjen om man feiler sportslig og ikke har laget et solid fundament som det står på før man virkelig satser.
Back to top
View user's profile Send private message
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32
Page 32 of 32

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb