| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Neeskens Veteran
|
Posted: 11.11.2025 10:43 Post subject: |
|
|
Siden vi nå skal rekruttere 2 stk
Dvs en som skal ha god kjennskap til markedet av spillere og kan dette, så trenger ikke sporslig leder ha vesentlig av denne kompenasen tenker jeg.
Så da spiller jeg inn Erik Hamren som leder av sport _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 11.11.2025 11:17 Post subject: |
|
|
ja la oss få inn en pensjonist som først og fremst har kompetansen sin på det å lede lag.
Nei gi meg heller en "byråkrat"; en med ledererfaring og peiling på juss (og økonomi). Og til rollen som rekrutteringsansvarlig vil jeg ha en med et visst nettverk og forhandlingstalent. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 11.11.2025 11:26 Post subject: |
|
|
Lurer på hva det danske rekruttbyrået skal ha i honorar om vi ender opp med Hoften...
Vanskelig å se for meg at han er den beste vi kan få _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 11.11.2025 11:31 Post subject: |
|
|
Hoftun kan ikke være aktuell, selv ikke denne klubben kan være så på jordet. Det er bare å se på den elendige jobben han gjorde når han hadde jobben. Eller innblandingen i Gunnarson-saken, Lago-saken, rettsaken mot klubben. Det finnes ekstremt mange gode grunner til at han ikke skal være en kandidat, men jeg kan ikke se at det finnes en eneste god grunn til at han skal være det.
Det er ingen voksne hjemme på Brakka om navnet hans i det hele tatt står på ei liste med 100 navn. Det får faktisk være grenser for tull. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 11.11.2025 11:57 Post subject: |
|
|
| Er det 1.april?? Det må være en elendig spøk å dra inn Hoftun som kandidat til lederrolle i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 11.11.2025 12:44 Post subject: |
|
|
Flabb
Når du har vært landslag sjef i 7 år, ledet lag i 4 land. Vært på feltet og vært med på utallige kjøp og salg. Jobbet med akademier osv så er du godt kvalifisert til å lede den sportslige avdelingen i RBK og være trenerens nærmeste.
Pensjonist, han skal jo ikke spille. Hode hans fungere det!!!
Erik Hamren ville vært en samlende og vel kvalifisert lede for Sport. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.11.2025 14:34 Post subject: |
|
|
| Hamren er kvalifisert som leder i sport, men har han energien som skal til....? Han Lars Kræmer Andreassen kunne være ansvarlig for spillerlogistikken. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 11.11.2025 15:28 Post subject: |
|
|
| Søtvatten wrote: | Hoftun kan ikke være aktuell, selv ikke denne klubben kan være så på jordet. Det er bare å se på den elendige jobben han gjorde når han hadde jobben. Eller innblandingen i Gunnarson-saken, Lago-saken, rettsaken mot klubben. Det finnes ekstremt mange gode grunner til at han ikke skal være en kandidat, men jeg kan ikke se at det finnes en eneste god grunn til at han skal være det.
Det er ingen voksne hjemme på Brakka om navnet hans i det hele tatt står på ei liste med 100 navn. Det får faktisk være grenser for tull. |
Og da glemmer du jo videresalgs pengene på Jarstein.
Helt tullete. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 11.11.2025 15:45 Post subject: |
|
|
Så vi skal altså ansette en eks-trener som har en helt annen filosofi (som trener) enn den klubben har pekt ut som riktig retning og som skal ha ansvaret for at den strategien og filosofien etterfølges.
Og forslaget kommer fra en bruker som kritiserer AJ sin filosofi?
Hamrén er et kompetent fotballmenneske, men han har allikevel ingen erfaring i en jobb som sportslig leder. Det er forskjell på en slik stilling og det å være både klubbtrener og landslagssjef.
Hamrén kunne nok helt sikkert vært en ressurs på mange måter, men jeg klarer ikke helt se for meg at han er noe sikkert kort som sportssjef. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 11.11.2025 16:20 Post subject: |
|
|
Hamren kunne jeg sett for meg som et styremedlem.
Men jeg må si at jeg lar meg forundre over at en forumbruker som mener at ordentlig fotball spilles med indreløpere og breakdowns ønsker å ha Hamren som Alfreds sjef. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 11.11.2025 17:41 Post subject: |
|
|
Det er treneren som står for det på banen ikke Sport sjefen.
Spillestil er allerede lagt i strategi dokumentet.
Nå når vi får en hode jeger blir sportsjefens rolle å følge opp strategien til klubben og binde dette sammen .
Ha dialog med akademiet og a-laget og administrasjon
Wonderkidd blir ikke sittende lenge og spillestil er ikke en tall kombinasjon _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 11.11.2025 18:13 Post subject: |
|
|
Det er den sportslige lederen som har ansvaret for at strategidokumentet følges og ikke minst, hvordan man følger det.
Da er det selvfølgelig viktig at lederen har et fotballsyn som stemmer med retningen hvor klubben skal gå. Hvis ikke blir det som å sette Carl I. Hagen til å være leder for SV.
Eller tenker du at det er en god ide, fordi SV har vedtekter på hva de skal mene? |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 12.11.2025 09:10 Post subject: |
|
|
Tror du den sportslige lederen i typ Man U blir valgt fordi han har et spesielt football syn.
Bare tull. Han er satt til å forvalte strategien.
Om han personlig liker 4-4-2 eller 4-3-3 spiller vel ingen rolle
Leder sport skal sikkre at vi ansetter trenere i forhold til valgte strategi. Ikke hva han måtte mene personlig har ingen ting med saken å gjøre
Han skal jo ikke trene laget han skal lede arbeid rundt laget _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 12.11.2025 09:16 Post subject: |
|
|
| Nei. Det stemmer at den klubben ansetter sportsdirektører uten noen plan eller hensikt. Det er en av grunnene til at den klubben sitter til skuldrene i dritt. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 12.11.2025 09:31 Post subject: |
|
|
Vi kan bruke Man City som eksempel på det motsatte. Det var en klubb som kronisk underpresterte til tross for alle pengene de hadde. Det snudde seg da de hentet Ferran Soriano og Txiki Begiristain som begge hadde bakgrunn fra Barcelona. Soriano var CEO mens Begiristain fikk jobben som sportsdirektør. Begiristain hadde Johan Cruijff som trener i Barcelona og sto for den samme totalfotball-filosofien.
I City bygde han opp klubben med en struktur og spillestil basert på det han kjente fra Barcelona. Det gjorde jobben mye enklere når Guardiola senere kom til klubben. Begiristain hadde lagt alt til rette for Guardiola.
Ajax hadde sin beste periode i nyere tid da Mark Overmars var sportsdirektør. Han hentet trenere som Peter Bosz og Erik Ten Hag som alle sto for den samme Cruijfianske spillestilen. Etter at han ble kastet ut av klubben av utensportslige grunner har klubben vært i fritt fall. Det til tross for at de har hatt direktører med fine CV-er som Sven Mislintat i klubben. En rekrutteringsekspert som ikke forsto Ajax-filosofien.
I vår egen klubb husker vi alle da Erik Hoftun var sportsdirektør og prioriterte Janne Jönsson og Per Joar Hansen over Nils Arne Eggen. Han mente at filosofien til Eggen var avlegs. Dette viser skaden som kan gjøres om personen som tar de viktigste sportslige beslutningene har en filosofi som ikke matcher retningen hvor klubben skal gå. |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3656 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 12.11.2025 11:07 Post subject: |
|
|
| Ræven wrote: | | Det går ikke an å dra i hus Hoftun igjen. Selv ikke Rosenborg kan få til det. Dette kommer jeg til å late som om det aldri var et alternativ. |
Nja, De ansatte jo Perry igjen etter den bedritne jobben han gjorde første gang.
Alt er mulig i denne klubben |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 12.11.2025 12:09 Post subject: |
|
|
| Han som bidro til å gjenta tabben med å ansette Perry på nytt er jo tydeligvis aktuell som sportsdirektør på nytt. Så da er det vel bare å sette penger på Perry 3.0 som erstatter for AJ. |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 12.11.2025 16:38 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Tror du den sportslige lederen i typ Man U blir valgt fordi han har et spesielt football syn.
Bare tull. Han er satt til å forvalte strategien.
Om han personlig liker 4-4-2 eller 4-3-3 spiller vel ingen rolle
Leder sport skal sikkre at vi ansetter trenere i forhold til valgte strategi. Ikke hva han måtte mene personlig har ingen ting med saken å gjøre
Han skal jo ikke trene laget han skal lede arbeid rundt laget |
Og Hoftun scorer på dårlig til middels på alle de kriteriene du legger opp til.
Nepotisme er sjelden en god løsning, ei heller her. Han er ikke strateg nok, han er ingen lederskikkelse, og han vil heller ikke evne å frikoble seg fra andre roller tilstrekkelig.
Men viktigst av alt: han er en kontroversiell kandidat gitt sin forhistorie, og det vil, som tråden her også viser, bidra til å dra klubben i ulike retninger og opprettholde splid. Det RBK trenger er en samlende, tydelig og erfaren sportslig leder uten en forhistorie i klubben som blir brukt for eller imot hans posisjon utførelse av den.
Så dette kan egentlig kokes ned til: Vil du ha fortsatt bråk og splid rundt klubben, går du for Hoftun, vil du samle klubbe, løfte blikket og se fremover, går du for en annen, ekstern kandidat. _________________ mvh HeXX
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 12.11.2025 20:32 Post subject: |
|
|
Hamren som nevnes tror jeg vi er best tjent med kanskje å leie inn for et Seminar evt foredrag.
Han har mye som vi kunne hatt godt bruk for i vår situasjon, men Sportsdirektør DET blir han aldri. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
|