English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fremtidig sportsdirektør?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 10.11.2025 16:49    Post subject: Reply with quote

En av hovedgrunnene til at klubben er der den er, er nettopp denne strategien som man sverger til. Trønder, nordmann, skandinav, Europa, så resten av verden. Det er ikke en kvalifikasjon å være trønder, eller eks RBK spiller. Man skal få jobben på grunn av jobbkompetanse, ikke geografisk bakgrunn. Trøndere skal spille/jobbe på grunn av kvalitet, ikke dialekt. Det har vært min mening i årevis.
Back to top
View user's profile Send private message
Ræven
Rutinert

PostPosted: 10.11.2025 17:15    Post subject: Reply with quote

Det går ikke an å dra i hus Hoftun igjen. Selv ikke Rosenborg kan få til det. Dette kommer jeg til å late som om det aldri var et alternativ.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 10.11.2025 17:16    Post subject: Reply with quote

Ikke farlig at at noen er inne å snakker med RBK. Helt naturlig å snakke med Hoftun, han sitter på mye erfaring som SD som det kan være lurt å dele med RBK. Regner med at de snakker med Bratseth også, for å dele erfaringene sine i jobben han har hatt. Regner med at de gjør det samme med Micke.

Ser ikke bort i fra at Hoftun er meget godt fornøyd med jobben han har nå.

Tror han kan være en nyttig mann å ha som Rekrutteringsleder, da han er kjent for å ha et godt kontaktnett.
Back to top
Gofoten
Proff

PostPosted: 10.11.2025 17:51    Post subject: Reply with quote

Ja takk til noe nytt
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 10.11.2025 18:10    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
En av hovedgrunnene til at klubben er der den er, er nettopp denne strategien som man sverger til. Trønder, nordmann, skandinav, Europa, så resten av verden. Det er ikke en kvalifikasjon å være trønder, eller eks RBK spiller. Man skal få jobben på grunn av jobbkompetanse, ikke geografisk bakgrunn. Trøndere skal spille/jobbe på grunn av kvalitet, ikke dialekt. Det har vært min mening i årevis.

Delvis enig. Nepotisme er selvsagt ikke bra. Samtidig så er det ingen tvil om at Eggen og flere med lokal tilknytning har større motivasjon for å bli værende og utvikle klubben. Det ser man i andre klubber som gjør det bra i Norge også. De aller fleste seriemesterskapene til RBK er vunnet av lokale krefter ikke rekrutteringsbyråer. Lokal tilknytning sammen med sportslige kvalifikasjoner/kvalitet er den største kvalitetsfaktoren.

AJ e foreløpig ikke en suksesshistorie annet enn foran mikrofonstativene til pressen.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 10.11.2025 18:56    Post subject: Reply with quote

Var det noen som forventa noe annet når OneNexus er involvert? Husk at de sørga for at vi endte med Aj som trener, mens andrevalget var Høgmo....
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 10.11.2025 18:57    Post subject: Reply with quote

Dersom Erik Hoftun kommer tilbake som sportssjef så tipper jeg RBK er i OBOS i 2027. Hvem faen sitter i styret og vurder han gjøken der i det hele tatt? Rosenborg suger ræv. Rett og slett.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 10.11.2025 19:05    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Hvem faen sitter i styret og vurder han gjøken der i det hele tatt?

Cecilie Gotaas Johnsen, Leder
Mikael Forselius, Nestleder
Tore Reginiussen, Styremedlem
Ingvild Farstad, Styremedlem
Ola By Rise, Styremedlem
Arne Nypan, Styremedlem
Gisle Selnes, Styremedlem
Alexander Skjefte, Varamedlem
El Duderino
Proff

PostPosted: 10.11.2025 19:10    Post subject: Reply with quote

Er rimelig sikker på at jeg så Per Mathias i rundkjøringa på Klætt i går kveld.
Svart Polestar 4!
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 10.11.2025 19:23    Post subject: Reply with quote

Terje Liverød Observert på Værnes Wink
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 10.11.2025 19:27    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Dersom Erik Hoftun kommer tilbake som sportssjef så tipper jeg RBK er i OBOS i 2027. Hvem faen sitter i styret og vurder han gjøken der i det hele tatt? Rosenborg suger ræv. Rett og slett.

Gjøken? Hoftun er ekstremt kompetent og har gjort en meget god jobb der han sitter nå. Han har langt mer erfaring enn hva han hadde når han var her sist og er meget dyktig på det å jobbe med mennesker og lede. Som rekrutteringsansvarlig ville det vært idioti, som sportssjef er ikke veldig dumt. Utsagnet ditt faller på sin egen urimelighet. På den andre siden ville jeg hatt full forståelse om du ikke ville hatt han etter hvordan ting endte sist han var her; det må være legitimt å ikke ville ha han tilbake. Men kompetansen i en slik rolle uten ansvar for rekruttering av spillere bør være ganske udiskutabel...
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 10.11.2025 20:10    Post subject: Reply with quote

Må si jeg misliker tanken på at Hoftun igjen skal bli en del av klubben. Nesten like sterkt som Kåre, men bare nesten. Hadde han bare gått i fred og ikke kastet seg på søksmål mot klubben så kunne jeg nesten bikket over på positiv. For håpe de har endel andre kandidater i sikte
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 10.11.2025 20:32    Post subject: Reply with quote

At vi i det hele tatt vurderer å ansette en person som har gått til rettsak mot klubben finner jeg faktisk hårreisende.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 10.11.2025 21:22    Post subject: Reply with quote

Det søksmålet var saklig og helt fortjent etter måten klubben håndterte den prosessen på, så jeg synes det er mye mer hårreisende om noen holder det at de tok ut det søksmålet som grunnlag til å ikke ansette de igjen.

Det finnes mange gode argumenter for å ikke ansette de, men at de tok ut søksmål etter de ble behandlet på den måten synes jeg ikke er et av de.

Og jeg har egentlig alltid ment at sparkingen i seg selv var korrekt.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 10.11.2025 22:11    Post subject: Reply with quote

Dette er altså en mann som er en av hovedårsakene til at vi ikke klarte å forvalte arven etter Eggen. Ansatt i 2008 hvor økonomi og spillerstall var pur klasse. Etter noen fine år med Hamrén gikk det bare nedover.

Ansvarlig for å ansette Per Joar Hansen, samt takke nei til Eggen og i stedet ansette Jan Jönsson.

Brukte oppimot 77 millioner på spillerkjøp mellom 2008 og 2010, som kuliminerte i én spiller RBK kapitaliserte på (Stadsgaard). Ansvarlig for å hente Roy Miller, John Pelu, Besart Berisha, Trond Olsen (8MNOK!), Morten Moldskred, John Chibuike (10MNOK), Nicki Billi. Vært noen hederlige unntak ofc (f.eks. Gamboa), men de største salgsobjektene i perioden har vel vært fra eget Akademi.

Trådte av som sportslig leder i 2014. Hva skjedde de neste tre årene da? Neppe tilfeldig.

Sleng på blingsing med noen videresalgsklausuler, at de holdt på å dra klubben inn i SVINDEL-saken med Veigar Pall Gunnarson, skitten opptreden ifbm Lago-saken og at han saksøkte egen klubb så er det totalt uforståelig for meg at denne karen i det hele tatt er på en shortlist med minimum 100 kandidater.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 10.11.2025 22:37    Post subject: Reply with quote

Jeg ønsker meg ikke Hoftun, men uten spillerlogistikk og med den erfaringen han har opparbeidet seg så ser jeg ikke på ham som et helt håpløst valg. Håper dog han mer brukes som en referanse enn aktuell kandidat og at de prater med ham om hans erfaringer som sportsdirektør, nøkkel for godt samarbeid mellom sportssjef og trenerteam og hva slags referanser han har opparbeidet seg som sportssjef i NTF kontra hva Rosenborg bør se etter.

Men ja, han bør være uaktuell etter de veivalgene han tok forrige gang. At han saksøkte klubben holder jeg ikke mot ham, det synes jeg var helt fair. Lago-saken var ikke bra, men jeg tror ikke han gjorde noe som var mye verre enn andre (dessverre) og der har man i tillegg Liverød som kilde - en mann som utelukkende virker å ha et ønske om å svartmale norsk fotball mest mulig.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 10.11.2025 23:01    Post subject: Reply with quote

Hoftun er en mann uten ryggrad. Eggen-saken alene burde gjøre han til Persona non grata på Brakka.
Thulian
Veteran

PostPosted: 10.11.2025 23:09    Post subject: Reply with quote

Blir det Hoftun så er jeg ferdig.. da orker jeg rett og slett ikke å engasjere meg lengre.
Det er en fallitterklæring uten like, og at vi i det hele tatt sitter og ser at det er en mulighet er helt natta!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
eksil
Veteran

PostPosted: 10.11.2025 23:35    Post subject: Reply with quote

At navnet Hoftun nevnes her inne - og enda verre, på brakka. Det er fullstendig galskap.

Rosenborgs nemesis er Erik S***n Hoftun.

Har folk glemt at han egenhendig forsøkte å velte Eggen, ikke bare en gang, men to!!! Mye av egen forfengelighet! Har folk glemt den ekstremt talentløse jobben han gjorde som SD??? Solgte gull, kjøpte gråstein, over flere år??! Har folk glemt hatet mot fyren?? Bannerne?! Opprøret?! Har folk glemt at han og Kåre kyniske bli-rik-på-sluttpakker sutret seg til millioner i rettssak mot klubben??!

Tror folk at gråstein blir til gull på 5-6 år??

Er det virkelig mulig å være så idiotisk naive?

Etter at jeg trodde det syke innavls-destruktive viruset so har ridd denne klubben i så mange år måtte ha sluppet tak - når vi nå ligger på land som en dau fisk, så presteres det på et nivå så lavt at vi ikke har hørt om det før!! Et nivå det fortelles eventyr om!!! Et nivå så beryktet at vi skremmer ungene med det dersom de ikke skjerper seg! Et nivå så lavt at ingen har vært der før! At noe med Rosenborg sin logo befinner seg på det nivået at man presterer å foreslå Hoftun bør ene og alene føre til eksklusjon til evig tid - i skam!!

Den dagen Erik V.Q. Hoftun går inn på Lerkendal som ansatt igjen tar jeg en lang pause fra denne klubben.
Henri
Legende

PostPosted: 11.11.2025 06:49    Post subject: Reply with quote

Håper en god natts søvn hjalp deg.
Back to top
Tordenbukser
Junior

PostPosted: 11.11.2025 08:10    Post subject: Reply with quote

Det var da voldsomt til sinne...

Det er helt greit å ikke like ansettelsen, men kan folk slutte med andre verdenskrigsreferansene?
Man setter opp systematisk folkemord, frådende rasehat og den mest destruktive konflikten i menneskets historie med hvem som har en spesifikk jobb i en fotballklubb.
Det er helt hinsides all fornuft.

Hvis man har så store problemer med at Erik Hoftun kanskje får sportsdirektørjobben igjen, tror jeg så absolutt man bør ta en pause. Da er ikke idrettsinteressen sunn.

Personlig legger jeg hodet på blokka og sier: Velkommen tilbake, Kong Erik. Om han får jobben og vil ha den.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 11.11.2025 08:57    Post subject: Reply with quote

Uansett utfall, så er det ingenting man lærer så mye av, som å gjøre feil. Hvis det skulle bli Hoftun til slutt, så har jeg troa på at dagens styre er mer i skikket til å kjøre en god og grundig prosess i forkant enn noen gang tidligere. Dette er folk som er kompetente på ledelse og som har langt større innblikk enn det som har kommet fram her.

Han var vel også sjef i mange år for Trondheim Spektrum, en jobb han heller ikke ville fått om han ikke hadde kvalifikasjoner og egnetheten i orden.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.11.2025 09:12    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:
Blir det Hoftun så er jeg ferdig.. da orker jeg rett og slett ikke å engasjere meg lengre.

Samme her. Og det går ikke på kompetanse men at han må være persona non grata etter at han saksøkte klubben. Gunnarson og Lago-sakene er også stygge.
Back to top
Habilos
Senior

PostPosted: 11.11.2025 09:54    Post subject: Reply with quote

media wrote:

Han var vel også sjef i mange år for Trondheim Spektrum, en jobb han heller ikke ville fått om han ikke hadde kvalifikasjoner og egnetheten i orden.

Hva er egentlig den relevante erfaringen man får som salgs- og arrangementssjef i Trondheim Spektrum, og hvordan skal det kvalifisere til jobben som sportslig leder? At man har ledet et team av ansatte? Det finnes tusenvis av mennesker i Trøndelag med tilsvarende erfaring.
At man har arrangert store eventer? Det er verdifullt i seg selv, men vi har allerede folk i klubben som håndterer den delen. Det er ikke kjernen i en sportslig lederrolle.

Den sportslige lederen skal ha det overordnede ansvaret for klubbens sportslige helhet, bygge en tydelig retning og sørge for at alle beslutninger, fra spillerlogistikk til trenervalg, peker i samme retning.
Man må forstå hvilke trenertyper som passer klubbens filosofi, hvilke spillertyper som passer spillestilen, og hvordan man utvikler en bærekraftig sportslig modell. Det er dette som skaper suksess over tid.

Og det er nettopp her Hoftun har vist, på empirisk grunnlag, at han ikke mestrer rollen.
Da han hadde ansvaret tidligere, leverte han svake resultater, hentet spillere uten tydelig plan, inngikk håpløst dårlige avtaler, og fremsto uten en samlet strategi for klubbens sportslige utvikling.
Trenere med vidt forskjellige fotballfilosofier kom og gikk, og sammenhengen mellom overgangene var fraværende. Spillere som dro, ble erstattet av nye og ofte svakere spillere, som gjerne hadde helt andre kvalifikasjoner, uten at det hang sammen med klubbens overordnede plan, trolig også i kombinasjon med at det rett og slett ikke fantes noen plan.

Hoftun har etter dette gått videre til helt andre oppgaver. Han er dermed ikke bare dokumentert feil mann for rollen, han er også trolig faglig utdatert i forhold til dagens krav til en moderne sportslig leder.

Å hente ham tilbake nå ville være et gigantisk skritt tilbake, ikke fremover. Klubben trenger en leder som evner å tenke helhetlig, bygge kontinuitet og sørge for at den sportslige utviklingen skjer innenfor en tydelig ramme.
Det er slik vi bygger suksess, ikke ved å gjenta gamle feil. Vi trenger en person som er flink på dette og som også har erfaring med dette. Disse personene finnes faktisk. Men kanskje har de ikke spilt for klubben før. Det tipper jeg at vi kan leve med.

Har tro og håp om at dagens styre har en helt annen tilnærming til dette enn hva vi har hatt siste 20 år. Men finner det skremmende at navnet dukker opp.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 11.11.2025 09:59    Post subject: Reply with quote

Håper Hoftun bare er et navn på lista som er akkurat relevant nok til at de tar en prat med han for å kunne si at de har gjort et grundig arbeid. Hvis de kommer nå og mener at etter en nøye prosess så er det Erik Hoftun som er den beste kandidaten av alle i verden så forstår jeg ingenting.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
Page 11 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb