| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
waterfalls Veteran
|
Posted: 29.10.2025 15:48 Post subject: |
|
|
1) Å sammenligne Cornic i Tromsø med Cornic i Rosenborg blir litt som å sammenligne epler og pærer. Cornic spiller vingback i en bakre femmer hos Tromsø og har dermed en mye mer offensiv utgangsposisjon og ikke minst frihet til å være med offensivt i form av at det er tre midstoppere bak som kan sikre.
2) Hvordan vet vi at AJ var den som ga opp planen mot Brann? Basert på intervju etter kampen så virker det jo like mye som at spillerne ikke turte eller klarte å følge avtaler, planer og kampfokus.
3) Vi dominerte ikke på samme måte i de kampene som nevnes under Rekdal og Maalen som vi gjorde i de to kampene til AJ i fjor er min mening. Alle var gode kamper hvor vi var veldig gode offensivt, men jeg synes ikke vi dominerte på samme måte. Den glimt-kampen til Rekdal så er det Glimt som kommer best ut på de fleste statistikker for eksempel, kontra den Molde-kampen i fjor hvor vi dominerte det aller meste av statistikker. Jeg sjekket bare to eksempler basert på mitt inntrykk. Vi slo Bodø/Glimt under Rekdal i 22 ja, men basert på statistikken så feide vi på ingen måte over de. Jevn kamp som vi vant, men hvor Glimt er totalt sett knepent bedre rent statistisk.
Jeg synes mange er for bastante om ting vi ikke kan vite for sikkert om. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 29.10.2025 16:08 Post subject: |
|
|
| Barney wrote: |
Vi feide over Molde med Maalen også og spilte glimtvis morsom fotball, mens Reka høsten 2022 feide over både Viking og B/G hjemme. På rekdals 14 siste kamper den høsten scoret vi 37 mål, ett mer enn vi har scoret på 25 kamper i år. Det er vel ingen som mistenker Rekdal for å være en offensivt orientert trener av den grunn? |
Nei det gjorde vi ikke. Vi vant de kampene med vilje og kontringer. Om du ser kampene igjen i opptak ser du hva jeg snakker om. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 29.10.2025 16:16 Post subject: |
|
|
| Spartacus wrote: | Jeg er sikker på at AJ vet alt dette, men det er enklere å stå på prinsippene sine når alt flyter. Det er verre når motgangen kommer. Derfor er erfaring viktig. Det å ha erfaring med å stå i stormen, og ikke bli defensiv i tankegangen og begynne å tenke konsekvenser.
Før kampen mot Brann sa han at de skulle gå offensivt ut, men etter 2-3 minutter sluttet han å tro på planen. Det er et ganske forvirrende budskap for spillerne, og jeg tror det er hovedproblemet. |
Skal Affe lykkes i denne klubben så må han stole på seg og sine egne prinsipper.
Vi har sett det før at når en RBK-trener begynner å knote og kompromisse så ruller det bare nedover. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 29.10.2025 17:19 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Barney wrote: |
Vi feide over Molde med Maalen også og spilte glimtvis morsom fotball, mens Reka høsten 2022 feide over både Viking og B/G hjemme. På rekdals 14 siste kamper den høsten scoret vi 37 mål, ett mer enn vi har scoret på 25 kamper i år. Det er vel ingen som mistenker Rekdal for å være en offensivt orientert trener av den grunn? |
Nei det gjorde vi ikke. Vi vant de kampene med vilje og kontringer. Om du ser kampene igjen i opptak ser du hva jeg snakker om. |
Jeg tror du skjønnmaler de legendariske seks ukene vi spilte noe som lignet på fotball under AJ og bevisst nedvurderer Maalen/Rekdal fordi du av en eller annen grunn klamrer deg til at dette på magisk vis skal blir bra om et par år.
Men dette er uansett over. Om det er ett signal man tar på brakka så er det at det er lite folk på Lerkendal. _________________ Sesongkortholder på oppsigelse. |
|
| Back to top |
|
 |
eksilbaill Senior
|
Posted: 29.10.2025 17:28 Post subject: |
|
|
For hver begredelige kamp de siste månedene, har jeg kommet nærmere og nærmere Team Ut-Med-Affe!
Fy fader for en mistrøstig fotball de spiller. Dette kan aldri bli bra. Nå er det nok med ham og hele teamet hans!
Dette har jeg tenkt etter hver kamp. Men så har dagene gått, og fornuften har kommet sigende sakte tilbake.
Er ikke dette samme trener som fikk laget til å spille sinnsykt bra for et år siden? Og er det ikke nettopp dette vi har drevet med i tjue år nå; å sparke treneren hver gang det har kommet en dårlig periode?
Nok en gang har jeg sklidd tilbake til Team TÃ¥lmodighet.
Og uansett er det vel det som kommer til å skje. Aldri i verden om Alfred får sparken samtidig som vi leter etter sportslig leder. Så da kan vi like godt lene oss godt tilbake, og vente i spenning på alle spillerne som skal inn til vinteren. Så får vi bare krysse fingrene for at 2026 blir et år mindre preget av misære.
Men samtidig: gruer meg til å tape mot Sandefjord. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 29.10.2025 17:49 Post subject: |
|
|
| Barney wrote: | | robbie wrote: | | Barney wrote: |
Jeg tror du skjønnmaler de legendariske seks ukene vi spilte noe som lignet på fotball under AJ og bevisst nedvurderer Maalen/Rekdal fordi du av en eller annen grunn klamrer deg til at dette på magisk vis skal blir bra om et par år.
Men dette er uansett over. Om det er ett signal man tar på brakka så er det at det er lite folk på Lerkendal. |
Hva med å forholde deg til statistikk fra kampene da?
Den viser at vi totalt dominerte Molde på Lerkendal i 24 og den viser at det var en jevn kamp mot Bodø/Glimt i 22.
Jeg tror du overvurderer kampene til Rekdal og Maalen og nedvurderer kampene til AJ fordi du er motstander av AJ.
Statistikk er i det minste noe objektivt man kan forholde seg til. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 29.10.2025 19:09 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: |
Hva med å forholde deg til statistikk fra kampene da?
Den viser at vi totalt dominerte Molde på Lerkendal i 24 og den viser at det var en jevn kamp mot Bodø/Glimt i 22.
Jeg tror du overvurderer kampene til Rekdal og Maalen og nedvurderer kampene til AJ fordi du er motstander av AJ.
Statistikk er i det minste noe objektivt man kan forholde seg til. |
Hehe, jeg har vært på nok kamper på Lerkendal under AJs ledelse til at jeg med stor selvsikkerhet kan fastslå at vi sjelden kjører over noen som helst. Kampen mot Molde på Lerkendal i vår var en skandale, en feighet vi knapt har sett av en RBK-trener tidligere. Og det var med de visstnok helt uerstattelige spillerne Broholm og Nypan på banen. _________________ Sesongkortholder på oppsigelse. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 29.10.2025 19:22 Post subject: |
|
|
Du kan svare på det jeg spør om og de kampene vi diskuterte.
Din påstand var at Rekdal og Maalen også overkjørte lag på samme måte som AJ overkjørte Molde i 24.
Hva årets kamp mot Molde eller hvor ofte du er på Lerkendal har med saken å gjøre eller relevansen for det er vet ikke jeg.
Vi diskuterte spesifikke kamper. Forhold deg til disse du og se på statistikken om du ser hvilken kamp som gir tegn på at vi dominerte og hvilken kamp som gir tegn på at det var en jevn kamp.
Forsøk på å vri diskusjonen over på noe annet er bare tåpelig. Da kan du likegodt innrømme at din påstand var feil. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 29.10.2025 19:50 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: |
Vi diskuterte spesifikke kamper. Forhold deg til disse du og se på statistikken om du ser hvilken kamp som gir tegn på at vi dominerte og hvilken kamp som gir tegn på at det var en jevn kamp. |
Hvilken statistikk? Har du postet den tidligere i den 94 sider lange tråden?
Men for all del, tror på deg. Jeg tror uansett mange av oss behandler fotball som ferskvare og greier ikke å leve like lenge som deg på gode enkeltkamper vi vinner med ett mål.
Men dersom et AJ-lag greier å nå opp til Rekdals nivå og scorer mer enn 2.6 mål per kamp over en lengre periode skal jeg glatt innrømme å ta feil. Men det har han ikke greid ennå (selv ikke den gylne høsten 2024 alle drømmer seg tilbake til) og det er veldig, veldig lite som tyder på at han er i stand til det i fremtiden. _________________ Sesongkortholder på oppsigelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Frank1 Proff
|
Posted: 29.10.2025 21:07 Post subject: |
|
|
| Ganske interessant å høre Iversens vurderinger av mange av valgene til AJ før kampen i dag, ganske så kritisk |
|
| Back to top |
|
 |
Bonnien Proff
|
Posted: 29.10.2025 21:33 Post subject: |
|
|
| Alfred ut i kveld. Dette er fullstendig hjelpeløst. |
|
| Back to top |
|
 |
Fotsoppen Proff
|
Posted: 29.10.2025 21:38 Post subject: |
|
|
Når man blir mer redd for å tape enn lysten på å vinne, da er det game over.. _________________ 4-3-3, angrepsfotball, hurtig i lengderetning og høyt kollektiv press! Godfoten er min bibel. |
|
| Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 29.10.2025 21:57 Post subject: |
|
|
| Dette er en ren lidelse å se på. Nå handler det om barmhjertighet for både Johansson, Rosenborg og oss som vil støtte klubben. Dette kan ikke fortsette. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 29.10.2025 22:02 Post subject: |
|
|
Syns han fortjener en ny sesong etter den positve sesongen i fjor.
Så får man heller se hvordan det ser ut i juni. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 29.10.2025 22:09 Post subject: |
|
|
| Mannen begynner både å høres å se desperat ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Tvælla Junior
|
Posted: 29.10.2025 22:17 Post subject: |
|
|
Det som presteres utpå banen der akkurat nå er noe av det mest begredelige jeg har sett noengang. Uten tangvik så hadde vi faen meg vært på kvalikkplass nå. Prøver å spille oss fri, men det er milesvis frem til medspiller så det går bakover bakover bakover frem til tvungen langball,,, som vi deretter taper duellen på.
Hadde det ikke vært for at dorsin har gitt seg så burde AJ blitt sendt hjem til stureplan eller dalarna eller hvor han nå kommer fra. |
|
| Back to top |
|
 |
Tvælla Junior
|
Posted: 29.10.2025 22:19 Post subject: |
|
|
Ã… der score vi ut av intet  |
|
| Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 29.10.2025 22:22 Post subject: |
|
|
| Det er jo en ren tilfeldighet. Totalt Kalle Klovn rett i forkant… Assistent fra Dino var rett og slett bare elendig medtak. Helt svarte natta alt sammen. |
|
| Back to top |
|
 |
Tvælla Junior
|
Posted: 29.10.2025 22:25 Post subject: |
|
|
Prøver åpenbart å dra med seg ballen rundt der ja, men vi tar det vi får.
Kjører Fredrikstad taktikk siste 20 nå  |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 29.10.2025 23:00 Post subject: |
|
|
Hej då! _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 29.10.2025 23:25 Post subject: |
|
|
Det er bare Messi og Alfred selv i hele Trøndelag som fortsatt har trua nå.
Nok er nok. Spark partysvensken før noen får ett anfall å brenner ned Brakka. |
|
| Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 29.10.2025 23:27 Post subject: |
|
|
Helt verdiløst å bytte trener. Med unntak av et par unggutter er det bare å pensjonere hele røkkelet av overbetalte, middelaldrende klovner.. _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 30.10.2025 00:36 Post subject: |
|
|
Det er vanskelig å se dette som noe annet enn et prosjekt som har kjørt seg helt fast. Når AJ står og snakker om at man bare må prøve seg frem med en nøkkel til døra plutselig åpner seg, sier det alt om hvor vi er: Han vet ikke hva som er galt, og han har ingen plan for hvordan det skal rettes opp. Dette handler ikke lenger om uflaks, tilfeldigheter eller marginer - det handler om mangel på retning, struktur og lederskap.
Etter to år med hans prosjekt sitter vi igjen med et lag uten identitet, uten samhandling og uten tro. Det eneste vi kan være sikre på, er at dette ikke på noen som helst måte ligner det styret så for seg da han ble ansatt - og neppe heller det AJ selv trodde han skulle få til. Vi skulle se utvikling. I stedet ser vi stagnasjon og forvirring.
Samtidig må vi huske at vi bevisst valgte å ansette en trener uten erfaring. Vi lovet å gi ham tid til å få den erfaringen som trengs for å bli en god trener. Nå vet vi at to sesonger ikke er nok. Det tar minst tre – kanskje fire, eller enda flere - hvis vi skal være realistiske. Problemet er ikke nødvendigvis AJ i seg selv, men spørsmålet om vi som klubb, og som supportere, faktisk har tid og tålmodighet til å vente så lenge på noe som kanskje aldri kommer. Hva er egentlig sannsynligheten for at han skal klare dette om ett eller to år til?
Jeg er en av de som etter han ble ansatt skulle stå ved ansettelsen - selv om det ville ta mange år før man får resultater. Det har ikke endret seg - men, da må det skje noe med AJ. Han må komme med en tydelig plan som jeg tror på og ikke bare "prøve forskjellige nøkler"... |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 30.10.2025 01:15 Post subject: |
|
|
Helt enig.
Helt greit synes jeg at vi ikke får plasseringene, men vi må da for pokker ha et eget spill og ikke bli utspilt av det dårligste bortelaget i serien med det mannskapet vi har ><
Hadde vi fått noen svar og ikke bare vissvass og en pekepinn på at vi vet hvor skoen trykker så hadde det hjulpet men som det er nå, det føles bare helt forferdelig, jeg klarer virkelig ikke glede meg over noen som heldst ting og det ser ikke ut som spillerne klarer det heller. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 30.10.2025 02:04 Post subject: |
|
|
Midt oppe i en intern splid i klubben, hvor vi har både spillere og ansatte som ikke drar i samme retning, så klarer jeg faktisk ikke å kritisere de som faktisk brenner for at klubben skal lykkes. Et ønske om å lykkes er ikke synonymt med at man faktisk lykkes, men det er det aller første steget mot en klubb som skal lykkes. Der har vi altså kommet, og det er en tung realitet å innse.
Skrev tidligere at slik ståa er nå i klubben, så vil vi få en tung avslutning. Ikke vær for bastante med å hive Alfred under bussen. Han skal også stå til ansvar, men jeg ser en ung trener som brenner for at klubben skal lykkes. Får ordentlig vondt av han når jeg ser hvordan enkelte ikke er med på den veien klubben har valgt. Manglende innsats og vilje har blitt trukket frem mange ganger. Forrige kamp ble et nytt bunnivå, men forhåpentligvis viser den flere at problemet ikke ligger på treneren.
Nå har jeg kommet til det punktet at jeg kun vil ha et lag som prøver. Forventer ikke suksess. Da må første prioritet være å rydde opp i klubben, og det starter med dem som ikke drar i samme retning. Dorsin er heldigvis på vei ut, og så gjenstår det fortsatt enkeltpersoner blant ledelsen og spillerne. Kaster vi ut treneren nå, så dyrker vi en ukultur hvor illojalitet får blomstre. Når klubben velger en vei så må spillerne akseptere dette (som de aller fleste har gjort), eller så får man dra. Å bli værende og lage en intern splid i hele klubben, er det mest skadelige man kunne gjort, og slike spillere vil jeg ikke ha i min klubb. |
|
| Back to top |
|
 |
|