|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4069 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 28.08.2025 23:09 Post subject: |
|
|
Jeg er skuffet over Dino sitt comeback... til å være en spiss som nesten ikke får ballen eller gode innlegg burde han ha hatt minst 25 mål til nå.
Må innrømme jeg tok feil. Dino, du gjør en suveren jobb. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Tordenbukser Junior
|
Posted: 29.08.2025 12:20 Post subject: |
|
|
Dino er RBKs beste i går, utover målet også.
Helt utrolig jobb han legger ned mot stoppere som river og sliter i han hele kampen.
Scorer et mål som er et ekte spissmål.
Jeg var skeptisk da han kom tilbake. Dino har gjort min skepsis til skamme.
Du er dritgod, Dino. På et lag som hadde fungert offensivt, så ville du vært klink toppscorer i Norge. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 29.08.2025 12:38 Post subject: |
|
|
Har hevet seg betraktelig i det siste, og gjør det en spiss skal gjøre...
Scorer mål.
Har fortsatt litt "negativt" kroppsspråk når det ikke går hans vei i en takling eller situasjon, men for all del ære til ham for å ha bedret prestasjonen enormt på sensommeren og inn i høsten. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.08.2025 21:00 Post subject: |
|
|
Enig med Tordenbukser at målet i går var den kanskje mest kliniske avslutninga hans så langt i år. Fortsett sånn! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.09.2025 12:48 Post subject: |
|
|
– Det er en mental kamp for alle spillere, men jeg synes det viser mental styrke når man kommer seg gjennom en dårligere periode. Og så synes jeg det er en bra lekse for dem som står på utsiden, det at man ikke kan bedømme en spiller på ni kamper. Men det er litt annerledes med supportere. De betaler jo for underholdning, og da er det klart at de kan bue på den filmen de ser, sier Islamovic.
– Har du noen gang vært i så god form som du er nå?
– Jeg tror ikke jeg har kjent meg bedre enn den jeg gjør nå. Det gjelder både fysisk og mentalt, i tillegg til den plassen jeg har i garderoben, sier han.
Les mer: RBK-spissens forvandling: – En mental kamp
Tullete av TV2 igjen å hevde at det var pipekonsert mot Sarpsborg. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 18.10.2025 18:25 Post subject: |
|
|
Ville ha slitt med å spille seg inn på et lag med ambisjoner. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 18.10.2025 18:38 Post subject: |
|
|
Sykt kleint at du har singlet ut Dino av alle som din syndebukk. Sier mye om deg. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 18.10.2025 19:06 Post subject: |
|
|
Det starter og slutter generelt mye med ham, og hans begrensninger blir i for stor grad førende for hva laget ikke kan gjøre, og ikke evner.
Svak som førsteforsvarer. Lunter inn i press med en kroppsholdning og manglende intensitet, som for ofte signaliserer til motspillerne at de kan ta seg tid til å spille seg kontrollert ut, uten å få panikk. Når han er spilt forbi, og motstander fosser frem, velger han for ofte å ikke hjelpe til hjemover.
Som andreforsvarer er han like svak. Kan fremstå uengasjert og på etterskudd og dette forplanter seg i laget samtidig som motstanderne kan få en positiv boost.
Som oppspillspunkt: bob, bob. I flere kamper har han vært spilleren som har tapt flest dueller. Har vunnet 46,1 % av bakkeduellene og 43,4 % av hodeduellene hittil i sesongen, ifølge Fotmob. Det er ikke egnet til å imponere når dette angivelig skal være hans store styrke og bidrag til laget.
Når vi gjenvinner, og eventuelt kunne ha kontret, er han for ofte ingen trussel. F.eks. om vi gjenvinner ballen etter at motstander har corner, løper ikke Dino ut for å strekke og åpne motstanderlaget. Han er jo uansett ingen bakromstrussel, men burde jo gidde å strekke ut motstanderne. I stedet stanser han gjerne ved midtsirkelen, ni meter inne på egen halvdel, feilvender seg og gir motstander god anledning til å sette press på oss i stedet for å måtte dekke opp hjemover. (Dinos manglende kontringsstyrke/-vilje blir en ekstra svakhet for oss når laget har en Emil som skal ligge på krittet og vil ha ball på fot og vi samtidig også har en midtbane der kun en er påskrudd for eventuell hurtig bevegelse fremover.)
Er generelt for statisk og lar seg lett pakke inn.
Om vi gjenvinner raskt etter at motstander har brutt vårt angrep, lusker han rundt i offside, slik at den gjennombruddspasningen som uansett ikke kommer, ikke ville ha vært til nytte. Det hadde kostet få kalorier å gidde å flytte seg noen meter like raskt som den tregeste motspilleren og ikke ødelegge muligheten for lagkamerater til å tre gjennom en RBK-er, om ikke ham, så en annen.
Hans lave mobilitet og for ofte manglende "entusiasme" etter å frigjøre seg og gjøre seg spillbar som en offensiv trussel medvirker sterkt til at medspillere må "velge feil" og passe sidelengs eller bakover når vi angriper. De har ingen spiss som fremstår som en trussel og spissen beveger seg for lite eller for sent til å skape rom for andre.
Treffer på to av tre pasninger (Fotmob: 66,8 % denne sesongen.) Gitt at dette er i offensiv sone, vil en spiller med bedre stats lett kunne gitt mange flere situasjoner der vi beholder ballen og kunne skapt flere gode målsjanser i stedet for brudd imot.
Lager flere frispark enn han vinner.
Treffer mål på under halvparten av skuddene. (Fotmob: 25 av 52.)
48 skudd fra innenfor boksen har gitt ti mål, og da er fire av dem straffespark.
Tall fra Fotmob viser videre at han ikke er kongen på hodet foran mål. Av 17 headinger i og rundt femmeteren har han scoret ett mål.
Hjørnespark på hodet til Dino i femmeteren har i elleve av elleve tilfeller ikke gitt uttelling.
At resten av laget ikke scorer mange mål, gjør ham til toppscorer. Mange av målene kunne Søderlund også ha levert, herunder de fire straffemålene, uten at det må tolkes som et forslag om å erstatte ham med Søderlund.
I første serierunde, 29. mars 2025, borte mot Strømsgodset, leverte Dino sesongens eneste målgivende pasning. Pereira tar innkast på høyresida omtrent på midtbanen og løper mellom back og stopper. Får et heldig gjennomspill fra kneet til Godsets Logi Tomasson, spiller gjennom Dino som passer til en ledig Emil Ceïde. Fint gjort, men siden har ikke Dino levert målgivende.
At RBKs faste spiss og straffeskytter ikke er høyere enn niendeplass på målpoengstatistikken, bak Høgh, Tripic, Karlsbakk, Berg, Sørensen, Erlien, Christiansen og Sigurdarson, bør ingen være fornøyde med.
Som veteran og signalspiller fremstår han heller ikke alltid som et godt forbilde for yngre spillere, i tilfelle det skulle være et selvsagt krav til en spiller som ellers mangler ekstremferdigheter.
Innsatsvilje og arbeidsmoral er lavthengende frukter og å utstråle en positiv holdning, vinnervilje og oppofrelse burde ikke bare være mulig, men et minimumskrav, særlig når man som spiss ikke har særlige spisskompetanser å krydre kampene med.
Skal Rosenborg opp flere nivå, må det inn en bedre spiss, og med andre kvaliteter enn Dino.
At han angivelig, ifølge Alfred, er veldig god og viktig på defensiv dødball, må aldri, aldri bli et gyldig argument for førstevalg som spiss i selveste Rosenborg.
Dette betyr ikke at Dino er ubrukelig. Han kunne kanskje ha gjort en grei nok jobb i et lag som ikke har like høye ambisjoner som Rosenborg, så selg ham gjerne til et sted han heller vil være og passer bedre, for eksempel i Allsvenskan eller en annen liga der spillet ikke er så direkte.
Ser heller ikke ut som han elsker å være i Rosenborg når han uentusiastisk lunter rundt og "pisser på drakten og publikum", så det er kanskje gjensidig, Dino. Når du ikke gidder elske Rosenborg, "løpe de ekstra metrene" og gjøre jobben, så gidder ikke jeg elske deg heller.
Elsker Rosenborg  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
DarthJohansen Proff
|
Posted: 19.10.2025 18:51 Post subject: |
|
|
Sykt kleint at du kommer med gode argumenter bakket opp av fakta og statistikk. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 19.10.2025 20:59 Post subject: |
|
|
Veldig enig her Gisp. Sot on. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |