View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 15.10.2025 11:55 Post subject: |
|
|
Skremmende liste adressa presenterer. _________________ I have spoken. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.10.2025 12:02 Post subject: |
|
|
ola. wrote: | Men vil noen som lever drømmen i Bodø komme hit nå? Knutsen er én sak, men Bjørkan og Sakariassen er attpåtil lokale der. |
Sakkariassen ser ut til å ha god kontroll på ting. Det er derfor jeg mener at det bør gjøres et forsøk på å hente Bjørkan som akkurat nå jobber i en slags assistenttrenerrolle. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 15.10.2025 12:37 Post subject: |
|
|
Frankiefourfingers wrote: | Skremmende liste adressa presenterer. |
Hvem var navnene på den lista? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 15.10.2025 12:44 Post subject: |
|
|
Adressa (Ole Sagbakken) sin liste:
1. Erik Hoftun
2. Michael Karlsen (Ranheim)
3.Markus Henriksen
4. PÃ¥l-Andre Helland (Ranheim)
5. Lars Petter Kræmer-Andressen (Tromsø)
6. Thomas Berntsen
7. Jesper Jansson (IFK Gøteborg)
8. Mikael Hjelmberg (Hammarby)
9. Åsmund Bjørkan (Bodø)
10. Mads Agesen (Viborg) |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 15.10.2025 12:50 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | ola. wrote: | Men vil noen som lever drømmen i Bodø komme hit nå? Knutsen er én sak, men Bjørkan og Sakariassen er attpåtil lokale der. |
Sakkariassen ser ut til å ha god kontroll på ting. Det er derfor jeg mener at det bør gjøres et forsøk på å hente Bjørkan som akkurat nå jobber i en slags assistenttrenerrolle. |
Poenget mitt er at jeg tror Bjørkan, i likhet med Sakariassen, trives i sitt kjære Bodø/Glimt med den suksessen de har og drømmen de lever nå. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.10.2025 12:59 Post subject: |
|
|
Ståle wrote: | Adressa (Ole Sagbakken) sin liste:
1. Erik Hoftun
3.Markus Henriksen
|
At det går an. |
|
Back to top |
|
 |
eksilbaill Senior
|
Posted: 15.10.2025 13:03 Post subject: |
|
|
Fy fader, det oppgulpet som adressa og diverse serverer, om at man må ha inn en ekte RBKer. Jeg håper så inderlig at klubben er ferdig med det gubbeveldet, og at de først og fremst ser etter kompetanse, slik de gjorde under forrige trenerjakt. Gamle rosenborgspillere som sportsdirektører har vi prøvd og feilet med gang på gang. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 15.10.2025 13:05 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Ståle wrote: | Adressa (Ole Sagbakken) sin liste:
1. Erik Hoftun
3.Markus Henriksen
|
At det går an. |
ja dette er journalistisk lavmål. fy fader. grøss |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 15.10.2025 13:19 Post subject: |
|
|
Den lista som Sagbakken har kokt sammen var like spennende som ei langhelg på Støren. Stort sett uinteressante eller altfor uerfarne kandidater.
Runar Berg. Kjenner kulturen og klubben, og har vært med på det Glimt har bygget opp de siste årene.
Harald Brattbakk har jo økonomisk utdanning i bunn og bør ha et brukbart nettverk både i Danmark og i Sverige _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.10.2025 13:43 Post subject: |
|
|
Runar Berg har jobbet som sponsorselger for Glimt. Da kan vi like gjerne ansette Mini eller Gøran Sørloth. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 15.10.2025 13:55 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Som nevnt i Dorsin-tråden er Aasmund Bjørkan min soleklare favoritt for jobben. Han var arkitekten bak den første fasen i byggejobben som gjorde Glimt til en toppklubb.
De siste årene har han trappet ned til en slags assistent-jobb. Om det er noen som kan styre vår sportslige strategi i riktig retning er det han. |
Du har ikke fulgt med , Bjørkan var sidestillt med Knutsen i de 2 første årene til Knutsen, så ble han omplassert p.g.a at sønnen var på tur inn på laget. Han var og er ingen arkitekt. |
|
Back to top |
|
 |
jorji Rutinert

|
Posted: 15.10.2025 13:58 Post subject: |
|
|
Grøss, topp 4 på lista fra Adressa var horribel.
Av de åpenbare norske så er det Lars Petter Kræmer-Andressen og Thomas Berntsen.
Ellers kunne disse vært spennende:
Casper Bork Pedersen - FC Midtjylland, Sjefsspeider og operations innenfor speiding
Jeremy Seethal - Right to Dream - FCN
Hjelmsberg kunne også vært spennende men tvilsomt? |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 15.10.2025 14:25 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Ståle wrote: | Adressa (Ole Sagbakken) sin liste:
1. Erik Hoftun
3.Markus Henriksen
|
At det går an. |
Må være trolling fra adressa… _________________ Herremann
https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 15.10.2025 14:33 Post subject: |
|
|
Jeg syns Michael Karlsen virker spennende, med tanke på de han har hentet i Ranheim.
Både Afrikanerne og han fra Færøyene har jo vært en stor suksess. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 15.10.2025 14:47 Post subject: |
|
|
AndreasR wrote: | Den lista som Sagbakken har kokt sammen var like spennende som ei langhelg på Støren. Stort sett uinteressante eller altfor uerfarne kandidater.
Runar Berg. Kjenner kulturen og klubben, og har vært med på det Glimt har bygget opp de siste årene.
Harald Brattbakk har jo økonomisk utdanning i bunn og bør ha et brukbart nettverk både i Danmark og i Sverige |
Du sier at lista er uinteressant (noe jeg er enig i at de 4 første på lista er), men du nevner selv Runar Berg og Brattbakk, Hva har de to av erfaring og resultater å vise til som gjør de egnet? Berg jobber med sponsorer i Glimt, Brattbakk er pilot. Ingen av dem har hatt en lignende rolle før. |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 15.10.2025 14:49 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Jeg syns Michael Karlsen virker spennende, med tanke på de han har hentet i Ranheim.
Både Afrikanerne og han fra Færøyene har jo vært en stor suksess. |
Jeg har aldri forstått rollefordelingen i Ranheim. Kåre er sportslig leder, mens Karlsen har ansvar for spillerkjøp? På sikt kan han sikkert være et spennende alternativ. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 15.10.2025 14:53 Post subject: |
|
|
trøndergutten wrote: | Du sier at lista er uinteressant (noe jeg er enig i at de 4 første på lista er), men du nevner selv Runar Berg og Brattbakk, Hva har de to av erfaring og resultater å vise til som gjør de egnet? Berg jobber med sponsorer i Glimt, Brattbakk er pilot. Ingen av dem har hatt en lignende rolle før. |
Hvis kriteriet er at det helst må være en gammel Rosenborger mener jeg de to er bedre kandidater enn mye av det som står på den lista hvertall. Begge har vært litt ute av klubben ei stund og kan komme inn med litt nye måter å se ting på. Brattbakk har heller ikke bare jobbet som pilot siste årene. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
lightning Junior
|
Posted: 15.10.2025 14:59 Post subject: |
|
|
Når man ser på hvem som sitter i disse i stillingene i toppklubbene rundt omkring i Europa er det så godt som ingen tidligere toppspillere i klubbene. Førstepri bær være gode analytiske evner pluss solid utdannelse-erfaring innen jus, forhandlinger og finans.
To av klubbene som overpresterer mest i England, Brentford og Brighton, er ledet av folk fra spillebransjen (odds), men slike fæle ting kan vi selvsagt ikke drive med i Norge. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 15.10.2025 15:23 Post subject: |
|
|
Bjørkan kan ikke jobbe med AJ.
De har totalt forskjellige syn på fotball.
Men det er å håpe at resten av Allsvenskan teamet også finner seg andre jobber. Da kunne Bjørkan og en trener med en filosofi som stemmer med vårt strategi dokumen ta dette videre på rett spor igjen _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.10.2025 15:45 Post subject: |
|
|
lightning wrote: | Når man ser på hvem som sitter i disse i stillingene i toppklubbene rundt omkring i Europa er det så godt som ingen tidligere toppspillere i klubbene. |
Hæ?
Deco, Begiristain, Edu, Richard Hughes, Sebastian Kehl, Mehdi Benatia, Monchi, David Weir? Var ikke dette toppspillere? |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 15.10.2025 15:48 Post subject: |
|
|
Er vel naturlig at man ser til dansk fotball og de med samme type tilnærming som AJ om man ønsker å bygge på det.
Å leie inn en gammel RBKer nå blir en falitterklæring, da kan vi like godt bare droppe å ha en sportslig leder, spare de pengene og la AJ få rapporter fra 2-3 speidere fra strategiske områder |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 15.10.2025 16:22 Post subject: |
|
|
Michael Karlsen har gjort mye bra for Ranheim på spillerlogistikk. Han har også veldiig bra oversikt over spillermarkedet i OBOS og PostNord. Aki Samuelsen fra Færøyene var også et scoop fra en lavere liga.
Med et bredere blikk mot Øst-Europa har jeg tro på han kan skaffe oss mye mer spennende talent for overkommelige summer enn hva Dorsin jevnt over har levert.
Ankepunktet mot Karlsen vil jeg tro, uten å vite, vil først og fremst være mangel på nettverk rundt om i Europa. Eller andre verdensdeler for den saks skyld.
Personlig hadde jeg heller sett at han ble ansatt i en dedikert speiderstilling. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 15.10.2025 16:23 Post subject: |
|
|
Når vi nå skal ansette ny sportsdirektør etter Dorsin, bør vi holde fast ved den linjen vi valgte da AJ kom inn. Vi har tidligere bestemt at vi skal gå all in på denne løsningen og har forlenget kontrakten med AJ. Da må vi også stå ved det, og legge til rette for at han får best mulige forutsetninger for å lykkes. Mange av spillerne er hentet etter hans ønske og gjennom hans nettverk i Danmark og Sverige. Kontinuitet er derfor avgjørende.
Jeg mener AJ bør få velge ny sportsdirektør fra sitt eget nettverk i Danmark eller Sverige, slik at sjansene for at han vil kunne lykkes i fremtiden er så store som mulig. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 15.10.2025 16:24 Post subject: |
|
|
Men da ansetter treneren sin egen sjef? Høres rart ut. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 15.10.2025 16:48 Post subject: |
|
|
Dersom vi er vitner til at Hoftun går inn dørene på Lerkendal igjen - så ville det vært sykt på et nivå som er vanskelig å sette ord på.
Har Adressa null historieforståelse?
Hoftun er selve inkarnasjonen på Rosenborgs fall - den store inkompetente Judasen som personlig forsøkte å fjerne Eggen på råtneste vis til sin egen fordel. Som med stadig mer meningsløse grep gang på gang kjørte klubben et skritt nærmere avgrunnen. Når han til slutt, såret og vonbroten gikk ut dørene - endelig- sammen med Kåre-karrie-påtrenerfiaskoer-rik-på-sluttpakker og med lommene fulle av Rosenborg-forlikspenger - så var det mange som trakk et lettesens sukk.
Det er så man ikke tror det man leser. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
|