View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 22.09.2025 22:25 Post subject: Norge - Israel |
|
|
Lørdag 11. oktober klokka 18 @ TV2.
Israel may be at risk of suspension from European football competitions following mounting pressure on UEFA, Israel's Channel 12 reported on Saturday.
According to the outlet, UEFA's executive committee is expected to discuss the issue as early as next week, with potential consequences including Israel's national team being removed from European qualifiers and clubs like Maccabi Tel Aviv barred from the Europa League.
Read more: Israel faces possible expulsion from UEFA competitions
Usikker på hvor troverdig kilden er. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.09.2025 19:52 Post subject: |
|
|
– Vi har gjort det vi kan for å skape trygge rammer, og det kommer vi til å fortsette med. Vi er i tett dialog med politiet for vurderinger om alt som skjer på utsiden, samtidig som vi gjør det som skal til for å beskytte spillerne og spillet, sier Løken.
Han bekrefter overfor VG at NFF legger opp til et stort hopp i kostnader på sikkerhet til Israel-kampen.
– Vi har et anslag på hva vi tenker, men det blir litt prematurt å snakke om. Men vi snakker store beløp, ja, sier han.
Les mer: NFF om kaosbildene: – Viser at det ikke er enkelt |
|
Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 25.09.2025 14:04 Post subject: |
|
|
Vil tro at hvis de utestenges før kvaliken er over, så annulleres alle kampene deres. Da vil det for Norges del gjelde å slå Estland, samt ikke tape med 100 mål mot Italia. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 25.09.2025 14:10 Post subject: |
|
|
Egentlig en fordel for Norge fordi Israel-kampen er et mulig bananskall før Italia. Og blir de utestengt vil vi kun miste ett mål mer enn Italia, og har veldig mange å ta av. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 25.09.2025 14:29 Post subject: |
|
|
Det vil helt klart være en enorm sportslig fordel for Norge. Jeg regner med at det må bli fortgang i saken. Skulle Israel fullføre kvalifiseringa og ende opp på andreplass (noe de ikke ligger til akkurat nå), så blir det fort mer komplisert. |
|
Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 29.09.2025 09:55 Post subject: |
|
|
Med de sterke båndene mange i FIFA har til diverse arabiske land, er det ikke utenkelig at Israel utestenges. _________________ Deserve Victory! |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 29.09.2025 10:13 Post subject: |
|
|
Er ikke han Infantino kopmpis med Trump? Skal mye til for at han hiver ut Israel da. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Mighty Senior

|
Posted: 29.09.2025 10:47 Post subject: |
|
|
Her er jeg litt usikker, men er det ikke UEFA som er ansvarlig for FIFA-kvalifiseringen? Så spørsmålet avgjøres under UEFA sine organer, og ikke FIFA? |
|
Back to top |
|
 |
Choirboy Proff
|
Posted: 29.09.2025 15:40 Post subject: |
|
|
UEFA er teknisk arrangør av turneringen. Men ikke noe mer. FIFA er ansvarlig for alle kvalifiseringer til VM enten det nå er UEFA, CONMEBOL, AFC eller noen av de andre føderasjonene sin kvalifisering. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.09.2025 23:23 Post subject: |
|
|
Uttak i morgen klokka 12. |
|
Back to top |
|
 |
Choirboy Proff
|
Posted: 29.09.2025 23:39 Post subject: |
|
|
Kan vel ikke være store endringer siden sist tipper jeg.
Gundersen vs Guddal
Thorstvedt vs Thorsby
Tror jeg er spørsmålstegnene.
Resten av de som ble tatt ut i førsteuttaket i september tror jeg får fornyet tillit. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 30.09.2025 00:16 Post subject: |
|
|
Thorsby er klink i troppen. Thorstvedt har så vidt kommet tilbake fra skade. Og er nok tidligst aktuell i mars tipper jeg. Og i utgangspunktet konkurrerer han med Aasgaard. Solbakken uttalte jo da Aasgaard ble tatt ut første gangen at en av årsakene var at han var lik Thorstvedt i spillestil.
Gundersen tror jeg ikke er spesielt nær. Han var jo ute med skade en måneds tid. Og er ikke klink på det Glimt-laget akkurat nå. Tipper Eivind Helland er nærmere. Faktisk Odin Bjørtuft også. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 30.09.2025 12:18 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Thorsby er klink i troppen. |
Jaggu tok jeg feil på akkurat det punktet. Men ingen erstatter inn i troppen. Derimot en ekstra spiss i form av Aune Heggebø. Som jo erstattet Strand Larsen i forrige tropp. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 10.10.2025 15:25 Post subject: |
|
|
Blir interessant å se hva som skjer i morgen. Er nok en god del som gjerne vil prøve å få stoppet kampen. De har jo kuttet kapasiteten litt og har mer sikkerhet men det er fortsatt nesten full stadion og hvem vet hvem som har klart å få tak i billetter.
Hadde tatt seg ut om kampen i morgen blir stoppet og ikke gjennomført og at Norge dømmes til tap slik at VM ryker. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 10.10.2025 16:16 Post subject: |
|
|
Er vel en demonstrasjonsgruppe/organisasjon som har sagt at de ønsker å stoppe kampen, men den virker å være litt "alternativ". Ifølge tv2 så stod de på nettsiden deres at de "ikke ønsker å snakke med kapitalistdrevet mediehus" eller noe lignende.
Den organisasjonen som jeg tror er størst har sagt at de har planer om å demonstrere/protestere men ikke forstyrre selve kampen og at de har en "ikke-voldelig" tilnærming.
https://www.tv2.no/sport/.../18177890/
Jeg tror ikke det er reell fare for at kampen blir stoppet/avlyst. Hvis noen har forsøkt å kjøpe mange billetter samlet så har det nok utløst noe form for varsling hos NFF som gjør at de sikkert er litt mer obs på de tribuneområdene de mistenker det kan skje noe og hvis de sitter for spredt så blir det vanskelig å få til noe samlet. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 10.10.2025 16:27 Post subject: |
|
|
Når man ser hvor rabiate en del av pro-pal aktivister er så er det stor sannsynlighet for at det blir bråk i morgen. Det vil være ganske så typisk at det får konsekvenser for Norges muligheter for endelig å kvalifisere seg..
Som covid-hindringen før EM.
En annen ting som er litt spennende er hvordan de norske spillerne lar seg påvirke. Det er uten tvil så mye rar oppmerksomhet rundt kampen mtp splittelse og følelser rundt krigen at det mentale her kan bli veldig viktig. Fravær av rutinen til Ødegaard kan bli merkbart.
Israel holdt Italia til uavgjort til langt på overtid og scoret 4 mot dem.. De er vant til å stå i mentalt press. Jeg tror dessverre kampen i morgen er vidåpen. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 10.10.2025 18:30 Post subject: |
|
|
Ødegaard er jo med troppen og laget, men selve kampen må han se fra tribunen dog. Ellers tror jeg sikkerheten foran denne kampen er såpass stor at det ikke vil bli noe som hindrer kampen i å faktisk bli spilt. Det kommer sikkert til å bli forsøkt et eller annet, men jeg tror både politi og annet sikkerhetspersonell er forberedt på veldig mye forskjellig og det er tatt andre grep i tillegg.
Israel holdt Italia til uavgjort i Debrecen ganske lenge ja, men det skyldtes jo blant annet to selvmål fra Italia.
Jeg tror ikke det er helt sammenlignbart mot Norge på Ullevaal. Dessuten har Norge Haaland i storform. Jeg tror også spillerne ikke kommer til å la seg påvirke all verden av alt styre rundt, de fokuserer nok først og fremst på å vinne kampen. |
|
Back to top |
|
 |
ajax1 Senior
|
Posted: 11.10.2025 18:09 Post subject: |
|
|
Haha, hva i alle dager?! To brente straffer. Ville det ikke vært typisk med en uavgjort her? Gity at media har nedten garantert at Norge er i VM og Italia utpeker oss som favoritter? |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 11.10.2025 19:11 Post subject: |
|
|
Halvannet bein i VM nå Norge. Så lenge det ikke rakner i 2 omg på merkelig vis er man altså bare en seier mot Estland på Ullevaal i november unna VM. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 11.10.2025 19:43 Post subject: |
|
|
Bare å gjøre jobben mot Estland neste samling så er VM-billetten i boks.
Jeg var ikke særlig bekymret før kampen og jeg ble ikke skuffet heller for å si det sånn. 5-0 er en smule overraskende, men samtidig ikke når man ser det offensive arsenalet dette laget har. De kan score masse mål mot de aller fleste motstanderne og i alle fall vil jeg påstå det er realistisk å håpe på mål i egentlig alle kamper og mot alle motstandere så lenge de viktigste spillerne er "fit for fight". |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 11.10.2025 22:51 Post subject: |
|
|
Artig med så klar og fortjent seier mot Israel. Med mindre det skjer helt bisarre ting hjemme mot Estland, så er vi i praksis klare for VM, selv om Italia med syltynn teori likevel kan vinne gruppa. (med ca. 10-0 mot oss i siste kamp).
Når eller hvis vi kommer til VM, så skal vi ha gode sjanser mot de fleste lag, ikke minst om vi trekker nord-amerikanske eller asiatiske lag, samt flesteparten av de afrikanske og sør-amerikanske. Disse verdensdelene har fått mange nye plasser, men det betyr ikke at kvaliteten er proporsjonalt høy. Slår vi Israel 5-0 og Italia 3-0, er det ikke mange lag utafor Europa som skal få det behagelig mot oss. |
|
Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 12.10.2025 10:28 Post subject: |
|
|
Norge ligger riktignok veldig godt an nå, det skal de ha. Men jeg tro ikke vm-plassen er så sikker som alle skal ha det til.
1. Enten kan Norge surre det til mot Estland og da må de plutselig ta poeng mot Italia borte.
2. Skulle de slå Estland. Så er det faktisk nok at Italia vinner med 10 mål til sammen mot Estland og Moldova. Da trenger de "bare" så slå Norge med 5 mål på hjemmebane. Det er absolutt ikke umulig. Det er er ikke mer enn et år siden Norge tapte 1-5 mot Østerrike.
Altså, jeg håper selvfølgelig at Norge klarer det. Men jeg tror bare ikke at det så sikkert som mange tror. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 12.10.2025 11:29 Post subject: |
|
|
I tellende kamp har ikke Norge tapt hjemme siden sommeren 23 mot Spania. Det er ingenting som tyder på at det er sannsynlig at Estland tar poeng mot Norge på Ullevaal, selv om man aldri skal utelukke noe som helst selvsagt.
I tillegg så forutsetter ditt scenario nummer 2 at Norge "bare" vinner med et mål mot Estland, som også virker litt lite sannsynlig for øyeblikket.
For å ikke glemme at Italia snitter på 3 scorede mål per kamp så langt i kvaliken og det er kun Estland hjemme de har slått med mer enn 2 mål. Dessuten så har Italia allerede møtt Estland 2 ganger, de mangler Moldova borte og Israel hjemme. I fjor høst så vant Italia 4-1 hjemme mot Israel i Nations League for eksempel. Moldova hjemme har tapt 0-5 mot Norge, 0-4 mot Israel og 2-3 mot Estland.
Det er også lite som tyder på at Norge kommer til å tape med 5 mål eller mer borte mot Italia.
Umulig er det ikke, men at alt dette skal skje er det altså veldig liten sannsynlighet for. De som kan å regne på slikt har vel kommet frem til at sannsynligheten for at Norge kommer seg til VM er på over 90% og det er ikke tall tatt fra løse luften.
Det er ikke garantert enda, men slår vi Estland så er det i praksis klart og det skal tidenes totalkollaps til for at Norge ikke vinner gruppa si.
Det er lov å være pessimist altså, men å fremstille som at det ikke er veldig stor sannsynlighet for at Norge vinner gruppa si synes jeg er rart. Det betyr ikke at det er garantert eller sikkert, men sannsynligheten for at det skjer er veldig høy. |
|
Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 12.10.2025 12:56 Post subject: |
|
|
Sier ikke at det ikke er sannsynlig, men jeg ville bare ikke tak helt av sånn som enkelte andre før det er helt sikkert. |
|
Back to top |
|
 |
|