English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2025
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
machiavelli
Veteran

PostPosted: 15.08.2025 17:22    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Hvor sannsynlig er det at klubben henter en spiller før Mainz kampene? Da må man vel i såfall ha en spiller mer eller mindre klar, med krav om at man går videre før spilleren kan signeres.

Lik 0 vil jeg tro.

Alfred vil nok fortsette med det laget som er nå, fremfor å drille inn en spiller i siste liten, og fra et pengestandpunkt har vi brukt veldig mye allerede.

Kommer nok ikke inn en ny spiller med mindre vi kvalifiserer til ECL.

Hvis det skal skje så må de dra noe veldig rimelig og overraskende bra ut av hatten. Fordi kvaliteten som skal til for å inn og erstatte noen spillere og relasjoner på banen nå må være veldig høy.

En erstatter for JRS er det mest åpenbare, men der har vi inn Duris og JRS har gjort en knalljobb mot Hammarby, så rart å ikke skulle bruke motoren hans mot Mainz også. Særlig når han er så viktig i press-spill mot gode lag.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran

PostPosted: 17.08.2025 14:39    Post subject: Reply with quote

Hvis man har plass på kvota kanskje man kan hente German Onugkha fra FCK? FCK skal visstnok selge noen spillere.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 18.08.2025 21:58    Post subject: Reply with quote

Kunne Ranheims ving Diop(kan spille på begge sidene) vært noe for RBK? 20 år, 13 kamper, 4 mål, 2 assist i OBOS. Ca 16 mnd til bosman. Noen her som har fulgt ham en del og som har fått noe inntrykk ang styrker og svakheter?
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 21.08.2025 18:58    Post subject: Reply with quote

Hva er det denne drittklubben egentlig gjør? Satser jo aboslutt ikke. Hvor går pengene fra de store salgene? Hvem tar pengene i lomma si? RBK burde jo forsterke seg og satse.
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 21.08.2025 19:01    Post subject: Reply with quote

Damelaget tar 10-15mill
Gjeld tar 75%
Resten på fornuftige kjøp uten overdreven bredde
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 21.08.2025 19:02    Post subject: Reply with quote

Velkommen tilbake fra koma herr Mikkelsen. Hvordan står det til med Samuel?

Du vil sikkert være overrasket over å bli fortalt at mens du var borte har klubben vært skakkjørt over flere år og bygd seg opp kraftig gjeld. Slikt påvirker handlekraften.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2025 19:09    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Hva er det denne drittklubben egentlig gjør? Satser jo aboslutt ikke. Hvor går pengene fra de store salgene? Hvem tar pengene i lomma si? RBK burde jo forsterke seg og satse.

Du var litt søtere da du som overivrig 12-åring stalket Adegbenro på Twitter for å overtale han til å bli RBK-spiller. Kan ikke skjønne annet enn at du er Trøndelags yngste gubbe?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 22.08.2025 08:08    Post subject: Reply with quote

Enn om vi hadde hatt en indreløper som kunne tatt med seg ball framover i banen. Veldig bra innsats og arbeidsmoral på Santari, men det skjer ingenting med ballen. Hadde hvor mange balltap/feilpasninger i går?

Sunde gjør en enorm jobb, og er litt bedre framover også, men han også mister ballen for ofte.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 22.08.2025 08:11    Post subject: Reply with quote

Vi har jo bare brukt litt under 50 millioner på spillere i sommer. Ingenting, det.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 22.08.2025 11:26    Post subject: Reply with quote

Savner Mike Jensen. Hadde gjort seg med en slik type på midtbanen
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 22.08.2025 12:02    Post subject: Reply with quote

Vi har hentet 4 spillere dette vinduet. Hvor kun Ceide er kjent med systemet og medspillerne. Vi har 3 stykker som er helt ferske i klubben, hvor den ene ikke har spilt et eneste minutt. Ser i flere tråder at noen klager på samhandling og i denne tråden vil man ha flere nye spillere.

Fra høsten i fjor er det kun 5 spillere igjen som er typiske startere. Tangvik, M.Ceide, Nemcic, Pereira og E.Ceide. Du har også spillere som på høsten i fjor varierte i spilletid og posisjoner som Reitan, Jensen, Santi, Zeidan, Holm, Reitan-Sunde og Sæter.

Sannsynlig startelver: Tangvik, Witry, M.Ceide, Nemcic, Pereira, Santi, Selnes, Nordli, Reitan-Sunde/Duris, Dino, E.Ceide. Altså et bytte av startelver med ca 50%. Merkelig at samhandlingen ikke sitter optimalt... Klager på at Nordli ikke er skarp nok, rask nok, ser sliten ut etc. Han ble hentet rett etter preseson i Danmark. Samme med Witry og Duris vil ta noen uker før vi ser disse i toppform.
Back to top
FormerlySlaves
Junior

PostPosted: 22.08.2025 20:52    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Kunne Ranheims ving Diop(kan spille på begge sidene) vært noe for RBK? 20 år, 13 kamper, 4 mål, 2 assist i OBOS. Ca 16 mnd til bosman. Noen her som har fulgt ham en del og som har fått noe inntrykk ang styrker og svakheter?

Har sett endel OBOS i år, og han har spennende ferdigheter. Prøver på endel spektakulært, og lykkes noen ganger. Forsvinner litt innimellom, men det kan jo være pga at Ranheim er veldig variable. Uferdig, men råtalenent. Grei fart, og driblinger. Camara på midten er også spennende.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 22.08.2025 21:25    Post subject: Reply with quote

Skal Ranheim ha litt butikk på Diop bør de selge ham senest i vinter, aller helst nå! Camara har en lengre kontrakt.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 23.08.2025 15:49    Post subject: Reply with quote

I dag er Tottenham i fjæra for ā se Camara så vil hevde at mine tidligere innlegg om hypen hans traff bra.

Helt sykt at han spiller i Ranheim. De ler hele veien til banken i fjæra den dagen han går.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
BuranBuran
Junior

PostPosted: 23.08.2025 16:46    Post subject: Reply with quote

«Grei fart» på Diop er vel en real underdrivelse. Mener at han har målt toppfart i verdensklasse. Har noen helt ville innlegg med yttersida innimellom, og noen meget frekke driblinger, men også mye rot. Uferdig, men veldig stort talent.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 25.08.2025 00:57    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Velkommen tilbake fra koma herr Mikkelsen. Hvordan står det til med Samuel?

Du vil sikkert være overrasket over å bli fortalt at mens du var borte har klubben vært skakkjørt over flere år og bygd seg opp kraftig gjeld. Slikt påvirker handlekraften.

Jo, hei, nei jeg har jo gitt opp RBK da de har hatt inkompetente folk og skakkjørt økonomien og det sportslige over lang tid. Alfred har vært siste håpet, og jeg tror europaspill som kan generere større mengde penger inn blir veldig viktig. Deretter bør RBK snart kutte på «byråkratiet» eller alle folka som jobber i og rundt, fordi tydeligvis så er administrasjonen for stor. Skjønner ikke at RBK ikke klarer som MFK, Sarpsborg, TIL og andre lag å hente «gull» fra Afrika ELLER se de store unge talentene i Norge som Ørjasæter før han dro til Sarpsborg og andre ÅPENBARE gode spillere som Dorsin og resten av gjengen ikke bryr seg om. Blir for mye moneyball-opplegg uten suksess. Hva dårlig er eksempelvis Djorvoic eller hva enn han midtstopperen heter? Ja, truffet på Nemic og sikkert et par andre, men j hent mer spillere som åpenbart er gode, som typ Emil Ceide. Husker da Erik Hoftun ikke hentet Sander Berge fordi han kosta 10 mill, når han åpenbart var KANONGOD. Det MFK og BG gjør på overgangsvinduet, er det jeg hadde forventa av RBK. Irriterer meg at «fagfolk» som jobber i og rundt RBK ikke er kompetente nok hva gjelder spillerlogistikk. Vi får se hvordan Dorsin utfører sin rolle med mer penger tilgjengelig nå da.

Vi bør minst hente ny midtstopper og venstreving. Emil skade er krise. Sæter er ikke ving. Sunde og nye vingen kan funke, men Sunde mangler dribleferdighet. God med masse rom å løpe i, men ikke mot antatt dårligere lag. Bør omskoleres til høyreback.
Back to top
rail
Rutinert

PostPosted: 25.08.2025 02:38    Post subject: Reply with quote

Er så enig. RBK må hente spillere som er ÅPENBART gode, og selge spillere som er ÅPENBART dårlige. Hvor vanskelig kan det være egentlig? Razz
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 25.08.2025 08:12    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
og jeg tror europaspill som kan generere større mengde penger inn blir veldig viktig.

Du trenger ikke å tro, ALLE vet at man får penger av Europaspill. Summene ligger forresten på hjemmesidene til turneringene.
Quote:
Deretter bør RBK snart kutte på «byråkratiet» eller alle folka som jobber i og rundt, fordi tydeligvis så er administrasjonen for stor.

Dette er bare populistisk piss.
Quote:
Skjønner ikke at RBK ikke klarer som MFK, Sarpsborg, TIL og andre lag å hente «gull» fra Afrika ELLER se de store unge talentene i Norge som Ørjasæter før han dro til Sarpsborg og andre ÅPENBARE gode spillere som Dorsin og resten av gjengen ikke bryr seg om.

Fortell meg gjerne i hvilken verden Ørjaseter var en åpenbar god spiller på Eliteserienivå. Han kom fra Sogndal i OBOS, og presterte godt der for all del, men det fins ingen garanti for at slike spillere blir suksesser på Eliteserienivå. S08, Sandefjord og TIL er klubber med helt andre ambisjonsnivåer enn det vi har, og kan ta seg råd til den perioden det tar å spille med talenter heller enn nå-spillere.
Quote:
Ja, truffet på Nemic og sikkert et par andre, men j hent mer spillere som åpenbart er gode, som typ Emil Ceide.

Eller som Sahsah, Bolkan Nordli, Witry?
Quote:
Det MFK og BG gjør på overgangsvinduet, er det jeg hadde forventa av RBK.

Hva da, henter overprisa spillere til 30-40 millioner? Molde har henta mye mer etablert de siste åra uansett, så jeg tror ikke du hadde vært veldig happy med deres tilnærming heller. Det er vel først og fremst summene du ser på?

Jeg er mildt sagt fascinert over at det går an å tenke at fotball er så binært og enkelt. Skulle likt å se deg styre et fotballag over litt tid.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 25.08.2025 08:17    Post subject: Reply with quote

Er sånn det går når du sitter og savescummer FM noen timer og tror du er Guardiola.. Verden er litt mer komplisert enn det.

Veldig glad for, majoriteten av, grepene som gjøres i RBK om dagen. Håper det fortsetter. Dersom vi får en positiv opplevelse med Mainz kan det være en trigger for virkelig hurtig utvikling de neste 12-36 mnd (utstillingsvindu for spillere, kapital, motivasjon for å prestere i europa, unge spillere som får mer spilletid i serien, osv, osv, osv)

Vi er litt flaks unna å virkelig ta steget tilbake til den sonen vi SKAL være i her hjemme, og vi er hardt arbeid og fokus i noen år til unna å ta steget tilbake til der vi HØRER HJEMME i Norge - #1
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2025 11:25    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Det MFK og BG gjør på overgangsvinduet, er det jeg hadde forventa av RBK.

Riktig. Molde, som har en snittalder på 37 år, og som nettopp har gitt bort og lånt vekk spillere de betalte 100 millioner for (Berisha, Lund og Enggård). Dette er disse du ser opp til. De mest vellykkede spillerne de har hentet de siste fem årene har vært norske utenlandsrejects, ikke helt ulik de greiene RBK holdt på med da ting var som aller verst.

Dette er det du forventer av RBK. Den er grei.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 25.08.2025 18:03    Post subject: Reply with quote

Jeg er ganske sikker på at jeg hadde gjort bedre jobb som sportsdirektør enn Erik Hoftun, og helt sikkert også Dorsin. For meg må en sportsdirektør være en som er mellom 28-36 år som ikke har annet liv enn å se fotball 24/7. Fotballnerd. Jeg hadde likt å se Pål Helland eller J.Mathisen i den rollen den dagen Dorsin går.
Back to top
storestorflor
Junior

PostPosted: 25.08.2025 18:09    Post subject: Reply with quote

Viktigere å være smart. Forstå forskjellen mellom brutto og netto. Tipper Andre Hansen hadde gjort en bra job.
Back to top
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 25.08.2025 18:17    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Jeg er ganske sikker på at jeg hadde gjort bedre jobb som sportsdirektør enn Erik Hoftun, og helt sikkert også Dorsin. For meg må en sportsdirektør være en som er mellom 28-36 år som ikke har annet liv enn å se fotball 24/7. Fotballnerd. Jeg hadde likt å se Pål Helland eller J.Mathisen i den rollen den dagen Dorsin går.

Basert på dine kommunikasjons evner må jeg si meg uenig, at du ikke tar deg selv å se dine egne fotball kunnskaper er greit. Men du er ikke så veldig flink til å overtale andre til å se dine tanker eller akkurat.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 25.08.2025 19:21    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Pål Helland eller J.Mathisen

Gratulerer, du klarte å gjøre argumentet ditt ugyldig!
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 25.08.2025 19:59    Post subject: Reply with quote

Jesper Mathiesen, hahaha.

Kvalitetstrolling da.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54  Next
Page 50 of 54

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb