English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Damespillerne
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 01.05.2025 12:17    Post subject: Reply with quote

Synne Aunehaugen har forlenget sin kontrakt med Rosenborg ut 2027.

(...)

– Selv om Synne spilte veldig lite i fjor, så utviklet hun seg hele tiden. Det at hun gikk fra å være den beste spilleren i Tiller, til å bruke en hel sesong på å spille seg inn og jobbe hardt hver dag, viser en mentalitet som gjør at hun er lett å satse på. Og ferdighetsmessig har hun bra fysikk, bra spilleforståelse og god pasningsfot. Hun har evne til å ta av press som harmonerer bra med spillestilen Rosenborg skal ha, sier sportslig leder Mads Pettersen.

Les mer: Aunehaugen forlenger med Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 15.05.2025 17:56    Post subject: Reply with quote

Fysioterapeut i Rosenborg, Line Stenstad, opplyser at Nyberg pådro seg en ankelskade i forrige kamp mot Stabæk.

(...)

– Hun må opereres og det skjer kommende uke. Det gjør at hun mister resten av vårsesongen.

Les mer: RBK mister nøkkel­spiller: - Må opereres
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.05.2025 22:52    Post subject: Reply with quote

Det hadde gått over ti måneder siden forrige gang RBK-talentet spilte kamp. I tirsdagens cupkamp mot Ranheim var Cille Nilsen omsider på banen igjen.

– Det er veldig gøy å være tilbake. Det har gått lang tid, så det er dette jeg har jobbet for i over ti måneder, sier Nilsen.

Les mer: RBK-talent tilbake: – Hadde ikke trodd at det skulle bli så lenge
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.06.2025 17:58    Post subject: Reply with quote

Agnes Nyberg har signert en ny kontrakt med Rosenborg som strekker seg ut 2027. Den opprinnelige avtalen varte ut inneværende år.

Les mer: Nyberg forlenger med Rosenborg
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.07.2025 00:42    Post subject: Reply with quote

BÃ¥de Rulyte og Marcussen har forlenget.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.08.2025 16:01    Post subject: Reply with quote

Da Kokosz flyttet fra Polen til Norge som tiåring i 2011, hadde hun ikke spilt fotball før.

Få år senere, fra 2017 fram til i sommer, spilte hun for nivå-to-laget Åsane Fotball kvinner. Det siste året var hun lagkaptein for bergenslaget.

Ved siden av fotballkarrieren har Kokosz arbeidet deltid med preanalyse på Haukeland universitetssjukehus. Som bioingeniørstudent på Høgskolen på Vestlandet hadde hun en 20 prosent-stilling, som hun økte til 40 prosent etter endt studium.

(...)

Som spiller for Rosenborg og det polske landslaget, tar fotballkarrieren mer tid enn før.

Kokosz varslet selv arbeidsgiveren på Haukeland universitetssjukehus om at det kunne hende det kom til å bli endringer i jobbsituasjonen i løpet av sommeren. I forrige uke sluttet hun i bioingeniørjobben.

- Den er satt på pause akkurat nå, men jeg tenker jeg det er fint å ha noe å falle tilbake på etter fotballkarrieren, forteller hun, og legger til:

- Å jobbe som bioingeniør er en trygg og kjekk jobb.

Les mer: Bioingeniør hentet til toppfotball
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.09.2025 14:48    Post subject: Reply with quote

– Jeg kan bekrefte at jeg er gravid, sier Cesilie Andreassen - med et stort glis.

«Hemmeligheten» er nemlig stadig vanskeligere å skjule. Med termin i slultten av året begynner magen å bli temmelig synlig.

Les mer: RBK-stjernen har ikke spilt på ett år. Dette er grunnen
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.09.2025 21:16    Post subject: Reply with quote

– Det er fint å være meg nå. Det er godt å være i gang, og spille fotball, smiler Kristine Leine.

Etter sommerpausen har RBK-kapteinen vært dønn fast på laget - og prestert bra i midtforsvaret.

(...)

Leine signerte før jul ny kontrakt ut 2026, og under treningsleiren på Marbella i månedsskiftet januar/februar ble hun utnevnt til kaptein av trener Robin Shroot.

Men så misset hun begge treningskampene i Spania på grunn av en liten skade.

Det endte med at Leine mistet plassen på laget til serieåpningen mot Brann. Før sommerpausen startet 29-åringen kun to toppseriekamper for Rosenborg, og var ubenyttet reserve åtte ganger.

Les mer: RBK-kapteinen smilte tappert. PÃ¥ innsiden var det vondt
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.09.2025 22:07    Post subject: Reply with quote

Rebecka Wanvik Holum har signert en ny kontrakt med Rosenborg som strekker seg ut sesongen 2027. Den tidligere avtalen gjaldt fram til og med 2025.

«Det føles veldig bra. Jeg er stolt over å få lov til å fortsette her, og samtidig bygge videre på det vi har jobbet med i snart to år,» sier Holum.

Les mer: Holum forlenger med Rosenborg
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.09.2025 12:15    Post subject: Reply with quote

Karna Sødahl ute med mindre kneskade
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.10.2025 13:08    Post subject: Reply with quote

[Hanna Dahl] var på tribunen da FKH sikret opprykket med en overbevisende seier mot Odd på Stadion sist søndag.

Etterpå var sportssjef i FKH Rune Lothe klar på at han gjerne ser Dahl på banen, ikke på tribunen, neste sesong.

– Hanna har vi snakket om før. Vi har pratet med henne flere ganger i høst. Vi kunne tenkt oss å ha med Hanna neste år, sa Lothe om spilleren som har stått på FKHs ønskeliste lenge.

(...)

Venstrebacken har slitt med å få skikkelig tillit i Rosenborg denne sesongen. Dahl har startet åtte av 22 toppseriekamper og kommet inn som innbytter fem ganger. Totalt har det blitt 779 minutter på banen.

Kontrakten hennes med Rosenborg går ut etter sesongen.

– Spilletid blir svært viktig når jeg skal velge neste steg. Så er jeg fotballspiller på heltid her i Trondheim. Det ønsker jeg å fortsette med. At jeg kan fortsette å ha en helprofesjonell hverdag blir avgjørende, sier Dahl.

Les mer: Ønsket hjem til FKH: – Jeg fikk frysninger
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.10.2025 12:19    Post subject: Reply with quote

Oline Brekke Fuglem forlenger oppholdet i Rosenborg. Midtbanespilleren har skrevet under på en ny avtale som varer ut 2028.

(...)

Sportslig leder Mads Pettersen er fornøyd med å ha avtalen på plass:

– Oline har hatt en fin utvikling i år. Hun jobber hardt, er en god indreløper i vårt system. Hun har vært en stabil bidragsyter på midtbanen i alle kampene. At hun ønsker å fortsette ut 2028 viser at hun tror på fremtiden og retningen klubben går i, sier Pettersen.

Les mer: Fuglem forlenger kontrakten med Rosenborg
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Page 5 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb