View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 07.05.2025 17:56 Post subject: |
|
|
Midtbanespilleren, som ble hentet til Rosenborg foran årets sesong, har ikke fått et eneste minutt i Eliteserien. De tre siste kampene har han også vært ute av kamptroppen.
– Jeg har trent ganske bra nå mens de andre har spilt kamper, så jeg tror formen skal være bra.
(...)
Alfred Johansson forklarer at Sletsjøes fravær i de siste troppene handler om at han tilpasser seg et nytt nivå.
– Henry er inne i en ganske interessant fase. Han er et sted som mange andre var i fjor, sier Johansson.
Les mer: Gjør ti endringer på laget |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 05.08.2025 15:20 Post subject: |
|
|
Henry Sletsjøe lånes ut til KBK
Rosenborg og Kristiansund er enige om en låneavtale for Henry Sletsjøe.
Og dermed frigjøres det en plass på utenlandskvoten. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 05.08.2025 15:21 Post subject: |
|
|
Ikke så overraskende. Enn så lenge virker ikke Sletsjøe (og Mortensen) som noen gode signeringer. Så bra at Sletsjøe i hvert fall lånes ut. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.08.2025 15:28 Post subject: |
|
|
Alle feilkjøpene til Dorsin gjør at vi til enhver tid har en haug med spillere på utlån.  |
|
Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 05.08.2025 15:30 Post subject: |
|
|
Ikke så lett å treffe alltid når et av kriteriene er at spilleren må være gratis pga tom konto 😁 |
|
Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 05.08.2025 15:36 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Alle feilkjøpene til Dorsin gjør at vi til enhver tid har en haug med spillere på utlån.  |
Tull, Dorsin har hatt bortimot null midler til spillerkjøp i flere vinduer, og klarte likevel å stable på plass en stall som tok seg til Europa sist sesong |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.08.2025 15:39 Post subject: |
|
|
Jeg vil heller trekke frem Alfred og talenter fra akademiet for å forklare sist sesong, men joda, de bommet ikke på alt. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 05.08.2025 15:48 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Alle feilkjøpene til Dorsin gjør at vi til enhver tid har en haug med spillere på utlån.  |
Ut i fra kostnadene (bosman-overgang) så har Sletsjø vært ok.
Så når KBK har oppsjon på kjøp, så ligger det nok en salgsum der, som tilsier at RBK har muligheter på å tjene penger på en spiller som ikke har slått helt til, det er ikke kjempebutikk, men sannsyneligvis pluss i regnskapet. |
|
Back to top |
|
 |
Choirboy Proff
|
Posted: 05.08.2025 16:38 Post subject: |
|
|
Så feil kan man ta. Dette trodde jeg var sønnen til den gamle skøyteløperen Ivar Sletsjøe. De er ikke engang samme nasjonalitet. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 05.08.2025 16:47 Post subject: |
|
|
Sandefjord bruker svært små midler på spillere,men treffer ofte. Har .ed kompetanse og gjøre.
Sletsjøe er ikke nærheten av og ha nå nivå.
Men spillere kan bli bedre med tillit,så han kommer til en klubb som passer han bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 05.08.2025 17:27 Post subject: |
|
|
Ronster wrote: |
Tull, Dorsin har hatt bortimot null midler til spillerkjøp i flere vinduer, og klarte likevel å stable på plass en stall som tok seg til Europa sist sesong |
8 millioner på Agon Sadiku.
4 millioner på Oscar Aga.
10 millioner på Jayden Nelson.
3 millioner på Thorvaldsson.
3 millioner på Cornic.
2 millioner på Ingason.
10 millioner på Vagic.
7 millioner på Rogers.
7 millioner på Børkeeiet.
6 millioner på Augustinsson.
5 millioner på Wiedesheim-Paul
Stopper der, men regner med du tar poenget. Masse midler har blitt brukt på spillere som ikke har vært i nærheten av å kunne regnes som suksess. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 05.08.2025 18:32 Post subject: |
|
|
Blir vi ikke plutselig litt tynne på midtbanen nå? |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 05.08.2025 18:34 Post subject: |
|
|
Du mener vi blir tynne når vi låner ut en spiller som knapt nok har spilt?
Han har spilt 122 minutter i Eliteserien så langt i år. Det er minutter som kan fordeles på andre spillere. |
|
Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 05.08.2025 18:40 Post subject: |
|
|
Lykke til! Fungert godt med tidligere spillere som kommer hjem bedre |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 05.08.2025 18:44 Post subject: |
|
|
Helt greit det siden han ike får spille, men vi trenger spillere inn. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 05.08.2025 19:59 Post subject: |
|
|
Nok en signering man forstår lite av. Kommer sikkert til å klaffe helt i KBK, da. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 05.08.2025 21:00 Post subject: |
|
|
waterfalls wrote: | Du mener vi blir tynne når vi låner ut en spiller som knapt nok har spilt? |
Jeg mener når vi i tillegg mister Selnæs pga sykdom, Vänänen har karantene og Fossum bruker lang tid på å komme seg etter skade. Det kan meget vel skje, og da er vi plutselig ned på juniorspillerne |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.08.2025 21:11 Post subject: |
|
|
- Dette føles veldig rett, og jeg merker at jeg har kommet til en klubb med sjel. KBK viste stor interesse for meg i 2024, og nå er jeg endelig her for å hjelpe klubben. Jeg gleder meg veldig til å bidra med mine styrker, sier Henry.
Les mer: Sletsjøe klar for KBK
Kristiansund bekrefter at de har kjøpsopsjon. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 05.08.2025 21:56 Post subject: |
|
|
Flabbergast wrote: | Jeg mener når vi i tillegg mister Selnæs pga sykdom, Vänänen har karantene og Fossum bruker lang tid på å komme seg etter skade. Det kan meget vel skje, og da er vi plutselig ned på juniorspillerne |
Det er mye som kan skje, men hvis vi skal holde på spillere fordi alle slags mulige potensielle scenarioer som kan skje så blir det en stor tropp til slutt.
Dessuten er jeg ikke overbevist om at Sletsjøe gjør noen særlig bedre jobb enn en juniorspiller. Og han har vel til og med spilt flere minutter på høyreback enn midtbane så langt i sesongen.
For alt vi vet jobber klubben med en ny midtbanespiller inn i tillegg, men jeg tipper de føler de har god kontroll på situasjonen når de velger å låne ham ut. |
|
Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 06.08.2025 00:14 Post subject: |
|
|
Nå får vi iallefall sett hva han er verdt,skal ikke se bort ifra at han leverer utmerket i KBK. Jeg har ikke fått dannet meg ett bilde av Sletsjø,synes han har fått lite sjanser og han har ikke blitt dyrket i sin rolle. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 06.08.2025 01:45 Post subject: |
|
|
Sikkert en habil spiller, men er vel en grunn til at han har fått så få minutter hos oss tenker jeg. Hadde han virkelig vært god så vil jeg tro trenerteamet hadde gitt ham flere sjanser gitt at fåtallet av indreløperne har virkelig overbevist denne sesongen.
Tenker det er fullt mulig at han presterer godt nok til at Kristiansund benytter seg av opsjonen sin, men tror ikke han setter fyr på ligaen slik Alte gjorde for eksempel. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 06.08.2025 12:51 Post subject: |
|
|
Gav mening å hente ham da han ble hentet. Både første og andrevalg i ankerrollen startet sesongen på vei tilbake fra lang skade/sykdom, med usikre prognoser på retur. Nå viste det seg at Santi var klar fra første runde, men om han hadde trengt lengre tid risikerte vi å spille flere kampen uten kvalufisert spiller i vår viktigste rolle.
Nå er han tredjevalg at best, og et fjernt et. Da gir det mening å la ham dra et sted han får spille. Virker som et flott menneske som har tatt de utfordringene han har blitt gitt på strak hånd og med et smil. Ønsker ham lykke til videre. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 08.08.2025 15:43 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | Nok en signering man forstår lite av. Kommer sikkert til å klaffe helt i KBK, da. |
Syns det ga fullstendig mening jeg. Klubben trengte litt stallbredde. Sletsjøe var fullstendig bankers på et brukbart nok lag, har nok kvaliteter til å ikke gjøre seg bort når han får spilletid innimellom, og med litt klaff kan han fremdeles bli bedre. Ingen overgangssum, sannsynligvis veldig rimelig lønnspakke. Slik økonomien til RBK har vært så er det en fornuftig og risikofri signering, men selvsagt veldig lite sexy. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.08.2025 15:50 Post subject: |
|
|
Problemet er at med vår økonomi så trenger vi en sportsdirektør som treffer på signeringer som dette. Klubber som Sandefjord henter "Sletsjøer" som ingen har hørt om, som så viser seg å være veldig gode spillere som de selger videre med vanvittig gevinst. Dorsin har for få slike treff og det er et problem for oss. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 08.08.2025 16:25 Post subject: |
|
|
Det er fordi Sandefjord er veldig fornøyde med å ligge på sjetteplass i serien. De har ikke noe press om å ta medalje hvert år. Det gir rom til å kjøpe trauste spillere med håp om at de kanskje slår til.
Problemet med Dorsin har vel heller vært at han har vært for ivrig med å kjøpe usikre kort i håp om at de er den neste Tengstedt. Det var feilen som ble gjort i det katastrofale 22/23-vinduet. |
|
Back to top |
|
 |
|