View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
enur81 Senior
|
Posted: 05.08.2025 14:21 Post subject: |
|
|
Det er bare å analysere seg grønn på han her, blir en spennende tilvekst
Hva er fristen for registrering Hammarby? |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 05.08.2025 14:22 Post subject: |
|
|
Begynner å bli lei av at rbk vurderer spillere. Vi trenger å få inn minst en ving nå. |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 05.08.2025 14:38 Post subject: |
|
|
David har spilt begge kampene i dobbeltoppgjøret mot polske Rakow hvor Zilina røk ut 6–1 sammenlagt over to kamper, betyr det at han ikke kan spille Conference League for oss? _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
enur81 Senior
|
Posted: 05.08.2025 15:09 Post subject: |
|
|
Fra UEFA:
A player may not play in the UEFA Champions League, UEFA Europa League or UEFA Conference League for more than one club in a single season. Exceptionally, any player who has been fielded in the first, second or third qualifying round or the play-offs of the UEFA Champions League, UEFA Europa League or UEFA Conference League is entitled to play in the UEFA Champions League, UEFA Europa League or UEFA Conference League for another club as from the league phase.
SÃ¥ da kan han evt spille fra gruppespillet? Evt noen som vet noe mer?
Jeg synes at det er fornuftig at RBK vurderer spillere NÃ¥ er man forbi det stadiet  |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 05.08.2025 15:11 Post subject: |
|
|
Aristoteles wrote: | Begynner å bli lei av at rbk vurderer spillere. Vi trenger å få inn minst en ving nå. |
Vi bør hoppe rett til kjøp med andre ord, uten å vurdere først? |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 05.08.2025 15:16 Post subject: |
|
|
Når Mainz kom opp av hatten og vi står mellom å kjøpe en bedre ving, som ikke kan spille kvalikk, eller kjøpe en dårligere ving som kan spille kvalikk, så må vi nok tenke litt lengere enn neste kamp ja. |
|
Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 05.08.2025 15:23 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Aristoteles wrote: | Begynner å bli lei av at rbk vurderer spillere. Vi trenger å få inn minst en ving nå. |
Vi bør hoppe rett til kjøp med andre ord, uten å vurdere først? |
"Vurderer" er et diffust begrep, når man ikke vet hva som ligger bak.
Jeg antar at "vurderer" innebærer at det er dialog med klubb og agent for å se om det lar seg gjøre. Mange tror at det bare er å slenge inn et bud, øke budet litt og DONE, ferdig. Det er ganske mye man eventuelt skal bli enig om – og når dette havner i media så har det med at noen har lekket det.
Det er naturlig at Rosenborg er i dialog med mange klubber/agenter for å sondere markedet og mulighetene for en overgang av aktuelle spillere. Mens vi tidligere ikke kunne agert, har vi nå økonomiske muskler til å være mer aktiv.
Solbakken var helt sikkert førstevalget, men vi er ikke i posisjon til å si "Solbakken, nå må du gi oss et svar før juli er over, hvis ikke er det bare å glemme Trondheim!".
Noen ganger er det åpenbart at en spiller er det foretrukne valget, i andre tilfeller er det ikke alltid så åpenbart at dette er nr 2, 3, 4 på lista osv – fordi man må se spilleren opp mot mange variabler, ikke bare hvor godt fyren presterte forrige/denne sesongen for sitt lag – men også sannsynligheten for at han vil fungere i Rosenborg, videresalgspotensial, skadehistorikk, pris, lønn ++++.
Mange skal ha det til at alt dette er så sabla enkelt. SKal du gjøre gode avtaler så er det dessverre ikke bare å trykke på kjøp-knappen. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 05.08.2025 15:43 Post subject: |
|
|
Tok pressen lenge nok, hørte navnet sist mandag..
Han er et steg opp fra Reitan Sunde, er litt usikker på hvor mange steg det er. Det beste hadde vært om trusselen fra både venstre og høyreving var like stor, så at motstanderen ikke kan sikre seg mot RBK's beste ving.. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 05.08.2025 15:46 Post subject: |
|
|
Mandag? Hørte det før jul jeg faktisk.
Men hvor vanskelig skal det være å finne en venstrebeint høyreving da? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 05.08.2025 15:48 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Han er et steg opp fra Reitan Sunde, er litt usikker på hvor mange steg det er. |
1 steg, i følge deg selv. |
|
Back to top |
|
 |
chrisis87 Senior
|
Posted: 05.08.2025 15:58 Post subject: |
|
|
Ut i fra spillerprofil på FM 24 ser det ut som en stor, sterk kantspiller med god spillerforståelse. Lite hurtighet, teknikk og finesse. _________________ World needs bad men. We keep the other bad men from the door. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 05.08.2025 16:52 Post subject: |
|
|
Er det noen vi er intressert i eller en som er "på vei" inn? |
|
Back to top |
|
 |
enur81 Senior
|
Posted: 05.08.2025 17:09 Post subject: |
|
|
Rosenborg Bakeri har en bestilling på kake  |
|
Back to top |
|
 |
Steve Hecks Junior
|
Posted: 05.08.2025 17:11 Post subject: |
|
|
enur81 wrote: | Fra UEFA:
A player may not play in the UEFA Champions League, UEFA Europa League or UEFA Conference League for more than one club in a single season. Exceptionally, any player who has been fielded in the first, second or third qualifying round or the play-offs of the UEFA Champions League, UEFA Europa League or UEFA Conference League is entitled to play in the UEFA Champions League, UEFA Europa League or UEFA Conference League for another club as from the league phase.
SÃ¥ da kan han evt spille fra gruppespillet? Evt noen som vet noe mer?
Jeg synes at det er fornuftig at RBK vurderer spillere NÃ¥ er man forbi det stadiet  |
Ifølge ChatGPT inntreffer denne regelen først på gruppespill-stadiet, og spillere kan spille for flere klubber i kvalifiseringsrundene. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 05.08.2025 17:41 Post subject: |
|
|
Stoler mer på hva UEFA sine egne sider sier om regelverket enn hva ChatGPT sier. |
|
Back to top |
|
 |
Steve Hecks Junior
|
Posted: 05.08.2025 17:43 Post subject: |
|
|
GPT har god kildehenvisning og viser til UEFAs nettsider. Det er ikke som om den bare finner på ting den synes høres sannsynlig ut. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 05.08.2025 17:49 Post subject: |
|
|
Men UEFA sine sider virker jo å si noe annet da?
"A player may not play in the UEFA Champions League, UEFA Europa League or UEFA Conference League for more than one club in a single season. Exceptionally, any player who has been fielded in the first, second or third qualifying round or the play-offs of the UEFA Champions League, UEFA Europa League or UEFA Conference League is entitled to play in the UEFA Champions League, UEFA Europa League or UEFA Conference League for another club as from the league phase. As from the start of the knockout phase, players can be registered in accordance with Article 32. A substitute player who has not been fielded is entitled to play for another club competing in the UEFA Champions League, UEFA Europa League or UEFA Conference League in the course of the same season, provided that this player is registered with the UEFA administration in accordance with the present regulations."
https://documents.uefa.co...ity-Online
Slik jeg tolker det så står det er at spillere som har spilt i en av kvalifiseringsrundene for en annen klubb kan først registereres til ligaspillet.
Og jo, ChatGPT kan finne på ting selv - inkludert kilder som ikke eksisterer eller feilsitere kildene den viser til. Om du ikke er klar over dette så har du ikke satt deg veldig godt inn i hvordan ChatGPT fungerer. Jeg ville i alle fall aldri i verden tatt det ChatGPT sier som god fisk uten å selv undersøke kildene den henviser til. |
|
Back to top |
|
 |
Steve Hecks Junior
|
Posted: 05.08.2025 17:56 Post subject: |
|
|
Jeg leser også originalkilden for å være sikker. Jeg overså imidlertid «as from the league phase». Synd! Utrolig at de ikke har fått på plass en høyrekant før disse kampene. Reitan Sunde holder ikke mål i Europa og vi kan ikke spille med spiss på kant i så viktige kamper. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 05.08.2025 18:07 Post subject: |
|
|
https://www.nidaros.no/la...113-749067
Quote: | RBK jobber med å få landslagsspilleren klar før onsdag, da påmeldingsfristen til kampene mot Hammarby går ut. |
Satser på at RBK har kontroll på om hvorvidt han kan spille eller ikke.
Så er jeg for øvrig ikke helt solgt på denne spilleren.
Ligger stats ute som viser at han ikke er så fryktelig god i 1 mot 1-situasjoner.
https://x.com/TodoFutbolS...2789589465
Skulle gjerne sett at vi hadde driblesterke vinger på begge kantene. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 05.08.2025 18:13 Post subject: |
|
|
Kan godt hende han kan registreres til kampene mot Hammarby, poenget mitt var vel egentlig at man ikke bør stole blindt på hva ChatGPT sier.
Og slik jeg tolker regelverket som jeg finner på UEFA sine sider så tolker jeg det som at han ikke kan registreres, men vil tro klubben har kontroll på dette. Alt annet er jo veldig amatørmessig i så fall.
Så kan det være at Nidaros sine kilder ikke har helt kontroll på regelverket eller at det er Nidaros selv som ikke er oppdatert på regelverket og dermed tror han kan registreres.
Vi får vel vente og se om han blir klar i løpet av morgendagen først også om han kan registreres i så fall. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.08.2025 18:53 Post subject: |
|
|
Regelverket er jo klokkeklart så hvis klubben tror de kan få han klar til torsdag så har de dummet seg ut. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 05.08.2025 19:06 Post subject: |
|
|
Da jeg leste navnet så jeg for meg en lav kraftig kar med skjegg som løp rundt på vingen. Trolig fordi jeg nettop så Ringenes Herre for ørtende gang. Virker som Duris er litt mer fotballklok enn Durin også. Ikke bare høyere og mer atletisk. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 05.08.2025 19:52 Post subject: |
|
|
Er dere sikre? Jeg finner bare at man blir cup-tied først fra gruppespillet. Det står ikke eksplisitt noe sted at en spiller ikke kan spille for flere klubber i kvaliken. Så lenge han er meldt inn før fristen, skal han kunne spille for RBK – selv om han spilte for et annet lag i forrige runde. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.08.2025 19:58 Post subject: |
|
|
Får håpe du har rett, men det er vanskelig å lese det waterfall siterer på annen måte? |
|
Back to top |
|
 |
TomBoy Proff
|
Posted: 05.08.2025 19:59 Post subject: |
|
|
Nei han kan ikke spille før ligaspill.
Exceptionally, any player who has been fielded in the first, second or third qualifying round or the play-offs of the UEFA Champions League, UEFA Europa League or UEFA Conference League is entitled to play in the UEFA Champions League, UEFA Europa League or UEFA Conference League for another club as from the league phase |
|
Back to top |
|
 |
|