View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
3% |
[ 1 ] |
Witry |
|
0% |
[ 0 ] |
Volden |
|
22% |
[ 7 ] |
Nemcik |
|
3% |
[ 1 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
Väänänen |
|
0% |
[ 0 ] |
Selnæs |
|
0% |
[ 0 ] |
Nordii |
|
64% |
[ 20 ] |
Reitan-Sunde |
|
0% |
[ 0 ] |
Holm |
|
3% |
[ 1 ] |
E. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
Pereira |
|
3% |
[ 1 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
Zeidan |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 31 |
|
Author |
Message |
Putte Veteran

|
Posted: 14.07.2025 21:47 Post subject: Banga - Rosenborg |
|
|
FK Banga - Rosenborg BK
vs.
Turnering: Conference League 2. kvalifiseringsrunde
Tid: torsdag 31. juli 2025 18:00 (19:00 lokalt)
Sted: Gargzdu miesto stadionas, Gargzdai
TV: adressa.no _________________
(delt bruker - PM for tilgang) |
|
Back to top |
|
 |
berntorama Junior
|
Posted: 16.07.2025 18:37 Post subject: |
|
|
Noen som skal reise nedover? _________________ Faren min har trønderdialekt |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 16.07.2025 20:08 Post subject: |
|
|
Jeg tar med familien på road trip til Litauen. Passerer Gargzdai tilfeldigvis den 31.  _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
berntorama Junior
|
Posted: 17.07.2025 20:40 Post subject: |
|
|
Fin strand i Palanga, angivelig ferieplass!
Hvor finner man kampbilletter? _________________ Faren min har trønderdialekt |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
kibsgaard Junior
|
Posted: 25.07.2025 09:52 Post subject: |
|
|
Har booket hotell i Klaipeda. Noen som har sett på transport mellom Palanga/Klaipeda og Gargdzai? Er det taxi som gjelder? |
|
Back to top |
|
 |
TomBoy Proff
|
Posted: 25.07.2025 11:08 Post subject: |
|
|
Taxi er billig der nede som alt annet  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.07.2025 01:30 Post subject: |
|
|
Johansson bekrefter at planen er å fylle opp kamptroppen med 23 spillere i hver kamp iht. turneringsreglene.
Spørsmålet er om noen førstevalg slipper å bli med til Litauen. Men jeg tror nok alle blir med siden det er såpass kort reisevei. |
|
Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 27.07.2025 20:11 Post subject: |
|
|
Vært gøy om flere fikk prøve seg litt. F.eks.;
Sandberg( få en sjelden kamp i beltet)
Mortensen( Fikk flere kamper på rad her, og viste tidvis prov)
Racic
Volden( trenger alle kamper han kan få)
UYJ (trenger alltid soliditet)
Zeidan
Santi(spare Selnæs og putte finnene i hans beste posisjon)
Sletsjøe
Reitan Sunde(fin kamp mot Tromsø, bare å mate på med kamper. Enten blir han god, eller så kan det gå an å tjene noen kroner på
Han etter hvert)
Holm
Ceide |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 27.07.2025 23:02 Post subject: |
|
|
Absolutt morsomt om noen av prospektene fikk en sjanse, men nå har vi et par nye spillere inn og denne europakampen er en flott mulighet til å drille inn relasjoner.
Når det kommer til Santi så tror jeg det er bare å fortsette med ham på indreløper, siden vi uansett ikke kommer til å ofre Selnæs og ingen kommer til å kjøpe han, så det er Santi sin fremtid i RBK. Og jeg tenker at Selnæs trenger også flere kamper i beina, han var tross alt ute lenge, så en kamp hvor det skapes mål og vi dominerer banespillet er bra for kampformen til Selnæs.
Men klart at dette er en fin kamp å gi et flere andre spillere muligheten. Og det blir en seig og viktig poengkamp på Ekeberg mot KFUM bare noen få dager etterpå. Så at vi sparer Nemcik, Santi, Pereira tror jeg er lurt. Hyggelig for Sandberg om han fikk en kamp også. Helt enig.
Synes Dino bør spille rett og slett bare for å fortsette å holde scoringsformen hans oppe. Men at han kanskje får 45-60 min så inn med Holm i hans posisjon. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.07.2025 23:16 Post subject: |
|
|
Tenker vi må spare (fra start) de vi ikke tåler skade på, dvs Nemcik, Pereira, Selnæs, Ceide og muligens Dino. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 27.07.2025 23:19 Post subject: |
|
|
Bare å kjøre reservelag, og la de som ikke har vært i form få muligheten til og få selvtillit. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 27.07.2025 23:33 Post subject: |
|
|
Emil C er viktig. Jeg ville spart han som en av de første. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.07.2025 12:09 Post subject: |
|
|
Det var planlagte bytter av følgende spillere i hjemmekampen: Mikkel Ceide, Nemcik, Pereira og Väänänen.
Kan bli samme opplegg med rullering i midtforsvaret, der Racic spiller hele kampen. Tipper Jenssen og Zeidan starter i stedet for to sistnevnte. |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 28.07.2025 12:56 Post subject: |
|
|
Jeg limer inn innlegget mitt på Diskutopia, for å bidra i debatten om hvilket og vi bør stille.
Nå håper jeg at vi tør å hvile mange i midtuka. Egentlig bør vi bytte ut alle 11 som startet i dag. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at de færreste av de som startet i dag bør bli med på reisen. En ting er å ikke spille, men også reise koster krefter. Så kommer sikkert ikke dette til å skje, da dette er virkeligheten og ikke FM. Dessuten er det jo fint at vi også vinner i Litauen, sånn for rankingpoeng sin del. Men hadde jeg bestemt så hadde dette blitt laget:
Sandberg
Reitan-Racic-Volden-UYJ
Sletsjøe-Holmen-Zeidan
Mortensen-Holm-Sæter
Benk: Sørum, Sandrød, Myrvågnes, Hald-Hernes, Borgersen, Slørdal, Berg, Troset, Gabrielsen (alle disse er unggutter der de fleste er påmeldt via B-listen). Hvis vi absolutt skal fylle opp 23-mannstroppen, så kan Reitan-Sunde, Nordli og Fossum (hvis klar) bli med på benken og få 30 minutter eller noe sånt hver.
Fordeler med dette:
Hvile på alle 11 som startet i dag (og de aller fleste slipper å reise).
Man holder "reservene" i form og "fornøyde".
Unge spillere som Volden, Holmen og noen innbyttere fra benken får viktig spilletid på A-laget.
Holm får muligheten til å spille på seg litt selvtillit som spiss. For la oss være ærlig. Han er vårt 2. valg som spiss bak Dino ut sesongen. Det kommer ikke en ny spiss i sommer og Sæter er avskiltet/på vei ut. Da trenger i at Holm får spilt på seg litt selvtillit.
Ulempen med dette er selvfølgelig at vi ikke får trent relasjoner med våre 11 antatt beste spillere, samt at vi kan risikere å ikke vinne kampen (ryker ut gjør vi ikke med dette laget). |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 28.07.2025 14:41 Post subject: |
|
|
Er dette en yndet mulighet til å fortsette terping for det som er vårt antatt sterkeste lag for tiden? Klinke til med Tangvik, Witry, Ceide, Nemcik, Pereira, Santeri, Selnæs, Nordli, Sunde, Dino, Ceide fra start og bytte ut de med høyest belastning etter 60 minutter? Vi har KFUM på søndag, deretter ny Europa-kamp påfølgende torsdag før spillefri helga etter. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7249 Location: South-west coast exile
|
Posted: 28.07.2025 14:43 Post subject: |
|
|
Jeg og tenker litt det. I alle fall for en god del. Hvis mulig hviles kanskje Nemcik, i og med at han ganske nylig har kommet tilbake fra skade. Det er også litt risikabelt med EKC all den tid vi ikke har noen skikkelig backup for han uten ny kant inn. Ellers er jeg og litt i der at vi bør gjøre alt vi kan for å terpe angrepsspill. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 28.07.2025 14:50 Post subject: |
|
|
Hvorfor diskuteres egentlig Rosenborg på Diskutopia, fremfor på det etablerte forumet her? Ser en del felles nick fra RBKWeb-forumet på diskutopia. Forstår ikke hvorfor man skal spre diskusjonene over flere platformer. En ting er at det finnes facebook-grupper hvor det også diskuteres Rosenborg, men at man bruker et annet diskusjonsforum enn dette virker mot sin hensikt. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7249 Location: South-west coast exile
|
Posted: 28.07.2025 14:53 Post subject: |
|
|
Fordi kvaliteten på RBKWeb har sunket noe voldsomt de siste åra? |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 28.07.2025 14:59 Post subject: |
|
|
Blir kvaliteten på RBKWeb bedre av å flytte diskusjonene til andre diskusjonsfora? _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 28.07.2025 15:19 Post subject: |
|
|
På diskutopia får man innslag fra andre lags supportere også, som kan bidra til å krydre diskusjonene litt. |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 28.07.2025 16:04 Post subject: |
|
|
RbkUrge wrote: | Hvorfor diskuteres egentlig Rosenborg på Diskutopia, fremfor på det etablerte forumet her? Ser en del felles nick fra RBKWeb-forumet på diskutopia. Forstår ikke hvorfor man skal spre diskusjonene over flere platformer. En ting er at det finnes facebook-grupper hvor det også diskuteres Rosenborg, men at man bruker et annet diskusjonsforum enn dette virker mot sin hensikt. |
Jeg kan bare snakke for meg selv. For min del handler det om at jeg skriver og leser på mange andre underforum på Diskutopia også, så da blir det også enklere å diskutere Rosenborg der. Jeg synes også det forumet er hakket med brukervennlig. Rbkweb er jeg innom hver dag og leser, men jeg skriver sjeldent her inne. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.07.2025 19:44 Post subject: |
|
|
RBK har 5–0 å gå på.
Men det betyr ikke at spillere hviles i noen særlig grad:
– Iver Fossum og Noah Sahsah er fortsatt uaktuelle. Ellers er alle med, sier Johansson.
Les mer: RBKs nye stortalent skjermes |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.07.2025 11:26 Post subject: |
|
|
Ser at Adressa i overnevnte sak skriver at Borgersen ikke starter, men ene bildet fra tirsdag kunne tyde på følgende lag:
Tangvik
Witry - Volden - Nemcik - Jenssen
Väänänen - Selnæs - Borgersen
Reitan-Sunde - Holm - Nordli
Ser forresten at RBK i går fløy i fly fra danske Global Reach Aviation. Samme selskap flyr hjem i kveld etter kamp. |
|
Back to top |
|
 |
knallback Senior
|
Posted: 31.07.2025 11:58 Post subject: |
|
|
Ev. Nordli på vant IL-plass og Borgersen på kant. |
|
Back to top |