View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
dags Veteran
|
Posted: 12.07.2025 20:46 Post subject: |
|
|
Men ingen reagerte på pisset til Mirar for noen dager siden? Akkurat det samme. Jeg gidder ikke poste mer her. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 12.07.2025 20:56 Post subject: |
|
|
machiavelli wrote: | Sobchak wrote: | Hvilken verdi har tråden i det hele tatt? Det er jo ikke sånn at den fungerer som forslagskasse for Dorsin uansett. Stort sett bare fantasier og ønsketenking. |
Den har jo ikke noe mer eller mindre verdi enn alt annet som diskuteres her på forumet.
At folk finner og viser til spillere som kan passe til oss er jo like interessant som alle andre meninger om RBK som deles.
Det er faktisk litt alright at folk viser at det finnes interessante kandidater der ute for oss. |
For all del ingen kritikk til noen. Mer et svar til Rail angående verdien i å skrive her. Ser ikke noe problem med tråden eller at folk skriver om spillere de gjerne skulle sett i klubben. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 12.07.2025 21:11 Post subject: |
|
|
Haugens overgang kom i tide foran de mørkeblås kvalifiseringskamper til Conference League. Fristen for å registrere spillere til disse er 18. juli.
https://www.vg.no/sport/i...e-i-viking
Regner med det samme gjelder for RBK.
Ergo 6 dager igjen om noen nye spillere skal hjelpe til der. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 12.07.2025 21:46 Post subject: |
|
|
dags wrote: | Men ingen reagerte på pisset til Mirar for noen dager siden? Akkurat det samme. Jeg gidder ikke poste mer her. |
Ikke alle som er inne hele tiden og får med seg og gidder å ta absolutt alle kamper, sånn er det. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 12.07.2025 22:03 Post subject: |
|
|
Det er greit nok det, men det er alt for mye av dette pisset her og jeg gidder det ikke lenger. Hele grunnen til at jeg fortsatt er her etter nesten 20 år er fordi jeg er interessert i å diskutere fotball, eller spesifikt i denne tråden spillere som har egenskaper som er interessante. Jeg diskuterer gjerne med folk som er uenige eller har andre synspunkter på spilleren, men det går ikke an her lenger fordi man bare har disse tullingene som sitter og kaster møkk vilt rundt seg. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.07.2025 00:49 Post subject: |
|
|
RÃ¥nny wrote: | Ergo 6 dager igjen om noen nye spillere skal hjelpe til der. |
Nei, vi har 23. juli som utvidet frist for 2. runde:
UEFA i § 31.10 i turneringsreglementet wrote: | For the qualifying phase and the play-offs, a club may register a maximum of two new eligible players on List A after the above-mentioned deadlines, provided the quota of locally trained players is respected. This registration must be completed by 24:00 CET the day before the relevant first-leg match and the club’s association must confirm in writing that the new player is currently eligible to play at domestic level. If the registration of a new player causes the number of players on List A to exceed 25, the club must remove a player registered previously to reduce the number of players on the list to 25 again. |
|
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 13.07.2025 06:55 Post subject: |
|
|
Det er vel bare lov å etterregistrere 1? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.07.2025 11:31 Post subject: |
|
|
Står vitterlig two players.
Reglementet er myket opp etter dilemmaet i 2017 da vi måtte velge mellom å etterpåmelde Adegbenro eller Trondsen mot Ajax. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.07.2025 11:37 Post subject: |
|
|
Vi valgte rett. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 13.07.2025 14:35 Post subject: |
|
|
Er det ikke spillere fra egen klubb man kan registrere rett før kampen? Fra eget akademi, egne utlånte etc? |
|
Back to top |
|
 |
Gjfs Proff
|
Posted: 14.07.2025 09:14 Post subject: |
|
|
Jeg aner ikke hvordan Victor Jensen har gjort det de siste årene, men jeg hadde veldig sansen for spillertypen da han var her sist.
Kunne han kommet mer til sin rett under Alfred? Erstatter for Nypan? |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.07.2025 10:04 Post subject: |
|
|
Ja absolutt, men spørs på økonomien i Jensen-caset…. Mer penger i Nederland og Danmark hvor han har vært tidligere. Angående vinger er både Moreira i Bryne og Lucas R Haren i KIL, gjennombruddshissige og sterke på målpoeng, både scoringer og assist. |
|
Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 14.07.2025 11:23 Post subject: |
|
|
Litt usikre kilder, men jeg hørte rykter om at Kenny Cooper hadde bestilt bløtkake. |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 14.07.2025 14:20 Post subject: |
|
|
Ikke sikker på at vi er ferdig med salg i dette vinduet heller. Kan fort komme store bud på både Nemcik og Perreira. Da får man raskt vite om man har noe som helst skyggelag. |
|
Back to top |
|
 |
obscurr Junior
|
Posted: 14.07.2025 17:08 Post subject: |
|
|
En ting jeg plutselig begynte å lure på… er det noe skattlegging på kjøp og salg av spillere på fortjenesten eventuelt tapet? |
|
Back to top |
|
 |
Larra Junior
|
Posted: 14.07.2025 17:46 Post subject: |
|
|
Det er vel skatt på et eventuelt overskudd i Rosenborg AS, noen som ikke har vært veldig aktuelt de siste årene. Vi har sikkert også et ganske stort fremførbart underskudd som tilsier lite skatt fremover. |
|
Back to top |
|
 |
obscurr Junior
|
Posted: 14.07.2025 18:37 Post subject: |
|
|
Men sånn i prinsippet da, vi kjøper en spiller for 1 mnok og selger rett etterpå for 10 mnok, så skal det skattes x% av 9mnok da regner jeg med? Det har jeg aldri sett har vært noe tema når det skrives om hvor mye som klubben netto sitter igjen med etter spillersalg, men da har jeg sikkert ikke fulgt godt nok med. Det blir jo i så fall veldig mye av overskuddet på nypan og broholm-salgene det da, men mulig det nå for tiden drukner bort i regnskapet på andre måter? Lurer på hva faktisk rbk sitter igjen med av nettopenger som går inn i lommeboka til klubben? |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 14.07.2025 18:50 Post subject: |
|
|
Ikke noe problem med skatten. Vi har bra med både langsiktig og kortsiktig gjeld. Vi har vel også plass på egenkapital kontoen. Tror ikke pengene blir plassert som omløpsmidler. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.07.2025 22:35 Post subject: |
|
|
Ja, det er først og fremst restverdi av kontrakten (les: beløpet vi kjøpte for) og andel til tidligere klubber som blir trukket fra salgsbeløpet.
En annen sak er når vi faktisk får penger inn på konto. Typisk betaler kjøper i flere avdrag.
josinho wrote: | Er det ikke spillere fra egen klubb man kan registrere rett før kampen? Fra eget akademi, egne utlånte etc? |
Nei. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 15.07.2025 13:38 Post subject: |
|
|
Hvis vi skal på spissjakt, håper jeg vi ser etter en type som er ego og har fandenivoldskhet. Vi har ikke vært i besittelse av en slik spiller siden Rushfeldt herjet(Bentner treffer vel også). Vi har stortsett hentet spisser som er enten god til å møte eller gode linkup spisser. Jeg har lyst på en ego spiss, som tenker at den ballen er min og den skal i mål.
Jeg er redd vi henter samme type som før. En eller annen som er god på oppbygging og vi supporterne får beskjed om å se all innsatsen han gjør i løpet av en kamp. Jeg personlig driter i om spissen løper opp et balltap og takkler på egen 16 meter. Jeg vil at spissen skal skåre mål, resten er bare en hyggelig bonus. |
|
Back to top |
|
 |
|