English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erlend Dahl Reitan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EspN
Veteran

PostPosted: 25.06.2025 15:57    Post subject: Reply with quote

Reitan vet klubben har mye penger nå. Vil vel snylte til seg mest mulig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 25.06.2025 16:06    Post subject: Reply with quote

Har han? Ja, da er det vel takk og farvel der. Mer og mer logisk med Witry inn da; er vel også en bedre spiller.

Med Sæter så var det vel Inves-Tore som tok forhandlingene, Micke og Krim-Jim snakker vel ikke med hverandre over hodet...
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 25.06.2025 16:11    Post subject: Reply with quote

Ja så det i dag på Twitter.

https://x.com/TKobberroed...0706562373

Antagelig skjedd nylig?

Da er det bare å dra.

- Torgeir Børven
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 25.06.2025 17:37    Post subject: Reply with quote

Reitan er i eliteserimålestokk en god spiller. Veldig synd om han drar, lønnskravet som avgjør dog. For klubben mye bedre om Mortensen og Rakic dro.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.06.2025 17:51    Post subject: Reply with quote

Man kan ikke bare se på det sportslige, av å til må man sette ned foten og man bør sky som pesten alt og alle som er involvert med Jim Solbakken.
Det bør være kjennsgjerning slik det er med enkelte agenter hos større klubber i Europa.
Bytter man til den agenten så er man ferdig i klubben, man inviterer ikke gift inn i huset.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.06.2025 20:54    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Reitan er i eliteserimålestokk en god spiller. Veldig synd om han drar, lønnskravet som avgjør dog. For klubben mye bedre om Mortensen og Rakic dro.

En sv Rosenborgs svakere, og Rosenborg er ikke best i ligaen. Langt unna å være en spiller man skal kaste penger på.

I eliteseriemålestokk en helt middelmådig spiller.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 03.07.2025 22:42    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/sport/...1751574570

RBK-bautaens kontrakt går imidlertid ut etter sesongen, uten at trønderen selv vil kalle det et signal om at han er på vei bort.

– Nei, det er et signal på at jeg har seks måneder igjen og at jeg følger kontrakten. Sånn som det ser ut akkurat nå er jeg ferdig i Rosenborg etter sesongen, men det går fort å skrive navnet sitt, sier Reitan til TV 2.

– Er dere i samtaler om en forlengelse?

– Vi får se, svarer Reitan.

- Torgeir Børven
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 03.07.2025 22:54    Post subject: Reply with quote

Tvilsomt at han har så mye bedre alternativer verdt å dra med seg familien vekk fra Trondheim for, går nok med på RBKs tilbud til slutt. Ikke god nok for førsteelleveren men egner seg godt som backup. Men hvis han ikke skal stå i veien for Mortensen så blir det fort ikke så mye spilletid...
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 03.07.2025 23:09    Post subject: Reply with quote

Må innrømme jeg synes det er rart å hente Witry og samtidig beholde både Reitan og Mortensen. Siden Reitan er på utgående, mens Mortensen nettopp er kjøpt antar jeg at Reitan er veid og funnet for lett, og dermed ikke får noen ny kontrakt.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 03.07.2025 23:34    Post subject: Reply with quote

andrezinho wrote:
Tvilsomt at han har så mye bedre alternativer verdt å dra med seg familien vekk fra Trondheim for, går nok med på RBKs tilbud til slutt. Ikke god nok for førsteelleveren men egner seg godt som backup. Men hvis han ikke skal stå i veien for Mortensen så blir det fort ikke så mye spilletid...

Tja, det at han har ansatt Solbakken som agent tyder bare på en ting. Tjene mest mulig penger, altså vekk fra RBK.

- Torgeir Børven
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 04.07.2025 11:06    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Må innrømme jeg synes det er rart å hente Witry og samtidig beholde både Reitan og Mortensen. Siden Reitan er på utgående, mens Mortensen nettopp er kjøpt antar jeg at Reitan er veid og funnet for lett, og dermed ikke får noen ny kontrakt.

Dette virker jo helt rimelig.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 04.07.2025 14:17    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skal vi beholde Mortensen på utlendingkvote når Reitan holder ca. samme nivå, og ikke er på utlendingskvoten?

Mortensen ble åpenbart kjøpt inn som en forsterkning, men er veldig diskutabelt om han faktisk er det. Og gitt ca. samme omstendigheter vil det være meningsløst å beholde ham og slippe Reitan.

Men Solbakkenprosjekt, så Reitan vil vel ikke innbefinne seg med backup-lønn, som er det han kvalifiserer til.
Back to top
apekatt
Senior

PostPosted: 04.07.2025 14:25    Post subject: Reply with quote

Fordi Mortensen er yngre, har offensive kvaliteter (passer bedre inn i spillestilen) og har potensielt forbedringspotensiale med mer matching på dette nivået, mens Reitan har bevist i flere år at han har for lengst har truffet taket når det gjelder potensial?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
machiavelli
Veteran

PostPosted: 04.07.2025 14:45    Post subject: Reply with quote

Som vi kan håpe på blomstrer, men per dags dato er han dårligere enn Reitan og fyller en utlendingkvote som burde vært brukt på en ving eller en spiss.

Hvilke offensive kvaliteter? Han har vel foreløpig vist null av de. Mortensen er ny inn så han forsvinner nok ikke. Men å ha lokale lagspillere som er gode som backup bør ikke undervurderes.

Selvfølgelig flott om Mortensen plutselig utvikler seg, men har fremstått som en fisk på land som faller gjennom på dette nivået. Mens Reitan er middels ok på dette nivået, men man vet i det minste hva man får.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 04.07.2025 14:57    Post subject: Reply with quote

Viktig med lokale spillere, men ikke for enhver pris da. Reitan er vell en av de siste på "gammel" kontrakt og har mye høyere lønn enn det RBK nå gir, går jeg ut i fra. Er kanskje for stor avstand mellom spiller og klubb, lite å gjøre med det. Spilleren Reitan er ikke god nok for at RBK skal bryte strukturen de har, det gjorde de med Ole Sæter og det har ikke betalt seg.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 04.07.2025 15:08    Post subject: Reply with quote

Ifølge skattelistene for 2023 (de som kom i fjor altså) tjente vel Reitan rundt 1,6 mill og han signerte vel ny kontrakt januar 2023. Så litt usikker på om man kan påstå han er på "gammel kontrakt" og tjener bedre enn hva klubben lønner nå. Tror klubben hadde forlenget for samme lønn, men tipper han vil nærmere 2 mill i alle fall. Litt for lang og tro tjeneste, er blant de mest rutinerte på laget og åpenbart en leder i gruppa/garderoben siden han er/har vært en del av kapteinsteamet i tillegg.
Back to top
siggen1
Proff

PostPosted: 04.07.2025 18:42    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Selvfølgelig flott om Mortensen plutselig utvikler seg, men har fremstått som en fisk på land som faller gjennom på dette nivået. Mens Reitan er middels ok på dette nivået, men man vet i det minste hva man får.

Klarer du virkelig ikke å se at i Mortensen er det en potensiell storspiller?
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 04.07.2025 18:53    Post subject: Reply with quote

siggen1 wrote:

Klarer du virkelig ikke å se at i Mortensen er det en potensiell storspiller?

Det eneste Mortensen har levert til nå er å løpe rett i blokka og etterlate seg så mye rom at vi slapp inn 3 mål på kontringer mot KBK av alle lag. Som var så ille at han måtte byttes ut til pause.

Det kan godt være han har potensiale og har vist det på trening, men han har absolutt ikke vist det på banen.
Back to top
siggen1
Proff

PostPosted: 04.07.2025 19:19    Post subject: Reply with quote

Alle er enige om at han var møkk elendig mot KBK,men det var han ikke alene om.
De 2 neste kampene og spesielt den siste har han virkelig vist tegn på å være god med fart i kroppen og mye vilje.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 04.07.2025 19:57    Post subject: Reply with quote

Da får vi krysse fingrene for at han har hatt dårlige dager på jobben og var prega av et lag som ikke fungerer spesielt godt, og at det er noe mer der. Det er sjelden vare å måtte bytte ut forsvarsspillere til pause fordi de spiller så dårlige at de er livsfarlige i mot.

Hadde vilje og fart hadde vært nok til å bli en storspiller så hadde Norge bestått av generasjonstalenter i ethvert lag.

Hjelper ikke med vilje og fart hvis man faller gjennom på de andre ferdighetene.

Vi ser vilje og fart i Jesper Reitan-Sunde også. Det betyr ikke at han har det som skal til for å spille fra start på et lag som ønsker å kjempe om medaljer og europa. Selv om man alltids kan håpe at han utvikler seg. Han er i det minste en lokal spiller.

Uansett. Det er jo åpenbart at Reitan forsvinner ut når Witry kommer inn. Ikke bare fordi Mortensen har fersk kontrakt og at Reitan er på utgående og dyr, men at Reitan har Solbakken som agent er vel en spiker i kista. Solbakken fikk blod på tann når han fikk forhandla fram en overprisa kontrakt for kjeksen Sæter og forventer vel å klare det samme med Reitan.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.07.2025 21:15    Post subject: Reply with quote

Det er i praksis Markus Henriksen som representerer ham sjøl om Krim-Jim formelt står oppgitt ...?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
machiavelli
Veteran

PostPosted: 05.07.2025 00:27    Post subject: Reply with quote

Markus Henriksen jobber vel i selskapet til krim-jim og har vel visse retningslinjer og "kultur" å opprettholde.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.07.2025 22:53    Post subject: Reply with quote

Micke Dorsin sier følgende om konkurransesituasjonen og samtalene med Dahl Reitan:

– Akkurat nå har vi hentet en høyreback. Ja, det er konkurranse og Erlend er på utgående kontrakt. Jeg og Erlend har en veldig god dialog på alt rundt kontrakt, så får vi se hva som skjer framover. Treneren tar ut det beste laget. Det er Alfreds oppgave å ta ut de beste som er tilgjengelige til hver kamp.

(...)

Dahl Reitan ønsker ikke å tidfeste når det vil komme nyheter rundt hans klubbfremtid.

– Det kommer nyheter. Enten med at jeg har forlenget med Rosenborg, eller at jeg har funnet meg en ny klubb når kontrakten min har gått ut. For jeg skal ikke legge opp - det er det eneste jeg er sikker på.

Les mer: Bekrefter nye forhandlinger

Tilbake fra skade fikk ikke klæbyggen gå tilbake i elleveren, men kom inn til pause.

– Jeg var klar, bekrefter Dahl Reitan.

– Er det skuffende å bli benket da?

– Nei, jeg gjør det som treneren vil at jeg skal gjøre, enten det er i 90, 45 eller 5 minutter. Jeg er ansatt for å gjøre det jeg får beskjed om, sier han.

(...)

– Føler du det handler om kontraktsituasjonen?

– Det må Alfred svare på.

Les mer: Utgående kontrakt. Benket sist. Ny back er hentet inn. RBK-profilen er tydelig: – Har ikke noe å si
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29
Page 29 of 29

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb