View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ola. Veteran

|
Posted: 01.07.2025 09:42 Post subject: Anders Rønne Børset |
|
|
Opplysninger til TV 2: RBK tester tidligere Molde-spiller
TV 2 wrote: | RBK jakter forsterkninger i de bakre rekker, og Børset er blant alternativene de ønsker å se nærmere på.
19-åringen, som har 44 aldersbestemte landskamper under beltet, er klubbløs etter at kontrakten i tyske Wolfsburg nylig gikk ut.
Trønderen har også en fortid i Molde, der han spilte fra 2021 til 2023. I løpet av tiden på Aker Stadion fikk Børset ett innhopp i Eliteserien. |
Han er 185 cm høy og spiller ifølge Transfermarkt hovedsakelig som midtstopper. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.07.2025 09:50 Post subject: |
|
|
Litt rart, er det på stopperplass vi trenger flere talenter? Har forøvrig trent med Molde tidligere i vår. |
|
Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 01.07.2025 09:53 Post subject: |
|
|
Ikke rart i det hele tatt av vi gir tester unge trøndere, heller ikke at vi ser etter ny stopper ettersom vi kun har en god stopper fra før, som sannsynligvis selges i løpet av 1 år |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 01.07.2025 09:55 Post subject: |
|
|
Husker Saga hadde en sak om ham for noen år siden.
Quote: | For mens RBK ennå ikke hadde kontaktet familien, hadde nabo og tidligere Molde-spiller Heggheim Belsvik kontakter på Aker stadion.
Da Børset var 13 fikk han derfor sjansen i en internasjonal turnering, og debuterte for Molde mot Manchester Uniteds 13-åringer.
At RBK ikke var «på» den gangen, har verken Anders eller Tore noen klare meninger om. Rosenborg henter i dag 13-åringer, men gjorde ikke det den gangen. RBK har også vært interessert siden, men da var Børset allerede godt etablert i Molde. |
https://www.adressa.no/sp...upertalent _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.07.2025 09:56 Post subject: |
|
|
Dette er jo ikke en spiller som kan gå inn og erstatte Nemcik. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 01.07.2025 10:24 Post subject: |
|
|
Bra vi ser etter stoppere,for vi må ha mer kvalitet inn der om vi skal ta steg som klubb. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 01.07.2025 10:30 Post subject: |
|
|
VI må jo kvitte oss med Racic også, så veldig greit å teste han her. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 01.07.2025 10:51 Post subject: |
|
|
RBK var i sin tid ute etter ham og var lite glad for at han valgte Molde, han var foran både Røsten og Kvithyll i køen,med glapp da for RBK. |
|
Back to top |
|
 |
everlong Senior

|
Posted: 01.07.2025 10:56 Post subject: |
|
|
6 mål og 3 assists på 22 U19-kampa i Tyskland. Er jo stats som får Grabriel på Arsenal til å se ut som en smågutt. |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 01.07.2025 11:20 Post subject: |
|
|
Vil vel også være relativt billig for oss. Kan jo ikke klage om vi får inn en 19 år gammel trønder som I hvert fall tidligere har vært sett på som en av de beste i sin aldersgruppe. Viser det seg at han ikke er god nok for oss kan han jo likevel være en man kan få solgt for det man uansett investerer i lønn her. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
chroma Senior
|
Posted: 01.07.2025 11:47 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Litt rart, er det på stopperplass vi trenger flere talenter? Har forøvrig trent med Molde tidligere i vår. |
Stopperplassen er en av de mest kritiske posisjonene. Jeg skal ikke bedrive personangrep, men lurer litt på hvilke kamper du har sett, ettersom du lurer på om vi trenger talenter på stopperplass.  _________________ begynner vel å bli gammel |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 01.07.2025 12:39 Post subject: |
|
|
klubbløs 19-årig trønder med 44 aldersbestemte landslagskamper er interessant uansett posisjon, hadde vært vanvittig rart om RBK ikke var frempå. Stort sett stopper, men er venstrefota og har visst spilt en del venstreback også. RBK har egentlig kun Pereira på venstreback, selv om mange av de andre kan vikariere godt nok. Er litt i overkant nødløsning når man spiller hjemme mot serieleder med Sletsjøe på høyreback og Mortensen på venstreback, så Børset er selvsagt interessant. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.07.2025 12:40 Post subject: |
|
|
Vi har jo allerede Volden, Røsten og Dahl som er stoppere i denne aldersgruppa (talenter) så jeg tenkte ikke at en ny talenfull stopper var en prioritet, men jeg vet ikke hva Alfred tenker om de han har og jeg vet lite om Børset. Jeg leser at han har venstrefot og det er jo attraktivt. Og han er vel et større talent enn Røsten og Dahl så dette er sikkert en lur signering hvis Børset er interessert. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 01.07.2025 13:06 Post subject: |
|
|
Jeg tenker at Håkon Røsten og Tobias Dahl er talenter, men de er ikke gode nok akkurat nå. Hvis Børset er et større talent og har kommet lenger i utviklingen, gir det mening å hente ham.
Jeg tror ikke Racic blir her etter sesongen, på grunn av alle skadeproblemene. Da står vi igjen med Volden og Yttergård Jenssen. Sistnevnte er klart best som venstreback.
Helst skulle jeg sett at vi hentet en midtstopper som kunne gått rett inn og spilt fast med Nemčík. Men Alfred ser nok på Mikkel Ceïde som et tydelig førstevalg sammen med Nemčík nå. Da blir det mer fornuftig og billigere å hente en utfordrer. Da står vel fort valget, realistisk sett, mellom enten en middels 26-åring eller et ungt talent som Børset.
Det beste hadde vært å hente Leo Hjelde, som ligger perfekt mellom talent og en ferdig spiller. Men det er vel dessverre helt urealistisk. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 01.07.2025 14:00 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Vi har jo allerede Volden, Røsten og Dahl som er stoppere i denne aldersgruppa (talenter) så jeg tenkte ikke at en ny talenfull stopper var en prioritet, men jeg vet ikke hva Alfred tenker om de han har og jeg vet lite om Børset. Jeg leser at han har venstrefot og det er jo attraktivt. Og han er vel et større talent enn Røsten og Dahl så dette er sikkert en lur signering hvis Børset er interessert. |
For meg virker dette mer som en spiller som kan potensielt utfordre Ceide om plassen ved siden av Nemcik.
Jeg liker Volden. Men han er ikke disiplinert nok til å spille stopper på et eliteserielag per dags dato. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 01.07.2025 15:00 Post subject: |
|
|
Er han hurtig? Da er han allerede først i køen. Er det noe man mangler i alle ledd, så er det hurtighet.
Ceide er ok han, men kun som makker med Nemcik. Da Nemcik er den som tar ansvar. Ceide viser svakheter da han har spilt med andre. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 01.07.2025 15:01 Post subject: |
|
|
Er han hurtig? Da er han allerede først i køen. Er det noe man mangler i alle ledd, så er det hurtighet.
Ceide er ok han, men kun som makker med Nemcik. Da Nemcik er den som tar ansvar. Ceide viser svakheter da han har spilt med andre. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 01.07.2025 15:04 Post subject: |
|
|
M Ceide er faktisk veldig rask. Men han er veldig avhengig av å ha en "storebror" som holder han i hånden og hjelper han med å holde hodet kaldt.
Litt ironisk i og med at Nemcik er like gammel. Men Nemcik er veldig mye mere moden og erfaren. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 01.07.2025 15:11 Post subject: |
|
|
Hahahah må mikkel ha hjelp av broren... |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 01.07.2025 16:36 Post subject: |
|
|
Spennende! Vi må være på ball med tanke på stopperplass. Mister vi Nemcik samtidig som vi må bruke Jenssen på venstre, så er det litt tynt, enn så lenge M.Ceide ikke står fram nok når makkeren er borte. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 01.07.2025 17:49 Post subject: |
|
|
Børset kan også spille venstreback og venstre midtbane, og er ganske bra ang målpoeng i den tyske U19-serien. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.07.2025 20:35 Post subject: |
|
|
Ceide og Racikc holder ikke ønskelig nivå.
Men han her kan ikke vær noe for start elleveren.
Var å prøve spilte i Molde i Mai.
Antar de hadd plukket ham opp hvis han var noe. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Proff
|
Posted: 01.07.2025 20:57 Post subject: |
|
|
Kidden er 19 år med masse u-landslag erfaring! Alfred er flink med ungguttene. Heller slike signeringer enn gamle travere, spør du meg. |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 01.07.2025 21:08 Post subject: |
|
|
Enda en fra "Tiger". Har vel snakket med Nypan. Drømmer sikkert om å gjøre mye av det samme. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.07.2025 21:33 Post subject: |
|
|
– Han er her på prøvespill. Og så får vi se hva det ender opp i, sier Alfred Johansson.
(...)
– Nå har du sett han på en trening. Hvor mye leser du ut av de nitti minuttene?
– Ikke nok. Nå tar vi denne uken, og så ser vi. Jeg vet jo i hvilken posisjon han spiller, og at han er venstrebeint, sier RBK-treneren.
Les mer: Spilte for tysk storklubb: Her trener han med RBK
- Jeg ønsker å komme hit og trene godt, få vist meg frem. Jeg er på utkikk etter seniorfotball, sier Rønne Børset.
- RBK er en arena der man kan spille seniorfotball. Nå har jeg spilt juniorfotball i utlandet og må ta steget opp til neste nivå, fortsetter han.
Les mer: Takket nei til tysk klubb. Nå trener stortalentet med RBK: – God stemning
Kontraktstilbudet kom fra en av klubbene som rykket opp til Bundesliga, altså Hamburg eller Köln. |
|
Back to top |
|
 |
|