|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Maro Veteran

|
Posted: 29.06.2025 11:26 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Var vel Dorsin som hentet Holse. Vil si at han var en meget god spiller. |
Helt klart. Det er ingen som påstår at alt Dorsin har tatt i har blitt til drit. Men totaliteten er rævva. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 29.06.2025 11:29 Post subject: |
|
|
Frank1 wrote: | Rekdal ville hente både Langås og Alte, men klubben hadde ikke midler på det tidspunktet |
Kilde? Slik jeg leser nyhetssakene rundt det og kommentarer fra Rosenborg leiren handler det mer om at man ikke var villige til å møtes på sum. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 29.06.2025 11:40 Post subject: |
|
|
Hit: Holse, Tengstedt, Nemcik, Henriksen, Vecchia, Pereira, V. Jensen, Ceide, Selnæs.
Ok: Islamovic I, Sæter, Skarsem, Noah Holm, Santi, UYJ, Børkeeiet (under tvil)
Flopp/dævkjøtt: Børven, Augustinsson, Hoff, Konate, Holmar, Skjelbred (strengt, men han var tilnærmet aldri skadet i Bundesliga og kaptein den siste våren i Hertha), Andersson, Rogers, Molins, RWP, Vagic, Rogers, Fiabema, Giampaoli, Nelson, Sadiku, Thorvaldsson, Cornic, Kristall, Bjørlo, Frederiksen.
Det skal samtidig legges til at en del av disse har vært trenerstyrte-overganger og at rævva økonomi også har spilt inn. Samtidig har Tangvik, M Ceide etablert seg på førstelaget i perioden. Og man har solgt Nypan og Broholm for gigantsummer. Den største tjenesteforsømmelsen må sies å være forvaltningen av Tengstedt-pengene - samtlige floppet. Med nye friske midler blir det neste overgangsvindu en syretest for Dorsins virke. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 29.06.2025 11:41 Post subject: |
|
|
Maro wrote: | Ratatosk wrote: | Var vel Dorsin som hentet Holse. Vil si at han var en meget god spiller. |
Helt klart. Det er ingen som påstår at alt Dorsin har tatt i har blitt til drit. Men totaliteten er rævva. |
Helt einig. Var et tillegg til påstanden om at Nemcik og Tengstedt var de eneste spillerne som hadde slått til. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 29.06.2025 11:59 Post subject: |
|
|
Maro wrote: |
Kilde? Slik jeg leser nyhetssakene rundt det og kommentarer fra Rosenborg leiren handler det mer om at man ikke var villige til å møtes på sum. |
Det henger jo sammen. RBK hadde ikke penger til å innfri kravet til Ranheim. Krav som var betydelig mindre enn feks lønna til de best betalte spillerne i klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 29.06.2025 13:15 Post subject: |
|
|
2019/2020:
Zachariassen, Holse, Islamovic og Børven (Tagseth og Bjørn Johnsen var under Bjørneby)
2020/21:
Augustinsson, RWP, Hoff, Sæter, Konate, Henriksen, Holmar, Vecchia, Andersson, Tettey, Molins, Skjelbred. (+1,26MEuro inn ut transfer)
2021/22:
Vagic, Børkeeiet, Rogers, Pereira, Skarsem, Holm, V.Jensen, Fabiema, Giampaoli (+0,1M Euro)
2022/23:
Nelson, Tengsted, Sadiku, Aga, Thorvaldsson, Cornic, Ingason, Santeri, Yttergård Jensen, Bjørlo (+8,3M Euro)
Tror det er her endringen kommer på hvem som er øverste sportslige leder.
2023/24:
Nemcic, Fredriksen, Selnæs, Sandberg (+3,2M Euro)
2024/25:
Mortensen, Sahsah, Islamovic, Fossum, Sletsjøe, Racic, E.Ceide, Zeidan (+0,4M Euro)
2025/26:
E.Ceide permanent (+4,5 M Euro)
Det bemerkes at en unormal høy andel er lånespillere og gratisoverganger. Flere utskiftninger er som følge av trenerbytter og bytte av filosofi. Det har i tillegg vært et krav fra styret om + regnskap i spillerlogistiken pga. anstrengt økonomi. Hadde de bare tenkt på det i forbindelse med lønnsforhandlingene..
Har ikke tatt med rekruttering fra akademiet, selv om en del av + tallene i transfer regnskapet kommer som følge egenrekruttering.
Vil si jobben Dorsin har gjennomført er ok, ut i fra økonomiske forutsetninge. Ikke strålende og ikke dårlig. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 29.06.2025 13:30 Post subject: |
|
|
Dorsin og klubben bør ha lært etter KR tiden hvor det ble hentet utviklingsspillere over en lav sko... |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 29.06.2025 13:45 Post subject: |
|
|
Har vært kritisk til Dorsin en studn pga at han ikke klare rå se utover ett begrenset kontaktnett han har.
Samtidg så må vi vel erkjenne at han hatt lommerusk å handle for.
Hvis det er tilfelle at vi ikke hadde penger til å hente Langås/Alte så kan man vel si at vedtaket om ikke å sondere evt eksterne investorer den gang det var oppe biter oss litt i ræva nå. Da hadde det vært mulig å være litt i forkant av situasjonen og hanbdlet mer kvalitet i påvente av større salg.
nå har vi måttet vente til salgene gjennomføres og så begynne å handle.
Det er klart (håper jeg) at kartleggingen har vart en stund,men sdamtidig så sitter det en motpart der som vet at vi nå har penger mellom hendene og at vi er i en ganske prekær situasjon mhp nye spillere. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 29.06.2025 13:55 Post subject: |
|
|
Står 100% inne for at eksterne investorer aldri hadde vært et riktig vedtak. Vi får klare oss med de pengene vi klarer å tjene selv gjennom sportslige prestasjoner og kommersielle avtaler og gjøre jobben selv. |
|
Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 29.06.2025 14:49 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i at eksterne investorer er feil vei å gå. Det å gi makt til noen bare fordi de for eksempel ee gode til å utvikle eiendom, kan jo vise seg å være en dårlig avgjørelse.
Men da må man også vise litt tålmodighet i et utviklingsperspektiv. Jeg mener det er rett å la våre beste spillere gå hvis vi har unge folk på vei opp. Og man må akseptere at enkelte unggutter ikke når det potensialet man kanskje trodde man så.
Jeg synes Dorsin gjør en bra jobb. Han er ryddig, tydelig i kommunikasjonen og er åpenbart i stand til å finne spillere som holder kvalitet - på lån når prisen til å kjøpe blir for høy.
Jeg håper bare ikke klubben blir presset til å betale for mye når vi har fått noen salg inn. Mossingen kan være verdt 10 mill, men jeg tviler. Alte kan bli bra til riktig pris - men hvis Kristiansund skal melke oss, foretrekker jeg at Viking betaler for mye.
Alle snakker om at Broholm blir et stort savn. Men Broholm for to år siden var i beste fall medioker. Grunnen til at han er blitt så god, er tid og godt arbeid fra ham selv, Kristiansund og oss - pluss tid. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 29.06.2025 14:57 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Er Rambo fortsatt speider? Siste gang jeg så han var i Innsiden-episoden da Alfred ble ansatt og Rambo satt inne i en krok bak PCen med et "kem du trur du e?"-uttryk. | Elendig forhold mellom disse to etter at Markus helt riktig ble avskiltet. Egentlig burde Rambo sluttet i RBK nå og avrundet yrkeskarrieren med en annen jobb. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 29.06.2025 15:35 Post subject: |
|
|
Jeg mener å hente inn eksterne investorer, bare hadde utsatt det vi har gjennomført nå. La oss si noen hadde pumpet 50-100 mill inn i spillerlogistikken eller rettere sagt, inn i det sorte hullet. Det hadde vært 0 endringer i organisasjonen og liten utvikling i det sportslige. For at en slikt system skulle fungere trengs milliarder, selv da er det vanskelig, da det fører til inflasjon av overgangsbeløp og lønninger. På sikt vil det uansett føre til at man må ta ett oppgjør, med ukulturen. Ja Bodø og Molde klarer seg bra nå. Bodø pga egen innsats i tillegg til investorene, men til hvilken pris(råtten junioravdeling og personavhengighet). Molde er inne i en serie med dårlige resultater, 2 stk 5 plasser, usikker på plassering i år. Har en aldrende stall med lav verdi. Fungerte dårlig for Brann og Fungerte dårlig for VIF.
Bygging av fundament over tid er det som har gitt best resultat. |
|
Back to top |
|
 |
HupOranje Senior
|
Posted: 29.06.2025 17:15 Post subject: |
|
|
Sliter wrote: | Bygging av fundament over tid er det som har gitt best resultat. |
100% Nå er tiden for floskler som "skynde seg sakte", "stein på stein", osv. Jeg håper vi tar oss tid til å bygge klubb og legge fundament nå. |
|
Back to top |
|
 |
everlong Senior

|
Posted: 12.07.2025 10:34 Post subject: |
|
|
Datoen er 12. juli, og overgangsvinduet er offisielt åpnet. Hva er status for Rosenborg og Micke Dorsin?
Fra laget som avsluttet serien knallsterkt i fjor, har tre av våre mest skapende spillere forsvunnet, enten før årets sesong eller underveis. Til sammen har 31 målpoeng fra 2024-sesongen forlatt oss.
I tillegg har Ole Sæter, som i fjor leverte 12 målpoeng, havnet i fryseboksen. Skal man tro ryktene, har han mye seg selv å takke.
Resultatet er likevel at Rosenborg skriker etter skaperkraft, kreativitet og mål.
Før sesongen kom Iver Fossum inn for å erstatte Edvart Tagseth. En spiller som, til tross for et viktig mål i serieåpningen, virker å være totalt blottet for offensive fibre.
At Nypan og Broholm lå an til å forsvinne, har ligget i kortene lenge. Her burde man kunne forvente av sportslig leder at det var jobbet med erstattere over tid, slik at disse sto klare så fort registreringsvinduet åpnet.
Ideelt sett burde disse vært klare tidlig i juli, slik at de hadde fått tid til å trene med laget i forkant av morgendagens kamp mot HamKam.
I stedet for å ha offensive spillere klare, har vi skrevet en kontrakt på 4,5 år med en 29 år gammel høyreback. Misforstå meg rett, jeg har god tro på Witry og håper han blir en bra spiller, men det at han er den eneste spilleklare til i morgen, er bekymringsverdig.
Ser man på spillerne som er linket, er det også blandet drops. Ruben Alte har vært en åpenbaring i KBK. Han virker å ha mange av de egenskapene Rosenborg savner: intensitet, frekvens og målpoeng. Likevel virker det som om Viking, per dags dato, er den mest realistiske destinasjonen for ham.
Det andre navnet som har dukket opp, er Ola Solbakken. En spiller som brillierte for et kontringssterkt Bodø/Glimt. Solbakken er en typisk bakromsspiller. I år har Rosenborg knapt evnet å true bakrom. Skyldes det spillestil eller manglende spillemateriale? Om sistnevnte er tilfellet, kan Solbakken vise seg å være en god forsterkning. Men realiteten er at han har hatt en karriereutvikling som har vært kraftig nedadgående etter at han forlot BG.
Det er dessverre noe vi kjenner altfor godt til når Rosenborg skal signere norske spillere: mislykkede utenlandsproffer som hentes tilbake. Ikke spennende spillere som Alte, som er på vei fremover i karrieren.
Man skal være forsiktig med å kaste dom over dette overgangsvinduet for tidlig, men det at vi knapt står med forsterkninger når det åpner, gjør at Micke Dorsin starter arbeidet med 0–2 i sekken.
Han har mye å bevise dersom han skal klare å snu dette overgangsvinduet til seier.
Når vi på slutten av sesongen står igjen med fasit, burde det gjøres en kraftig evaluering av om Micke er rett mann for jobben.
Per dags dato har i alle fall jeg mine tvil. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.07.2025 10:41 Post subject: |
|
|
Veldig bra innlegg, enig i mer eller mindre alt (men jeg er ikke helt overbevist om at Alte er mer enn en ny Skarsem). |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Proff
|
Posted: 12.07.2025 10:56 Post subject: |
|
|
Det som skremmer meg er at han tilsynelatende kun ønsker/evner å hente spillere fra sin tidligere arbeidsgiver Nordic Sky. Witry, Selnæs, Ceide, Fossum og Mortensen er alle Nordic Sky. Nemcik fikk han lagt i fanget av Sapara, og skal ha ingen kreditt for å ha «oppdaget» han.
Null oversikt, med andre ord! Jeg også har uttalt at han skal få dette vinduet, med litt mer kronasje å handle for, før man feller den endelige dommen. Men man ser jo tydelig at han fortsetter i samme tralten, og jeg har ingen tro på bedring.
PS! Ola Solbakken er også hos Nordic Sky.. selvsagt  |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 12.07.2025 11:03 Post subject: |
|
|
Enig i siste talere her, svakt at vi står her nå uten flere klar til kamp i morgen. Vi har vel brukt isj 25 mill på Ceide og Witry, antar det er alt vi kan bruke av Broholm-overgangen. Er vi der at vi må vente på en City underskrift før vi kan handle mer? Noe sier meg at det ikke har kommet cash fra den kanten enda _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Toilling Rutinert
|
Posted: 12.07.2025 11:05 Post subject: |
|
|
Sånn som skjer det når man setter bukken til å passe havresekken. |
|
Back to top |
|
 |
Mighty Senior

|
Posted: 12.07.2025 11:08 Post subject: |
|
|
Jeg synes det virker helt hodeløst om ikke overgangen er hundre prosent spikret. Hvis ikke hadde jo Nypan spilt de siste kampene, vi kunne virkelig trengt ham. Og om man vet pengene kommer inn burde det ikke være noe problem å kjøpe. Om så på kreditt eller forsinkede utbetalinger. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.07.2025 11:24 Post subject: |
|
|
Tror ikke likviditet er grunnen til at vi ikke har hentet høyreving. Tipper det handler om at vi har et par spillere øverst på lista (Solbakken den ene), men de spillerne har andre alternativer og drøyer prosessen. Jeg tenker vi burde jobbet med flere parallelt og droppet de som skal vente for å se om noe bedre dukker opp. Mulig det er for vanskelig rent praktisk, og Dorsin vil sikkert si at det ikke er 3-4 like gode realistiske alternativer så da er det bedre å bruke tid. Kanskje det er riktig, men med god oversikt så ville jeg trodd at det skal finnes flere gode alternativer. |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 12.07.2025 11:36 Post subject: |
|
|
Slett jobb per nå. Ikke bare mangler vi kvalitet etter å ha mista Broholm, Nypan og Tagseth. Vi mangler kvantitet. Per nå er alternativene til å fylle de tre plassene på midten Selnæs, Zeidan, Fossum, Santeri og Sletsjøe. Fem spillere i konkurransesituasjon for et lag som skal konkurrere i hjemlig cup, europacup og serie fra og med nå. Akkurat nå er vi én skade til unna å ikke ha noen reserver for de tre som spiller. Samtidig er det kun én av disse som klart forsvarer en plass på et seriemesterlag. Det bør presenteres klare forsterkninger i pausen mot HamKam i morgen. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 12.07.2025 12:04 Post subject: |
|
|
@Everlong
Du nevner Solbakken og Alte. Det er bare Solbakken som er linket til RBK. Alte er ikke linket til RBK. Ble senest bekreftet av Alte selv. Det er noen supportere som ønsker han, men ikke linket.
Ceide og Witry er inne, som jeg mener er viktige signeringer i posisjoner vi hadde behov, da Reitan var på utgående og Sahsah er skadet.
Der vi trenger nytt blod er høyreving, indreløper med fart og spiss.
Høyreving:
Det jobbes med Solbakkken, men det er flere som ønsker han(Brann, Djurgården og Brøndby).
Det jobbes nok med noen andre muligheter også. Håper bare at de tar seg god nok tid og finner noen som forsterker oss. Ikke bare bukker for presset utenfor og finner noen med puls. Tar heller Reitan-Sunde ut sesongen, en å hente 3-4 valget.
Indreløper:
Fart og gjennombruddskraft er nok noe de ser etter.
Her er det 2 stk som har prøvd å snakke seg inn: Alte og Midtsjø, men tror ikke noen av disse har kvalitetene som de ser etter. Alte er typisk kontringsspiller og Midsjø er det store spørsmålstegn rundt det fysiske og sulten.
Var en eller annen som nevnte Victor Jensen. Han har mye av det vi ser etter, men tror ikke han har lyst til å komme. Har vel uttalt at overgangen til Utrecht er den beste beslutningen han har tatt. Vil nok se på RBK som et steg ned.
Spiss:
Tror rett og slett vi avventer til vi har solgt minimum 1. Thorvaldsson og Aga er leid ut og kommer tilbake henholdsvis i januar og juni neste år. Vi har i tillegg 3 stk på kontrakt i første elveren. Vi har også 2 juniorer som er i skorpen med Holte og Thorstensen.
Ønsker ikke at vi henter mer stallfyll, som vi heller kan fylle opp med talenter.
Kort og godt er det bra at, klubben bruker tid til å finne de rette spillerne. Alternativt kan vi fortsett med Rekdalmetoden(full mann med kredittkort). Vi må heller ikke glemme at, potensielle spillere må ha lyst til å komme hit og vi leter på en betraktelig høyere hylle en tidligere.
Kunne sikkert sendt Dorsin for å plukke opp Filippo Scotti, 18år, som er høyreving med estimert Transfermarkt på 400.000 euro. Ekstrempotensiale. Har 0% tro på at han er interessert. Han foretrekker nok Milano tilværelsen før Trondheim.
https://www.transfermarkt...ler/938676 |
|
Back to top |
|
 |
HupOranje Senior
|
Posted: 12.07.2025 12:10 Post subject: |
|
|
Bra oppsummering, Sliter  |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Proff
|
Posted: 12.07.2025 12:21 Post subject: |
|
|
Poenget er nok at Dorsin HAR jo hatt god tid til å finne erstatninger til spillere alle har visst kom til å forsvinne i sommer, og alt han klarer å hoste opp er Nordic Sky spillere som ikke lenger er ønsket av sine respektive klubber. Synes ikke Fossum/Solbakken vs Nypan/Broholm er fullgode ertatninger, men et skritt ned imo. |
|
Back to top |
|
 |
everlong Senior

|
Posted: 12.07.2025 12:27 Post subject: |
|
|
Sliter wrote: | @Everlong
Håper bare at de tar seg god nok tid og finner noen som forsterker oss. Ikke bare bukker for presset utenfor og finner noen med puls. Tar heller Reitan-Sunde ut sesongen, en å hente 3-4 valget.
|
Det er nettopp dette som er poenget mitt.
At Nypan på et tidspunkt vil dra har vært klart i 2 år. At Broholm var moden for utlandet har man sett siden i fjor sommer.
Det at man nå skal ta seg tid til å finne noen som forsterker oss, er problemet. Erstatterne burde vært kartlagt i detalj, slik at man i langt større grad kunne intensivere jakten og lande spillerne hurtig.
Aller helst slik at de var spilleklare til morgendagens kamp. |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |