View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
svein_b Junior
|
Posted: 23.06.2025 10:18 Post subject: |
|
|
Utrolig vondfot å konstant ha en spiss på en av vingene. Hadde vært langt bedre med Reitan-Sunde eller Pereira. Jesper hadde jo hvertfall frekvensen til å presse ballfører og gjenvinne ball i ny og ne.
Tror samtlige lag har skjønt at vi suger under press. I fjor greide vi å spille oss ut fordi Nypan og Tagseth kunne vende på femøringen med mann i rygg. Det evner ikke Fossum eller Zeidan. Jada, Zeidan er brukbar med ballen i føttene, men under press blir han for nonsjalant og løser lite. Tror Santeri vil gjøre en bedre jobb.
Samtidig er Islamovic så inni helvete rævva at vi ikke har noe oppspillspunkt om vi er i knipe. Holm gjorde en fin jobb på det når han kom tilbake etter skaden i fjor, men det de to driver med nå er så lavmål at man blir skremt. Vi har fire spisser hvor den eneste som scorer mål er helt i fryseboksen. Krise på topp. |
|
Back to top |
|
 |
jfudh Junior
|
Posted: 23.06.2025 10:39 Post subject: |
|
|
Sliter wrote: | Det beste er om vi er tålmodige i byggingen av klubb og lag, så vi unngår å bli en jojo klubb som Vålerenga og Brann, hvor det brenner på dass hver 3. sesong. |
Helt enig, jeg håper vi bruker en ordentlig god slump av det vi fikk inn nå på å øke eierandelen i Klokkesvingen-bygget. Da har vi en pengestrøm inn fra det bygget hver måned for alltid. Jeg blir trist hver gang jeg ser det enorme hotellet og kontorlokalet som er direkte knyttet til Lerkendal stadion, og som klubben ikke tjener en krone på, fordi man bare solgte seg ut. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.06.2025 10:58 Post subject: |
|
|
Ja, etter å ha tenkt litt på det vil jeg at vi skal være tålmodige og bruke så mye som mulig på langsiktige investeringer. Vi er ikke gode på å hente spillere så det er for usikre investeringer og vi har dessuten mange talenter på vei fra akademiet. Bedre å betale ned gjeld, investere i stadion og i infrastrukturen rundt laget enn å svi av pengene på middels gode spillere. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 23.06.2025 11:24 Post subject: |
|
|
Men vi må ha inn spillere. Hvis ikke kan etter hvert ikke stille lag. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 23.06.2025 11:53 Post subject: |
|
|
Det er betenkelig hvor mye dårligere laget også har blitt etter høstsesongen i fjor ja. Spisser på ving er noe av det jeg synes vi har blitt nødt til å spille med urettferdig mye i RBK. Mange irriterte seg over Reitan Sunde i fjor fordi han var for lite produktiv (meg inkludert) men vi trodde alle Alfred ville ha han der pga han var god i presspillet. Nå stiller vi istedenfor med spisser som er dårlige i presspillet, og om noe enda mindre produktive enn Reitan Sunde var. Når vi i tillegg stiller med midtbanen vi gjør er det helt krise. Jeg tenkte at tapet av Tagseth kom til å svi, men at det skulle bli så ille visste jeg ikke.
Jeg tror AJ prøver å stille med beste 11er hver kamp, men kun spiller for spiller. Det holder ikke når ikke helheten synergerer. Jeg håper han ser dette selv, og byttene som ble gjort i pausen signaliserte jo det. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 23.06.2025 11:56 Post subject: |
|
|
Slik som vi spiller nå så kan vi glemme å bli er topplag. Vi har ikke noe offensivt spill og vi går i angrep. Vi tar ikke kontringer og overganger. Vi starter alltid stille og rolig opp bakfra
Vi ser det på antall mål vi scorer.
Dette er et blindspor og jeg håper enten AJ eller en ny trener forstår det. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.06.2025 12:13 Post subject: |
|
|
ny trener????
Så noen mener altså at Alfred bør pakke snipeska si å gå og at vi kan få en bedre trener? Kan jo hende Kåre kjeder seg  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 23.06.2025 12:29 Post subject: |
|
|
Synes kanskje laguttaket i går var merkelig. Ikke noe vondt å si om noen spiller i utgangspunktet. Men jeg tenker på antall bytter fra sist kamp. Noen bytter si seg selv, men 5 bytter er mye og gjøre noe med dynamikken i laget. Jeg ville nok ha startet med trygget og heller byttet ut de som trengte hvile eller ikke kunne spille 90. Hele backfireren var endret fra KFUM kampen (Yttergård Jensen spilte da midtstopper). Tror dette skapte mye uro og utrygghet bakover noe som var tydelig i første omgang. Intensiteten var også veldig svak. Jeg ville startet med Perreira- YJ- Ceide- Reitan bak.
Når det kommer til fremover i banen forstår jeg ikke hvorfor spisser skal spille på kantene, OG Islamovic synes jeg gjør en ekstremt dårlig kamp. Han treffer ikke på noe, absolutt ingenting. Om det er slik at Sæter sleit med noe i går så er det greit, men om og når han er frisk så bør han få sjansen som spiss i noen kamper. |
|
Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 23.06.2025 13:12 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | ny trener????
Så noen mener altså at Alfred bør pakke snipeska si å gå og at vi kan få en bedre trener? Kan jo hende Kåre kjeder seg  |
Er så overkill å begynne å melde på ny trener fordi vi selger 2 gode spillere og får juling i 2 kamper FØR et overgangsvindu ass. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 23.06.2025 15:42 Post subject: |
|
|
Det er ikke alle alle som er enig i at AJ fotball vil gi oss heder og ære. Det må man respektere og tenke over og ikke bare avfeie som vrøl. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.06.2025 15:43 Post subject: |
|
|
Vi må ingenting. Det er sprutlamt å rope på Alfred-avgang nå, enkelt og greit. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 23.06.2025 16:30 Post subject: |
|
|
Det sa mange når vi lå som nr 3 med rekesmørbrødet også. Så må man kunne se litt mere enn akkurat tabellen.
Jeg tror faktisk mange er enige med meg i at den måten vi har spillt på i år har vært kjedelig og alt har gått tregt.Vi har vel aldri scoret færre mål og det med Nypan og broholm på laget!!!Det har vært piping på Lerkendal når vi aldri tar kontringer eller overganger osv
Steffen sa vel også det på Adressa at alt går for tregt og sidelengs.
Men vi ser fotball forskjellig. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.06.2025 16:53 Post subject: |
|
|
Det er mye å kritisere med årets lag, men derfra til å kreve Alfred sin avgang er et ganske stort steg. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 23.06.2025 18:03 Post subject: |
|
|
Blir for søkt å rope etter ny trener. Hvem i alle dager skal ta over? Resirkulere gamle travere? Ta en av trenerne som fikk det til å fungere en sesong, i en spesifikk klubb, under helt særskilte forhold?
Flere aspekter som har feilet, så langt i år.
1. Bærende elementer har underprestert eller vært skadet(Selnæs, Nypan, Nemcic og Holm).
2. Nye spillere inn, som er hentet ut i fra økonomi på en lavere hylle en ønsket, har ikke slått til. Gamblingen har ikke lykkes (Mortensen, Racic, Sletsjøe, Zeidan, Islamovic og Fossum).
3. For stor del av spillermateriellet innehar ikke egenskapene som trengs for den Norske serien. Mangler - Fart, Intensitet og fotball intelligens.
4. Arvet spillermateriell som skaper uro, da de er lovet ting av forrige regime(Aga, Thorvaldsson, Nelsson og Yttergård Jensen).
5. Uro skapt av spillere som hevder at, de er klare startere, men som av forskjellige årsaker ikke blir valgt (Sæter, Holm, Thorvaldsson, Reitan-Sunde, Zeidan, Santi, Reitan og Jensen).
6. Ikke komplementær tropp som er jevngode. Vi mangler enerne, som går inn som naturlige ledere på banen.
Jeg tror det viktigste fremover er å rydde i troppen. Få bort de som ikke har en fremtid i klubben. Redusere antall spisser, som ikke går utenpå egne juniorer. Få inn flere spillere med fart. Få inn 1-2 med autoritet. Hadde likt å sett Mikke Jenssen på banen i går. Han hadde skjelt ut minimum 2 av spillerne i går pga daffhet(Zeidan og Islamovic). Hadde vært totalt uakseptabelt i hans øyne.
Den holde hverandre i hendene kulturen som rår blant spillerne i klubben nå, er ikke utviklende. Det trengs noen til å si ifra hvor forventningen ligger. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.06.2025 19:37 Post subject: |
|
|
Ruben Alte:
– Jeg så den komme. Marius Broholm er borte og han styrte alt offensivt. Jeg forventet dette.
(...)
– Det er et svakere Rosenborg-lag enn folk tror. Jeg har sett dem over tid. De har ikke vært så gode som i fjor høst. De har mistet to av sine viktigste, pluss at Ole Sæter ikke får spille ...
Les mer: – Den tida er forbi |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 24.06.2025 09:20 Post subject: |
|
|
På generelt grunnlag mangler det ikke på unnskyldninger fordi vi underpresterer. Problemet med unnskyldningene er at de stort sett går på for svak tropp. Dette uavhengig av at vi har hatt en tropp hvor omtrent alle spillerne og deler av benken ville gått rett inn på alle lag - bortsett fra Glimt.
Selv om man mener at lag som Sandefjord og Tromsø (som har omtrent samme poengsnitt som oss) ikke har den utfordringen vi har med svak tropp, så har vi i kvertfall en bedre tropp i år enn vi hadde i fjor høst, når vi var veldig gode (frem til Broholm og Nypan ble solgt). Selv uten Broholm , som har vært outstanding har vi en tropp som de aller fleste av konkurrentene våre ville ha drømt å ha. Og ressursene vi har nå etter 250 mill i salg er rett og slett formidable. Dette blir bra, så lenge vi ikke begynner å rote med trenerbytte igjen. La AJ få fortsette med det han holder på med. Han har ikke svakere resultater enn hva vi har hatt de siste ti årene. Men, samtidig må vi slutte med fredningen av AJ. At Sæther ikke får spille seg i form (eller spille i det hele tatt) - samt laguttaket til Kristiansund kampen - viser at han trenger litt press for å prestere optimalt. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 24.06.2025 10:02 Post subject: |
|
|
I fjor høst var vi Norges beste lag. Forskjellen fra årets tropp? Tagseth ut, inn med Fossum, Dino, Sletsjøe og Mortensen.
Tagseth, som passet perfekt inn i Alfreds måte å spiĺle på, rask og god teknikk, bevegelig, fotrapp, fotballklok. Kunne bekle mange roller, deriblant sentral. Det vi hr fått inn er kvantitet. Ingen av dem er gode nok, mulig de kan bli det, men per nå ser ingen av dem ut til å forsterke elleveren.
Dette vinduet forsvinner Broholm og Nypan. To spillere som også kler måten vi ønsker å spille på, som er etablerte profiler, spillere som drar lasset. Hvem som skal erstatte disse er uvisst, men de finnes ikke internt.
Troppen vår er ribbet for spillere som bidro til at nivået var så høyt i fjor høst. Nå står vi igjen med mye grå masse, og noe kvalitet. Pereira og E. Ceide er fremdeles høy kvalitet, Nemcik og Tangvik det samme. Selnæs var en kvalitetsspiller, spørsmålet er om alderen er i ferd med å ta ham igjen. Sahsah tror jeg kan bli veldig god, men skaden ødela nok en sesong.
Våre resterende elleverspillere kan være gode, men de er avhengige at kollektivet fungerer for å få ut sitt beste. Ingen av dem er enere. Så troppen vår er neppe noe som våre konkurrenter drømmer om. Det trengs store doser påfyll av kvalitet. Snarest. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 24.06.2025 10:16 Post subject: |
|
|
@Bart1
Jeg er enig i at de fleste spillerne hadde gått rett inn på de fleste tippeligalagene, men ikke alle sammen inn på det samme laget.
Vi har en ubalansert tropp, da vi mangler komplementære ferdigheter i midtbaneleddet. Tagseth var viktigere i fjor en mange gir han kreditt for.
En midtbane bestående av Tagseth, Selnæs og Nypan eller Tagseth, Santi og Nypan, dekker mer av svakhetene til hverandre en dagens konstellasjon. Avhengig av hvem som spiller sentralt i banen, frigjør offensiv kraft hos backer og vinger. Mot KBK ble midtbanen statisk og treg med Zeidan, Sælnes og Fossum. Dette fører til at, vinger og backer må ta større defensivt ansvar, noe som i KBK kampen feilet katastrofalt, med en spiss som ving og en uklok back.
Jeg er enig i at uttaket til Johansson var naivt. Han også trenger tid til å tilpasse seg typen fotball vi spiller i Eliteserien. Byttene han gjorde i kampen traff nesten. Santi for Zeidan var riktig. Pereira for Mortensen var feil. Det burde vært Reitan for Mortensen, da Pereira og Mortensen er like spillertyper, bare et hav i forskjell på kvalitet. Pereira burde kommet inn for enten Holm eller Islamovic og blitt plassert på høyrekanten.
Konklusjonen min er ubalansert og naivt i KBK kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 24.06.2025 20:32 Post subject: |
|
|
AJ er konge. Men vi MÅ begynne å gå hurtigere frem i angrep. Uten det så vil vi bli stående på stedet vil _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 25.06.2025 10:42 Post subject: |
|
|
Da hjelper det å ha vinger. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 25.06.2025 12:46 Post subject: |
|
|
Vi har vinger men bruker dem kun til bredde holdere og støtte pasninger. De spilles opp på fot hvor motstander har 2 mot 1. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 25.06.2025 12:47 Post subject: |
|
|
Vi har EKC og Sunde som vinger. Det er tynt. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 25.06.2025 16:47 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Da hjelper det å ha vinger. |
Får vel begynne å drikke Red Bull da  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 25.06.2025 19:41 Post subject: |
|
|
Kan vi søke NFF om å la damelaget spille resten av kampene i ES? Kan umulig bli verre enn det eksisterende laget... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 25.06.2025 20:17 Post subject: |
|
|
Blir ikke klok på dette laget.
Overlegen mot Fredrikstad, svak mot KFUM, rævva mot Kristiansund, og veldig gode igjen i dag. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
|