English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 108, 109, 110  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran

PostPosted: 24.06.2025 14:56    Post subject: Reply with quote

Det kan jeg være enig i. Men da er det tilgjengeligheten hans du må rette kritikken mot og ikke selve prestasjonene hans. Det er ikke prestasjonene som har vært problemet til Sæter, det er at han ikke har vært tilgjengelig til å prestere ofte nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran

PostPosted: 24.06.2025 15:00    Post subject: Reply with quote

Prestasjonene hans er ikke i nærheten av å forsvare alt som kommer med på kjøpet og han fortjener ikke å nevnes i samme åndedrag som hverken Brattbakk, Mini eller engang Helland når det angår hva man har betydd for Rosenborg.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 24.06.2025 15:05    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Han var på vei ut i vinter og vi hadde allerede hentet erstatter for han når han ombestemte seg i siste liten. Han er kronisk skadet halve sesongen. Skjønner godt at det har blitt som det har blitt med spilletid for han, skulle bare mangle. Enkelte her har en helt merkelig heltedyrkelse for denne spilleren som ikke samsvarer med faktiske prestasjoner. Vår mestskårende spiss gjennom tidene var ikke i nærheten av lignende heltedyrkelse når han var aktiv og det sier mye. 30 mål (hans styrke) på 4 sesonger er de harde fakta noe Brattbakk til sammenligning som regel leverte hver sesong. Skal bli en sann glede å se han dra. Både så man slipper gnålet fra fanboys og fra Sæter selv.

Dude, Brattbakk la opp for 20 år siden. Det vil si at for å ha faktisk sett og forstått Brattbakk på sitt beste (95-97) må man være minimum 35-40 år gammel. Fotball og spesielt mediedekningen er noe helt annet nå. Det ble heller ikke noe særlig vakum etterlatt av Brattbakk, da RBK fortsatte å ha gode målscorere da han dro.

"Heltedyrkelsen" av Sæter kommer av...
2022: 0,91 mål per 90 min
2023: 0,95 mål per 90 min
2024: 0,86 mål per 90 min

Med unntak av Tengstedt har ikke RBK hatt noen spiss i nærheten de siste fire årene. Alternativene til Sæter, altså Holm, Islamovic, Thorvaldsson (og Aga forsåvidt) er fullstendig middelmådige, så de få gangene RBK klarer å stable en halvskada Sæter på beina så ser det endelig ut som RBK har en ordentlig målscorer, ikke bare en fyr som løper litt rundt og nesten kommer til sjanser av og til. Det er ikke vanskelig å tenke at en mindre skadeplaget Sæter er en vanvittig spiss. Kan score fra hvor som helst med venstrefoten, er presis-ish med høyre, tøff i feltet, iskald straffeskytter. Fremstår som en komplett pakke når han er på sitt beste (som dessverre er for sjelden). Så har man hele bakgrunnshistorien hans og mediefaktor i tillegg. Er jo en fullstendig åpenbar kulthelt. Man skal virkelig legge vondviljen til for å ikke forstå hvorfor Sæter er en populær spiller, og det er hvertfall meningsløst å holde det mot Sæter at han får oppmerksomhet.

Last edited by Snabeltann on 24.06.2025 15:05; edited 1 time in total
Back to top
Bedreviteren
Proff

PostPosted: 24.06.2025 15:05    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Jeg vil ikke ha en spiss som er klein og storkjefta men bare klarer å skåre 10 mål per sesong fordi han ikke har kropp til å spille. Og jeg stoler på trenerens vurdering.

Kan forstå spillere som ikke gis en reell sjanse får nok når man ser de samme kampene og de samme begredelige forestillingene av konkurrentene. Å spille de siste 30 min på kant en gang i blant når konkurrentene skaper 0, blir tilnærmet useriøst.

Her har man heller valgt å øke sannsynligheten for å tape kamper i stedet for å være pragmatisk og spille med den beste spissen.

Nå er Broholm borte og Sæter har ikke fått mulighet til å spille seg i form. Det er litt krise, for vi kan ikke fortsette med Noah og Dino på topp. Må i så fall kjøpe spiss ASAP. De holder ikke mål.
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 24.06.2025 17:52    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke at folk går i krig for en spiller som beviselig aldri klarer å holde seg i form, og som heller ikke har vært en del av det laget som har tatt mye poeng i løpet av de siste 12 månedene.

Det er ikke klubbens skyld at Sæter ansetter Jim Solbakken. Det er ikke klubbens skyld at ingen klubber ønsker å legge inn bud på Sæter. Det er ikke klubbens skyld at Sæter avslår tilbud fra utenlandske klubber. Det er ikke trenerens skyld at Sæter blir skadet i oppkjøringen. Det er ikke trenerens skyld at Sæter blir syk før kamp. Det er ikke trenerens skyld at Sæter mister hele treningsuken. Det er ikke trenerens skyld at Sæter ser helt utkjørt ut 30 minutter uti sine første kamper fra start. Det er ikke trenerens skyld at Sæter annonserer at han kan starte kamper med null fysisk grunnlag. Det er ikke trenerens skyld at Sæter blir skadet i førsteomgang mot KFUM hjemme to år på rad. Det er ikke trenerens skyld at laget tar flere poeng når Sæter ikke spiller.

Jeg er bare lei av å ha spillere i klubben som behandles som messias spikret til et behandlingsbord.
Back to top
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 24.06.2025 17:53    Post subject: Reply with quote

Ole til Vålerenga er visst en done deal. Han skal allerede har deltatt på flere treninger med teamet rundt Vålerenga. I det miljøet oppfattes Alfred som «ung og arrogant», så knirkefritt er nok ikke forholdet mellom Ole og treneren. Men om flere i laget har problemer med Alfred vet jeg ikke.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 24.06.2025 18:13    Post subject: Reply with quote

Synd vi ikke har plass til en superreserve med sporadisk føling. Blir et litt kjedeligere lag når alle spiser havregrøt.
RBKgutt
Senior

PostPosted: 24.06.2025 18:29    Post subject: Reply with quote

Kokeplate wrote:
Ole til Vålerenga er visst en done deal. Han skal allerede har deltatt på flere treninger med teamet rundt Vålerenga. I det miljøet oppfattes Alfred som «ung og arrogant», så knirkefritt er nok ikke forholdet mellom Ole og treneren. Men om flere i laget har problemer med Alfred vet jeg ikke.

Allerede trent med teamet rundt Vålerenga? Utdyp gjerne for dette høres jo veldig rart ute
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 24.06.2025 19:46    Post subject: Reply with quote

Kokeplate wrote:

Med Ole er ingnting er en done deal før det faktisk er en done deal. Som det har vært inne på før virker han veldig hjemmekjær så det er ikke sikkert VIF frister like mye når han faktisk må bestemme seg
tigerbart
Veteran

PostPosted: 24.06.2025 20:34    Post subject: Reply with quote

RBKgutt wrote:
Ja, rbk har hatt muligheten til å selge han tidligere, men så har hovedpersonen selv ombestemt seg i siste liten. Vanskelig å bebreide ledelsen for en ubesluttsom spiller. Jeg liker Sæter godt, men å forholde seg til en løs kanon som er skadet hele tiden er jo helt håpløst (reint sportslig). Tipper både Dorsin og Alfred har fått nok.

Okay, da er jeg ikke godt nok informert. Bra at noen følger bedre med.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 24.06.2025 21:07    Post subject: Reply with quote

Når Solbakken var agent og han nektet å signere ny kontrakt så var jo Molde en aktuell destinasjon, men Rosenborg nektet å selge ham dit selvsagt. I vinter var han jo tilnærmet klar for en polsk klubb før han takket nei og hevdet agenten hadde misforstått ham eller noe.

For å nevne det jeg kommer på i farta.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 24.06.2025 21:14    Post subject: Reply with quote

Kokeplate wrote:

Hvordan Alfred oppleves av "teamet" rundt andre klubber er jo irrelevant, det viktigste er hvordan han oppfattes i og av Rosenborg, både spillere, trenere og andre ansatte.

Ellers så skjønner ikke jeg heller hva som menes med "teamet rundt Vålerenga". For det første må han vel ha fått tillatelse fra klubben for å trene med andre, selv om det formelt sett ikke er en annen klubb. I alle fall veldig uryddig om han trente med personer som har tett tilknytting til Enga (hvis de er ansatte er det enda mer problematisk) når han var i Oslo for eksempel uten å ha avklart dette med klubben.

Ellers naturlig at en misfornøyd spiller ikke er fornøyd med treneren så akkurat det i seg selv legger ikke jeg allverdens til vekt på.

Dessuten ville jeg tro journalistene hadde meldt det hadde det vært done deal. De har vel sagt at de personlige betingelsene ikke kommer til å bli noe problem, men klubbene må fortsatt bli enig og at Vålerenga foreløpig for det meste har sondert terrenget og at det vil bli mer seriøst når overgangsvinduet nærmer seg. De må vel fort selge Riisnæs for å ha penger å handle med om ikke Trøim ombestemmer seg og åpner lommeboka allikevel slik jeg har forstått det.
Back to top
Vakker Blomst
Proff

PostPosted: 25.06.2025 12:17    Post subject: Reply with quote

Venter i spenning på at denne verkebyllen av en spiller skal forsvinne snart.. Kjenner jeg den tosken rett blir vel VIF og RBK enige, men Sæter velger å ombestemme seg i siste sekund og fortsette å forsure Rosenborg-garderoben i stedet.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 25.06.2025 12:25    Post subject: Reply with quote

Ja, enig, det er nok nå. Han er vår beste spiss, men orker ikke mer av han. Ruben Alte virker forresten som en kopi av Ole Sæter i væremåte.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 25.06.2025 12:43    Post subject: Reply with quote

Liker fyren. Flink spiss som spiller med hjertet utenpå. Scorer mål gjør han også.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 25.06.2025 12:45    Post subject: Reply with quote

Er ikke mye hjerte utenpå når han i praksis sier at han vil spille for VIF. Han er en god målskårer, men det stopper der. Ikke god i presset, ikke god som oppspillspunkt, ikke god til å bruke medspillere. Drit lei fyren. Få han vekk.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 25.06.2025 13:20    Post subject: Reply with quote

Hadde fått et helt annet ettermæle om han ikke hadde ombestemt seg alle gangene han omtrent var solgt i vinter. Da hadde han reist utenlands, og blitt husket for det han gjorde på banen. Nå blir det dessverre mye utenomsportslig Sæter.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 25.06.2025 13:28    Post subject: Reply with quote

Han hadde blitt husket for å være mye skadet, å være klein og at han tidvis greide å gjøre det bra noen kamper på rad spesielt under det tilfeldige systemet til Rekdal.
Back to top
Driblevækk
Veteran

PostPosted: 25.06.2025 20:56    Post subject: Reply with quote

Jeg
Undrer
Daglig
Angående
Sæter
Zarm93
Veteran

PostPosted: 25.06.2025 20:56    Post subject: Reply with quote

Ok. Orker ikke mer nå.
Montana
Veteran

PostPosted: 25.06.2025 20:58    Post subject: Reply with quote

Om ikke annet så tenker jeg vi alle fikk avsluttet Ole Sæter kapitelet for godt nå. Lykke til videre.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 25.06.2025 21:00    Post subject: Reply with quote

Der gikk markedsprisen fra 5 mill til 0 mill... Bare å gi bort! Så nonchalant at det knapt går an..
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 25.06.2025 21:07    Post subject: Reply with quote

Jeg likte Ole Sæter frem til i dag. Pisser på klubben her, få det bort.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 25.06.2025 21:21    Post subject: Reply with quote

Et uverdig men tydelig punktum for Sæters karriere i rbk dette ja.

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 25.06.2025 21:24    Post subject: Reply with quote

Han kan ikke stoles på og det er den enkle grunnen til at dette må vær over snart. Kan ikke stoles på å vær frisk når vi trenger han og kan ikke stoles på å levere når det skal avgjøres.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 108, 109, 110  Next
Page 105 of 110

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb